Opony i felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez yakubu85 » 27 maja 2014, 15:19

brodaM6 napisał(a):Przemysław jeździł na ET 48 nie pamietam szerokość , spytaj. viewtopic.php?f=331&t=155609&view=unread#unread


Na ET 48 też teraz jeżdżę, no i właśnie jest ta opona już blisko rantu nadkoli jak się patrzy z góry, no ale 8mm może jeszcze da radę (ET40)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 maja 2014, 12:41
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna 2006 kombi

Postprzez cxax » 1 cze 2014, 08:30

brodaM6 napisał(a):Za 1500 dobre Alusy to tylko używane .

Ja kupiłem nowe Dezenty za mniej niż 1500, nie mam im nic do zarzucenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2014, 16:20
Posty: 32 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6, Sport Exclusive '05 147KM

Postprzez Kaczy796 » 15 cze 2014, 21:14

co sądzicie o tym ?


http://allegro.pl/4x225-45r17-goodride- ... 74542.html

Czy 225 do 136 km będzie ok ? Aktualnie mam 215, czy to aż taka wielka różnica ?
Czy nie przeszkadza, że mam felge 7J ?
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 12:03
Posty: 117 (1/0)
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 GY
2.0 136 KM
viewtopic.php?f=331&t=171315

Postprzez bieski » 15 cze 2014, 21:42

Kaczy796 napisał(a):Czy 225 do 136 km będzie ok ?

Powodzenia. Wg. mnie to dużo za wiele na to auto.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Nonac311 » 17 lip 2014, 22:58

Mam felge 18 i opony 225/40 zr18. Mazda wersja usa. Jaki rozmiar dojazdowki bedzie pasowal ??

Dopisano 17 lip 2014, 22:58:

Mam felge 18 i opony 225/40 zr18. Mazda wersja usa. Jaki rozmiar dojazdowki bedzie pasowal ??
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2013, 10:44
Posty: 76 (1/1)
Skąd: wwa
Auto: Black Mazda 6 v6 3.0, Manual, 2007 r BRC P&D

Postprzez Dominator » 17 lip 2014, 23:18

Na pewno nie mniejsza jak 16 cali. Moze w jakims okolicznym szrocie znajdziesz na probe, ew wejdz w kontakt z posiadaczami M6 US-Spec, z forum.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez NIEBO! » 2 sie 2014, 19:15

Jeśli wiecie... lub nie... poszukuję letnich opon w klasie ekonomicznej (w miare znanej marki) ze stosunkowo DUŻYM RANTEM OCHRONNYM.... dzisiaj zgłupiałem:

W poprzednim aucie miałem Kleber Dynaxer 195/50R15 na feldze Dezent V Dark 15'' i rant tam wyszedł zadowalający... dzisiaj widziałem te same opony na passacie na większym kole i rantu prawie nie było widać... Od czego to zależy jak duży wychodzi rant? Czy może ma na to wpływ szerokość w danym modelu ... Wybrałem generalnie już Barum Bravuris 3HM 215/45R17 87V FR i na fotkach mają raczej duży rant ochronny... ale co jeśli kupiłbym 225/45R17? Rant wyjdzie głębszy?!?
Teraz mam np Pirelli P ZERO NERO 215/45R17 i rant jest w zasadzie na równo z felgą, a w Octavii widziałem Pirelli P7 Cinturato 215/45 R17 i już rant miały konkretny ... o co tu chodzi?
Na BMW z oponą 225/50/R17 Continental SportContact2 rantu było z 5mm!!! Chętnie bym takie kupił, ale nie chcę wydawać 2kzł na komplet opon. Co ma wpływ na rant? Tylko oznaczenie FR czy tam RFP, MFS (zwał jak zwał), czy wpływ ma szerokość opony... czy tylko model? Jak robią szerszą oponę danego modelu na taką samą felgę? Muszą chyba to uzyskiwać szerszym rantem, coś w ten deseń:

indeks.jpg


Mylę się czy nie? Wybaczcie mój brak wiedzy w tym temacie i proszę o wyjaśnienie – potrzebuję duży rant, bo nie umiem jeździć <lol> Sugestie innych opon też mile widziane ... budżet 1000-1250zł/kpl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez CLAU » 2 sie 2014, 20:46

