Opiłki w oleju silnikowym! Nota serwisowa!
Witam,
Mazdy użytkuję od prawie 30 lat, a do chwili obecnej praktycznie nie miałem z nimi problemu.... aż do Nowej 6 2,2 D 175 AT. Oto moja historia auto trafiło do Bemo Motors w W-wie (assistance ma z nimi umowę) 30.12.2013 po wyświetleniu jak na zdjęciu. Następnego dnia było do odebrania i "mistrz serwisu" p. Marek K. skasował mnie na ponad 400 PLN, gdyż awaria w Jego mniemaniu była z "mojej winy". Na nic wielokrotne tłumaczenia, że poprzednią Mazdą 6 140 KM w dieslu z DPF przejechałem ponad 100 tys. bez konieczności wcześniejszej wymiany oleju, czyli wiem jak to cudo użytkować!!! Ale cóż "fachowiec ma zawszę rację". Przed dojechaniem do domu (75 km od Bemo motors) komunikat wyświetla się ponownie i samochód ponownie ląduje na lawecie. Przez ponad miesiąc załatwiano uszczelki, podkładki i z tygodnia na tydzień przekładano termin odbioru. Ponoć w oleju były opiłki "po procesie technologicznym". Dzisiaj po 45 dniach odebrałem swą 6 z serwisu, naprawdę bałem się czy dojadę nią do domu. Nie wiem czy się śmiać czy płakać ale to fakt!
Po tym serwisie "as smooth as silk" i "as fast as possible" myślę, że następna moja bryka to niestety będzie Toyota. Pomimo długiej i wiernej mojej miłości do Mazdy mam dosyć. Tych dziesiątków telefonów do Bemo motors i Pana Tomka z Mazdy, totalny blamaż, niedoinformowanie, spychologia i brak profesjonalizmu :–(
Wasz 323-1984
Mazdy użytkuję od prawie 30 lat, a do chwili obecnej praktycznie nie miałem z nimi problemu.... aż do Nowej 6 2,2 D 175 AT. Oto moja historia auto trafiło do Bemo Motors w W-wie (assistance ma z nimi umowę) 30.12.2013 po wyświetleniu jak na zdjęciu. Następnego dnia było do odebrania i "mistrz serwisu" p. Marek K. skasował mnie na ponad 400 PLN, gdyż awaria w Jego mniemaniu była z "mojej winy". Na nic wielokrotne tłumaczenia, że poprzednią Mazdą 6 140 KM w dieslu z DPF przejechałem ponad 100 tys. bez konieczności wcześniejszej wymiany oleju, czyli wiem jak to cudo użytkować!!! Ale cóż "fachowiec ma zawszę rację". Przed dojechaniem do domu (75 km od Bemo motors) komunikat wyświetla się ponownie i samochód ponownie ląduje na lawecie. Przez ponad miesiąc załatwiano uszczelki, podkładki i z tygodnia na tydzień przekładano termin odbioru. Ponoć w oleju były opiłki "po procesie technologicznym". Dzisiaj po 45 dniach odebrałem swą 6 z serwisu, naprawdę bałem się czy dojadę nią do domu. Nie wiem czy się śmiać czy płakać ale to fakt!
Po tym serwisie "as smooth as silk" i "as fast as possible" myślę, że następna moja bryka to niestety będzie Toyota. Pomimo długiej i wiernej mojej miłości do Mazdy mam dosyć. Tych dziesiątków telefonów do Bemo motors i Pana Tomka z Mazdy, totalny blamaż, niedoinformowanie, spychologia i brak profesjonalizmu :–(
Wasz 323-1984
Ostatnio edytowano 10 lut 2015, 10:14 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawa tytułu
Powód: poprawa tytułu
- Od: 21 mar 2013, 15:58
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2,2 175 AT 2013
Ciekawa historia, ale wg mnie winne jest tutaj bardziej Bemo Motors aniżeli Mazda sama w sobie, więc ciężko aby przez pryzmat obsługi grupy Bemo od razu szykanować Mazdę. Ja proponowałbym zmienić serwis, najlepiej na jeden z polecanych na forum czyli wyspecjalizowany przede wszystkim w Mazdach, a nie taki ogólnikowy.
