Opony i felgi
Jezdze czesto autostrada i na niej jest pelno handlowcow w nowych octaviach lub passatach doginajacych tymi swoimi tedeikami po 180km/h i chmura za nimi jest bardzo duza a opon deszczowych nie maja. Predkosc po prostu robi swoje, nie widze sensu robic z tej opony swietej deszczowej krowy, zwlaszcza ze ja od takich opon zaczynalem kupujac dwa komplety w sklepie i po przejezdzeniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów już ich nie kupie bo nie ma sensu.
To są przyzwoite opony i nic więcej, przy 200 konnym samochodzie osobiscie lepiej w mokrych zakretach trzymaja się Turanza Er300, mogłem sobie pozwolić na więcej, chociaż drugi raz Turanzy nie kupię. Dunlop Blueresponse, SP Sport, Coonti premium Contact5 w ogolnym rozrachunku wychodzą moim zdaniem lepiej i Uniroyale to dobre opony ale nie najlepsze i marketing o deszczowej oponie robi swoje.
Inna sprawa, ze Polska to nie Londyn gdzie ciagle pada i nie widze sensu aby kupować Rainexpert i tracic innej wlasciwosci na suchym tylko dlatego ze kilka razy w roku mozna pojechac szybciej w deszczu. Dla mnie, ktorey jezdzi cala rok od stycznia do grudnia trasy w polske to po prostu bez sensu.
To są przyzwoite opony i nic więcej, przy 200 konnym samochodzie osobiscie lepiej w mokrych zakretach trzymaja się Turanza Er300, mogłem sobie pozwolić na więcej, chociaż drugi raz Turanzy nie kupię. Dunlop Blueresponse, SP Sport, Coonti premium Contact5 w ogolnym rozrachunku wychodzą moim zdaniem lepiej i Uniroyale to dobre opony ale nie najlepsze i marketing o deszczowej oponie robi swoje.
Inna sprawa, ze Polska to nie Londyn gdzie ciagle pada i nie widze sensu aby kupować Rainexpert i tracic innej wlasciwosci na suchym tylko dlatego ze kilka razy w roku mozna pojechac szybciej w deszczu. Dla mnie, ktorey jezdzi cala rok od stycznia do grudnia trasy w polske to po prostu bez sensu.
Ja rozumiem Twoją wypowiedź i na pewno jest w tym racja bo jest to duża prędkość
Jeśli według Ciebie Coonti premium Contact5 wychodzi lepiej niż UR3 to chyba dobrze bo jest to opona klasy premium, a UR3 to klasa średnia Ja kupując UR3 nie zauważyłem aby one pod żadnych innym względem ustępowały topowym oponom w tej właśnie klasie, a nie okłamujmy się wiele opon które są "super" wymiękają na deszczu i mokrej jezdni, większość ludzi widząc deszcz zjeżdża na tzw.bocznicę, bo trzeba zwolnić bo deszcz.... I stąd wybór właśnie padł na UR3, a ceny pomiędzy zwykłą oponą, a deszczową nie jest taka wielka... A może kiedyś ta opona deszczowa uratuje nam skórę za to 100-200zł które wydaliśmy więcej.
Jednak nie ma nic lepszego jak zdrowy rozsądek
Jeśli według Ciebie Coonti premium Contact5 wychodzi lepiej niż UR3 to chyba dobrze bo jest to opona klasy premium, a UR3 to klasa średnia Ja kupując UR3 nie zauważyłem aby one pod żadnych innym względem ustępowały topowym oponom w tej właśnie klasie, a nie okłamujmy się wiele opon które są "super" wymiękają na deszczu i mokrej jezdni, większość ludzi widząc deszcz zjeżdża na tzw.bocznicę, bo trzeba zwolnić bo deszcz.... I stąd wybór właśnie padł na UR3, a ceny pomiędzy zwykłą oponą, a deszczową nie jest taka wielka... A może kiedyś ta opona deszczowa uratuje nam skórę za to 100-200zł które wydaliśmy więcej.
Jednak nie ma nic lepszego jak zdrowy rozsądek
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Mam pytanko. Jeździ ktoś z Was na takich oponach ?Uniroyal Rainsport 3 215/45 R17
Przymierzam się właśnie do zakupu i zastanawiam się co wybrać.
//edita nie doczytałem, że koledzy wyżej jeżdżą na takich sry, chyba się na nie zdecyduję
Przymierzam się właśnie do zakupu i zastanawiam się co wybrać.
//edita nie doczytałem, że koledzy wyżej jeżdżą na takich sry, chyba się na nie zdecyduję
- Od: 18 lut 2014, 10:32
- Posty: 68
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 GY 2.0i 16V 147 KM 2005 FL
Nawiązując do mojego poprzedniego postu. Zastanawiam się także nad takimi felgami co ma Przemysław, jak się nie mylę to są felgi od wersji Tamura. Co waszym zdaniem było by lepsze ? Felgi od MPS'a ( wtedy profil 225/45/18) czy felgi od Tamury ? (Tutaj podajże 215/50/17)
- Od: 4 paź 2014, 16:18
- Posty: 47
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 2.0 Diesel 143KM 2007.
