Opony i felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez matthies » 15 kwi 2013, 22:40

ja również nie widzę, jeżeli pasują ci i felgi i opony.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez carminek » 17 kwi 2013, 13:53

Witajcie.
Jestem tu nowy i jeszcze się gubię trochę – wybaczcie.

Otrzymałem w rozliczeniu nowe alufelgi do mazdy. To co z nich spisałem:
5562 16x6,5 JJ
MZ14 ET 52,5
VIA 690 KG
C A9
14,32

Czy będę pasowały do mojej 6-stki, diesla 2003r. kombi? Nie będą ocierać i przekłamywać licznika?
carminek
 

Postprzez QmQ » 29 maja 2013, 13:37

Witam wszystkich,

Sprawa jest prosta: dostałem z samochodem (jak kupowałem) felgi 15", do których gratis były opony letnie "renomowanej" marki Bravuris2 czy jakoś tak. Na mokrym jest prawie jak na śniegu... No ale darowanemu koniu nie zagląda się tu i tam – po prostu na deszczu jeździłem ostrożnie, a jednocześnie opon w ogóle nie szanowałem w nadziei, że szybko pójdą do kosza. O dziwo wytrzymały aż 3 lata. Ale w końcu udało się! Gumiarz powiedział, że idą do kosza. I teraz chciałbym zrealizować mój dawno obmyślony plan i zostawić te 15" na zimę (mam do nich porządne zimówki), a na lato kupić większe felgi + dobre opony.

To tytułem wstępu. Niestety okazało się, że sprawa jest trudniejsza niż się spodziewałem – zarówno felga jak i opona mają tyle tych parametrów, że głowa mała. Co gorsza większość sklepów/porównywarek nie umożliwia filtrowania po interesujących mnie cechach (np. ochronny rant). A do tego mój brak wiedzy w temacie powoduje, że nie wiem czy taki właśnie na przykład ochronny rant wchodzi na każdą felgę czy to jakoś musi się zgrać.

I tutaj właśnie pytanie do osób, które temat ogarniają:

FELGI:
– mogą być porządne używane lub nowe
– chciałbym zmieścić się w ~1600 (4x400PLN), jeśli to za mała kwota na "porządne" felgi – dajcie znać
– raczej 16", ewentualnie 17" jak będzie fajna oferta (przy 17" są już droższe opony, a do tego łatwiej uszkodzić)
– wolałbym żeby obyło się bez pierścieni centrujących
– przejrzałem setki felg i prawdę mówiąc najbardziej pasują mi takie, które nie mają żadnych napisów ani nic, czyli oryginalne Mazdy (lub "wyglądające jak oryginalne Mazdy"). Niestety cena za nowe jest śmieszna, a używane w dobrym stanie ciężko dostać. Co prawda na Allegro jest sporo nowych felg do Mazdy, ale to chyba jakaś chińszczyzna..? N.p.: http://allegro.pl/felgi-16-5x114-3-hyundai-i30-ix35-kia-ceed-mazda-i3251553267.html

OPONY:
– raczej nowe, chyba że ktoś (z jakieś przyczyny) sprzedaje mało używane (wiem że czasem można mało używane gdzieś kupić)
– 16"/17" tak żeby pasowały na felgi
– ochronny rant (chyba że nie warto, ale słyszałem że warto)
– pierwotnie myślałem o 205/55/R16, ale może jak już kupuję cały zestaw to warto coś innego wybrać
– indeks prędkości taki, żebym mógł 180km/h jechać non-stop w porywach do 210km/h (oczywiście realnie to będzie znacznie mniej, ale opony muszą móc tyle wytrzymać, bo 180 się zdarza ;) )
– wiadomo, ciche, dobre na mokrym, małe spalanie bla bla bla (akurat te parametry jestem w stanie sam dobrać jak mnie ktoś pokieruje co do reszty)

OPONY+FELGI:
1. Czy chcąc opony z ochronnym rantem muszę na coś szczególnego zwrócić uwagę podczas wyboru felgi?
2. Czy ten rant ma sens i faktycznie chroni? Warto na to wydać kasę?
3. Czy jest istotna różnica w przyczepności pomiędzy np. 205/55/R16 a np. 215/55/R16? Wiem, że na daną felgę wchodzi kilka rozmiarów opon, więc można tutaj coś podziałać – tylko czy warto?

Cóż, wylałem Ci mi ślina na język przyniosła. Przyznam, że jestem trochę przytłoczony tym zakupem ze względu na zatrzęsienie możliwości. A teraz poczekam na Wasze odpowiedzi, za które z góry dziękuję <piwo>
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez dobrzyn22 » 29 maja 2013, 14:01

łączę z istniejącym wątkiem – proszę się z nim zapoznać
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 29 maja 2013, 18:10

ok, przedstawiłeś swoje chęci, dość obszernie muszę przyznać, ale jakie konkretnie zadajesz pytanie?
Chętnie pomożemy, ale jakoś się doprecyzuj kolego ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez TomCat_S » 29 maja 2013, 19:01

Witam,
Chce kupić felgi 17" do mojej GY.
Wszystko fajnie pieknie ale jaki musi być rozmiar otworu centrującego??
Troszke poczytalem i wiem ze zalecane parametry to 7J i ET 55.
Aktualnie mam na oku 2 komplety:
17" 5x114,3 7J ET 35
17" 5x114,3 8J ET 40
Z tego co rozumiem to ET 35 to 20 mm na zewnatrz auta tak??
Ten drugi komplet to sie troche pogubilem bo felga jest szersza:P
Wiec kolejne pytanie do kolegow: Czy sie nadaja te koła znaczy czy je zmieszcze:D
Wiem ze z otworem centrujacym to sobie mozna poradzic zakladajac odpowiedniej wielkosci pierscienie (chyba jak nie to mnie poprawcie:P)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2011, 14:00
Posty: 35
Skąd: Bath (UK)
Auto: Mazda 3 2013r BL 1.6 Venture Benzyna 105KM