Druga sprawa, czy przy tym kasowaniu za 400 PLN dostałeś raport z naprawy? Czy tylko skasowano błąd?
Trochę wcześnie na problemu z olejem przy 12kkm...
Druga sprawa, czy przy tym kasowaniu za 400 PLN dostałeś raport z naprawy? Czy tylko skasowano błąd?
Trochę wcześnie na problemu z olejem przy 12kkm...
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Kolego nie przeczytałeś ze zrozumieniem:–)
Mazda ma umowę z Bemo, gdyby nie to na pewno wysłałbym soją Madzię do p. Grzesia z lubelskiego Impexu, o którym to serwisie pisałem przy okazji dyletanctwa serwisu z Radomia i Bemo jak mi się zaciął GPS.
Pozdrawiam,
323-1984 (Pierwsza moja Mazda 323 z roku 1984)
Mazda ma umowę z Bemo, gdyby nie to na pewno wysłałbym soją Madzię do p. Grzesia z lubelskiego Impexu, o którym to serwisie pisałem przy okazji dyletanctwa serwisu z Radomia i Bemo jak mi się zaciął GPS.
Pozdrawiam,
323-1984 (Pierwsza moja Mazda 323 z roku 1984)
- Od: 21 mar 2013, 15:58
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2,2 175 AT 2013
323-1984 napisał(a):Oto moja historia auto trafiło do Bemo Motors w W-wie (assistance ma z nimi umowę) 30.12.2013 po wyświetleniu jak na zdjęciu.
hm... chyba auto jest na gwarancji? wiec grzecznie poprosilbym i o asyste Mazde Polska... zwlaszcza, ze:
323-1984 napisał(a):Ponoć w oleju były opiłki "po procesie technologicznym".
czyzby nowa choroba wieku dzieciecego?
jezeli byly, to musza wymienic motor... nie uszczelki i nie ponad 40 dni
Nalezy sie inne nowe auto...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
moze nie prawna, a zwyczajowa...
by uziemnic wlasciciela nowego auta na taki czas?
i jeszcze kazali placic za ich opilki w oleju?
by uziemnic wlasciciela nowego auta na taki czas?
i jeszcze kazali placic za ich opilki w oleju?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
przenoszę do diesla.
Też bym się odezwał do MMP i najlepiej od razu z argumentami, że sprawę nagłośnię w mediach – wtedy nagle wszyscy szybciej i sprawniej działają
Rozumiem też twoją irytację obsługa, ale nie można przez emocje pomijać takich rzeczy jak raport z naprawy, szczególnie że kazali ci zapłacić pomimo gwarancji. Trzeba się odwołać i tyle.
Też bym się odezwał do MMP i najlepiej od razu z argumentami, że sprawę nagłośnię w mediach – wtedy nagle wszyscy szybciej i sprawniej działają
Rozumiem też twoją irytację obsługa, ale nie można przez emocje pomijać takich rzeczy jak raport z naprawy, szczególnie że kazali ci zapłacić pomimo gwarancji. Trzeba się odwołać i tyle.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):Rozumiem też twoją irytację obsługa, ale nie można przez emocje pomijać takich rzeczy jak raport z naprawy,
Prosze pamietaj, ze majac nowe auto na gwarancji... ASO nie moze ruszyc palcem bez zgody Mazda Polska..
trzymamy kciuki za Twoja sprawe...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dzięki,
Jak to miło, że w Polsce jednak gdzieś jednak jest ta prawdziwa bezinteresowna SOLIDARNOŚĆ :–)
To jest bardzoooooooo budujące, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie człowiek człowiekowi wilkiem!
Z ukłonami wasz 323-1984 (Mazda 323 z czerwca 1984) pewnie najstarszy użytkownik Mazd na forum :–)
Gorąco pozdrawiam
Jak to miło, że w Polsce jednak gdzieś jednak jest ta prawdziwa bezinteresowna SOLIDARNOŚĆ :–)
To jest bardzoooooooo budujące, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie człowiek człowiekowi wilkiem!
Z ukłonami wasz 323-1984 (Mazda 323 z czerwca 1984) pewnie najstarszy użytkownik Mazd na forum :–)
Gorąco pozdrawiam
- Od: 21 mar 2013, 15:58
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2,2 175 AT 2013
Ciekawe co naprawdę wydarzyło sie w silniku, ze spadło ciśnienie. Technologiczne opilki ;) mnie nie przekonują.