Rant nic Ci nie da, przy krawężniku opona się ugnie i może dalej otrzeć ale jeżeli już się upierasz to Fulda Carat Progresso oraz Turanza ER300 mają duży rant ochronny, opona 205/55/16.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez NIEBO! » 3 sie 2014, 11:44

16'' to dla mnie za mało :) Moje auto ma homologację na 17'' i na lato mam właśnie taki zestaw

Poza tym nie uważam żeby rant nie pomagał ... Miałem jak pisałem rant przy Hondzie i felgi nie przytarłem nawet minimalnie przez 5 lat...

Nie najeżdżam na krawężniki jak wariat ... najeżdżam powoli i staram się pod jak największym kątem itp żeby nie było przycierki. RANT chroni bez dwóch zdań. Tylko dlaczego ten sam model opony przy różnych rozmiarach ma inny rant ... mam wrażenie, że przy szerszej oponie jest po prostu większy ... np dla felgi 7JJ większy rant będzie miała opona 225 niż 215. Albo dla 6JJ 195 będzie miało większy rant niż 185 ... mylę się?

Chcę kupić opony z dużym rantem żeby zminimalizować ryzyko uszkodzenia, bo mam w planie regenerację felg po poprzedniku, który je nieźle poobcierał, a chciałbym je mieć w stanie idealnym tak jak na Hondzie przy takim rancie:

dynaxer.jpg


Obecnie mam taki i moim zdaniem jest niewystarczający.
p-zero-nero.jpg


Sprawdziłem te co podałeś ...
Obrazek
Te mają super rant ale przy tej cenie to miałabym dopiero parę więc odpada ...

Tutaj wyglądają jakby nie miały prawie wcale ... więc te odpadają
Obrazek

Te co znalazłem też wyglądają sensownie, ale kurde to też zakup w ciemno, bo nie wiem czy to tylko wizualizacja czy naprawdę tak wypadną na moich felgach...

Chociaż na większości "zdjeć" tak wyglądają to może jednak będą OK ...

Obrazek
Obrazek

Ale nadal bez odpowiedzi pozostaje moje pytanie i czy ktoś zna na nie odpowiedź ...
Mam felgę 7JJ
Biorę np oponę Barum Bravuris 3HM 87V FR
czy w tym modelu opona 215/45R17 będzie miała tej samej głębokości rant co szerokość 225/45R17 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez CLAU » 3 sie 2014, 13:33

Po pierwsze nie patrz na zdjęcia bo rant czasami jest a czasami go nie ma w zalezności od szerokości. Fulda ma głęboki rant i na zdjęciu jest zupełnie inczej.

Co do przycierki to rant nic nie da jeżeli przytrzesz równoległe do krawężnika, jeżeli najeżdżasz pod kątem to on w niczym nie pomaga i tak. To nie jest tak, że szersza opona ma większy rant bo niby po co ? Felga to felga. Jeżeli parkujesz ostrożnie to nie jest do niczego potrzebny przy typowym rozmiarze opony. Może jakbyś miał jakiś profil 30 albo 40 jak w Ferrari i felgę 19" to jeszcze jeszcze.

Popatrz na oponę i zobacz, że boczna ścianka opony jest wypukła i wystaje bardziej od felgi i zanim dojdzie do konaktu z rantem to już dawno szorujesz boczną ścianką.

Rant w Fuldzie:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez NIEBO! » 3 sie 2014, 14:01

CLAU napisał(a): To nie jest tak, że szersza opona ma większy rant bo niby po co ?

