Opiłki w oleju silnikowym! Nota serwisowa!

Postprzez piotrekkk1985 » 6 lis 2016, 14:06

U mnie stwierdzili ze nic sie nie dzieje. Samochod smiga. 56tkm na blacie i spokoj.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez polo1968 » 6 lis 2016, 14:20

Właśnie wyświetlił mi się znany błąd low oil pressure ..... , czy to oznacza wspomniany wałek? Autko z 11/2013.
Czy Tobie piotrek też ten błąd wyskoczył?
polo1968
 

Postprzez piotrekkk1985 » 6 lis 2016, 14:22

Mysle ze niekoniecznie. Ale to juz trzeba sprawdzic. Jakies inne objawy? Jesli nic sie nie dzieje to wymienic olej skasowac blad i jezdzic.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez motomike6 » 7 lis 2016, 00:34

Z tego co mnie informował dealer jest jakiś błąd w oprogramowaniu i może wystąpić ten błąd pomiędzy przebiegiem 88k-90k i należy wtedy udac się do serwisu w celu aktualizacji oprogramowania. U mnie nic nie wyrzuciło ale i tak mialem zrobiony update softu przy ostatnim przeglądzie. A ty jaki masz przebieg ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez popielasty » 17 lip 2017, 01:51

Witam,

czy ktoś ma informację od kiedy wałki zostały poprawione? Albo zakres numerów VIN? Nie znalazłem takiej odpowiedzi w tym temacie.

Czy CX-5 wyprodukowany 25.03.2014 jest wolny od tego problemu?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez lenyleny » 7 wrz 2017, 20:49

Witam, Koledzy jestem nowy na forum – przymuszony sytuacją jaką mam obecnie. Mazda cx5 2.2 D 2012r salon Polska.
Opisze w skrócie: auto zakupione 3 tygodnie temu- jeszcze nie przerejestrowane , od tygodnia w serwisie ( wytarty wałek, vacuum-pompa, turbina itd- czyli to co opisujecie) Serwis zdiagnozował i chce naprawić koszt 11 tys. Auto 5 lat przebieg 96 tys. Pierwsze 3 lata serwisowany w serwisie do przebiegu 55tys potem 2 kolejne lata w warsztacie- PANA X.
Auto w serwisie jest rozebrane i czekają na decyzje co robić. Doczytałem się że jest wada tych wałków. Czy mogę zminimalizować jakoś koszty naprawy w serwisie- czy mazda może parcypować w kosztach ?
Jakieś może podpowiedzi jak ugryźć temat dalej. Mam zdjęcia wałka ( masakrycznie wytarty!!!!).
Dziękuje za odpowiedz.
lenyleny
 

Postprzez motomike6 » 7 wrz 2017, 21:06

Wiadomo próbować możesz tylko szkoda ze dwa ostatnie lata nie był serwisowany w Mazdzie bo tak mysle dało by rade cos ugrać a tak będzie ciezko. Ewentualnie reklamacja do sprzedającego ze sprzedał z zajechanym silnikiem. To żadnych objawów nie było skoro wyładował w warsztacie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez popielasty » 8 wrz 2017, 07:42

1. Jak objawiła się awaria? W jaki sposób wykryłeś ją? W jakim serwisie stoi auto?
2. Gdzie kupiłeś? Komis? Osoba prywatna?
3. Masz jakieś zdjęcia wałka?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez lenyleny » 10 wrz 2017, 19:39

Samochód kupiony od osoby prywatnej. Wygląda na to że wiedzieli że coś takiego może nastąpić... i nastąpiło po 2 tyg.od zakupu!!!!
Objawy były takie że zapaliły się 3 komunikaty:
Vehicle System Inspection Required
Engine Inspection Required
Engine Oil Pressure Inspection Required
Dalej laweta i do serwisu w Lublinie. al.Kraśnicka
Wstępnie zdiagnozowali że vacumpompa. Po podłączeniu do kompa i zaczytaniu błędów zorientowali się że trzeba zobaczyć wałek. I dalej poszło z "górki" wałek,vacum,turbina, płukanie i cała reszta uszczelek filtrów itd =13 tys!!! po negocjacjach 11 tys. Jest opcja tańsza że turbo regeneruje w innej firmie.
Na razie samochód stoi. Sprawa u prawnika- roszczenie wobec poprzedniego właściciela.
Nie wiem czy jak naprawie to będzie już dobrze czy te silniki mają jeszcze jakieś ukryte niespodzianki?
Załączniki
20170905_145756[1].jpg
Wytarty Wałek
lenyleny
 

