Opony i felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez CLAU » 24 cze 2013, 18:26

Nie przesadzajmy, guma 2 letnia z magazynu jest w o wiele lepszym stanie niz 2 letnia opona na aucie, która co noc znosi nacisk osi – od leżenia się nie rozpuści.

Stare, 10 letnie opony to są sparciałe kapcie to fakt ale ja bym kupował nawet i 3-4 letnią bo to są dalej dobre opony bez wad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez QmQ » 25 cze 2013, 08:47

@matthies
Czyli sugerujesz, że załatwisz zniżkę? ;)
A tak poważnie, trochę mnie zdziwiłeś :P W ogóle nie przeszło mi przez myśl, żeby opony wybierać po wyglądzie – nawet nie wiem jak wyglądają ani te, ani te.

@CLAU
Oponeo.pl:
Jaki jest bezpieczny wiek opon?
Przy właściwej konserwacji i przechowywaniu większość opon szosowych zapewnia okres eksploatacji do 5 lat.
Zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997 "Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport", za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji.

Stąd wnioskuję, że 5 lat jazdy i 3 lata od produkcji daje 2 lata (5-3) czyli najstarsza opona jaką warto kupować powinna mieć najwięcej 2 lata. Wiadomo, normy i przepisy ;) Ale ta w Oponeo.pl ma już prawie 2 lata, więc to chyba bez sensu...


Kupię Continental i przynajmniej będę spokojnie spał.
Co prawda będzie to sen człowieka biedniejszego o 2300PLN, ale za to spokojny ;)
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez matthies » 25 cze 2013, 17:15

QmQ napisał(a):W ogóle nie przeszło mi przez myśl, żeby opony wybierać po wyglądzie

i słusznie, bo w zasadzie nie powinno się tak wybierać.
Lecz jeżeli masz dwóch liderów o podobnych parametrach, którymi zbytnio się nie różnią, to wtedy można brać tę z ciekawszym bieżnikiem ;)
Ja bym 2-letniej opony nie kupił, jeżeli kupuję coś nowe to ma być nowe, a nie 2 lata leżeć na magazynie w niewiadomojakich warunkach. Niektórzy jeżdżą i po 10 lat na jednym komplecie i nie narzekają – oczywiście każdy robi jak uważa <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez QmQ » 27 cze 2013, 10:04

Tak to wygląda, jedyne do czego można się przyczepić to te brzydkie śrubki :)
(przepraszam za jakość zdjęć, robione telefonem podczas porannego spaceru z psem)
Ale ideą nie był wygląd tylko bezpieczeństwo i tutaj akurat miałem okazję troszkę sprawdzić bo padał deszcz. Na tych oponach żeby zrobić zryw muszę dać znacznie więcej mocy niż poprzednio :D
Nie testowałem w inny sposób, bo jechała ze mną córeczka w foteliku, chociaż ona lubi takie sprawy i zwykle wtedy wygląda tak: <jupi>
Dziś jadę zrobić geometrię (jadę sam), więc poddam auto większym przeciążeniom – oczywiście w celach testowych ;)

Ale jak panowie zobaczyli opony, które wyciągam z bagażnika to od razu mieli wątpliwości – że na pewno będą obcierać itp. <glupek2>

Koło zapasowe (nie dojazdowe) jest na stalowej feldze 195/65/R15, nieużywana opona Barum Bravuris 2, czyli taka jak miałem poprzednie letnie. Podobno takie koło "może być" i można na nim ewentualnie do najbliższego warsztatu dojechać.

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc!
<piwo><piwo><piwo>
Załączniki
20130627_073102.png
20130627_073135_mini.jpg
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez matthies » 27 cze 2013, 17:17

QmQ napisał(a):od razu mieli wątpliwości – że na pewno będą obcierać

takim panom mówimy, że nie mają się zastanawić tylko brać się do roboty, bo za to im płacisz, a nie za dywagajce ;)
Tak przyglądam się temu zdjęciu, to chyba nie ma rantu co?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez QmQ » 27 cze 2013, 17:34

Też się zastanawiałem. Na oponach nie ma mowy o czymś takim, nie widziałem symbolu FR...
Na papierze jest, rzecz jasna.

