Opony i felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez CLAU » 20 lut 2015, 14:46

Jezdze czesto autostrada i na niej jest pelno handlowcow w nowych octaviach lub passatach doginajacych tymi swoimi tedeikami po 180km/h i chmura za nimi jest bardzo duza a opon deszczowych nie maja. Predkosc po prostu robi swoje, nie widze sensu robic z tej opony swietej deszczowej krowy, zwlaszcza ze ja od takich opon zaczynalem kupujac dwa komplety w sklepie i po przejezdzeniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów już ich nie kupie bo nie ma sensu.

To są przyzwoite opony i nic więcej, przy 200 konnym samochodzie osobiscie lepiej w mokrych zakretach trzymaja się Turanza Er300, mogłem sobie pozwolić na więcej, chociaż drugi raz Turanzy nie kupię. Dunlop Blueresponse, SP Sport, Coonti premium Contact5 w ogolnym rozrachunku wychodzą moim zdaniem lepiej i Uniroyale to dobre opony ale nie najlepsze i marketing o deszczowej oponie robi swoje.

Inna sprawa, ze Polska to nie Londyn gdzie ciagle pada i nie widze sensu aby kupować Rainexpert i tracic innej wlasciwosci na suchym tylko dlatego ze kilka razy w roku mozna pojechac szybciej w deszczu. Dla mnie, ktorey jezdzi cala rok od stycznia do grudnia trasy w polske to po prostu bez sensu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez xRafalx » 20 lut 2015, 15:02

Ja rozumiem Twoją wypowiedź i na pewno jest w tym racja bo jest to duża prędkość :)

Jeśli według Ciebie Coonti premium Contact5 wychodzi lepiej niż UR3 to chyba dobrze bo jest to opona klasy premium, a UR3 to klasa średnia :) Ja kupując UR3 nie zauważyłem aby one pod żadnych innym względem ustępowały topowym oponom w tej właśnie klasie, a nie okłamujmy się wiele opon które są "super" wymiękają na deszczu i mokrej jezdni, większość ludzi widząc deszcz zjeżdża na tzw.bocznicę, bo trzeba zwolnić bo deszcz.... I stąd wybór właśnie padł na UR3, a ceny pomiędzy zwykłą oponą, a deszczową nie jest taka wielka... A może kiedyś ta opona deszczowa uratuje nam skórę za to 100-200zł które wydaliśmy więcej.

Jednak nie ma nic lepszego jak zdrowy rozsądek :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez matthies » 20 lut 2015, 18:23

xRafalx napisał(a):Jednak nie ma nic lepszego jak zdrowy rozsądek

o to to to <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez UncleJoe » 24 lut 2015, 15:01

Mam pytanko. Jeździ ktoś z Was na takich oponach ?Uniroyal Rainsport 3 215/45 R17
Przymierzam się właśnie do zakupu i zastanawiam się co wybrać.

//edita nie doczytałem, że koledzy wyżej jeżdżą na takich :D sry, chyba się na nie zdecyduję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2014, 10:32
Posty: 68
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY 2.0i 16V 147 KM 2005 FL

Postprzez Sako PL » 24 lut 2015, 22:12

Nawiązując do mojego poprzedniego postu. Zastanawiam się także nad takimi felgami co ma Przemysław, jak się nie mylę to są felgi od wersji Tamura. Co waszym zdaniem było by lepsze ? Felgi od MPS'a ( wtedy profil 225/45/18) czy felgi od Tamury ? (Tutaj podajże 215/50/17) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 16:18
Posty: 47
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 2.0 Diesel 143KM 2007.

Postprzez Danmazda » 24 lut 2015, 22:40

Bartez PL napisał(a):Co waszym zdaniem było by lepsze ?

Felgi takie jam ma Przemysław lepiej mi się podobają niż od MPS-a
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Przemysław » 25 lut 2015, 09:29

Bartez PL napisał(a): Co waszym zdaniem było by lepsze ? Felgi od MPS'a ( wtedy profil 225/45/18) czy felgi od Tamury ? (Tutaj podajże 215/50/17) :)

Sam przesiadłem się z 215 na 225 i ta druga wartość jest za duża. Gorsze przyśpieszenie, nieco większe spalanie i w większych koleinach kierownicę trzeba mocno trzymać. Ale auto lepiej trzyma się drogi. Dodam, że w obydwu przypadkach profil wynosi 45.
danmazda napisał(a):Felgi takie jam ma Przemysław lepiej mi się podobają niż od MPS-a

