[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6
Arkowi pewnie chodzi o brak plastikowej zaślepki od górnego mocowania chłodnicy poza tym brak naklejki na przednim pasie – tej od wentylatorów – w wersjach us jest pomarańczowa – w wersjach eu jest biało czarna o ile dobrze pamiętam – ale auto ma prawie 10 lat ważniejsza jest mechanika w tym przepadku niż takie kosmetyczne rzeczy – precaty wyjęte ?
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Ja ich nie likwidowałem.
W następnym tygodniu wymieniam klocki i łącznik stabilizatora, to od razu zgłoszę żeby to sprawdzili.
I pytanie:
1. Gdzie można prekaty profesjonalnie wywalić i być pewnym że bedzie dobrze chodzić? (najlepiej na dolnym śląsku)
2. Jak powinien wyglądać dobrze zawór PCV (co może być niepokojące w oględzinach)
3. Jak powinien wyglądać olej w skrzyni biegów?
W następnym tygodniu wymieniam klocki i łącznik stabilizatora, to od razu zgłoszę żeby to sprawdzili.
I pytanie:
1. Gdzie można prekaty profesjonalnie wywalić i być pewnym że bedzie dobrze chodzić? (najlepiej na dolnym śląsku)
2. Jak powinien wyglądać dobrze zawór PCV (co może być niepokojące w oględzinach)
3. Jak powinien wyglądać olej w skrzyni biegów?
Diesel to jest dobry....w maszynie budowlanej!
- Od: 2 cze 2012, 23:03
- Posty: 13
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Mazda 121 91r 1.3 (sprzedana)
Mazda Xedos9 2.5 V6 (sprzedana)
Mazda 6 3.0v6 2003r (kupiona)
jest...progres :P
1. Wystarczy kanał i wolny dzień – trzeba je po prostu wydłubać ze środka – no przyda się znajomy z migiem bo przedni lepiej wyciąć okienko w puszcze wyjąć wkład i z powrotem zaspawać puszkę- tylny to dłubanie śrubokrętem czy czymś podobnym – masakra ogólnie
Ja to sam robiłem i niemiło wspominam ten dzień Znajdź kogoś od tłumików jak nie chcesz się sam grzebać, no i po wywaleniu będziesz potrzebował tulejek ( emulatorów ) na drugie sondy bo inaczej celina się świeci – cos takiego
http://allegro.pl/emulator-emulatory-dr ... 44457.html
2. Wyjmij i potrząśnij – kulka w środku ma sobie swobodnie latać – wystarczy wyczyścić w benzynie
3. czerwony i nie powinien śmierdzieć spalenizną – dobrze wymienić co 60 tyś dynamicznie ewentualnie częściej statycznie. Zależy jak traktujesz skrzynie
Ja to sam robiłem i niemiło wspominam ten dzień Znajdź kogoś od tłumików jak nie chcesz się sam grzebać, no i po wywaleniu będziesz potrzebował tulejek ( emulatorów ) na drugie sondy bo inaczej celina się świeci – cos takiego
http://allegro.pl/emulator-emulatory-dr ... 44457.html
2. Wyjmij i potrząśnij – kulka w środku ma sobie swobodnie latać – wystarczy wyczyścić w benzynie
3. czerwony i nie powinien śmierdzieć spalenizną – dobrze wymienić co 60 tyś dynamicznie ewentualnie częściej statycznie. Zależy jak traktujesz skrzynie
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
PCV ma puszczać wyłącznie w jedną stronę. Nie powinno się dać dmuchnąć w korbowód. Tak się to sprawdza. Przy okazji, dobrze jest prawdzić, czy rura PCV nie dotyka rury EGR.