Ale jak się patrzy na koło z boku to nie wystaje felga tylko właśnie opona tzn jak przytrę to najpierw oponą. Ale jakoś wydawało mi się że u innych jak widziałem na ulicy to bardziej było to widoczne.

Powinno być coś na oponie napisane? :/
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez JohnyS » 27 cze 2013, 18:57

QmQ napisał(a):@CLAU
Oponeo.pl:
Jaki jest bezpieczny wiek opon?
Przy właściwej konserwacji i przechowywaniu większość opon szosowych zapewnia okres eksploatacji do 5 lat.
Zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997 "Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport", za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji.

Stąd wnioskuję, że 5 lat jazdy i 3 lata od produkcji daje 2 lata (5-3) czyli najstarsza opona, jaką warto kupować powinna mieć najwięcej 2 lata. Wiadomo, normy i przepisy ;) Ale ta w Oponeo.pl ma już prawie 2 lata, więc to chyba bez sensu...


Jeśli już, to nie 5-3, tylko 5+3=8lat. Z drugiej strony, nie wiem, skąd oni sobie wymyślili 5lat.

Widzę, że już kupiłeś opony, ale mimo to, dorzucę swoje 3 grosze, do wcześniejszych postów <oczko>

Nokian – w tej chwili większość nowych opon produkują w swojej nowej fabryce w Rosji. Trzeba z nimi uważać i sprawdzić je zaraz po zakupie, ponieważ często są to opony krzywe fabrycznie, i mimo wyważenia, mogą powodować drgania kierownicy.

Co do opon z rantem, to skrót FR używany jest głównie w grupie Continentala. Ponieważ Conti (Uniroyal, Barum itd.) produkuje część opon o tym samym rozmiarze i o tych samych parametrach w wersjach z rantem ochronnym i bez niego, dlatego we wszystkich cennikach i materiałach wyraźnie zaznacza, gdzie są ranty ochronne. Dunlop (i w części grupa GoodYear'a) używa skrótu MFS, reszta firm bardzo rzadko informuje o tym, czy opona posiada rant ochronny. Im niższy profil, tym większa szansa, że takowy będzie.

Co do etykiet i zużycia paliwa. Wbrew temu, co napisał matthies, opory toczenia nie zależą jakoś specjalnie od szerokości opony. Największa różnica polega na tym, że większość opon w rozmiarze 215/50 R17, to opony sportowe, których głównym zadaniem jest zapewnić bardzo dobrą przyczepność, kierowalność, szybką reakcję na każdy ruch kierownicą itp. przy dużych prędkościach. Opony w mniejszych rozmiarach i wyższych profilach, to głównie opony ekonomiczne, zapewniające komfort, itp., nikt na nich nie jeździ 270-300km/h. Różnice w zużyciu paliwa między tymi oponami, wynikają głównie z różnych składów mieszanki gumowej i konstrukcji opony.
Nie możesz porównywać Michelina Energy Saver+ do Michelina Pilot Sport Cup, Continentala ContiEcoContact 5 do SportContact 5.

Opona o podwyższonej nośności (XL), ma wzmocnioną konstrukcję, jest trochę sztywniejsza, za czym często idą niższe opory toczenia. Może przenosić większe obciążenia i większe moce. Niestety, jeśli w danym rozmiarze występują też zwykłe opony, te wzmacniane są zazwyczaj od nich droższe i trudniej dostępne, w razie czego.

"Wyprodukowana w Polsce" – jak już ktoś wspominał, Bridgestone ma swoją fabrykę w Polsce i jest to bardzo nowoczesny obiekt wybudowany od podstaw. Swoje fabryki ma też Goodyear (Dębica) i Michelin (Kormoran), Continental ma fabrykę w Czechach (po Barumie). Fabryki te są po dużych modernizacjach, i często produkuje się tam opony klasy premium.

