Opiłki w oleju silnikowym! Nota serwisowa!

Postprzez krzysztofdrewicz » 10 gru 2014, 23:30

I ja – zarejestrowałem się – tylko ze względu na opisaną usterkę.

Przebieg około 37 000 km.
Serwis – raz pełny przegląd po roku, był marzec 2014 (oczywiście był robiony olej).

Objaw: niedzielne popołudnie – kontrolka niskie ciśnienie oleju.

rozmowa z serwisem: (Nivette na lotniczej w Warszawie): Panie, jeździć dalej (!) w środę rano zapraszamy.

W środę, od otwarcia serwisu do 11:50 byłem.
Zrobiono: odpłatna wymiana oleju (+filtra).
Stałem nad serwisantami i patrzyłem:
3 chłopa próbowało odkręcić filtr, podobno w 2.2 – jest to wyzwanie. Aż 'majster' przybył. We 4 dali radę.

W oleju – nic nie zauważyłem, ale miałem do dyspozycji własne oko i telefon.

Mazda wyprodukowana PRZED opisywaną datą (przed wrzesień 2013r).
Efekt: wkr*** totalne, bo serwis, ASO, mogliby choć powiedzieć, że mam przyjechać na wymianę oleju i odebrać auto na fajrant.

Silnik 2.2D 175 KM 6-AT, kombi
Od wymiany oleju – 300 km mazda nadal jeździ – gdy będzie coś nie tak – będę pisał.
krzysztofdrewicz
 

Postprzez smile » 11 gru 2014, 17:08

Tego nie zauważysz, bo to bardziej mąka niż opiłki. Wałek rozrządu już pewnie ma ubytki..
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 10 lut 2015, 09:10

Słyszałem, że Mazda ostro pracuje nad naprawieniem powstałej sytuacji wycierających się wałków i innych części... i już niedługo będzie w ASO w PL nota serwisowa... Jak zdiagnozować usterkę i co należy wymienić.
Dotyczyć będzie prawdopodobnie aut w nadwoziu Mazda6 GJ, Mazda3 BM i Mazda CX-5 wyprodukowanych przed wrześniem 2013 r.
trzymam kciuki za producenta, bo to będzie świadczyć, że stara się o klientów bez względu na ponoszone koszty...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrekkk1985 » 10 lut 2015, 13:34

Z tego co ja slyszalem nota serwisowa juz jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Wojtek » 10 lut 2015, 14:15

Tak jest... ale w UK i gdzieś w Europie... jeszcze nie w PL... opublikowana została 5 lutego...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomb745 » 10 lut 2015, 15:23

Nota już jest a w niej zakres czynności do wykonania by potwierdzić lub wykluczyć problem. Moje autko zdało egzamin na 6! Jadę na narty :)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 13:45
Posty: 86 (0/1)
Auto: GJ 6 kombi, sky-passion 2,2 175 KM, diesel, AT

Postprzez Wojtek » 10 lut 2015, 16:35

Nie każdy silnik jest wadliwy, dlatego w nocie jest podany dokładny sposób weryfikacji stopnia / zakresu działania... Każdy zgłoszony silnik przejdzie pomiary IDS-em, sprawdzane będzie turbo, wałki, krzywki itd...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrekkk1985 » 11 lut 2015, 00:07

Ma ktos moze ta note serwisowa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Wojtek » 11 lut 2015, 06:16

Znam jej numer ;)

R074/14C
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 17 lip 2015, 09:20

z powodu kiepskich walkow rorzadu, zrobionych z "sera", przy eksplatacji wycieraja sie intensywnie wyrzucajac przy tym opilki do oleju!
w konsekwencji uszkadza sie turbina. <ok>

znanych jest mi kilkanascie identycznych uszkodzen.
niestety nie jest to przypadek czy winy nieodpowiedniego uzytkowania auta.
wg. mnie jedyna opcja, aby autem dlugo i bezawaryjnie jezdzic, to koniecznosc utwardzenia walkow
we wlasnym zakresie np. poprzez pochromowanie itp.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez matthies » 17 lip 2015, 09:31

myślisz, że może to mieć związek z tym temat --> viewtopic.php?f=414&t=166360 ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Enduro » 17 lip 2015, 09:38

tak.
do obecnej chwili wiadomo mi ze jedynym powodem pojawienia sie opilkow oleju w tym modelu jest problem z walkami.
oczywiscie serwisanci moga rozne historie tworzyc.
dla potwierdzenia postaram sie przy najblizszej mozliwosci stzelic kilka fotek z detalami i wstawic na forum.
moze to komus pomoze. <oczy>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez matthies » 17 lip 2015, 11:20

dzięki. To ja połączę z istniejącym tematem jeśli to ten sam problem.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Marianek » 19 lip 2015, 11:50

Problem został już wyeliminowany w trakcie produkcji, samochody wyprodukowane po dacie tej noty nie maja problemu. Jest również ważne korzystanie podczas wymiany z przebudowanego filtra oleju, nie ma zamiennika, tylko oryginał.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez sebit7 » 23 cze 2016, 10:41

witam- posiadam Mazdę CX5 2012rok z silnikiem diesla 2,2. Opisany na forum Mazdy
błąd wystąpił również u mnie, ale mam autko właśnie po gwarancji. Mam do wymiany wałek rozrządu,
vacupompę, turbinę i smok oleju oraz opiłki w silniku. Mazda mi odpisała,
że mam już auto po gwarancji i nie naprawi mi silnika, ale jeśli znalazłbym
kilka osób, które również miały problem z wałkiem rozrządu świadczyłoby to
o wadzie ukrytej i możliwości naprawy dalej w ramach gwarancji. Czy można prosić o kontakt osób, które miały podobny problem o kontakt? Jak proponujecie rozwiązać ten problem?
sebit7
 

Postprzez piotrekkk1985 » 23 cze 2016, 10:43

Bierz prawnika. Mazda dobrze wie ze taki problem wystepowal.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Marianek » 24 cze 2016, 08:57

Piotrek Mazda wie ale jak gwarancji już nie ma to się wypnie i żaden prawnik nie pomoże. Ważne jest czy owa Mazda była serwisowana w ASO regularnie (o co pytałem już w innym temacie autora) wtedy jest jakaś szansa. Ale jeśli nie było wizyt w Aso, po gwarancji, może jakaś przygoda to
dup.gif


Samochód to jak droga pralka, po gwarancji robisz sam albo kupujesz nowe.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez piotrekkk1985 » 24 cze 2016, 09:19

Oto mi chodzi wlasnie. Jesli byl serwisowany regularnie to dlaczego Mazda nie sprawdzila tego?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Marianek » 25 cze 2016, 20:10

Był zakres vinów ale nie wszystkie miały ten problem. Do póki się nie pojawi nie było mowy o robieniu z góry. Mazda by zrobiła to auto autorowi posta zapewne ale trzeba było mieć spełnione warunki.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polo1968 » 6 lis 2016, 12:59

Do Sebit7
Jak skończyła się Twoja przygoda z silnikiem, czy Mazda uwzględniła Ci naprawę na gwarancji?
Ostatnio edytowano 6 lis 2016, 13:08 przez polo1968, łącznie edytowano 1 raz
polo1968
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6