PCV i jego rura to "pięta Achillesa" tych silników. Sam jestem ortodoksyjnym wyznawcą zdania, że wytrzebienie katalizatorów nie jest właściwe. Nabrałem takiego przekonania po rozmowie z pewnym twardo stąpających po Ziemi właścicieli auto-serwisu, który naoglądał się rozlicznych przypadków w różnych autach i zupełnie nie przyjął wersji o pylących katalizatorach zwłaszcza przytkanych, zasysanych do cylindrów. Przytkany generuje MIL, tak samo jak jego brak (vide oszukiwaczki) a utrata mocy jest widoczna, jeśli kierowca nie jest ślepy. Auta po strzale jeżdzą bez wymiany katalizatora a EGR nie jest unikalnym rozwiązaniem stosowanym wyłącznie w AJ. Naprawdę trudno jest rozbić tę ceramikę zwłaszcza na pył. To przez PCV olej potrafi zniknąć nie wiadomo kiedy.
PCV i jego rura to "pięta Achillesa" tych silników. Sam jestem ortodoksyjnym wyznawcą zdania, że wytrzebienie katalizatorów nie jest właściwe. Nabrałem takiego przekonania po rozmowie z pewnym twardo stąpających po Ziemi właścicieli auto-serwisu, który naoglądał się rozlicznych przypadków w różnych autach i zupełnie nie przyjął wersji o pylących katalizatorach zwłaszcza przytkanych, zasysanych do cylindrów. Przytkany generuje MIL, tak samo jak jego brak (vide oszukiwaczki) a utrata mocy jest widoczna, jeśli kierowca nie jest ślepy. Auta po strzale jeżdzą bez wymiany katalizatora a EGR nie jest unikalnym rozwiązaniem stosowanym wyłącznie w AJ. Naprawdę trudno jest rozbić tę ceramikę zwłaszcza na pył. To przez PCV olej potrafi zniknąć nie wiadomo kiedy.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
'enkai napisał(a):Naprawdę trudno jest rozbić tę ceramikę zwłaszcza na pył
Uśmiałem się .Miales w dloniach katalizator z 6-stki z AJ?
-
Grucha
Grucha,
Raduję się wielce, że moje słowa dały Ci tyle radości ;–). Być może, katalizarory M6 są zupełnie inne niż w innych autach z Duratecami V6 w szczególności i przyznam, że sam nie prałem żadnego katalizatora młotem Thora a opieram się wyłącznie na sceptycznym zdaniu kolegi, który widział wiele aut spranych od tej strony. Sam chciałem metalowe katalizatory zamontować zamiast tych pierwszych bo się przestraszyłem, ale mi jakoś po rozmowach i lekturze forym mpvclub przeszło.
Raduję się wielce, że moje słowa dały Ci tyle radości ;–). Być może, katalizarory M6 są zupełnie inne niż w innych autach z Duratecami V6 w szczególności i przyznam, że sam nie prałem żadnego katalizatora młotem Thora a opieram się wyłącznie na sceptycznym zdaniu kolegi, który widział wiele aut spranych od tej strony. Sam chciałem metalowe katalizatory zamontować zamiast tych pierwszych bo się przestraszyłem, ale mi jakoś po rozmowach i lekturze forym mpvclub przeszło.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
PCV ma puszczać wyłącznie w jedną stronę
Bzdury piszesz – może puszczać w obie strony – poza tym ściągałeś kiedyś tą pokrywę zaworów że piszesz takie rzeczy ? – pcv nie jest bezpośrednio połączony ze skrzynią korbową – odpowietrza głowice przy grodziówce – jakbyś nie zauważył przy głowicy nr 2 – czyli tej przy chłodnicach jest podobne odpowietrzenie tylko bez zaworka.
Przy silniku w dobrej kondycji wciąga przez niego jedynie powietrze z oparami oleju – dlatego po jakimś czasie zaworek w środku obrasta nagarem co w skrajnym przypadku może doprowadzić do wydmuchania uszczelki pokrywy – nic więcej.
Olej w większych ilościach może się dostać do dolotu przez PCV – zresztą wtedy dostaje się obydwoma odpowietrzeniami – zarówno PCV jak tym z drugiej głowicy tylko jak już silnik praktycznie na wykończeniu.
