[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6

Postprzez hustlav6 » 15 lis 2012, 21:19

a to ok niebede sie spieral, mam samochod od miesiaca i instrukcje serwisowa do silnikow 4 cylindrowych , dopiero sie go ucze...

a wiec czy ktos moze mi odpowiedziec jaki jest najlepszy sposob pozbycia sie katalizatorow?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2012, 19:37
Posty: 19
Auto: Mazda 6 S 3,0 v6 2004 rok

Postprzez bull » 15 lis 2012, 21:26

hustlav6 napisał(a):a wiec czy ktos moze mi odpowiedziec jaki jest najlepszy sposob pozbycia sie katalizatorow?


Jak masz wolne 1000$ to kup w USA kolektory wydechowe Nautilus performance lub CP-E.....
........a jak nie masz to jedyne wyjście jest chyba oczywiste......
.......czyli wyprucie katów, i da się to zrobić bez cięcia i spawania ....przynajmniej w przedlifcie, bo w polifcie to nie wiem....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 13:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez hustlav6 » 15 lis 2012, 23:21

w msds performance krzykneli mi 750$ i do tego shipping w kosmicznej cenie , tylko pytanie czy sonda nie pokaze bledow ? a czy wiesz moze o sytuacji wstawienia nowego kata stalowego?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2012, 19:37
Posty: 19
Auto: Mazda 6 S 3,0 v6 2004 rok

Postprzez tgrs » 16 lis 2012, 03:51

Katalizatory wywalone – tzn. jak już samochód kupiłem to wszystkie 4ry katy były puste.
Dzisiaj mi zdiagnozowali usterkę w auto jaksa – jest przedmuch na wydechu, podjadę do jakiegoś tłumikarza w przeciągu kilku dni.
Początkujący
 
Od: 7 sie 2012, 01:31
Posty: 25
Auto: Mazda 6 04' 3.0 V6 220KM (USA)

Postprzez bull » 16 lis 2012, 09:31

hustlav6 napisał(a):tylko pytanie czy sonda nie pokaze bledow


Nie pokaże żadnych błędów jak zamontujesz oszukiwacz, czyli tulejkę dystansową między sondą a kolektorem........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 13:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez hustlav6 » 16 lis 2012, 12:29

ok, a jak z mieszanka? 2 sonda zapewne ma wplyw na kontrole mieszanki, jesli niebedzie w strumieniu spalin bedzie zapewne wykrywac mniejsza ilosc tlenu niz powinna i bedzie zubazac mieszanke...
Początkujący
 
Od: 19 paź 2012, 19:37
Posty: 19
Auto: Mazda 6 S 3,0 v6 2004 rok

Postprzez enkai » 16 lis 2012, 12:36

Druga sonda wskazuje sterownikowi, czy pierwszy katalizator (redukcyjny) pracuje prawidłowo i jest tlen potrzebny drugiemu katalizarorowi (utleniający).
Do regulacji służy wyłącznie pierwsza sonda.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Grucha » 16 lis 2012, 12:37

Święta prawda
Grucha
 

Postprzez hustlav6 » 16 lis 2012, 18:44

ok dzieki, dzisiaj sprawdzalem bledy bo wyskoczyl mi check engine, i pokazal mi sie ten szajs od evap'u p0441, nigdzie niemoge znalezc precyzyjnego opisu tego bledu, wiem ze dotyczy zaburzonego odplywu par spalin, do tego p3302 , blad nieokreslony, gdzies w necie jako blad definiowany wg iso fuguruje jako misfire, niewiem czy w mazdach oznacza to samo, czy ktos z was mial takie bledy i jak sie pozbyl ich przyczyn?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2012, 19:37
Posty: 19
Auto: Mazda 6 S 3,0 v6 2004 rok

Postprzez bull » 16 lis 2012, 19:23

błąd p0441 najczęściej powoduje niedokręcony dobrze korek wlewu paliwa........wykasuj bląd dokręć korek i powinno być ok.....

p3302?? chyba p0302, czyli wypadanie zapłonów na drugim cylindrze.....wymień świece i zamień cewki miejscami....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 13:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez hustlav6 » 17 lis 2012, 11:29

tak wlasnie ten blad takze oznacza wypadanie zaplonow, komputer wyswietlil go jako p3302, tylko niewiem czy to ten blad uruchomil kontrolke check czy ten od przeplywu par paliwa, gosciu ktory sprzedal mi samochod twierdzi ze wymienil swiece w zeszlym roku na komplet motorcraftow platynowych, czy to mozliwe zeby cewka padla przy przebiegu 60tys?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2012, 19:37
Posty: 19
Auto: Mazda 6 S 3,0 v6 2004 rok

Postprzez bull » 17 lis 2012, 12:31

hustlav6 napisał(a):czy to mozliwe zeby cewka padla przy przebiegu 60tys?


Tak to możliwe...........ale raczej przebieg tu nie gra roli, jeżeli jest prawdziwy ( w co wątpie ) ,
ale to że cewki mają już kilka lat......( chociaż ja mam oryginalne cewki a mam też 6-tke z 2004 i trochę większy przebieg...)

Zrestuj ECu i zobacz czy błędy się powtórzą......
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 13:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez hustlav6 » 17 lis 2012, 14:37

Zrestuj ECu i zobacz czy błędy się powtórzą......
tak zrobie
Początkujący
 
Od: 19 paź 2012, 19:37
Posty: 19
Auto: Mazda 6 S 3,0 v6 2004 rok

Postprzez Eifel » 28 sty 2013, 14:13

Czy cewka zapłonowa pasuje od wersji poliftowej do przedlifta czy trzeba szukać do 2003r?

Bo niestety po wymianie przepustnicy....wyświetlił się check – i teraz pokazuje wypadanie zapłonu na 3 cylindrze :)

Reszta w końcu miodzio :P
Diesel to jest dobry....w maszynie budowlanej!
Początkujący
 
Od: 2 cze 2012, 22:03
Posty: 13
Skąd: Oleśnica
Auto: Mazda 121 91r 1.3 (sprzedana)
Mazda Xedos9 2.5 V6 (sprzedana)
Mazda 6 3.0v6 2003r (kupiona)
jest...progres :P

Postprzez Grucha » 28 sty 2013, 14:29

Cewki pasują
Ja mam z Cougara 2.5
Wysłane z mojego SGPT12 za pomocą Tapatalk
Grucha
 

Postprzez mikiosowa » 6 lut 2017, 19:01

Rafał_ napisał(a):Wreszcie zrobiłem porządek z katalizatorami. Usunięte zostały wszystkie 4.




Jak poradziłeś sobie z sondami i błedami na kompie ? Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2016, 08:54
Posty: 9 (0/2)
Auto: Mazda 3.0 v6 USA 2006r.

Postprzez Arek_78 » 6 lut 2017, 19:07

Po wywaleniu katów trzeba założyć emulatory. Błędów nie będzie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6