No to jak uzyskiwana jest szersza opona skoro szerokość felgi jest bez zmian ... zresztą tutaj zaprzeczasz sobie...
CLAU napisał(a): rant czasami jest a czasami go nie ma w zalezności od szerokości.

?!?
CLAU napisał(a):rant nic nie da jeżeli przytrzesz równoległe do krawężnika

Tu się nadal nie zgadzam z Tobą :) Chodzi o parkowanie jak w zatoczce ... w lusterku nie widzę tylnego koła i czasami dotknę bokiem opony – przy dużym rancie nie ma możliwości dotknąć felgą... przy małym owszem... przecież nie idę w zaparte i jak czuję/widzę że jestem na krawężniku to koryguję delikatnie.

CLAU napisał(a):Felga to felga
Jak wyjaśnisz te zdjęcia z zaznaczonym na czerwono rantem?

Teraz jeszcze raz się przyjrzałem tym oponom na żywo przy zaparkowanej obok Octavii i on ma na 17''
Pirelli Cinturato P7 225/45R17 i olbrzymi rant ... ja mam:
Pirelli P Zero Nero 215/45R17 i zerowy rant ... kwestia modelu opony czy szerokości?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez CLAU » 3 sie 2014, 14:23

Przecież rant to rant, a szerokośc opony to szerokośc – mogą być opony 195 z rantem 5mm, jak i 245 z rantem 5mm, co w tym niezrozumiałego ?
Przy duzym rancie jest jak najbardziej mozliwe dotkniecie felga, wszystko zalezy od felgi czy jej kształt jest wklęsły czy wypukły oraz samej opony czy jest naciągnięta na węższą czy szerszą felge.

Te same modele opony mogą mieć róznyc bieznik a także występować z rantem lub bez w zależności od wymiaru opony.

Nie odpisuje wiecej bo kazesz mi udowadniac, ze nie jstem wielbladem. Nie widze sensu pomagac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez NIEBO! » 3 sie 2014, 15:00

Nie zrozumiałeś mnie, ale jak nie chcesz pomagać to trudno. Ja rozumiem, że szerokość to szerokość i wielkość liczbowa jest zrozumiała. Mi chodzi cały czas o jedno czy opona z rantem czyli oznaczeniem FR, będzie miała taką samą wielkość rantu przy dwóch sąsiednich szerokościach np
215/45R17 i
225/45R17

Przecież chyba nie chcesz naciągać opony 195 na felgę 17'' o szerokości 7JJ...

CLAU napisał(a):wszystko zalezy od felgi czy jej kształt jest wklęsły czy wypukły oraz samej opony czy jest naciągnięta na węższą czy szerszą felge.

Ale nie mam do dyspozycji szerszej lub węższej felgi i tym parametem nie mogę sobie regulować ... mogę natomiast wybrać oponę 225 lub 215 ... wolałbym 215 jakby miała rant 5mm...

Jakby wielkość rantu była parametrem opony podawanym w mm czy milsach nie miałbym tego pytania, ale producenci nie podają tej wielkości liczbowo. Pozostanie mi podjechać do jakieś hurtowni opon i zmierzyć suwmiarką odległość od stopy do boku i wtedy będę miał czarno na białym czy przy tym samym modelu opony z rantem ochronnym głębokość rantu ma związek z szerokością czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez Dominator » 3 sie 2014, 22:11

Domyslam sie ze szerokosc opony, nie ma wplywu na wielkosc rantu, bo i po co. Chyba ze byly by rozne odmiany jednego modelu opony/nie spotkalem sie. 195 na 7 calowa felge to zaden naciag.
Brat mial pirelli p zero nero 215/45/18 felga7,5J i tam rancik choc nieduzy to dosc wyczuwalny i przy delikatnym zetknieciu z kraweznikiem, moze by ochronil. Ale niewiele, felga i tak rysnieta niejednokrotnie. Sam ujezdzam turanze er300 205/50/16 felga7J rant jakis tam jest, niby powinien dzialac, ale chyba tylko w garazu jak samochod stoi :D Opony z rantem co najwyzej ladniej wygladaja, nic wiecej.