Wracając do początku. Zgodnie z polskim prawem opony do 3lat od daty produkcji są uznawane, jako nowe i fabryki sprzedają takie opony do hurtowników, traktując je, jako pełnowartościowe.
Główną przyczyną przyspieszającą starzenie się opon (jak i wielu innych rzeczy), jest podwyższona temperatura i promieniowanie UV. Biorąc pod uwagę temperaturę, w ciągu roku eksploatacji opony na samochodzie, opona zestarzeje się w takim samym stopniu, jak przechowywana w dobrych warunkach 17lat. Mówiąc krótko, na początku sierpnia Twoje opony będą tak "stare" jak te nowe Dunlopy, nad którymi się zastanawiałeś. Do mieszanek, z których zrobiona jest opona dodawana jest bardzo duża ilość środków antystażeniowych, antyutleniaczy itp. Czy kupując osłonę przegubu czy sworzeń zwrotnicy pytasz o datę produkcji?

Czy jedna paroletnia opona może być lepsza od innej tegorocznej?
Tak, rzadkie rozmiary opon, nie są produkowane co roku, a modele opon dużo rzadziej odświeżane (czasami nawet nie ma możliwości kupna np. rocznej opony). W takim wypadku, jeśli w danym rozmiarze masz do wyboru np. 3 letnią oponę Continental ContiSportContact 3 i tegorocznego Dunlopa 2020 (miała premierę marę dobrych lat temu), nawet się nie zastanawiaj nad tą drugą.

Polecam link: http://www.scigacz.pl/Stary,DOT,opony,f ... 10566.html na dole jest opis testu, jaki przeprowadził Metzeler na dwóch oponach, nowej i 5-letniej (ten sam model opony).

Producenci opon zalecają wymieniać je, jeśli są starsze niż 10 lat. Wynika to z tego, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że taka opona jest już sparciała, spękana, pewnie zdarzyło się jej już nie raz jechać na zaniżonym ciśnieniu, najechać na niejeden krawężnik. Może mieć już płytki bieżnik i jest generacyjnie przestarzała. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby po dokładnych oględzinach dopuścić taką oponę do ruchu. Biorąc pod uwagę fakt, że w tej chwili na komplecie opon robi się średnio 30-40 tys.km, co starcza na około 3-4 sezony, oponę się zużyje, lub zniszczy, dużo wcześniej, zanim osiągnie 10 lat.

Trudno jest też porównać jedne opony do drugich i generalizować, że np. 5-letnią oponę trzeba wyrzucić.
Zdarza się, że nowa opona, założona na samochodzie, który na co dzień parkuje w błocie, w nasłonecznionym miejscu, gdzie na koła sikają psy, gdzie droga dojazdowa jest cała w dziurach, a kierowca jeździ na zaniżonym ciśnieniu, już po 3 latach wygląda jak 15 letnia i nadaje się do wyrzucenia.
Zdarza się również, że przyjeżdża starszy Pan, samochodem 25 letnim z oryginalnymi oponami. Samochód jest garażowany i używany tylko raz w tygodniu , żeby dojechać do kościoła i na myjnię i opony w tym samochodzie wyglądają prawie jak nowe.

Nie bójmy się nowych, paroletnich opon, tylko korzystajmy, że często można kupić np. 3 letnie opony klasy Premium w dobrej cenie.

QmQ napisał(a):Też się zastanawiałem. Na oponach nie ma mowy o czymś takim, nie widziałem symbolu FR...
Na papierze jest, rzecz jasna.

Ale jak się patrzy na koło z boku to nie wystaje felga tylko właśnie opona tzn jak przytrę to najpierw oponą. Ale jakoś wydawało mi się że u innych jak widziałem na ulicy to bardziej było to widoczne.

Powinno być coś na oponie napisane? :/

Na Continentalach nie będziesz miał nic napisane, np. na Dunlopach jest znaczek MFS.
Tak, Twoje opony mają rant ochronny :)
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez QmQ » 28 cze 2013, 01:58

Dawno już nie widziałem tyle tekstu naraz ;)
Dzięki za informacje, jak nie ja to ktoś inny na pewno skorzysta. Ciekawe z tym Nokianem, sądziłem zawsze że to jest wysoka, górna półka...

