[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

Postprzez jarek-ekonomik » 25 sie 2010, 21:26

EDIT(Dobrzyn22)
wszystkie wątki dotyczące silnika 3.0(AJ) zostały odpowiednio wydzielone/uporządkowane.
W miarę możliwości proszę dopisywać się do istniejących wątków, a ten pozostawić na "szybkie/krótkie pytania"i istotne porady


LINKI DO NAJCZĘSTSZYCH PYTAŃ I PROBLEMÓW UŻYTKOWNIKÓW MAZD Z SILNIKIEM 3.0 (AJ):

Usterki i awarie silnika
Zmienne fazy rozrządu – zasada działania VVTI
Poduszki silnika
Czujnik spalania stukowego
Sondy lambda-działające, ale nie sprawne
Częste uruchamianie się wentylatora chłodnicy
Nie włącza się wentylator/control fan module
Numery katalogowe filtrów
Elektroniczny ogranicznik prędkości – jak zdjąć/wyłączyć
Rozmiar tłoków
Wymiana rolek i napinacza
Spotkania posiadaczy Mazd z silnikiem AJ
Niskie ciśnienie sprężania w silniku AJ
Skrzynia biegów przed i po liftingu
Błąd P0171 i P0174
Błąd P2198 oraz P0133
Oil control valve
Problem z niskimi obrotami, szarpanie
Części, które pasują z wersji europejskich do US













Witam. Mam kilka pytan.
Jak ruszam to wolno strasznie rusza jakby byla zamulona a od 40 km/h na godz wszystko normalnie co to moze byc ? skrzynia automat
drugi pytanie odnośnie otwierania klapy bagaznika jest przycisk pod kierownica lecz nie dziala co to moze byc za usterka?
i trzecie radio działa stylko na nieparzystych koncówkach czy da rade to jakos przestawic?

Auto to Mazda 6 3.0 Automat wersja ze stanów chyba
Prosze bardzo i dziekuje za odp na pytania
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez Magdalena » 25 sie 2010, 22:13

Grinch co Ciebie skusiło, by tutaj umieścić temat ?? :P Przecież jest odpowiedni dział na takie pytania.

–> M6
Ruda czarownica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 00:17
Posty: 2125 (3/5)
Skąd: Z daleka
Auto: 323 P/Małe czarne

Postprzez jarek-ekonomik » 26 sie 2010, 19:46

Przepraszam ale jakos nie widziałem gdzie wrzucic. Mam jeszcze pytanie odnoscie climatronika bo wskazuje on od 60 stopni do 90 chyba czy da jakos sie to przestawic?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez GILB » 26 sie 2010, 20:22

zamulone ruszanie – poproś kogoś z okolic kto ma M6 2.3 lub 3.0 i podmień przepływomierz na próbę,

temperatura – wciśnij przycisk AMB na kilka sek temp zmieni będzie pokazywana w jednostkach Celsjusza
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez jarek-ekonomik » 26 sie 2010, 20:47

dziekuje bardzo za odp .... a jak to z ta klapa i radiem pomoze klos?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez GILB » 27 sie 2010, 05:36

radio tak ma i tego nie zmienisz,
zobacz może cięgno spadło i trzeba ciągnąć za cięgno,
jak sobie nie radzisz jedź do mechaniora to nie jest wyzwanie i góry kasy kosztować nie będzie
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez bulion » 27 sie 2010, 13:24

Co do otwierania bagażnika – to masz w schowku pasażera przycisk wyłączania/włączania blokady otwierania bagażnika.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez Grucha » 27 sie 2010, 13:45

Przycisk w schowku??

Pozdr
Grucha
 

Postprzez bulion » 27 sie 2010, 14:07

Nie w samym schowku pasażera, ale po otwarciu schowka jest on widoczny – po lewej stronie od zamka.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez lukasgr » 28 sie 2010, 00:02

Widziałem twój temat z ubogą mieszanką – jeżeli wymieniłeś przepływkę mogą być jeszcze świece lub cewki, któreś z kół zmiennych faz rozrządu lub znane już katalizatory..... jakieś błędy wyświetla ? lub inne objawy np inna praca silnika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Grucha » 28 sie 2010, 19:10

No u mnie ten sekretny przycisk nie wystepuje

Pozdr
Grucha
 

Postprzez jarek-ekonomik » 29 sie 2010, 16:50

Witam. znalazłem ten przycisk i klapa juz dziala. Odnośnie błedów to nie wiem jutro jade sie podepne pod komputer
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez Rafał_ » 31 sie 2010, 23:50

GILB napisał(a):radio tak ma i tego nie zmienisz,


Spokojnie da radę przestroić radyjko :D .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez GILB » 1 wrz 2010, 05:24

napisz coś więcej na ten temat,
nie tylko ja czekam na taką możliwość
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Jesza » 2 wrz 2010, 14:42

W dziale Car Audio wiele było napisane że się nie da przestroić a tu nowość :D , czekamy z niecierpliwością na konkrety.
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 20:47
Posty: 44
Skąd: Polska Południowa
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg

Postprzez majson71 » 8 wrz 2010, 12:47

Witam
Jestem pierwszy raz na forum, ale M6S 3,0 V6 (LPG) posiadam od 2005 roku.
Mam już trochę doświadczenia z moją wisienką (jak mówi moja córeczka).
Co do spadku mocy to u mnie po podłączeniu w serwisie wykazało
TEST CPU-P0421- WYDAJNOŚĆ KATALIZATORA PONIŻEJ WARTOŚCI PROGOWEJ.
Następnie wystąpiła utrata kompresji na kilku cylindrach (nie pamiętam na ilu był 2007)
Przeszczep silnika (z kłopotami) i znowu katy, Które w końcu wywaliłem.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 22:04
Posty: 83
Skąd: Centralna Polska
Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)

Postprzez Rafał_ » 9 wrz 2010, 03:49

Jaki miałeś przebieg jak wywaliło ten błąd ? Kufa spać nie mogę przez te katy <rotfl> . Dzisiaj jest dzień prawdy, 4 katalizatory mówią papa .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez majson71 » 9 wrz 2010, 11:10

Według dokumentacji serwisu 21993 km (oni przeliczali z mil)
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 22:04
Posty: 83
Skąd: Centralna Polska
Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)

Postprzez Grucha » 9 wrz 2010, 11:11

No to szybko co jednoznacznie wskazuje na wadę fabryczną katalizatorów -słaba jakośc

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Arkadius 73 » 10 wrz 2010, 19:37

Bo te jeb...ne katy to wymysł kretynów a materiał z którego są wykonany to jeszcze lepsze gó...no kto łupał to wie.
Arkadius 73
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6