[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

PostTen post został usunięty przez Gość 12 cze 2012, 16:05.

PostTen post został usunięty przez Gość 12 cze 2012, 16:42.
Powód: porzadki

PostTen post został usunięty przez Gość 12 cze 2012, 16:42.
Powód: porzadki

Postprzez Wojtek » 12 cze 2012, 16:41

panowie... te dwa powyzsze posty kasuje i konczymy ta "dyskusje"...

jak bedzie inaczej:
to jeden i drugi bedzie przywolany do porzadku... oki?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lukasgr » 12 cze 2012, 20:12

Myślę, że każdy wyciągnie swoje wnioski – u mnie w piwnicy tez leży silnik w częściach – mogę chętnie udostępnić do obejrzenia zarówno porysowane tuleje jak i tłoki i pierścienie do których dostały sie części katalizatora- nie ważne – ja swoje napisałem – pisze bo to przerabiałem na własnej skórze i dokładnie oglądałem wszystkie części – twoje zdanie na ten temat mnie nie interesuje.

Jeszcze jedno jak już piszesz o dokumentacji to może jakąś przedstaw – to co napisałeś tylko krótka instrukcja sprawdzenia bez podanych wartości ciśnień ani podciśnień przy których "zawór" ma nie przepuszczać. To nie jest dokumentacja techniczna tej części.

Gwarantuje Ci że przy zbyt małym podciśnieniu będzie normalny przepływ powietrza i to samo w drugą stronę – popatrz na konstrukcje PCV i zastanów się czy to może całkowicie szczelne – zawsze będzie puszczał trochę powietrza w zależności od wartości ciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez enkai » 12 cze 2012, 20:43

lukasgr napisał(a):a teraz trochę pomyśl – gdzie panuje większe podciśnienie ? w dolocie czy skrzyni korbowej – jak sobie odpowiesz to się zastanów po co zawór ma być szczelny przy aplikacji ciśnienia w stronę skrzyni korbowej skoro w układzie dolotowym panuje podciśnienie.

Bzdury piszesz, bo w tym układzie ma być aplikowane podciśnienie w kierunku skrzyni korbowej a gdy ciśnienie w dolocie wzrośnie powyżej wartości ustalonej przez masę odważnika w PCValve na skutek szerokiego otwarcia przepustnicy, zawór ma się zamknąć. Dlatego ma on puszczać w jedną wyłącznie stronę.

lukasgr napisał(a):Zasada jest taka – na biegu jałowym kulka jest na tyle ciężka, że pozwala na odpowietrzenie skrzyni korbowej gdyż podciśnienie w dolocie jest mniejsze, na wyższych obrotach podciśnienie w dolocie jest na tyle duże że podnosi kulkę która przymyka zawór i zapobiega tworzeniu dużego podciśnienia w skrzyni korbowej – to tyle

Bzdury piszesz. Na biegu jałowym podciśnienie jest największe ~0,3bar. Przy wyższych obrotach się zmniejsza do ~1 bar przy WOT. To obrazują poniższe obrazki.

Obrazek

Obrazek

W skrzyni korbowej ma być podciśnienie na poziomie tego na wolnych i aby takie tam było, PCValve ma puszczać powietrze WYŁĄCZNIE od korby do dolotu.

PS po Twoim poscie.

Plik nazywa się "2004 Mazda 6 Shop Manual compressed – Copy.pdf" Poszukaj.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Arek_78 » 17 cze 2012, 08:41

Enkai ale ty bzdury piszesz. Od kiedy 0,3 jest większe od 0,96?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez enkai » 17 cze 2012, 13:37

Ręce normalnie opadają. Idź Ty do gimnazjalisty. On Ci wyjaśni.

Jest potrzeba cytowania, ponieważ wypowiedź którą komentuję może zostać zmieniona przez jej autora, co z powodu jej poziomu jest możliwe.
Ostatnio edytowano 17 cze 2012, 15:43 przez enkai, łącznie edytowano 2 razy
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez dobrzyn22 » 17 cze 2012, 14:55

Panowie...proszę się skupić bardziej na konkretnych pytaniach i poradach, a nie na jałowej dyskusji, która prowadzi donikąd...