Też bylem sceptyczny co do katalizatorów dopóki mi silnika nie zabiły – gdzieś w jednym z moich tematów masz zdjęcie mojego pękniętego precata – tak jak pęknie zaczyna się kruszyć i tak zawirowania spalin potrafią wessać ten pył do dolotu przez EGR – ja akurat wiem co pisze bo miałem ten pył dolocie i widziałem moje porysowane tuleje cylindrów i zniszczone zawory i dłubałem ten katalizator.
Niekoniecznie zauważysz spadek mocy – zauważysz go dopiero jak wykruszy się większy kawałek i zatka Ci kolejny katalizator – bo w M6 po Precatach sa jeszcze jedne katalizatory – razem 4 katalizatory w układzie wydechowym w przedlifcie i trzy w polifcie – polift ma zmieniony układ wydechowy na trochę bardziej logiczny.
MPV to inna bajka niż M6 – problemem jest układ wydechowy , rozmieszczenie w nim katalizatorów i rury od EGRu
Polecam lekturę
http://www.sajori.com/specv/QR25DE_Issue_FAQ.pdf
Akurat nissan ale masz tam dość obrazowe zdjęcie co się dzieje z precatem – widać że rozwiązanie podobnie bezsensowne – tuz obok wykruszonego wkładu rurka od EGRu
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
lukasgr napisał(a):PCV ma puszczać wyłącznie w jedną stronę
Bzdury piszesz – może puszczać w obie strony
Mógłbym odpisać podobnie, ale może rzeczowo.
Po pierwsze – na logikę. Po co stosować coś co nazwano zawór (valve), co nie będąc sterowane puszczałoby w obie strony? Czym ten zawór różniłby się od rury i dlaczego rury nie nazywamy powszechnie zaworem?
Dlaczego kolesie potrafią wstawić sobie drugi taki "puszczający w obie strony" kawałek plastyku za 20$
http://www.mazdaforum.com/forum/mazda6- ... -v6-28531/
Po drugie – eksperyment. Tak się składa, że mam dwa nowe i jeden niesprawny PCV do MPV, które są jak w M6.
Widać jak to zostało zrobione. Odważnik blokuje przepływ powietrza w dół. Oba nowe tak działają.
Po trzecie – dokumentacja. Fragment z manuala do M6:
01-16-25PCV valve inspection (AJ)
1. Disconnect the negative battery cable.
2. Disconnect PCV hose from the PCV valve.
3. Apply pressure to the PCV valve and verify that there is no airflow
if there is airflow, replace PCV valve.
4. Apply caccum to the PCV valve and verify that there is airflow.
if there is NO airflow, replace PCV valve.
lukasgr napisał(a):pcv nie jest bezpośrednio połączony ze skrzynią korbową
Pewno dlatego, że nie jest połączony ze skrzynią korbową nazywa się crankcase ventilation Napisałeś "bezpośrednio. Jaki znaczenie ma czy crankcase połączone jest bezpośredio z PCV valve czy za pośrednictwem camshaft? Przecież to szczelne pudełko.
Co do oleju przedostającego się przez PCV. Wyraziłem się nieprecyzyjnie pisząc, że olej może przec PCV zniknąć nie wiadomo kiedy. Chodziło mi o przyczynowość bo olej jako cięższy od powietrza słabo lewituje, dlatego trzeba go pompować.
Zatkany zawór PCV jest przyczyną pulsowania ciśnienia w skrzyni korbowej przez poruszające się tłoki. Pompa nie podaje stałego strumienia a czujnik ciśnienia oleju tego nie wyłapuje, bo dzieje się to zbyt szybko. Dlatego dochodzi do zmniejszonej podaży oleju i zatarcia, przytarcia.
lukasgr napisał(a):Też bylem sceptyczny co do katalizatorów dopóki mi silnika nie zabiły – gdzieś w jednym z moich tematów masz zdjęcie mojego pękniętego precata – tak jak pęknie zaczyna się kruszyć i tak zawirowania spalin potrafią wessać ten pył do dolotu przez EGR – ja akurat wiem co pisze bo miałem ten pył dolocie i widziałem moje porysowane tuleje cylindrów i zniszczone zawory i dłubałem ten katalizator.
