[AJ] Zmienne fazy rozrządu – kiedy zaczyna działać VVTi

Postprzez Jesza » 21 sty 2010, 11:23

Czy ktoś orientuje się przy jakich obrotach zaczyna działać VVTi w M6 3,0 V6 ??

Temat poprawiony, na następny raz proszę trzymać się regulaminu / Myjk
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 20:47
Posty: 44
Skąd: Polska Południowa
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg

Postprzez Grucha » 21 sty 2010, 11:25

od 4 koła obrotów załącza się drugi wałek
Grucha
 

Postprzez Jesza » 21 sty 2010, 11:45

Dokładnie od 4 000 obr/min ??
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 20:47
Posty: 44
Skąd: Polska Południowa
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg

Postprzez GILB » 21 sty 2010, 16:31

4200obr/min
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Globy » 22 sty 2010, 12:27

Według obrotów działają VRIS'y (komory rezonansowe), poza dyskusja tutaj dotyczy silnika AJ (3.0i V6 24V made in Ford). To co innego niż motory Mazdy z serii L*.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 22 sty 2010, 15:41

Może ta odpowiedź nie tyczy się bezpośrednio Mazdy, ale ogólnie zasady działania są zbliżone stąd sugeruję wziąć pod uwagę, że zmienne fazy rozrządu nie zależą tylko od obrotów silnika. Wg. różnych opisów S-VT Mazdy ma optymalizować ekonomię i osiągi więc na pewno nie działa na sztywno (tzn. tylko wg. obrotów).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez GILB » 23 sty 2010, 21:05

tylko, że w 3.0i V6 jest VVTi a nie S-VT, i zawsze powyżej 4200 obr/min mam drugi oddech przy wyprzedzaniu, nie wcześniej i nie później
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Jesza » 24 sty 2010, 13:28

Tak, dokładnie co widać na pokrywie silnika.
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 20:47
Posty: 44
Skąd: Polska Południowa
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg

Postprzez brii » 24 sty 2010, 17:19

GILB – jesteś w błędzie – system użyty w Maździe to S-VT a skrót o którym piszesz to tylko z angielskiego określenie zmiennych faz rozrządu. VVTi to sytem Toyoty którego w Maździe nie ma. Równie dobrze sugerując się napisami można powiedzieć, że Mazda 6 to Ford ;) To jakie odczucia daje Ci pupo-hamowania nie oznacza, że system nie działa wcześniej – działa – wystarczy spojrzeć na krzywą przebiegu momentu.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez GILB » 24 sty 2010, 22:10

Tak mogę powiedzieć, że moja Mazda to częściowo Ford bo mam napis Ford na bloku silnika.

brii napisał(a):To jakie odczucia daje Ci pupo-hamowania nie oznacza, że system nie działa wcześniej – działa – wystarczy spojrzeć na krzywą przebiegu momentu.


Pokaż krzywą momentu dla silnika 3.0 V6, bo skoro piszesz o niej to znaczy, że na nią spojrzałeś. Chętnie i ja popatrzę.
Jak na dzień dzisiejszy moja pupo-hamownia czuje, że przy 4200 obr/min dostaje dodatkowego kopa, co dla mnie znaczy, że załączyło się VVTi.
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez qlesh » 27 gru 2012, 17:22

I jak z tą krzywą momentu obrotowego? Ma ktoś jakiś wykres? Też bym spojrzał..
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Grucha » 25 lut 2013, 16:47

Brii mistrzu wiedzy wszelakiej dawaj te wykres w końcu

Pozdrawiam
Grucha
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6