Bartez PL napisał(a):Co waszym zdaniem było by lepsze ?
Felgi takie jam ma Przemysław lepiej mi się podobają niż od MPS-a
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Bartez PL napisał(a): Co waszym zdaniem było by lepsze ? Felgi od MPS'a ( wtedy profil 225/45/18) czy felgi od Tamury ? (Tutaj podajże 215/50/17)
Sam przesiadłem się z 215 na 225 i ta druga wartość jest za duża. Gorsze przyśpieszenie, nieco większe spalanie i w większych koleinach kierownicę trzeba mocno trzymać. Ale auto lepiej trzyma się drogi. Dodam, że w obydwu przypadkach profil wynosi 45.
danmazda napisał(a):Felgi takie jam ma Przemysław lepiej mi się podobają niż od MPS-a
Bo są po prostu ładniejsze
Felgi od MPS,a są takie "ciężkie" ale też samo auto wygląda nieco inaczej: poszerzone nadkola, większe zderzaki, maska. To wszystko powoduje, że te felgi pasują właśnie to tego auta.
@Bartez PL jeżeli chcesz 18' to celuj w te od rexa. Nie ma Mazdy, która by na nich źle wyglądała.
Yo, mr. White!
- Od: 8 kwi 2012, 13:05
- Posty: 994 (0/10)
- Skąd: okolice Świdnika
- Auto: M6 GG LF-DE '06
Dzięki Przemysław za poradę Na pewno wezmę se to pod uwagę podczas zakupu felg ( Czy te od Tamury, czy te od Rexa).
Problem może być tylko z dostępnością tych felg od Tamury Na razie w necie nigdzie ich nie widzę. Pozostała by kwestia sprowadzenia z zagranicy, no ale wtedy koszta by były Jeżeli chodzi te od Rexa to o dostępność tych właśnie felg nie muszę się martwić
Problem może być tylko z dostępnością tych felg od Tamury Na razie w necie nigdzie ich nie widzę. Pozostała by kwestia sprowadzenia z zagranicy, no ale wtedy koszta by były Jeżeli chodzi te od Rexa to o dostępność tych właśnie felg nie muszę się martwić
Ostatnio edytowano 25 lut 2015, 19:40 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 4 paź 2014, 16:18
- Posty: 47
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 2.0 Diesel 143KM 2007.
witajcie,
przeszukuję internety w poszukiwaniu informacji czy do Mazdy 6 lift pasowały będą felgi z przedlifta ale nie mogę znaleźć konkretnej informacji. Budżet mój jest niestety dosyć mocno ograniczony i na nic lepszego na tą chwilę nie mam grosików no a te przedliftowe są w dość przystępnych dla mnie cenach. Tylko czy będą pasowały?
przeszukuję internety w poszukiwaniu informacji czy do Mazdy 6 lift pasowały będą felgi z przedlifta ale nie mogę znaleźć konkretnej informacji. Budżet mój jest niestety dosyć mocno ograniczony i na nic lepszego na tą chwilę nie mam grosików no a te przedliftowe są w dość przystępnych dla mnie cenach. Tylko czy będą pasowały?
-
melonsio
Powiem więcej nie tylko z przedlifta ale też z innych modeli Mazdy (3,5,rx-8) z podobnego przedziału produkcji i nie tylko. Najważniejsze są 3 parametry: 5 śrub z rozstawem 114,3, ET pomiędzy 50 a 60 i otwór centrujący 67 (jak dobrze pamiętam). Szerokość felgi zależy od opon jakie masz zamiar założyć oczywiście to zdanie można czytać też od tyłu zależy czy masz już opony.
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Ale przy tym co podałem to nie trzeba nawet się zastanawiać ale oczywiście masz rację i kombinować można nawet z niższym
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
panowie, jeszcze raz zwracam się z prośbą o pomoc/poradę. Zakupiłem felgi z oponami (dołączam fotki na dole) ale na wulkanizacji okazało się, że śruby od felg stalowych, mimo wcześniejszych zapewnień sprzedającego, niestety nie pasują. Doradźcie proszę jakie mam kupić te śruby, bo gościu z wulk. powiedział że powinny być to śruby z podkładkami (?). Czy np. z tej strony http://wulcar.com.pl/sklep/index.php?k2 ... uminiowych będą dobre do mojej Madzi?
fotki:
fotki:
-
melonsio
...yyy... Jakie śruby? Używamy nakrętek a nie śrub, co najwyżej możesz mieć np. za krótkie szpilki. Wszystko jest na forum trzeba poszukać
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
sorry za moją niewiedzę, zielony jestem jak ten listek przy moim nicku:) Już ogarnięte, faktycznie to były nakrętki. Dzięki za sugestie, pozdrawiam!
-
melonsio
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6