W innym przypadku zapraszam do działów poświęconych luźnym rozmowom, gdzie swobodnie można dać upust swoim wylewnym emocjom... ;)
np. tu:HYDE PARK
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukasgr » 17 cze 2012, 17:00

Myślę że pasuje do porad byle coś z tej dyskusji wynikało

Przyznam racje ze większe podciśnienie jest przy mocno przymkniętej przepustnicy – mój błąd ale wciąż nie zmienia to całej reszty – zaworek PCV nie ma nic wspólnego z wyssysaniem oleju,czy twoja inną dziwna teoria pulsowania ciśnienia oleju -jakbyś poczytał przypadki to byś wiedział że te silniki zacierają się tylko wtedy jak już ktoś nie zauważy dużego zużycia oleju i doprowadza suszy w misce – dopiero wtedy dochodzi do zatarcia – czego przyczyna są porysowane gładzie które powodują duże zużycie oleju i utratę kompresji.

Tam gdzie zaworek są tylko jego opary zmieszane z powietrzem – fakt przy dużych przedmuchach do skrzyni korbowej jest tam o wiele więcej oparów i tworzy się większe ciśnienie w skrzyni korbowej ale wtedy i tak już jest późno i zakładanie drugiego zaworka nic nie zmienia -zaworek jest tylko ogranicznikiem przepływu powietrza, a jak masz zaworki luzem to zrób sobie test czy puszczają w obie strony czy nie -tylko tym razem czytaj ze zrozumieniem – nie chodziło mi o ciśnienia w dolocie a ciśnienia czy podciśnienia przy których zaworek ma się przymknąć – po raz trzeci powtarzam ze konstrukcja tego zaworka z założenia uniemożliwia jego całkowitą szczelność przy rożnych zakresach ciśnień/podciśnień i będzie zawsze puszczał jakąś ilość powietrza w obie strony.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu masz zdjęcia porysowanych tulei, tłoka i pierścieni z resztkami pyłu z katalizatora – średnio widać na tych zdjęciach pierścieni ale nie czyściłem ich więc są do obejrzenia w Będzinie jak masz blisko...
A co do tego dlaczego właśnie trzy cylindry obrywają najbardziej bo reszta też ma drobne rysy ( najgłębsze rysy są naprzeciwko zaworów ssących)– zobacz sobie czy AFR masz taki sam na obydwu głowicach mimo wspólnego kolektora i zobacz sobie jak wygląda wlot od EGR do kolektora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez enkai » 18 cze 2012, 23:51

Widzisz, sam nie czytasz. Napisałem, jak działają nowe. To, że każdą rurę zatkaną można przetkać przykładając odpowiednio dużą siłę, niewiele zmienia, bo tendencja tego układu jest w kierunku wysysania powietrza z korby. Z tego co piszesz wynika, że myślisz kategoriami odmy z którą PCV łączy lokalizacja a nie funkcja.
W AJ korba ma pracować w podciśnieniu. Po to jest PCV. Dzięki temu wyklucza się wydmuchiwanie oleju dołem i gwałtowne zmiany ciśnienia oleju podawanego przez pompę. Skoro na górze, ciśnienie na wolnych to jakieś 0,3bar a IAC trochę powietrza do kolektora dopuszcza, to na dole bez PCV byłoby atmosferyczne plus to co tłoki wycisną.

Powoływałeś się na Nissan. Tu masz wyłożone http://www.nissanforums.com/b11-b12-kn1 ... cause.html

Ponieważ benzynowe wtryski mi delikatnie przeciekają, będę zdejmować kolektor. Przyglądnę się i sfotografuję, jak wygląda podłącz EGR. Ty masz to w rękach, to cyknij kilka fotek. Może się okazać, że w MPV jest inaczej niż w M6.

PS
lukasgr napisał(a):już ktoś nie zauważy dużego zużycia oleju i doprowadza suszy w misce – dopiero wtedy dochodzi do zatarcia – czego przyczyna są porysowane gładzie które powodują duże zużycie oleju i utratę kompresji.