Dopisano 28 cze 2013 9:55:

Heh, ciekawa sprawa. Wczoraj pojechałem zrobić geometrię – żeby było tip-top, a nie robiłem już dwa lata (tzn. rok temu gościu stwierdził 100% zgodność wszystkich parametrów z normą, więc nie ruszał). Jak czekałem zauważyłem, że padła mi lewa przednia żarówka postojowa (prawa OK). Co ciekawe ta prawa jak się zajrzy wystaje przed to "lustro" około 1.5cm. A ta co padła w ogóle – cała schowana. Nie wiem czy wpadła czy jak, a sprawdzić nie idzie bez demontażu tej skrzynki co tam jest, więc zostawiłem 'na później'.
Zrobiłem geometrię, wróciłem do domu, wieczorem jeszcze gdzieś jechałem i patrzę... :| Prawa też padła. Jak bliźniaki jednojajowe ;) No i teraz jeszcze muszę się wykosztować na żaróweczki (pewnie jest tu gdzieś adekwatny wątek..?).

A wracając do opon – jeszcze dużo nie jeździłem, raptem z 50km, ale polecam te opony (Continental ContiSportContact 5 215/50 R17 91 W FR). Miałem za to okazję pojeździć "mocniej" wczoraj i jestem pod wielkim wrażeniem – różnica jest kolosalna! Trzyma się drogi jak przyklejona, już nawet w pewnym momencie trochę przegiąłem i na poprzednich na 100% by mnie wyrzuciło z zakrętu (oczywiście w kontrolowanych warunkach, nie na drodze) a tutaj...nic. Po prostu wbiło mnie w bok fotela i pojechała, nawet nie zapiszczało. Tak po prawdzie to jeszcze trochę po macoszemu je traktuję, bo po kilku mocniejszych manewrach podczas których była kompletna kontrola i brak pisku nie próbowałem na siłę ich urwać, bo raz, że opon szkoda, a dwa że się zwyczajnie boję :)
Widzę więc, że to co do tej pory było granicą teraz jest wręcz śmieszne :) Pytanie gdzie teraz jest granica? :> No i pytanie co będzie jak wrzucę zimówki (195/65/R15) – trzeba się będzie pilnować.

I jeszcze ciekawostka, na Oponeo.pl (tam kupiłem w poniedziałek) były po 575/szt jak brałem, a teraz 641/szt... (http://www.oponeo.pl/dane-opony/contine ... 17-91-w-fr)
Ciekawe skąd nagle aż taka różnica. Usunęli też opis z numeru DOT – u mnie było "Francja marzec 2013", a teraz nic nie ma. Może nowa partia..?
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez matthies » 28 cze 2013, 16:01

QmQ napisał(a):Continental ContiSportContact 5 215/50 R17 91 W FR

no to na pewno masz rant bo jest FR
QmQ napisał(a):Pytanie gdzie teraz jest granica?

Tam gdzie zaczyna się strach ;)

Różnica w cenie może wynikać np z nowej dostawy, albo jakaś promocja się skończyła, na który ty akurat się załapałeś – przyczyn może być wiele.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez TomCat_S » 28 cze 2013, 17:26

Witam,
Panowie widze ze kolega kupil conti opony do swojej madzi:) Ja dopiero sie przymierzam i tak sie zastanawiam bo o oponach conti slyszalem pare (tylko pare) zlych opini ale nie mam pojecia jakie to byly opony a sam nigdy nie jezdzilem. Tutaj na wyspie najpopularniejsze i a zarazem tansze co do reszty grupy premium sa Goodyear. Wczesniej jak mialem opla omege to najlepiej jezdzilo mi sie na Dunlopie i tez tak mi doradzali z racji ze omega ciezka i duza a dunlop jest twardszy od np michelin. Wiec moje pytanie jest czy Dunlop czy Conti?? Na oponeo myslalem o Dunlop SP SportMaxx RT 215/50 R17 91 Y jak cos:) a i uprzedzam ze moze zmienic sie wysokosc z 50 na 45:P bo w planie mam tez posadzic madzie troche uzywajac sprezyn:D
Pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2011, 14:00
Posty: 35
Skąd: Bath (UK)
Auto: Mazda 3 2013r BL 1.6 Venture Benzyna 105KM

Postprzez JohnyS » 28 cze 2013, 17:49

QmQ napisał(a):I jeszcze ciekawostka, na Oponeo.pl (tam kupiłem w poniedziałek) były po 575/szt jak brałem, a teraz 641/szt... (http://www.oponeo.pl/dane-opony/contine ... 17-91-w-fr)
Ciekawe skąd nagle aż taka różnica. Usunęli też opis z numeru DOT – u mnie było "Francja marzec 2013", a teraz nic nie ma. Może nowa partia..?