Dopisano 3 sie 2014, 22:12:
Ostatnio edytowano 5 sie 2014, 18:49 przez Dominator, łącznie edytowano 2 razy
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez rymko » 5 sie 2014, 14:27

I tu się z tobą nie zgodzę – rewelacyjnie zabezpieczają rant felgi przed uszkodzeniem – pod warunkiem , że kierowca nie jest głuchy. Używam takich opon od 7 lat i fele są jak nowe. W drugiej maździe ze standardowymi oponami niestety felgi na rantach są wyraźnie uszkodzone. Mam nawyk parkowania na centymetry przy krawężniku, więc dla mnie opona z rantem jest idealna – używam opon Dunlop
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Dominator » 5 sie 2014, 18:32

Moim zdaniem przerost formy nad trescia. Nawet uwazne parkowanie i delikatne przytarcie opona powodowalo ze rant o pupę rozbic. Chyba ze wymienione przeze mnie modele opon, byly takie ujowe..
Ostatnio edytowano 5 sie 2014, 18:47 przez Dominator, łącznie edytowano 1 raz
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez CLAU » 5 sie 2014, 18:42

Tak jak napisałem wcześniej, jeżeli opona jest szersza od felgi i bardziej wypukła, to wystaje bardziej niż sam rant. Jeżeli felga jest szeroka i opona jest dobrze, lub mocno naciągnięta to i tak niczego nie zmienia bo rant jest miękki i przy mocniejszym otarciu niczego niestety nie chroni.

Z rantem to jest trochę voodoo, że niby robi nie wiadomo co a ja kfelga jest wypukła poza obrys opony to nawet swiety boze nie pomoze. Obojetnie jakiego rantu nie bedzie, i tak mozna przytrzec felge i tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 5 sie 2014, 19:50

Czytam ten temat i nie mogę się nadziwić. Myślałem, że opony się kupuje, aby miały jak najlepsze pożądane przez nas parametry eksploatacyjne w kwocie, którą dysponujemy. Szukanie opony z jak najbardziej pancernym rantem, aby tylko się felga nie obdarła...
...zahacza o jakieś zboczenie.. :|
Rant nie zapewni 100% ochrony, co najwyżej 99,9% :P A przede wszystkim stanowi walor estetyczny opony (jak dla mnie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez CLAU » 5 sie 2014, 20:18

Raczej 1% ochrony, jak ma otrzeć felge to i tak ją otrze. Inna sprawa, że trzeba mieć naprawdę banie z parkowaniem i ocierkami skoro to ma decydujący wpływ na wybór opony do samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez NIEBO! » 6 sie 2014, 11:01

Jak znajdę taką oponę o jaką mi chodzi na następny sezon to wręcz nagram film przy równoległym dojeżdżaniu do krawężnika i zobaczycie o co mi chodziło. Zresztą rymko chyba jako jedyny wie o czym mówię <spoko> . Pewnie dlatego, że tak jak ja jeździł na jednym i drugim typie opony.

Jest jeszcze jedna opcja mojego "chorego" podejścia do sprawy. Poprzednie auto było lekkie i opona była w stanie wytrzymać napór takiej masy, a przy maździe 6 już tak kolorowo może nie być, także moje podejście to nadal teoria. Co do zarzutów kolegi kubsztyk ... masz rację :) Najpierw parametry, a potem rant. ;P
CLAU napisał(a):Tak jak napisałem wcześniej, jeżeli opona jest szersza od felgi i bardziej wypukła, to wystaje bardziej niż sam rant.
No czyli kolego w końcu odpowiadasz na moje pytanie? Że jeśli opona jest szersza to rant bardziej wystaje? Może ja mylę co to rant ochronny. Ja chcę porostu żeby felga była "wtopiona" w oponę o co najmniej 5mm ... czy wystarczy zatem, że zmienię szerokość z 215 na 225?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6