Wymiana pompy wody, termostatu oraz wentylatorów

Postprzez Arek_78 » 28 lip 2015, 09:35

Dawno mnie tu nie było :)

Ostatnio jadąc A4 stoję w korku i widzę, że temp płynu ma już 110 stopni, a wskaźnik temp na liczniku dochodzi do 3/4, obserwuję jeszcze patrząc na wskaźniki i dalej rośnie. Nie dość że 35 stopni na dworze to jeszcze silnik mi trafi. Doczekałem do 115 stopni i zjazd na pas awaryjny.
Płyn jest, nie zagotował się. Mam zalany Prestonem. Krótka diagnoza i widzę że wentylator od klimy się załącza a ten od chłodzenia stoi. No i wstępnie mam przyczynę.

Wyjazd do rodzinnego garażu i dodatkowa diagnoza. Podpiąłem złącze diagnostyczne kupione na allegro które niby ma współpracować z IDS-em. Niestety nie współpracowało ale za to współpracowało z jakimś programem Fordowskim. Zdiagnozowałem uszkodzenie wentylatora chłodnicy.

Obecnie auto rozebrane, wentylatory wyciągnięte. Nie zdążyłem rozebrać silnika wentylatora bo musiałem już wracać do pracy.

Teraz mam dylemat – nowy komplet wentylatorów z serwisu z USA to koszt 170$, w PL dostępny jest zamiennik za 340 zł.

Ktoś zakładał te zamienniki? Jakiej są jakości?

Dodatkowo wymienię pompę wody i termostat. 150 tys km to czas zadbać o silnik.

Fotorelację zrobię i umieszczę jak zawsze na forum.

PS
Z innej beczki to auto zostanie wyposażone teraz w tarcze i klocki EBC. Może te się nie powyginają.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez leonidass » 28 lip 2015, 16:45

Ja założyłem zamiennik ale to z 3 lata temu i sprawdził się , sprawdz sterownik wentylatorów bo ja miałem podobnie , jak nie to wymiana wiatraków , co do ebc to polecam tarcze ebc ale klocki to tylko hawk hps
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez Arek_78 » 29 lip 2015, 07:33

Sterownik jest dobry. Dałem napięcie na wentylator i cisza – więc on wysiadł.

Dzięki. Jak wytrzymały 3 lata to mi wystarczy :P i też zamiennik założę.
Tak, komplet 4 tarcz EBC, Klocki: tył – żółte klocki EBC, przód – Hawk


---------------------
Jednak nie zamówię zamienników – komplet wentylatorów kosztuje 340 zł, sterownik 450 zł w zamienniku a 700 w oryginale
Zamówiłem cały komplet za 162.92$ po kursie 3,85 zł z OEMMAZDAPARTS.COM
Przynajmniej będzie oryginał a i sterownik się przyda gdyby ten obecny wysiadł.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez apocalypto » 10 wrz 2016, 15:59

Jakąś pompę wody można dobrać w PL? Bo cieknie jak ze świni <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 11:16
Posty: 37 (19/39)
Auto: Mazda6 3.0 V6

Postprzez pietia82 » 14 wrz 2016, 16:47

pompy nie ruszałem jak widać jakieś nr. to może do forda z nim podjechać ST miał podobną w koncu to też silnik fordowski, chyba że od tribute spasuje bodź zadzwoń dopytaj link:
http://www.okazje.info.pl/okazja/motory ... -2008.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6