Postprzez popielasty » 11 wrz 2017, 12:39

Na innym forum znalazłem takie info odnośnie zakresu VIN dla którego może występować problem z wałkami:

> I have information that the problem can affect all SKYACTIV-D engines produced up to 17. September 2013
M6's up to 148781,
CX-5's up to 248119
and M3's up to 112007


lenyleny – przykra sytuacja. Jakie są rokowania od strony prawnej co do wyegzekwowania potencjalnych kosztów naprawy? Dużo zapłaciłeś za to auto? Bo może cena była już na tyle atrakcyjna?

Trafiłem jeszcze na taki filmik, nie jest tam wykazane że wałki się wycierają, ale że jest problem z olejem...

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez darrecki » 25 wrz 2017, 21:23

popielasty napisał(a):Trafiłem jeszcze na taki filmik, nie jest tam wykazane że wałki się wycierają, ale że jest problem z olejem...


Film nie dotyczy Sky-D tylko poprzedniej generacji. Nie wiem jak obecna jest skonstruowana od dołu, ale skoro ten cały syf z wałka nie zatyka sitka, to chyba musieli cos poprawić.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez izud » 9 sty 2018, 22:00

Witam. Byłem w dniu wczorajszym w serwisie na 2 zaległych akcjach serwisowych:
-aktualizacja oprogramowania związanego z DPF'em
-niepoprawna praca hamulców – pompa vacum
Auto to Mazda 3 2.2 SkyActiv-D 150KM z 2013 roku z przebiegiem 46 tys km.
Auto oczywiście już po gwarancji a na akcji serwisowej wyszło że pompa jest do zmiany, zastanawiam się czy wadliwy wałek rozrządu również zaczyna wychodzić u mnie ? Serwis powiedział że pompa podciśnienia powinna podawać bodajże 35 atmosfer a moja na wyjściu ma 65 i jest do wymiany ...
Czy takie zachowanie pompy vacum może sygnalizować problemy z wałkiem rozrządu?
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2013, 13:13
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM

Postprzez piotrekkk1985 » 9 sty 2018, 22:11

Czy jest oficjalna akcja serwisowa na pompe? Moge prosic jakies namiary?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez izud » 9 sty 2018, 22:15

AE027A – Nienormalne odczucie przy użyciu pedału hamulca
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2013, 13:13
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM

Postprzez darrecki » 9 sty 2018, 22:26

Pierwsze słyszę o akcji na pompę. Kiepskie hamulce to początkowy objaw wałka, nie słyszałem jeszcze o przypadku, żeby padła sama z siebie.
Ja bym sprawdził turbinę, niestety osobiście stawiam na wałek :(
Jakie masz 6 ostatnich cyfr VIN?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez izud » 9 sty 2018, 22:35

Ja osobiście nie odczułem słabszych hamulców a akcję serwisowe robię totalnie przy okazji...
VIN to 103660 więc chyba łapie się pod te wadliwe.
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2013, 13:13
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM

Postprzez darrecki » 10 sty 2018, 12:10

Zakres VIN w 3 jest do 112007, więc niestety się łapiesz. Teraz już "po ptakach", ale ja bym mimo wszystko sprawdził. Przebieg niski, więc całkiem możliwe że jeszcze typowe objawy się nie pojawiły. A im później tym drożej...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez izud » 10 sty 2018, 18:50

W jaki sposób sprawdzić to najłatwiej ? Czy wymagane jest rozbieranie silnika :( ?
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2013, 13:13
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM

Postprzez darrecki » 10 sty 2018, 23:02

Najprościej sprawdzić luz na ośce turbiny – 10 min roboty.
Trzeba jedynie odkręcić 2 opaski zaciskowe.
Żeby sprawdzić sam wałek to niestety trzeba zdjąć pokrywę zaworów, przez wlew oleju widać jedynie wałek ssący – z tym problemów nie ma.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez smile » 11 sty 2018, 10:06

Inspekcja kamerką powinna dać jakiś obraz stanu zużycia wałka.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6