System i-Stop

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Leszkowy » 12 mar 2013, 16:05

Witam

Piszę w tym dziale ale pewności nie mam więc w razie czego proszę Moderatora o przeniesienie lub nazwanie odpowiednie wątku ;)

Użytkownicy nowej Mazdy 6 i nie tylko – czy wiecie jak działa system I-stop w GJ ?
Chodzi mi o szczegóły, które przekładają się na późniejszą eksploatację wozu z tym systemem.

1. Wiem, że jest I-ELOOP, ma za zadanie podtrzymanie energetycznie (ponoć nawet 1 min) auta jeśli zadziała i-stop ale czy w nowej M6 jest drugi akumulator (tak jak Mazdzie 3), który startuje silnik (tzn i-stop) czy też jest jeden główny akumulator.
2. Czy jest tak jak w Mazdzie 3, że ustawienie nadmuchu na szybę automatycznie nie załącza I-stopa ?
3. Czy jest pamiętana po wyłączeniu silnika pozycja wyłącznika I-stop ?
4. Czy w warunkach zimowych wyłączacie ten system czy też zdajecie się na jego logikę ?
5. Czy ktoś może potwierdzał (mi się nie udało dopytać w ASO) info., że jak poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej jakiegoś poziomu to i-stop wyłącza się na stałe i potem jego ponowna aktywacja jest możliwa wyłącznie w ASO ?
6. Czy np. w trasie I-Eloop jak nie ma co począć z nagromadzoną energia to co ? Trzyma ją cały czas zwraca do aku ?

Macie jakieś inne ciekawe przemyślenia odnośnie tego systemu.
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2012, 12:32
Posty: 90 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP MT SkyPASSION. Soul Red.
Sedan.

Postprzez hamakarol » 13 mar 2013, 12:20

1. Jest jeden główny akumulator, specjalny do aut z start-stop
2. Chyba tak ale to oczywiste
3. Według sprzedawcy tak ale nie sprawdzałem.
4. W zime normalnie się załancza ale auto musi się porządnie rozgrzać.
5.podobno ale czy to się może zdarzyć podczas standardowego użytkowania, sa zabezpieczenia przed rozładowaniem.
6. nie wiem bo nie mam

System działa tak że nie denerwuje.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2010, 03:46
Posty: 62
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012

Postprzez Bartek1986 » 13 mar 2013, 12:51

Głupie pytanie. Ile to oszczędza paliwa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez OldSeb » 13 mar 2013, 23:11

U mnie wychodzi ok 1 godziny działania iStop na 250km jazdy po mieście. Zużycie na biegu jałowym to podobno ok 0,8-1,2 l / godzinę. W M6 pewnie będzie mniej. Przyjmując 1litr wychodzi na to, że zaoszczędza się 0,4 litra na 100km. Szału nie ma ale jak ktoś robi 10tys. rocznie po samym mieście to zaoszczędza ok 40 litrów paliwa, czyli przy obecnych cenach ok. 220 PLN.

2. Czy jest tak jak w Mazdzie 3, że ustawienie nadmuchu na szybę automatycznie nie załącza I-stopa ?

Jest tak samo. Poza tym wg instrukcji iStop nie zadziała w następujących przypadkach:
– klima jest ustawiona na max lub min temperaturę
– występuje "znaczna" różnica pomiędzy temperaturą otoczenia a ustawioną na klimie
– włączone jest ogrzewanie szyby przedniej (nadmuch)
– poziom akumulatora jest "znacznie" obniżony
– kierownica jest poruszana
– samochód znajduje się na wysokości powyżej 1800 m n.p.m.

3. Czy jest pamiętana po wyłączeniu silnika pozycja wyłącznika I-stop ?


Nie jest pamiętana. Po uruchomieniu silnika jest zawsze włączona.


4. Czy w warunkach zimowych wyłączacie ten system czy też zdajecie się na jego logikę ?


Dlaczego niby mielibyśmy go wyłączać ?
W sumie chyba tylko raz zdarzyło się, że silnik włączył ponownie się podczas postoju, chyba ze względu na upłynięcia max przewidzianego czasu działania iStop – 2 minuty.

Macie jakieś inne ciekawe przemyślenia odnośnie tego systemu.