Oil się zapala czy nie?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez lukasgr » 19 cze 2012, 18:55

MI się olej nie zaświecił bo nie dopuściłem do spadku oleju poniżej minimum – zresztą jak już kontrolka ciśnienia się zaświeci to przeważnie po panewkach.. u mnie tak jak pisałem wał i panewki przy remoncie nie ruszane. Nie ma kontrolki niskiego stanu jakby ktoś pytał – tylko ciśnienie.

Z PCV widzę że się nie dogadamy ale każdy ma swoje zdanie – tak pisałem że jest do wyczyszczenia jak się nazbiera dużo nagaru i jest zatkany – nie ma potrzeby go wymieniać – nie jest szczelny przy niskich podciśnieniach – im większa wartość podciśnienia tym bardziej się uszczelnia ale nie do całkowitej szczelności bo tam jest plastikowe gniazdo bez jakiegoś szczególnego uszczelnienia więc zawsze coś przepuści – jak go wyjmiesz i potrząśniesz a kulka w środku lata swobodnie od jednego ogranicznika do drugiego to jest dobry – tam nie ma się co zepsuć ale że kosztuje grosze w stanach się nie bawią w czyszczenie – zresztą teraz panuje moda na wymienianie wszystkiego a nie naprawianie czy nawet czyszczenia.

Co do linku – tak zgodzę się i to pisałem zatkana odma ( PCV lub zagięty wężyk ) może spowodować wydmuchanie którejś uszczelki ( od pokrywy lub obudowy łańcucha ewentualnie uszczelniacza OCV – trochę ciężko żeby uszkodziło to pierścienie – wytrzymują o wiele większe ciśnienie panujące w cylindrach. Po prostu puści któraś uszczelka – to tyle.
Żeby wytworzyć zmienne ciśnienie oleju jak duże ciśnienie musiałbyś wytworzyć w skrzyni korbowej ( pompa oleju jest pompa zębatą – jak utrzymujesz stan oleju powyżej minimum pompa jest zalana i będzie wytwarzać wystarczające ciśnienie oleju ) dopiero poniżej stanu smok może zassać powietrze i problem gotowy.

Obrazek

Okrągły otwór z zielona uszczelką to wlot EGRu -jest jeszcze rurka ale nie wiem gdzie w tym bajzlu leży i nie chce mi się jej szukać – największe rysy są na cylindrze nr 1 – tam gdzie złapałem kolektor – ale ogólnie pierwsze trzy cylindry są mocno porysowane – trzy pozostałe o wiele mniej. To nie jest blok mojego silnika – kupiłem kiedyś silnik na części z takimi uszkodzeniami ale mój wyglądał praktycznie tak samo przed tulejowaniem.

Mam komplet wtrysków benzynowych po 60 tys km – wymieniłem je bo myślałem że były winne tykaniu mojego silnika – okazały się dobre więc jak coś to pw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez enkai » 19 cze 2012, 23:21

Ja PCV wymieniłem, bo mimo wyczyszczenia puszczał w obie strony. Ten, który był zainstalowany miał dziwacznie rozwiązane denko, które jest widoczne na załączonej wcześniej fotce. Jak to kiedyś było szczelne, biorąc pod uwagę kształt przylgni odważnika, nie wiem. Jednak nowy, z którym jeżdżę był identyczny i szczelny. Te dwa nowe mają okrągłe denko. Może będą dłużej działać.
Objawy, które ustąpiły po wymianie, to:
– kręcenie na trzy – jest na jeden
– pocenie wokół CPS. Innych miejsc nie oczyściłem po wymianie, więc pewności nie mam.

W zakresie fotki, to liczyłem na coś bardziej "ginekologicznego". Z tej nie wynika nic o miejscu "domieszkowania" spalinami, które mogłoby faworyzować któryś z banków. Może coś bardziej wewnętrznego?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez lukasgr » 20 cze 2012, 17:54

Jak gdzieś znajdę ta rurkę to zrobię zdjęcia- do zielonego gniazda jeszcze wchodzi taka metalowa rurka z dwoma dziurkami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Arkadius 73 » 28 cze 2012, 09:21

http://www.6crew.com/forum/showthread.p ... post352669
U mnie wybebeszona pcv-ka się sprawdza.
Arkadius 73
 

