Opiłki w oleju silnikowym! Nota serwisowa!
I ja – zarejestrowałem się – tylko ze względu na opisaną usterkę.
Przebieg około 37 000 km.
Serwis – raz pełny przegląd po roku, był marzec 2014 (oczywiście był robiony olej).
Objaw: niedzielne popołudnie – kontrolka niskie ciśnienie oleju.
rozmowa z serwisem: (Nivette na lotniczej w Warszawie): Panie, jeździć dalej (!) w środę rano zapraszamy.
W środę, od otwarcia serwisu do 11:50 byłem.
Zrobiono: odpłatna wymiana oleju (+filtra).
Stałem nad serwisantami i patrzyłem:
3 chłopa próbowało odkręcić filtr, podobno w 2.2 – jest to wyzwanie. Aż 'majster' przybył. We 4 dali radę.
W oleju – nic nie zauważyłem, ale miałem do dyspozycji własne oko i telefon.
Mazda wyprodukowana PRZED opisywaną datą (przed wrzesień 2013r).
Efekt: wkr*** totalne, bo serwis, ASO, mogliby choć powiedzieć, że mam przyjechać na wymianę oleju i odebrać auto na fajrant.
Silnik 2.2D 175 KM 6-AT, kombi
Od wymiany oleju – 300 km mazda nadal jeździ – gdy będzie coś nie tak – będę pisał.
Przebieg około 37 000 km.
Serwis – raz pełny przegląd po roku, był marzec 2014 (oczywiście był robiony olej).
Objaw: niedzielne popołudnie – kontrolka niskie ciśnienie oleju.
rozmowa z serwisem: (Nivette na lotniczej w Warszawie): Panie, jeździć dalej (!) w środę rano zapraszamy.
W środę, od otwarcia serwisu do 11:50 byłem.
Zrobiono: odpłatna wymiana oleju (+filtra).
Stałem nad serwisantami i patrzyłem:
3 chłopa próbowało odkręcić filtr, podobno w 2.2 – jest to wyzwanie. Aż 'majster' przybył. We 4 dali radę.
W oleju – nic nie zauważyłem, ale miałem do dyspozycji własne oko i telefon.
Mazda wyprodukowana PRZED opisywaną datą (przed wrzesień 2013r).
Efekt: wkr*** totalne, bo serwis, ASO, mogliby choć powiedzieć, że mam przyjechać na wymianę oleju i odebrać auto na fajrant.
Silnik 2.2D 175 KM 6-AT, kombi
Od wymiany oleju – 300 km mazda nadal jeździ – gdy będzie coś nie tak – będę pisał.
-
krzysztofdrewicz
Słyszałem, że Mazda ostro pracuje nad naprawieniem powstałej sytuacji wycierających się wałków i innych części... i już niedługo będzie w ASO w PL nota serwisowa... Jak zdiagnozować usterkę i co należy wymienić.
Dotyczyć będzie prawdopodobnie aut w nadwoziu Mazda6 GJ, Mazda3 BM i Mazda CX-5 wyprodukowanych przed wrześniem 2013 r.
trzymam kciuki za producenta, bo to będzie świadczyć, że stara się o klientów bez względu na ponoszone koszty...
Dotyczyć będzie prawdopodobnie aut w nadwoziu Mazda6 GJ, Mazda3 BM i Mazda CX-5 wyprodukowanych przed wrześniem 2013 r.
trzymam kciuki za producenta, bo to będzie świadczyć, że stara się o klientów bez względu na ponoszone koszty...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tak jest... ale w UK i gdzieś w Europie... jeszcze nie w PL... opublikowana została 5 lutego...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie każdy silnik jest wadliwy, dlatego w nocie jest podany dokładny sposób weryfikacji stopnia / zakresu działania... Każdy zgłoszony silnik przejdzie pomiary IDS-em, sprawdzane będzie turbo, wałki, krzywki itd...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
z powodu kiepskich walkow rorzadu, zrobionych z "sera", przy eksplatacji wycieraja sie intensywnie wyrzucajac przy tym opilki do oleju!
w konsekwencji uszkadza sie turbina.
znanych jest mi kilkanascie identycznych uszkodzen.
niestety nie jest to przypadek czy winy nieodpowiedniego uzytkowania auta.
wg. mnie jedyna opcja, aby autem dlugo i bezawaryjnie jezdzic, to koniecznosc utwardzenia walkow
we wlasnym zakresie np. poprzez pochromowanie itp.
pozdr.