Tak – to rzeczywiście działa! Byłem mocno sceptycznie nastawiony do tego systemu a działa rewelacyjnie. Oczekiwałem wibracji oraz laga jak podczas normalnego kręcenia przy uruchamianiu a tu nic. Słychać spod maski tylko lekkie syknięcie i silnik pracuje. Ma się wrażenie, że rozrusznik w ogóle nie kręci a silnik odpala w jakiś magiczny sposób. Próbowałem "zagiąć" system poprzez szybkie wciśnięcie sprzęgła w ułamek sekundy po jego puszczeniu ale "system" okazał się sprytniejszy i silnik zaskoczył od razu :D
Mądrzy urzędnicy, nawet korzystając z ułomnych przepisów, potrafią podjąć właściwe decyzje. W odwrotnej sytuacji nawet najlepsze prawo nie uchroni obywateli przed głupimi decyzjami. Ch. de Gaulle
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2013, 21:08
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez grzegokow1612 » 14 mar 2013, 12:13

zaskakuje dokładnie w 0.35 sekundy a rozrusznik prawie nie kreci bo tloki sa tak ustawiane ze ogolnie sama juz iskra powoduje zaskoczenie silnika jest to opisane w nowym katalogu madzi a jak w praktyce to ocenię to za parę dni na swojej skórze

Dopisano 14 mar 2013, 11:14:

[quote="OldSeb"]U mnie wychodzi ok 1 godziny działania iStop na 250km jazdy po mieście. Zużycie na biegu jałowym to podobno ok 0,8-1,2 l / godzinę. W M6 pewnie będzie mniej. Przyjmując 1litr wychodzi na to, że zaoszczędza się 0,4 litra na 100km. Szału nie ma ale jak ktoś robi 10tys. rocznie po samym mieście to zaoszczędza ok 40 litrów paliwa, czyli przy obecnych cenach ok. 220 PLN.

a czy ten czas dzialania gdzieś sie wyswietla
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Postprzez Bartek1986 » 14 mar 2013, 15:24

OldSeb napisał(a): 0,4 litra na 100km. Szału nie ma ale jak ktoś robi 10tys. rocznie po samym mieście to zaoszczędza ok 40 litrów paliwa, czyli przy obecnych cenach ok. 220 PLN


Czyli musi chodzić o dbanie o atmosferę :D bo sorry ale oszczędność 18zł miesięcznie moim zdaniem nie jest warta posiadania tego ustrojstwa :P

Ale w sumie temat nie o tym, więc już się nie odzywam :)
Co ja tam mogę wiedzieć hehe Posiadacz przedwojennego samochodu palącego tyle co TIR :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez OldSeb » 14 mar 2013, 20:17

Jasne, że nie ma sensu i nikt normalny nie dopłacałby za niego ekstra ale skoro jest z dobrodziejstwem wersji to trzeba korzystać. Poza tym te oszczędności pójdą w las jak coś się zepsuje za 3-4 lata albo trzeba będzie wymienić ten specjalny akumulator, który jest pewnie połowę droższy od normalnego.

grzegokow1612 napisał(a):a czy ten czas działania gdzieś sie wyświetla


Komp pokładowy podaje informacje. Dostępne są liczniki ogólny (od czasu ostatniego zerowania), licznik od początku bieżącej jazdy oraz czas aktualnego zatrzymania silnika (jeśli silnik jest przez i-Stop zatrzymany w danym momencie) .
Mądrzy urzędnicy, nawet korzystając z ułomnych przepisów, potrafią podjąć właściwe decyzje. W odwrotnej sytuacji nawet najlepsze prawo nie uchroni obywateli przed głupimi decyzjami. Ch. de Gaulle
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2013, 21:08
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez MMM » 27 mar 2013, 00:10

W wersji z automatem można "sterować" włączeniem / wyłączeniem start-stopa siłą docisku hamulca. Załącza się dopiero przy głębszym naciśnięciu. Kiedy nie chcę wyłaczyć silnika, bo np. widzę, że nie postoję długo na skrzyżowaniu naciskam po zatrzymaniu lekko pedał i silnik się nie wyłącza.
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2005, 08:21
Posty: 61
Skąd: Piła
Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi

Postprzez szwagier44 » 9 maja 2013, 09:58

Pytanie o i-stop:
Przejechałem już 1500km, sporo w trasie, a system i-stop cały czas mam nieaktywny (nie świeci się jego kontrolka). Po jakim czasie u Was system zaczął działać? A może mam jechać już do serwisu w tym temacie.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 09:51
Posty: 21
Auto: Mazda 6 GJ SkyENERGY, 2.0 165KM, 2012

Postprzez Marcinii » 9 maja 2013, 10:53

Hej, u mnie i-stop zaczął działać dopiero po 2000 km (nie pamiętam czy równo, czy trochę więcej), podejrzewam, że u mnie akumulator byłe niedoładowany, też sporo z tych 2000 km zrobiłem w trasie. Zwróć jeszcze tylko uwagę czy ogrzewanie/klimę nie masz ustawione na przednią szybę – wtedy na pewno i-stop się nie włączy. Póki co, moim zdaniem nie masz co się przejmować, cierpliwie czekaj.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 07:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez szwagier44 » 9 maja 2013, 10:57

