Opony i felgi
w spalaniu nie widzę różnicy a nawet więcej, bo 195 zakładam jednak na okres zimowy, a wiadomo że zimą więcej wypija bo motor dłużej zimny.
ja nad 225 cały czas się grubo zastanawiam, bo auto strasznie tancuje w koleinach i na nierównościach... dlatego rozważam 215, przy czym ciekawe czy to rzeczywiście coś zmieni, to różnica raptem "aż" 10mm.
ja nad 225 cały czas się grubo zastanawiam, bo auto strasznie tancuje w koleinach i na nierównościach... dlatego rozważam 215, przy czym ciekawe czy to rzeczywiście coś zmieni, to różnica raptem "aż" 10mm.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Uwierz mi ze jest odczułem to odrazu po wyjechaniu od wulkanizatora
Mam fabryczny zawias i tak tego nie odczuwam .
matthies napisał(a):ja nad 225 cały czas się grubo zastanawiam, bo auto strasznie tancuje w koleinach i na nierównościach..
Mam fabryczny zawias i tak tego nie odczuwam .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Jakby ci tu ,nosem mogłem kierownica kręcić strasznie wspomaganie mięciutko działało ,żona jeździ sporadycznie ale nawet ona oduczyła "a co ta kierownica tak luźno chodzi " może to i dobre jak sie w miejscu kręci ale tak to jakoś miałem dziwne wrażenie jakby ktoś pomagał mi skręcać
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Po prześadce z goodyer 4sezon 225/50 na michelin pilot 215/50 miałem takie odczucie,a propo ty nie czujesz po układzie kierowniczym ze sie lżej kręci na 195/60/15
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
czuję kolosalną różnicę ale dlatego zapytałem, bo ty w superlatywach piszesz o 225, więc nie wiedziałem o którą przesiadkę się rozchodzi
U mnie temat jeszcze nie zamknięty, więc cały czas 215/50 i 225/45 są w rozważaniu.
U mnie temat jeszcze nie zamknięty, więc cały czas 215/50 i 225/45 są w rozważaniu.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Beny napisał(a):Teraz kupiłem 18" i tu zostaje tylko 225 opona zobaczymy jak się będzie jeździło.
Można tez 215.
Dla mnie 225/45 za twardo choć ładniej wyglada,czy w superlatywach ..nie lepiej mi sie M prowadzi,na szerszych nie jeździłem wiec nie wiem . Identyczne mam odczucia co do felg 17 to minimum
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam
Czy beda pasowały aluski mazda 6 16x7J 5x114,3 ET55, z tymi oponami 205/60/16 96H?
Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
fazii12
Czy beda pasowały aluski mazda 6 16x7J 5x114,3 ET55, z tymi oponami 205/60/16 96H?
Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
fazii12
Pozdrawiam wszystkich
fazii12
fazii12
- Od: 15 sty 2014, 14:35
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin - Drzetowo
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY; 2,0 L; 147km; LF-DE, 2007 rok. Kolor 32G – Grafit Metalik.
Witam serdecznie
Mam Mazde 6 z 2006 roku i mam małą rozterkę. Otóż mam ją na standardowych felgach 16 x 7J na oponach 205/55 R16. Skąpstwo i brak kasy doprowadziło mnie do tego że kupiłem od kolegi za naprawdę grosze używane opony 215/55 R16. I moje pytanie brzmi czy te 215 będzie robiło dużą różnice na tych felgach i czy nie będzie problemu typu obcieranie o nadkole, sprężynę czy rant nadkola.
Mam Mazde 6 z 2006 roku i mam małą rozterkę. Otóż mam ją na standardowych felgach 16 x 7J na oponach 205/55 R16. Skąpstwo i brak kasy doprowadziło mnie do tego że kupiłem od kolegi za naprawdę grosze używane opony 215/55 R16. I moje pytanie brzmi czy te 215 będzie robiło dużą różnice na tych felgach i czy nie będzie problemu typu obcieranie o nadkole, sprężynę czy rant nadkola.
Problemy które opisałeś na pewno się nie pojawią, o to możesz być spokojny.
W USA zakładali z fabryki 215/50R17 więc nic się nie stanie przy twoim rozmiarze, który na średnicy jest mniejszy o ~4mm.
W USA zakładali z fabryki 215/50R17 więc nic się nie stanie przy twoim rozmiarze, który na średnicy jest mniejszy o ~4mm.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Spadł mi kamień z serca. Dzięki śliczne kolego. Powiedz mi jeszcze tylko czy różnica opon jest odczuwalna podczas jazdy?? Czytałem już na forum że przy takich oponach potrafi wyrzucić auto z koleiny i trzeba dobrze się pilnować z kierownicą.
Myślisz ze odczuwalna będzie w ogóle różnica spalania paliwa przy takiej oponie
Po nadejściu upragnionej niskiej temperatury i non stop działającego webasto (podgrzewacz płynów silnika) i tak komputer pokazuje mi spalanie 9,3. Po zatankowaniu na full (zazwyczaj 55 litrow) i tak tylko przejeżdżam maksymalnie w Warszawie 650 km.
Po nadejściu upragnionej niskiej temperatury i non stop działającego webasto (podgrzewacz płynów silnika) i tak komputer pokazuje mi spalanie 9,3. Po zatankowaniu na full (zazwyczaj 55 litrow) i tak tylko przejeżdżam maksymalnie w Warszawie 650 km.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6