Czytałem uważnie i się z tym nie zgadzam a dlaczego to częściowo opisałem. Pęknięta ceramika nie pyli w wystarczającej ilosci. Do tego nawet jeśliby ten pył trafił do cylindra, zostałby zeń wypchany po chwili i wydalony. Jeśliby dostał się do oleju, pod spód, to rzeczywiscie i tu mógłby mu pomóc w tej drodze niezamykający się PCV. Jednakże działoby się to także w innych silnikach z EGR, które pobiera znad pierwszego katalizatora. Powodem znowu byłby PCV.
Szkoda, że nie pomierzyłeś i nie sfotografowałeś tych rys i tulei. Sam fakt porysowania nie musi świadczyć o wpływie pyłu z katalizatorów. Honowanie pozostawia widoczne rysy i jest to jak najbardziej pożądany efekt.
Precat/cat... Nie ma precatów. Funkcją pierwszych katalizatorów jest redukcja tlenków do tlenu, węgla i azotu a tych drugich utlenienie węgla i HC. Za pierwszymi ma być tlen i dlatego ten proces jest monitorowany przez drugie sondy. Dlatego wytrzebienie pierwszych katalizatorów uważam za słabe.
20120611 – orto
Ostatnio edytowano 11 cze 2012, 23:19 przez enkai, łącznie edytowano 1 raz
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Widzę ze masz swoje teorie – szkoda że brakuje tu logiki i praktyki
Z procedurą sprawdzenia – ok taka może jest – a teraz trochę pomyśl – gdzie panuje większe podciśnienie ? w dolocie czy skrzyni korbowej – jak sobie odpowiesz to się zastanów po co zawór ma być szczelny przy aplikacji ciśnienia w stronę skrzyni korbowej skoro w układzie dolotowym panuje podciśnienie.
Zasada jest taka – na biegu jałowym kulka jest na tyle ciężka, że pozwala na odpowietrzenie skrzyni korbowej gdyż podciśnienie w dolocie jest mniejsze, na wyższych obrotach podciśnienie w dolocie jest na tyle duże że podnosi kulkę która przymyka zawór i zapobiega tworzeniu dużego podciśnienia w skrzyni korbowej – to tyle
Napisałem specjalnie że nie jest bezpośrednio połączony ze skrzynia korbową żeby ktoś nie pomyślał że drugi koniec tego ustrojstwa jest pod lustrem oleju co mogłoby stworzyć możliwość zassania oleju.
W jednym masz trochę racji że piszesz że zatkany zawór może stworzyć problem – tak właściwie tylko zatkany lub zawieszony zaworek może stworzyć jakiś problem – ale pulsowanie ciśnienia oleju doprowadzające do zatarcia – mocno naciągana teoria – po prostu wydmucha którąś z uszczelek – pokrywy zaworów lub osłony łańcucha w skrajnym przypadku.
z tym honowaniem to pojechałeś :D no może ironicznie napisze że pył z katalizatorów tak mi zhonował tuleje że silnik brał około 1 litra oleju na 1000 km – to była nowa eksperymentalna metoda – głębokie rysy prostopadłe do płaszczyzny denka tłoka. Zresztą mam trochę pyłu z katalizatorów mogę ci przesłać wsyp sobie do dolotu i zobacz czy wypadną przez wydech.
To czy ktoś wsadza sobie tam więcej zaworków – niech sobie wsadzają – niektórzy zakładają magnetyzery i też są z siebie dumni – póki żaden się nie zatka nic się nie stanie – dwa do sprawdzania zamiast jednego – taka promocja jak t-mobile
Gdyby pył dostał się pierwsze do oleju to przypuszczam że wykończył by panewki w pierwszej kolejności a dopiero później całą resztę – u mnie panewki i wał przy remoncie nie były nawet ruszane zostały ori – praktycznie bez śladów zużycia.
dalej co katalizatorów – poczytaj sobie pdf z linka bo mi się nie chce tłumaczyć dłużej .
masz link z nissana wiec to nie tylko problem mazdy – a tak jak pisałem nie chodzi o to ze precaty sa ogólnie złe – ale konstrukcja wydechu w m6 sprzyja temu że jak katalizator sie posypie to problem gwarantowany – a powód jego zniszczenia może być rożny – uderzenie, zły skład mieszanki ( zła sonda, cewka, świece ), źle ustawiona mapa na gazie itp.