Dzięki za info. W takim razie czekam.
A czy u Ciebie podczas normalnej jazdy kontrolka od i-stop się świeci? Wydaje mi się że na jeździe próbnej wersją demo i-stop świecił się cały czas na niebiesko. U mnie aktualnie nic się nie świeci (no chyba że wyłączę to kontrolka świeci na pomarańczowo)
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 09:51
Posty: 21
Auto: Mazda 6 GJ SkyENERGY, 2.0 165KM, 2012

Postprzez Marcinii » 9 maja 2013, 11:03

Kontrolka i-stop zapala się dopiero jak silnik się wyłączy – normalnie nic się nie świeci.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 07:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez tomb745 » 9 maja 2013, 13:21

Jeżeli kontrolka i-stopu świeci się cały czas to czeka Cie wizyta w serwisie – czytaj instrukcję. U mnie i-stop działa od początku i muszę przyznać, że to dopracowany system. Nie działa w przypadku zatrzymania na dużym wzniesieniu, przy skręconych kołach i w przypadku braku naładowania kondensatora. Dodatkowo jeżeli hamulec jest wcisniety delikatnie – też nie zadziała.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:45
Posty: 86 (0/1)
Auto: GJ 6 kombi, sky-passion 2,2 175 KM, diesel, AT

Postprzez przemekost » 9 maja 2013, 16:41

Może po prostu wyłączyłeś system? Przytrzymaj przycisk od i-stopu do momentu usłyszenia sygnału dźwiękowego, powinno być ok (jak świeci się kontrolka znaczy ze system jest wyłączony, zależy to jeszcze od koloru wyświetlanego komunikatu).

P.S. system działa u mnie w porządku od początku eksploatacji.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2013, 20:02
Posty: 50
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP SkyPASSION Soul Red

Postprzez scalto » 13 maja 2013, 00:22

5. Czy ktoś może potwierdzał (mi się nie udało dopytać w ASO) info., że jak poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej jakiegoś poziomu to i-stop wyłącza się na stałe i potem jego ponowna aktywacja jest możliwa wyłącznie w ASO ?


Samochód stał mi pare dni przy okazji wymiany i-Loop, akumulator nieco rozładował się, system nie włącza się póki nie osiągnie odpowiedniego poziomu naładowania, po osiągnięciu odpowiedniego poziomu włącza się sam, nie ma potrzeby odwiedzać ASO.
brg,
PJ
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 23:21
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ
2.0 SKYACTIV-G 165KM MT i-ELOOP SkyPASSION

Postprzez krzys1 » 26 gru 2013, 11:14

Czy ktoś ma problemy z i-stopem przy niskich temperaturach. U mnie poniżej 8 st. na zewnątrz, i-stop nie działa. W ASO powiedziano mi, że tak ma być.
krzys1
 

Postprzez OldSeb » 26 gru 2013, 11:35

U mnie jest podobnie ( wersja bez i-Eloop). W okresie chłodów silnik jest zatrzymywany dużo rzadziej. Nie zwróciłem uwagi czy jest to dokładnie 8 stopni. Chyba jest to zrozumiałe ponieważ w niskich temperaturach aku ma mniejszą pojemność. Poza tym ciekawe czy wersje z i-Eloop działają tak samo ?
Mądrzy urzędnicy, nawet korzystając z ułomnych przepisów, potrafią podjąć właściwe decyzje. W odwrotnej sytuacji nawet najlepsze prawo nie uchroni obywateli przed głupimi decyzjami. Ch. de Gaulle
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2013, 21:08
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez Mirecsk38 » 26 gru 2013, 13:46

i-stop mi diala i przy -2, jak jest zagrzany silnik.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez mati69 » 26 gru 2013, 16:12

Dokładnie, mam wersje bez i-Elopa i i-stop przy niższych temperaturach potrzebuje dłuższej jazdy zanim zadziała. Na jesieni działał od razu po zgaśnięciu niebieskiej kontrolki zimnego silnika. Teraz nawet na zagrzanym silniku raz działa a raz nie.

Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 14:48
Posty: 14
Auto: Mazda GJ SportKombi 2.0 165 km Skyenergy Redsoul

Postprzez krzys1 » 26 gru 2013, 20:05

Dzięki za info. Zadałem to pytanie, ponieważ jak rozmawiam z użytkownikami samochodów innych marek wyposażonych w i-stop, większość stwierdza, że działa bez względu na temperaturę na zewnątrz. Interesuje mnie, czy ktoś zgłaszał ten problem w ASO i czy podjęte były w związku z tym jakieś działania.
krzys1
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6