Bo są po prostu ładniejsze <faja>
Felgi od MPS,a są takie "ciężkie" ale też samo auto wygląda nieco inaczej: poszerzone nadkola, większe zderzaki, maska. To wszystko powoduje, że te felgi pasują właśnie to tego auta.
@Bartez PL jeżeli chcesz 18' to celuj w te od rexa. Nie ma Mazdy, która by na nich źle wyglądała.
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez Sako PL » 25 lut 2015, 15:46

Dzięki Przemysław za poradę <spoko> Na pewno wezmę se to pod uwagę podczas zakupu felg :) ( Czy te od Tamury, czy te od Rexa).

Problem może być tylko z dostępnością tych felg od Tamury :( Na razie w necie nigdzie ich nie widzę. Pozostała by kwestia sprowadzenia z zagranicy, no ale wtedy koszta by były :| Jeżeli chodzi te od Rexa to o dostępność tych właśnie felg nie muszę się martwić <ok>
Ostatnio edytowano 25 lut 2015, 19:40 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 16:18
Posty: 47
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 2.0 Diesel 143KM 2007.

Postprzez melonsio » 15 mar 2015, 10:07

witajcie,
przeszukuję internety w poszukiwaniu informacji czy do Mazdy 6 lift pasowały będą felgi z przedlifta ale nie mogę znaleźć konkretnej informacji. Budżet mój jest niestety dosyć mocno ograniczony i na nic lepszego na tą chwilę nie mam grosików no a te przedliftowe są w dość przystępnych dla mnie cenach. Tylko czy będą pasowały?
melonsio
 

Postprzez Yoki » 15 mar 2015, 10:12

Powiem więcej nie tylko z przedlifta ale też z innych modeli Mazdy (3,5,rx-8) z podobnego przedziału produkcji i nie tylko. Najważniejsze są 3 parametry: 5 śrub z rozstawem 114,3, ET pomiędzy 50 a 60 i otwór centrujący 67 (jak dobrze pamiętam). Szerokość felgi zależy od opon jakie masz zamiar założyć oczywiście to zdanie można czytać też od tyłu zależy czy masz już opony.
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez brodaM6 » 15 mar 2015, 10:42

Z tym offsetem to nie do konica tak ze tylko 50-60 ,podobno ET 48 tez podejdzie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Yoki » 15 mar 2015, 10:44

Ale przy tym co podałem to nie trzeba nawet się zastanawiać ale oczywiście masz rację i kombinować można nawet z niższym :)
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez brodaM6 » 15 mar 2015, 10:49

Ja u siebie mam ET 60 ,225/50/17 komfort + :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Janusz626 » 15 mar 2015, 11:19

Broda a spalanie tez na + ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez brodaM6 » 15 mar 2015, 21:19

ostatnie pomiary wychodzly mi 17/100km lpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez melonsio » 31 mar 2015, 07:58

panowie, jeszcze raz zwracam się z prośbą o pomoc/poradę. Zakupiłem felgi z oponami (dołączam fotki na dole) ale na wulkanizacji okazało się, że śruby od felg stalowych, mimo wcześniejszych zapewnień sprzedającego, niestety nie pasują. Doradźcie proszę jakie mam kupić te śruby, bo gościu z wulk. powiedział że powinny być to śruby z podkładkami (?). Czy np. z tej strony http://wulcar.com.pl/sklep/index.php?k2 ... uminiowych będą dobre do mojej Madzi?

fotki:

Obrazek

Obrazek
melonsio
 

Postprzez Yoki » 31 mar 2015, 08:31

...yyy... Jakie śruby? Używamy nakrętek a nie śrub, co najwyżej możesz mieć np. za krótkie szpilki. Wszystko jest na forum trzeba poszukać
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez brodaM6 » 31 mar 2015, 08:40

A do tej pory czym miałeś koła przykręcone <co?> nie przypadkiem takimi
Załączniki
image.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez melonsio » 31 mar 2015, 11:20

sorry za moją niewiedzę, zielony jestem jak ten listek przy moim nicku:) Już ogarnięte, faktycznie to były nakrętki. Dzięki za sugestie, pozdrawiam!
melonsio
 

Postprzez brodaM6 » 1 kwi 2015, 07:28

Ten listek świadczy ze jest swierzy na forum,nic o twojej wiedzy nie mówi :P <oczko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6