Opony i felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez brodaM6 » 10 sty 2014, 23:34

Tylko i wyłącznie 225.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 10 sty 2014, 23:55

to co ja mam powiedzieć przy przesiadkach 195/65R15 <–> 225/45R17 ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2014, 11:48

I co dużo mniej spala , ja testowałem tylko 225 i 215 i nigdy mniejszych niż 225 nie założę .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 11 sty 2014, 12:05

w spalaniu nie widzę różnicy a nawet więcej, bo 195 zakładam jednak na okres zimowy, a wiadomo że zimą więcej wypija bo motor dłużej zimny.
ja nad 225 cały czas się grubo zastanawiam, bo auto strasznie tancuje w koleinach i na nierównościach... dlatego rozważam 215, przy czym ciekawe czy to rzeczywiście coś zmieni, to różnica raptem "aż" 10mm.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2014, 12:13

Uwierz mi ze jest odczułem to odrazu po wyjechaniu od wulkanizatora
matthies napisał(a):ja nad 225 cały czas się grubo zastanawiam, bo auto strasznie tancuje w koleinach i na nierównościach..

Mam fabryczny zawias i tak tego nie odczuwam .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 11 sty 2014, 12:24

brodaM6 napisał(a):jest odczułem to odrazu po wyjechaniu od wulkanizatora

możesz opisać?
masz też racje że na moim zawiasie pewnie też inaczej się to odczuwa.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Beny » 11 sty 2014, 12:30

Matthies ja mam 215/50/17 i jeździ mi sie dobrze.W koleinach tez jest ok.Teraz kupiłem 18" i tu zostaje tylko 225 opona zobaczymy jak się będzie jeździło.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2014, 12:51

Jakby ci tu ,nosem mogłem kierownica kręcić strasznie wspomaganie mięciutko działało ,żona jeździ sporadycznie ale nawet ona oduczyła "a co ta kierownica tak luźno chodzi " może to i dobre jak sie w miejscu kręci ale tak to jakoś miałem dziwne wrażenie jakby ktoś pomagał mi skręcać
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 11 sty 2014, 13:18

ale ta miękkość na którym rozmiarze?
Markę i model opon też zmieniałeś?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2014, 16:55

Po prześadce z goodyer 4sezon 225/50 na michelin pilot 215/50 miałem takie odczucie,a propo ty nie czujesz po układzie kierowniczym ze sie lżej kręci na 195/60/15
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 11 sty 2014, 17:03

czuję kolosalną różnicę ale dlatego zapytałem, bo ty w superlatywach piszesz o 225, więc nie wiedziałem o którą przesiadkę się rozchodzi ;)
U mnie temat jeszcze nie zamknięty, więc cały czas 215/50 i 225/45 są w rozważaniu.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2014, 17:03

Beny napisał(a):Teraz kupiłem 18" i tu zostaje tylko 225 opona zobaczymy jak się będzie jeździło.

Można tez 215.
Dla mnie 225/45 za twardo choć ładniej wyglada,czy w superlatywach ..nie lepiej mi sie M prowadzi,na szerszych nie jeździłem wiec nie wiem . Identyczne mam odczucia co do felg 17 to minimum
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez fazii12 » 16 sty 2014, 15:52

Witam

Czy beda pasowały aluski mazda 6 16x7J 5x114,3 ET55, z tymi oponami 205/60/16 96H?

Dzieki za pomoc.

Pozdrawiam
fazii12
Pozdrawiam wszystkich
fazii12
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2014, 14:35
Posty: 5
Skąd: Szczecin - Drzetowo
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY; 2,0 L; 147km; LF-DE, 2007 rok. Kolor 32G – Grafit Metalik.

Postprzez Dominator » 16 sty 2014, 15:59

Ponoc wchodzi bez problemu. Z tym ze balon i nie prezentuje się za ładnie ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez tramwajarz01 » 22 sty 2014, 13:19

Witam serdecznie
Mam Mazde 6 z 2006 roku i mam małą rozterkę. Otóż mam ją na standardowych felgach 16 x 7J na oponach 205/55 R16. Skąpstwo i brak kasy doprowadziło mnie do tego że kupiłem od kolegi za naprawdę grosze używane opony 215/55 R16. I moje pytanie brzmi czy te 215 będzie robiło dużą różnice na tych felgach i czy nie będzie problemu typu obcieranie o nadkole, sprężynę czy rant nadkola.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2014, 12:45
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel (CiTD) 121 MZR-CD

Postprzez matthies » 22 sty 2014, 13:30

Problemy które opisałeś na pewno się nie pojawią, o to możesz być spokojny.
W USA zakładali z fabryki 215/50R17 więc nic się nie stanie przy twoim rozmiarze, który na średnicy jest mniejszy o ~4mm.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Dominator » 22 sty 2014, 13:33

11mm roznicy w srednicy kola w porownaniu do 205/55, wchodzi bez problemu.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez tramwajarz01 » 22 sty 2014, 13:35

Spadł mi kamień z serca. Dzięki śliczne kolego. Powiedz mi jeszcze tylko czy różnica opon jest odczuwalna podczas jazdy?? Czytałem już na forum że przy takich oponach potrafi wyrzucić auto z koleiny i trzeba dobrze się pilnować z kierownicą.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2014, 12:45
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel (CiTD) 121 MZR-CD

Postprzez bieski » 22 sty 2014, 13:38

Spalanie ci wzrośnie :P No i tak wyrzuci ci z koleiny. Ale za to na zakretach lepiej

Dopisano Śr, 22 sty 2014, 12:39:

Przyoszczędzona kasę oddasz na stacji :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez tramwajarz01 » 22 sty 2014, 13:46

Myślisz ze odczuwalna będzie w ogóle różnica spalania paliwa przy takiej oponie ??
Po nadejściu upragnionej niskiej temperatury i non stop działającego webasto (podgrzewacz płynów silnika) i tak komputer pokazuje mi spalanie 9,3. Po zatankowaniu na full (zazwyczaj 55 litrow) i tak tylko przejeżdżam maksymalnie w Warszawie 650 km.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2014, 12:45
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel (CiTD) 121 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6