Postprzez Arkadius 73 » 3 lip 2012, 18:24

Ja u siebie zrobiłem pełny porting kolektora pod przepustnicę od 3,7 i tak to wygląda
http://img526.imageshack.us/img526/7064/p1000044i.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/5282/p1000045t.jpg
to jest przepustnica od 3,7
http://img407.imageshack.us/img407/8841/p1000054t.jpg
Ostatnio edytowano 3 lip 2012, 21:50 przez Arkadius 73, łącznie edytowano 2 razy
Arkadius 73
 

Postprzez Arkadius 73 » 3 lip 2012, 21:56

Dla wszystkich chcących modyfikacji odradzam silnik który posiadam gdyż jest on w pełni niemodyfikowalny z nakładem funduszy i kropka , jeżeli ktoś twierdzi inaczej mogę ewentualnie wyskoczyć z nim na gołe klaty i tyle to shit i zostańmy przy tym AVE
Wpierdoli...em w cholerę hajsu w mody które w brew pozorom dla laika wydają się bez sensu , powoli dla mnie też , niektórzy z forum wiedzą o czym piszę i nie zmienię zdania mazda dała pupy zrobiła zabezpieczenia które ciężko ogarnąć w tym modelu i niech nikt nie pisze że łatwo bo mnie wkur,,,,,,,,,,i na maksa ecu do du...y a poza tym fajny dupowóz dla kogoś kto chce nic nie robić z autem.
Wkurzają mnie teksty na forum tjuningu.... że zrób to zrób tamto a żaden dupek nie pomyśli że to nie te ecu , nie ten model , nie ten rok
Powiem tak że nawet modyfikacja wydechu bez strojenia gów.......o da ale nikt w pl nie ogarnia tego więc dłubcie modyfikujcie a efekt ...........hm.....
A to mój custom układ wydechowy
http://img836.imageshack.us/img836/6383/wydech2.jpg
Według nauk mojego wuja obydwa wyjścia z głowic zostały te same mimo że w serii było inaczej
http://www.youtube.com/watch?v=J3VyTCY0 ... lpage#t=6s
Arkadius 73
 

Postprzez Arek_78 » 4 lip 2012, 09:26

Zgadzam się z Tobą w 100%. Dupowóz w standardzie. Masz wsiadać i jechać ciesząc się szumem z kół :) bo o komforcie to zapomnij. CarAudio – nie ma sensu niczego montować poza BUM BUM, bo inną muzę zagłuszają szumy z asfaltu. Silnik nie poddaje się modyfikacjom. Chciałem założyć NITRO – okazało się że ECU nie daje się "przesterować" i poza standardem nic więcej nie ma. Więc jedynie co można zrobić z Mazdą to założyć Ledy, zderzaki sport i deske na klapie bagażnika, niech świeci jak choinka. Czyli to samo co z Golfem III buraki robią :)

Auto polecane dla ludzi, którzy nie mają zamiaru nic w nim robić.

Na durnowate ograniczenie prędkości sam koncern się wypiął twierdząc, że tak ma być. Trzeba będzie poszukać bardziej "rozwojowego" auta – ale nigdy już żadnego z rodziny Mazdy.
Dalej twierdzę że zakup Mazdy ze wszystkich poprzednich aut był moim największym błędem :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez enkai » 4 lip 2012, 10:25

Tak to jest, gdy się lekcji nie odrobi. Do modów to się stanga kupuje na przykład. Flashowanie AJ w M6 ktośtam zapowiadał, chwalił się, ale nic namacalnego.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Arek_78 » 4 lip 2012, 11:17

Tych chwalących się było dużo, ale nikt nic nie zrobił poza gadaniem.
Mody w M6 nie działają tak jak powinny. Bo sterownik silnika musiałby być inny.

Jak to lekcji nie odrobi? Jak kupowałem M6 to to było najlepsze auto :) tak wynikało z komentarzy niestety :( rzeczywistość pokazała zupełnie co innego.

Więc moja rada taka – jak kupujecie auto to czytajcie forum co komu w nim wysiada. A opinie ogólne sobie darujcie. Bo każde auto jest lepsze gdy się przesiadasz z gorszego :) a potem już mało kto się przyznaje do błędów.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6