Jak patrzałem ostatnio, to był mały napis po prawej stronie pod ceną "ostatnie dwie szt. w tej cenie, pozostałe po...", widać się skończyły.

Na zimowych 15" nie poszalejesz, ale pamiętaj, że parę dobrych lat temu, takie Porsche 924 wychodziło na takich oponach i dawało radę :)
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez QmQ » 28 cze 2013, 20:25

Zwróć uwagę, że te Dunlopy są z listopada 2011. Też się nad nimi zastanawiałem, bo sporo tańsze od Conti.
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez QmQ » 4 lip 2013, 15:23

Dopytam się jeszcze, żeby dzieło stało się kompletne.
Planuję zrobić sobie 4 dziury w piwnicy, wsadzić tam potężne haki (albo grube i długie gwoździe) i na tym powiesić felgi (każda osobno). Tak jak jest teraz marnuje się strasznie dużo miejsca, a jak powieszę to jeszcze będzie pod nimi można coś postawić.

Pytanie może idiotyczne, ale i tak zadam. Czy feldze się nic nie stanie jak ją powieszę na jednym haku? Oczywiście sam hak owinę czymś miękkim, żeby nie porysować.
Również ciekawi mnie przez co najlepiej wsadzić hak – otwór na śrubę czy jeden z boków felgi (tzn. tak "normalnie" – przez jedną z dziur przez które widać tarcze)?
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez CLAU » 4 lip 2013, 15:38

Zawieś obojętnie jak Ci pasuje. Grawitacja i hak nie zrobią żądnej szkody w porównaniu do przeciążeń i sił powstających podczas jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez QmQ » 4 lip 2013, 15:46

Oczywiście że siły są nieporównywalne, ale to jest ciągły, punktowy nacisk na bardzo małą powierzchnię felgi. I do tego jeszcze nie z tej strony, z której przywykła do obciążeń :)
Ale jak przełożę przez dziurę od śruby to pewnie nic się nie stanie.

A kontynuując temat – czy jest coś konkretnego co powinienem zrobić z kołami (opony na felgach) jak je wsadzam po sezonie na pół roku do piwnicy? Przykryć, a może właśnie odkryć? Może czymś się to smaruje?
Ostatnio edytowano 4 lip 2013, 16:27 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez CLAU » 4 lip 2013, 16:00

Jak założysz worki na koła aby się nie kurzyły to będzie to aż nadto.
Warto natomiast koła umyć, felgi możesz sobie wypastować i będzie ok – ale to już dla mocno przewrażliwionych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez QmQ » 4 lip 2013, 16:11

OK, dzięki <piwo>
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez matthies » 4 lip 2013, 18:47

najlepiej zrób sobie w ścianach 4 kpl prętów w rozstawie 5x114,3 ;))) tak żebyś mógł zawiesić tak jak na szpilkach w aucie są zamontowane:D
ew po prostu używane piasty przyczepić na ścianę ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez QmQ » 5 lip 2013, 09:56

Widzę, że się rozpędzamy ;)
Ostatnio edytowano 5 lip 2013, 10:05 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez szymek » 18 lip 2013, 17:20

Witam
Jaki rozmiar i oznaczenie felg stalowych muszę kupić na opony zimowe o rozmiarach 205/55/16
Moje auto to Mazda 6 2.0 diesel po liftingu 2005 rok i chce kupić stalowe felgi o rozmiarze 16.
Proszę o dokładne dane i oznaczenia-czy wielkość trzpienia ma znaczenie?
Dzięki.

Dopisano 18 lip 2013, 17:48:

7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 87Q czy dobrze wyszukałem?

Dopisano 18 lip 2013, 17:56:

a jeśli chodzi o rozstaw śrub (5 sztuk) i rodzaj nakrętek to czy ktoś będzie wiedział??
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2013, 14:26
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD, 2005 lift 143KM, RF-7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6