Kompletny remont silnika Mazda 6 3.0 V6 automat 6 biegów

Postprzez Arek9111 » 8 cze 2018, 17:50

Witam wszystkich forumowiczów, jestem tutaj świeży, pozdrawiam wszystkich i chciałem zasięgnąć porady.

Od tygodnia posiadam Mazde 6 3.0 V6 z 2006 roku w automacie 6 biegowym.
Mój problem to uszkodzony silnik ostre przedmuchy z korka wlewu oleju, to samo z bagnetu kontroli stanu oleju.

Przymierzam się do remontu silnika tzn, pierścionki, uszczelnienia zaworowe plus wszystkie części po drodze.
Mam na myśli tylko oryginalne części z ASO Mazdy, chciałbym oddać samochód do fachowca ,,Tadziol,, w Katowicach który zajmuje się Mazda nie od dziś.
Moje pytanie czy ten remont ma sens ?
Czy szukać używanej jednostki, czy może zrobić przeszczep od A do Z z ST220 ? Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 5 cze 2018, 12:04
Posty: 4
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 rok wersja USA

Postprzez lukasgr » 11 cze 2018, 19:21

Jeżeli masz pewny używany silnik kup używkę – raczej tylko z mazdy ze względu na elektrykę bo później będziesz szukał czemu połowa rzeczy nie działa

ja robiłem remont swego czasu co wyszło około 13 tyś razem z częściami... więc wybór należy do ciebie

Ale pamiętaj:

1. koniecznie tulejowanie bloku – bez tego będzie brał olej i nic z tego nie będzie
2. wymiana łańcuchów z napinaczem
3. sprawdzenie panewek – koniecznie
4. wywalenie katalizatorów
5. pierścienie nie występują jako część ... trzeba kombinować ( ja na całe szczęście dostałem je od kolegi z forum od wzmocnionego silnika także jak dasz do kogoś kto ogarnia będzie ok- ja polecam Marian Boczar – Rzeszów ul. krakowska 100, 604944052 –( tak opłaca się jechać te ponad 200 km żeby zrobił to ktoś sprawdzony) – nie wiem czy tel aktualny bo robiłem tam remont w 2011 roku

Tego samochodu lepiej nie szukać w okazyjnej cenie bo potrafi sporo kosztować...ale powodzenia !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez pietia82 » 12 cze 2018, 20:39

Ewentualnie silnik od forda fusiona amerykańskiego ja taki własnie założyłem do swojej bo mój stary silnik sypnął się całkiem i nie opłacało remontować.
Ja musiałem zmienić obudowę rozrządu inne mocowania alternatora i klimy jak dobrze pamiętam, swoje wtryski tez założyłem i miskę oleju ze smokiem i bagnetem ale ty masz polifta wiec micha pewnie zostaje tak poza tym wszystko podeszło bez problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez Arek9111 » 12 cze 2018, 20:49

Dziękuję za cenne wskazówki, masakra trochę mam stresa nie ukrywam zobaczę co ukaże się w trakcie rozbiórki silnika :)

Dopisano 12 cze 2018, 19:54:

Jestem jeszcze ciekawy w przeliczeniu na kilometry z mil u mnie jest 190tyś nalatane, i skąd te usterki silników..
Wszystko wina tych prekatalizatorów ???
Początkujący
 
Od: 5 cze 2018, 12:04
Posty: 4
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 rok wersja USA

Postprzez DaveV6 » 11 sie 2018, 00:41

Jesli szukasz części to mam jedną oryginalną uszczelkę pod głowicę. Daj znać na PW jeśli jesteś zainteresowany.
Jest też opcja sprowadzenia innych części z USA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 01:45
Posty: 315 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez Arek9111 » 28 paź 2018, 10:43

Moja Mazda już dostała nowe serducho od Forda Fusiona, wszystko działa, sporo stresu było, kupa pieniędzy, ale było warto :D
Początkujący
 
Od: 5 cze 2018, 12:04
Posty: 4
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 rok wersja USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6