Z procedurą sprawdzenia – ok taka może jest – a teraz trochę pomyśl – gdzie panuje większe podciśnienie ? w dolocie czy skrzyni korbowej – jak sobie odpowiesz to się zastanów po co zawór ma być szczelny przy aplikacji ciśnienia w stronę skrzyni korbowej skoro w układzie dolotowym panuje podciśnienie.
Zasada jest taka – na biegu jałowym kulka jest na tyle ciężka, że pozwala na odpowietrzenie skrzyni korbowej gdyż podciśnienie w dolocie jest mniejsze, na wyższych obrotach podciśnienie w dolocie jest na tyle duże że podnosi kulkę która przymyka zawór i zapobiega tworzeniu dużego podciśnienia w skrzyni korbowej – to tyle
Napisałem specjalnie że nie jest bezpośrednio połączony ze skrzynia korbową żeby ktoś nie pomyślał że drugi koniec tego ustrojstwa jest pod lustrem oleju co mogłoby stworzyć możliwość zassania oleju.
W jednym masz trochę racji że piszesz że zatkany zawór może stworzyć problem – tak właściwie tylko zatkany lub zawieszony zaworek może stworzyć jakiś problem – ale pulsowanie ciśnienia oleju doprowadzające do zatarcia – mocno naciągana teoria – po prostu wydmucha którąś z uszczelek – pokrywy zaworów lub osłony łańcucha w skrajnym przypadku.
z tym honowaniem to pojechałeś :D no może ironicznie napisze że pył z katalizatorów tak mi zhonował tuleje że silnik brał około 1 litra oleju na 1000 km – to była nowa eksperymentalna metoda – głębokie rysy prostopadłe do płaszczyzny denka tłoka. Zresztą mam trochę pyłu z katalizatorów mogę ci przesłać wsyp sobie do dolotu i zobacz czy wypadną przez wydech.
To czy ktoś wsadza sobie tam więcej zaworków – niech sobie wsadzają – niektórzy zakładają magnetyzery i też są z siebie dumni – póki żaden się nie zatka nic się nie stanie – dwa do sprawdzania zamiast jednego – taka promocja jak t-mobile
Gdyby pył dostał się pierwsze do oleju to przypuszczam że wykończył by panewki w pierwszej kolejności a dopiero później całą resztę – u mnie panewki i wał przy remoncie nie były nawet ruszane zostały ori – praktycznie bez śladów zużycia.
dalej co katalizatorów – poczytaj sobie pdf z linka bo mi się nie chce tłumaczyć dłużej .
masz link z nissana wiec to nie tylko problem mazdy – a tak jak pisałem nie chodzi o to ze precaty sa ogólnie złe – ale konstrukcja wydechu w m6 sprzyja temu że jak katalizator sie posypie to problem gwarantowany – a powód jego zniszczenia może być rożny – uderzenie, zły skład mieszanki ( zła sonda, cewka, świece ), źle ustawiona mapa na gazie itp.
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
enkai napisał(a):Grucha,
Raduję się wielce, że moje słowa dały Ci tyle radości ;–). Być może, katalizarory M6 są zupełnie inne niż w innych autach z Duratecami V6 w szczególności i przyznam, że sam nie prałem żadnego katalizatora młotem Thora a opieram się wyłącznie na sceptycznym zdaniu kolegi, który widział wiele aut spranych od tej strony. Sam chciałem metalowe katalizatory zamontować zamiast tych pierwszych bo się przestraszyłem, ale mi jakoś po rozmowach i lekturze forym mpvclub przeszło.
