[AJ] Wymiana rolek i napinacza w silniku 3.0 V6

Postprzez Arek_78 » 22 lut 2010, 12:34

Czy ktoś z posiadaczy M6 3.0 V6 wymieniał napinacz paska i rolke?
Rolka mi już piszczy i konieczna będzie wymiana albo rolki albo łożyska. A miejsca tam nie ma wogóle żeby kluczem kręcić. Podejrzewam, że konieczne będzie opuszczenie lub podniesienie silnika. Chyba że jest jakiś inny sposób.
Ma ktoś jakieś pomysły poza "jedź do serwisu"?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez SzUrEk » 23 lut 2010, 11:37

przyłączam sie do pytanie, jak dostać się do łożysk i rolek??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 16:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez bull » 25 lut 2010, 22:15

Jak wymieniałem łozyska w rolkach (są wymienne) to mechanik podnosił silnik. Odkręcił mocowanie (poduszkę) silnika, tą przy zbiorniku na płyn chłodniczy i podniósł. Wtedy dostęp był na tyle dobry, że można było wymienić łożyska. Łozyska są w rolkach wymienne i mają typowe rozmiary, nie miałem problemu ze znalezieniem odpowiednich.
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 13:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Arek_78 » 1 mar 2010, 09:13

Podniesienie silnika nie jest głupim pomysłem. Szczególnie jak da rade ze strony od paska. Wtedy będzie więcej miejsca na włożenie klucza i odkręcenie rolki. Niebawem mnie to czeka więc postaram się o jakąś fotorelacje. Coraz więcej jest posiadaczy 3.0 V6 więc przyda się na pewno.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez DaveV6 » 1 mar 2010, 15:58

Ja nie wymieniałem rolek ale odkręcałem cala oslone na łańcuch i wymieniałem uszczelki. Najlepiej podłożyć coś pod silnik , przesunąć zbiornik płynu do chłodnicy, i odkręcić uchwyt do silnika. Pomoze tez ściągniecie kola i osłony z strony pasażera. śruby od napinacza są wtedy bardziej dostępne
Także jak już wymieniasz rolkę to wymień pasek. 6pk 210cm. Jak kupiłem pasek firmy Continental I działa super :) Cena ok 75zl

Jak ktoś ma rozmiary łożyska od rolko do napinacza to bardzo by się przydały. W przyszłości tez zamiezam wymienić łożysko.
Sprzedam zestaw do pielęgnaci lakieru Meguiar's
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 00:45
Posty: 315 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez jerry_skarbek » 7 paź 2010, 10:40

bull napisał(a):Jak wymieniałem łozyska w rolkach (są wymienne) to mechanik podnosił silnik. Odkręcił mocowanie (poduszkę) silnika, tą przy zbiorniku na płyn chłodniczy i podniósł. Wtedy dostęp był na tyle dobry, że można było wymienić łożyska. Łozyska są w rolkach wymienne i mają typowe rozmiary, nie miałem problemu ze znalezieniem odpowiednich.


no właśnie bull – poszukaj tego starego łożyska i podaj wymiary, co by można było sobie łożysko kupić przed rozgrzebaniem autka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 03:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez DaveV6 » 7 paź 2010, 14:44

Łożysko do napinacza- OEM jest NTN 6303

Łożysko od napinacza do pompy wody nie jest wymienialne, ale ten napinacz można ściągnąć i zastąpić samo napinającym paskiem Gates K030195SF. Nie wiem czy można ten pasek kupić w Polsce. Ja sprowadzałem go z USA

Numer łożyska do rolki prowadzącej podam później.
Sprzedam zestaw do pielęgnaci lakieru Meguiar's
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 00:45
Posty: 315 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez jerry_skarbek » 7 paź 2010, 19:35

Dzięki wielkie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 03:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez DaveV6 » 7 paź 2010, 19:48

Jak ktoś był by zainteresowany to mam używany napinacz z wymieniana rolka.
Sprzedam zestaw do pielęgnaci lakieru Meguiar's
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 00:45
Posty: 315 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez Arek_78 » 28 sty 2018, 12:52

Wczoraj wymieniałem łożyska w rolce prowadzącej i rolce napinacza.
Nie trzeba nic kombinować z podnoszeniem silnika. Wszystko dało radę zrobić ze stoickim spokojem w 2 godziny.
Dla tych co czeka ich wymiana:
1. Rolka prowadząca (ta metalowa z rowkami) – łożysko 6203 C3 – dostępne wszędzie, typowe łożysko jakie jest w alternatorach.
2. Rolka na napinaczu (gładka) – łożysko 6303 C3 – podobnie jak poprzednie, można wszędzie dostać

Przynajmniej Mazda pomyślała o wymiennych łożyskach, zamiast o całych elementach.

Żeby wyciągnąć obie rolki należy zdjąć koło oraz plastikową część nadkola – osłona koła.

Gdyby zaszła konieczność wymiany paska klinowego to mamy: 6 rowkowy o długości 2092 (PK6 2092)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6