Tutaj podobna historia, spowodowana najprawdopobniej przedmuchami spalin do układu smarowania (ułomność większości diesli, ale nie przy takich przebiegach): viewtopic.php?f=358&t=164997
Tutaj podobna historia, spowodowana najprawdopobniej przedmuchami spalin do układu smarowania (ułomność większości diesli, ale nie przy takich przebiegach): viewtopic.php?f=358&t=164997
the right man in the wrong place...
Po pierwsze współczuję gdyż ponad planowe wyjazdy do serwisu z nowym samochodem to niepotrzebny stres i strata czasu. (Zwłaszcza z mojego punktu widzenia, gdyż samochód używam tylko do przemieszczania się a nie traktuję go jako pasję).
Dlatego mam pytania z mojego punktu widzenie:
1. W trakcie trwania serwisu czy wydano auto zastępcze (jeżeli tak to na jaki czas)?;
2. Wiem, że oczekiwany jest raport ale interesuję mnie czy naprawy były na podstawie gwarancji (jak dla mnie dalsze postępowanie jest od tego uzależnione)?
3. Czy samochód masz krócej niż 6 miesięcy (Warto wiedzieć, że w razie stwierdzenia niezgodności towaru przed upływem 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić konsumentowi, że towar był zgodny z umową w chwili jego wydania.)?
Dlatego mam pytania z mojego punktu widzenie:
1. W trakcie trwania serwisu czy wydano auto zastępcze (jeżeli tak to na jaki czas)?;
2. Wiem, że oczekiwany jest raport ale interesuję mnie czy naprawy były na podstawie gwarancji (jak dla mnie dalsze postępowanie jest od tego uzależnione)?
3. Czy samochód masz krócej niż 6 miesięcy (Warto wiedzieć, że w razie stwierdzenia niezgodności towaru przed upływem 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić konsumentowi, że towar był zgodny z umową w chwili jego wydania.)?
- Od: 11 mar 2013, 12:26
- Posty: 95
discus napisał(a):Po pierwsze współczuję gdyż ponad planowe wyjazdy do serwisu z nowym samochodem to niepotrzebny stres i strata czasu. (Zwłaszcza z mojego punktu widzenia, gdyż samochód używam tylko do przemieszczania się a nie traktuję go jako pasję).
Dlatego mam pytania z mojego punktu widzenie:
1. W trakcie trwania serwisu czy wydano auto zastępcze (jeżeli tak to na jaki czas)?;
Tak, ale na moje usilne naleganie dopiero po 8 dniach
2. Wiem, że oczekiwany jest raport ale interesuję mnie czy naprawy były na podstawie gwarancji (jak dla mnie dalsze postępowanie jest od tego uzależnione)?
Tak naprawa gwarancyjna, jeszcze nie dostałem raportu.
3. Czy samochód masz krócej niż 6 miesięcy (Warto wiedzieć, że w razie stwierdzenia niezgodności towaru przed upływem 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić konsumentowi, że towar był zgodny z umową w chwili jego wydania.)?
Samochód mam dłużej niż 6 miesięcy :–(
Dopisano 18 lut 2014, 20:49:
ZOOMik napisał(a):Normalnie farsa…raportu nie dostałeś a czy chociaż ten „fachowiec”, który Cię obarczył winą za tą usterkę powiedział, co niby takiego zrobiłeś?
Dzięki opatrzności p. Marek K. podobno już w Bemo nie pracuje.
- Od: 21 mar 2013, 15:58
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2,2 175 AT 2013
Cóż tu więcej pisać? Poczekam jeszcze kilka dni na raport od Bemo i w przypadku jego braku dopiero zacznę poważniej działać.
Liczyłem na jakieś pismo od Mazda Poland ale .... ...
Jak na razie samochód sprawuje się OK. przejechałem "delikatnie" ok. 500 km. W razie reakcji ze strony MP lub Bemo dam znać.
Liczyłem na jakieś pismo od Mazda Poland ale .... ...
Jak na razie samochód sprawuje się OK. przejechałem "delikatnie" ok. 500 km. W razie reakcji ze strony MP lub Bemo dam znać.
