Cześć!
Wyskakuje mi błąd p0421: Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1) (Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu
Zawiozłem samochod do wrocławskiej kliniki zdrowego silnika, gdzie diagnosta przetrzepal układ wydechowy i oznajmił, że wszystkie odczyty w normie, mechanicznie jest ok, żeby błąd zniknął trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania sterownika jednostki sterującej silnika.
Powiedział, że nie opłaca się tego u niego robic, bo sama aktualizacja wyjdzie u niego dużo drożej niż w ASO (z powodu konieczności wykupienia jakichś dostępów)
Po telefonie do dwóch wrocławskich ASO – w jednym otrzymałem informację, że niestety nie mogą mi zrobić aktualizacji bez uprzedniego zrobienia diagnostyki, która sama w sobie będzie kosztowała 350 netto + 250 netto sama aktualizacja, czyli de facto drugi raz muszę płacić za diagnostykę która już wykonałem gdzie indziej.
W drugim to samo, musi być diagnostyka, ale jeżeli wyjdzie wada fabryczna (?) to place tylko koszt diagnostyki i aktualizacja za darmo
W nieco dalszym ASO dostałem informację, że mogą mi zrobić aktualizacje (chociaż pan tutaj używał głównie słowa kalibracja – zwrot "id kalibracji" widzę też w Car Scannerze pod nazwą ECU – czy aktualizacja i kalibracja w tym wypadku to to samo?), pod warunkiem, że będzie dostępna i nie dają oczywiście gwarancji na to, że problem zniknie – koszt 300 zł Netto + dla mnie dojazd
Macie doświadczenia z aktualizacją ECU w ASO po niższych kosztach? Albo czy wiecie jaki koszt jest to u mechanika spoza ASO (ten mój mi dokładnie nie powiedział, przypuszczam że musiałby z podpiętym samochodem sprawdzic?)
P0421 check engine, aktualizacja ECU
Strona 1 z 1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6