E
w konsekwencji uszkadza sie turbina.
znanych jest mi kilkanascie identycznych uszkodzen.
niestety nie jest to przypadek czy winy nieodpowiedniego uzytkowania auta.
wg. mnie jedyna opcja, aby autem dlugo i bezawaryjnie jezdzic, to koniecznosc utwardzenia walkow
we wlasnym zakresie np. poprzez pochromowanie itp.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
myślisz, że może to mieć związek z tym temat --> viewtopic.php?f=414&t=166360 ?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
tak.
do obecnej chwili wiadomo mi ze jedynym powodem pojawienia sie opilkow oleju w tym modelu jest problem z walkami.
oczywiscie serwisanci moga rozne historie tworzyc.
dla potwierdzenia postaram sie przy najblizszej mozliwosci stzelic kilka fotek z detalami i wstawic na forum.
moze to komus pomoze.
pozdr.
E
do obecnej chwili wiadomo mi ze jedynym powodem pojawienia sie opilkow oleju w tym modelu jest problem z walkami.
oczywiscie serwisanci moga rozne historie tworzyc.
dla potwierdzenia postaram sie przy najblizszej mozliwosci stzelic kilka fotek z detalami i wstawic na forum.
moze to komus pomoze.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Problem został już wyeliminowany w trakcie produkcji, samochody wyprodukowane po dacie tej noty nie maja problemu. Jest również ważne korzystanie podczas wymiany z przebudowanego filtra oleju, nie ma zamiennika, tylko oryginał.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
witam- posiadam Mazdę CX5 2012rok z silnikiem diesla 2,2. Opisany na forum Mazdy
błąd wystąpił również u mnie, ale mam autko właśnie po gwarancji. Mam do wymiany wałek rozrządu,
vacupompę, turbinę i smok oleju oraz opiłki w silniku. Mazda mi odpisała,
że mam już auto po gwarancji i nie naprawi mi silnika, ale jeśli znalazłbym
kilka osób, które również miały problem z wałkiem rozrządu świadczyłoby to
o wadzie ukrytej i możliwości naprawy dalej w ramach gwarancji. Czy można prosić o kontakt osób, które miały podobny problem o kontakt? Jak proponujecie rozwiązać ten problem?
błąd wystąpił również u mnie, ale mam autko właśnie po gwarancji. Mam do wymiany wałek rozrządu,
vacupompę, turbinę i smok oleju oraz opiłki w silniku. Mazda mi odpisała,
że mam już auto po gwarancji i nie naprawi mi silnika, ale jeśli znalazłbym
kilka osób, które również miały problem z wałkiem rozrządu świadczyłoby to
o wadzie ukrytej i możliwości naprawy dalej w ramach gwarancji. Czy można prosić o kontakt osób, które miały podobny problem o kontakt? Jak proponujecie rozwiązać ten problem?
-
sebit7
Piotrek Mazda wie ale jak gwarancji już nie ma to się wypnie i żaden prawnik nie pomoże. Ważne jest czy owa Mazda była serwisowana w ASO regularnie (o co pytałem już w innym temacie autora) wtedy jest jakaś szansa. Ale jeśli nie było wizyt w Aso, po gwarancji, może jakaś przygoda to
Samochód to jak droga pralka, po gwarancji robisz sam albo kupujesz nowe.
Samochód to jak droga pralka, po gwarancji robisz sam albo kupujesz nowe.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Był zakres vinów ale nie wszystkie miały ten problem. Do póki się nie pojawi nie było mowy o robieniu z góry. Mazda by zrobiła to auto autorowi posta zapewne ale trzeba było mieć spełnione warunki.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Do Sebit7
Jak skończyła się Twoja przygoda z silnikiem, czy Mazda uwzględniła Ci naprawę na gwarancji?
Jak skończyła się Twoja przygoda z silnikiem, czy Mazda uwzględniła Ci naprawę na gwarancji?
Ostatnio edytowano 6 lis 2016, 14:08 przez polo1968, łącznie edytowano 1 raz
-
polo1968
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6