- Od: 21 mar 2013, 15:58
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2,2 175 AT 2013
Witam,
trochę odświeżam wątek, ale mam jedno ale.
Sam korzystałem z Assistance i zawieźli mi Auto do BEMO, ale nie dlatego że mają jakoś tam umowę podpisaną, ja chciałem odwieźć auto do Bołtowicza to Pani na słuchawce powiedziała że nie ma problemu tylko że oni "rekomendują" BEMO.
Tak więc masz prawo do tego gdzie chcesz serwisować auto i nikt nie może Ci nic kazać.
trochę odświeżam wątek, ale mam jedno ale.
Sam korzystałem z Assistance i zawieźli mi Auto do BEMO, ale nie dlatego że mają jakoś tam umowę podpisaną, ja chciałem odwieźć auto do Bołtowicza to Pani na słuchawce powiedziała że nie ma problemu tylko że oni "rekomendują" BEMO.
Tak więc masz prawo do tego gdzie chcesz serwisować auto i nikt nie może Ci nic kazać.
- Od: 19 lip 2013, 00:23
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
Witam
Do tego wątku pasuje mój przypadek.
Mieszkam w Lublinie i serwisuje auto w Impex, Auto Mazda 6 2,2 diesel AT. Przy 13k km miałem taki sam komunikat. "Niskie ciśnienie oleju". Też już wcześniej użytkowałem Mazdę 6 – 2007 diesel 140 km i nie miałem problemów z olejem czy DPF.
Pech chciał że awaria przytrafiła się w podróży służbowej. Wracając z Wilna w Białymstoku zapaliła się kontrolka.
Że zdarzenie miało miejsce w sobotę po 16.00 wszystkie serwisy były pozamykane.
Skorzystałem z asistans mazda (bardzo skromna) , holowanie do najbliższego ASO Mazda (ja wolalbym zrobić to w Lublinie w Impexie) i auto zastępcze na 3 dni, którym mogłem wrócić do domu. Więc po max 3 dniach musiałem znowu zjawić się w Białymstoku ( 250 km od Lublina) i oddać auto zastępcze. Ostatecznie zwróciłem auto na drugi dzień (w niedziele) i sprowadziłem mazdę do Lublina na lawecie korzystając z asistansa hestii jakie posiadałem. W impexie wymienili olej i stwierdzono że wynikiem było rozrzedzenie oleju ropą . – Wynik częstego przepalania DPF.
Drugi raz problem nie wystąpił.
Przy najbliższym przeglądzie- za kilka dni- profilaktycznie mają zmienić ponownie olej i sprawdzić czy nie ma opisywanych w nim opiłków metalu.
Do tego wątku pasuje mój przypadek.
Mieszkam w Lublinie i serwisuje auto w Impex, Auto Mazda 6 2,2 diesel AT. Przy 13k km miałem taki sam komunikat. "Niskie ciśnienie oleju". Też już wcześniej użytkowałem Mazdę 6 – 2007 diesel 140 km i nie miałem problemów z olejem czy DPF.
Pech chciał że awaria przytrafiła się w podróży służbowej. Wracając z Wilna w Białymstoku zapaliła się kontrolka.
Że zdarzenie miało miejsce w sobotę po 16.00 wszystkie serwisy były pozamykane.
Skorzystałem z asistans mazda (bardzo skromna) , holowanie do najbliższego ASO Mazda (ja wolalbym zrobić to w Lublinie w Impexie) i auto zastępcze na 3 dni, którym mogłem wrócić do domu. Więc po max 3 dniach musiałem znowu zjawić się w Białymstoku ( 250 km od Lublina) i oddać auto zastępcze. Ostatecznie zwróciłem auto na drugi dzień (w niedziele) i sprowadziłem mazdę do Lublina na lawecie korzystając z asistansa hestii jakie posiadałem. W impexie wymienili olej i stwierdzono że wynikiem było rozrzedzenie oleju ropą . – Wynik częstego przepalania DPF.
Drugi raz problem nie wystąpił.
Przy najbliższym przeglądzie- za kilka dni- profilaktycznie mają zmienić ponownie olej i sprawdzić czy nie ma opisywanych w nim opiłków metalu.
- Od: 7 lis 2008, 13:13
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GJ, Skypassion, 2,2 6AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6