Jak kolega opiera się na zdaniu kolegi to zapraszam do mojego garażu , tam do wglądu częściowo rozkręcony silnik bez kompresji na trzech cylindrach i katy (to co z nich zostało) wszystko można sprawdzić organoleptycznie.
- Od: 6 wrz 2010, 22:04
- Posty: 83
- Skąd: Centralna Polska
- Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)
lukasgr napisał(a):Widzę ze masz swoje teorie – szkoda że brakuje tu logiki i praktyki
Po tym, sens odpowiadania jest dalece wątpliwy. Może się okazać, że dokumentacja producenta jest nic niewarta, bo nielogiczna oraz oparta na nieznajomosci silnika.
Niech więc Ci będzie – piszę bzdury, powtarzam bzdury za lamami z jakiejś pipidówy, które auta zbudować nie potrafią.
majson71 napisał(a):Jak kolega opiera się na zdaniu kolegi to zapraszam do mojego garażu , tam do wglądu częściowo rozkręcony silnik bez kompresji na trzech cylindrach i katy (to co z nich zostało) wszystko można sprawdzić organoleptycznie.
Oczywiście nie zastanowiło Cię, dlaczego w trzech z szesciu nie ma kompresji? Bez wniku przyjmujesz, że zasysało do wspólnego kolektora ale trafiło akurat na połowę cylindrów? Ta heca z katalizatorami przypomina dowodzenie, że strażacy powodują pożary, bo zawsze przy pożarze to oni biegają.
Skoro masz silnik, to poszukaj przyczyny zatarcia trzech z sześciu.
Czy ktoś sprawdzał wpływ braku katalizatora redukcyjnego na AFR? Skoro celowo zostało to tak skonstruowane, że za pierwszym katalizatorem ma być wolny tlen na potrzeby drugiego, utleniającego katalizatora, to czy PCM nie dąży do zapewnienie tego tlenu przez zabiedzenie? Czyktoś sprawdził, najlepiej przed i po?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
enkai napisał(a):Oczywiście nie zastanowiło Cię, dlaczego w trzech z szesciu nie ma kompresji
Jakbys znal budowe egr-u a w szczegolnosci "grzybka" to bys nie zadawal glupich pytan bo bys wiedzial dlaczego poszlo na 1 bank .
AFR jest bez zmian .
Pozdr
-
Grucha
Więc objaśnij, zamiast wymijająco odpowiadać. Objaw, dlaczego powietrze z pyłem preferuje pierwszy bank?
edit by Wojtek:
nie prowokujemy... na forum
edit by Wojtek:
nie prowokujemy... na forum
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Moj blad powinno byc na jeden bank , o szczegoly zapytaj kolege mechanika , napewno ma ten temat ogarniety a jak nie to niech sie douczy zamiast wprowadzac ludzi w blad
Pozdr
Pozdr
-
Grucha
Czyli jednak puste gadanie.
edit by enkai:
do skasowania
edit by enkai:
do skasowania
Ostatnio edytowano 12 cze 2012, 18:38 przez enkai, łącznie edytowano 1 raz
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
......
Ja tylko zaproponowałem obejrzenie a nie pisałem o przyczynach (choć zdanie mam takie jak większość)
Nie pisałem o zatarciu tylko o braku kompresji.
Edit by Wojtek:
usunalem dziwne porownanie...
prosze tak nie postepowac...
Ja tylko zaproponowałem obejrzenie a nie pisałem o przyczynach (choć zdanie mam takie jak większość)
Nie pisałem o zatarciu tylko o braku kompresji.
Edit by Wojtek:
usunalem dziwne porownanie...
prosze tak nie postepowac...
- Od: 6 wrz 2010, 22:04
- Posty: 83
- Skąd: Centralna Polska
- Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)
podsumowujac dyskusje:
zadna ze stron nie zmieni swojego zdania...
i dlatego mysle, ze powinnismy zakonczyc ta dyskusje w tym miejscu...
zadna ze stron nie zmieni swojego zdania...
i dlatego mysle, ze powinnismy zakonczyc ta dyskusje w tym miejscu...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6