Przedwczesna wymiana tarcz hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wincam » 15 maja 2018, 14:21

Czy ktoś miał kłopoty z tarczami hamulcowymi w wersji kombi (2015r)? Po 40 tys były do wymiany a teraz po wymianie po ok 6 tys znowu zaczynam odczuwać bicie. Przy poprzedniej wymianie, mechak zwrócił mi uwage na korozję na piastach, która może "podnosić" tarcze i przez to się krzywią.
Pytanie czy rzeczywiście korozja na piaście może mieć aż taki wpływ na krzywienie się tarcz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 15:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez Paweł_Radom » 15 maja 2018, 15:12

Samochód po powodzi?
Ogólnie jak są tarcze nagrzane i ostro hamujesz to może powodować wykrzywienie tarcz
Paweł_Radom
 

Postprzez darrecki » 16 maja 2018, 06:47

Wincam napisał(a):Czy ktoś miał kłopoty z tarczami hamulcowymi w wersji kombi (2015r)? Po 40 tys były do wymiany a teraz po wymianie po ok 6 tys znowu zaczynam odczuwać bicie. Przy poprzedniej wymianie, mechak zwrócił mi uwage na korozję na piastach, która może "podnosić" tarcze i przez to się krzywią.
Pytanie czy rzeczywiście korozja na piaście może mieć aż taki wpływ na krzywienie się tarcz?


Temat wibracji tarcz to temat rzeka, wystarczy poszukać odpowiedniego tematu "po sąsiedzku".
Przyczyn może być kilka, a szczególnie jedna mi przychodzi do głowy – wspomniana korozja na piastach. To normalne, że są tam ślady korozji ale należy ją usunąć podczas wymiany tarcz. I jak to jest zrobione poprawnie to o "podnoszenie" tarcz nie ma się co martwić.
Także pierwszym podejrzanym jest mechanik, który niepoprawnie i bez odpowiedniego sprzętu (czujnik zegarowy) założył tarcze. Przez minimalne, niewyczuwalne (na początku) wibracje tarcza nierównomiernie się nagrzewa, zmienia się jej struktura co bardzo szybko prowadzi do telepania kierownicą. Skoro przez 40 tyś było ok, to o problemy po 6 tyś ciężko obwiniać cokolwiek innego. Oczywiście mogłeś mieć pecha i kupić tarcze z wadą...
Inne możliwe przyczyny
– problem z łożyskiem piasty (sama z siebie ma wibracje)
– niepoprawnie założone klocki (kiepsko lub nie wyczyszczone prowadnice)
– wadliwe zaciski. Zdarza się niestety u Mazdy...

A o to wspomniany czujnik zegarowy.
CZ.png
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Wincam » 17 maja 2018, 14:11

Paweł_Radom napisał(a):Samochód po powodzi?
Ogólnie jak są tarcze nagrzane i ostro hamujesz to może powodować wykrzywienie tarcz


Samochód nie jest po powodzi, zakupiony jako półtoraroczny z salonu.
Staram sie ostro nie hamować a w miarę możliwości wykorzytuję hamowanie silnikiem, więc oszczędzam tarcze jak potrafię, a przy tym też nie szaleję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 15:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6