Postprzez matthies » 29 maja 2013, 20:24

tak, otwór załatwia się pierścieniem centrującym, przy zakupie podajesz do jakiego auta i sprzedawca powinien dołożyć ci odpowiednie pierścienie, więc tym się za bardzo nie przejmuj przy zakupie.
Tak, ET35 to o 2 cm felga będzie bardziej wystawać od tego zalecanego 55.
Czy 8" jest za szeroka? ciężko powiedzieć, ja mam 7,5 i jakoś jest ok .
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez TomCat_S » 29 maja 2013, 20:29

Super dzieki za pomoc :)
A jakie masz ET u siebie?? to ET 35 bedzie wporzadku albo 40 w tych 8"??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2011, 14:00
Posty: 35
Skąd: Bath (UK)
Auto: Mazda 3 2013r BL 1.6 Venture Benzyna 105KM

Postprzez matthies » 29 maja 2013, 20:34

nie interesowałem się tak na prawdę jakie mam ET ponieważ mam felgi Mazdy, więc pewnie 55 albo zbliżone.
35 to może być już lekki hardcore, tak samo jak 8". ale dopytaj jeszcze w tym temacie, tam więcej ludzi zagląda, więc jest też większa rzesza opiniodawców --> viewtopic.php?f=103&t=135630
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez QmQ » 31 maja 2013, 10:55

Hmm, wahałem się czy tutaj to napisać – widać trzeba było :)

Co do pytań to jak jak napisałem:
1. Czy ten rant ochronny ma sens?
2. Czy na każda felgę wejdzie opona z rantem ochronnym i będzie to "działać" czy trzeba dobrać i jedno i drugie żeby było OK?
3. Dostanę nowe felgi dobrej jakości do 1600 czy za tę cenę nie ma szans i muszę szukać używanych?

Tyle na początek wystarczy, żebym mógł obrać jakiś kierunek poszukiwań ;)
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez matthies » 31 maja 2013, 11:01

1. Tak
2. Wejdzie, ale działanie rantu nie jest jakieś mega rewelacyjne, cudów nie można się spodziewać jak ktoś nieostrożnie wjeżdża na krawężniki itd
3. Może nie być łatwo przy 17"
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez QmQ » 31 maja 2013, 11:06

1. Dobrze. Ustalone.
2. Wiadomo, ale jednak coś tam daje, a nie jest to jakaś wielka inwestycja.
3. Raczej myślałem o 16". W tej kwocie coś z sensem będzie? Ten link do Allegro który w pierwszym poście był – dobra firma czy chińszczyzna?
4. A propos 17" – opinia gumiarza jest taka, że na Polskie drogi to jeszcze kiepski pomysł. Łatwiej uszkodzić niż 16, a i opony droższe. A Twoja opinia? Wiadomo – wygląda lepiej, ale poza tym :)
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez matthies » 31 maja 2013, 13:13

gumiarz bajki opowiada, bo uszkodzić można tak samo 14 jak i 21", wszystko zależy od tego jaki profil na nie założysz. Ja jeżdżę na 17 i nie narzekam (no może jedynie słabe jest to teraz auto terenowo-przeprawowe:P)
co do cen i marek felg się nie wypowiem, bo mam za słąbą wiedzę
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez QmQ » 31 maja 2013, 14:28

No domyślnie dla 17" to profil 45 chyba jest. To OK, czy za mało? Ile można włożyć najwięcej, żeby nie obcierało?
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez matthies » 31 maja 2013, 14:34

profil zależy jeszcze od szerokości opony... ja mam 225x45R17 ale zmieniam na 215x50R17, seryjnie mazda ma dedykowane 215x45 w europie, a w usa 215x50
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez QmQ » 31 maja 2013, 14:41

Aha, nie wiedziałem że to jest powiązane. Zaraz się dokształcę...
A skąd taka zmiana jeśli mogę wiedzieć?
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez Janusz626 » 31 maja 2013, 15:38

W swojej GH mam 225/45/18, jak się skończą opony zaloze właśnie nowy komplet 215/50/17 tak jak za radą j/w...

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez QmQ » 31 maja 2013, 15:40

1. A te 215/50 to nie będzie za dużo? Przy pełnym załadunku i niespodziewanej nierówności nie przytrze nadkola?
2. Czy te 5% jest tego warte? Widzę, że są droższe od 215/45, nieraz całkiem sporo...
Pozdrawiam,
QmQ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 16:44
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0i

Postprzez bieski » 31 maja 2013, 15:47

QmQ napisał(a):A te 215/50 to nie będzie za dużo? Przy pełnym załadunku i niespodziewanej nierówności nie przytrze nadkola?

nie, nie
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez matthies » 31 maja 2013, 17:14

musisz się kolego dokształcić jak sam napisałeś. Ta druga wartość to wartość procentowa szerokości opony, zatem 215x50 będzie niewiele się profil różnił od 225x45, więc musi być dobrze, tym bardziej że w USA takie zakładali na montażu fabrycznym i nic się nie dzieje, a ja jeszcze mam auto obniżone. Ogólnie poczytaj sobie jeszcze forum, różne tematy jak i Nasze Mazdy.
U mnie taka zmiana, ponieważ na 225 strasznie latam po koleinach i auto potrafi zaskoczyć, a 215 to już lekko węziej, więc nieco stabilniej. Drogi zmuszają mnie do takiej decyzji, bo gdybyśmy mieli lalunia, to bym śmigał na 255 ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6