Wibracje przy hamowaniu z dużej prędkości

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez herci62 » 7 lut 2011, 01:09

Madzia juz sprawna...Wymienilem piaste+łozysko – tarcze pozostawilem stare mialem nadzieje ze obedzie sie bez koniecznosci ich wymiany ( bo jak piasta moze wykrzywic taki kawal metalu) niestety Jaksa mial racje---WYKRZYWIŁA.Pierwsza próba rozpedzilem do 120km i wibracje jak byly tak pozostały no moze mniejsze. Dzis rano mimo Niedzieli wymieniłem tez tarcze i az milo wibracje zupełnie znikły. I tu dla przestrogi gdybym na samym poczatku wymienil lozysko w pewnym autoryzowanym warsztacie koszt zamknol by sie w cenie JEDNEGO łozyska które huczało a tak 2 x ŁOZYSKO / PIASTA / 2 x TARCZE + 2 x ROBOCIZNA nie bede tego sumował bo mnie trafia ...... . Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Jaksa » 7 lut 2011, 09:01

Przy wymianie tarcz zawsze powinno sie sprawdzac piasty aby uniknąc tego typu "kwiatków " :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jocco » 24 lut 2015, 09:01

Panowie u mnie też pojawia się minimalne drganie bez hamowania a przy hamowaniu to już jest efekt drżenia kierownicy (szybkie ruchy pół centymetra w lewo i w prawo i tak się rusza szybko w tą i w tą). Byłem u mechanika i mówił że tarcza jest krzywa i będzie toczył tarczę ale nie daje gwarancji bo jest skrzywiona fest (przetoczył i dalej to samo). Natomiast ja się zastanawiam czy to może być np. uszkodzone łożysko górnego mocowania amortyzatora? bo przed rokiem wymieniane były właśnie one w firmie uduś. I później jeżdziłem na poprawki ze 3 razy tam bo skrzypiało w kierownicy... Czy drgania mogą powodować łożyska górnego mocowania amortyzatora?
Dziękuję za odpowiedzi
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:03
Posty: 138 (0/1)
Auto: Mazda Premacy1999r, DITD Exclusive

Postprzez jocco » 27 lut 2015, 16:00

dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:03
Posty: 138 (0/1)
Auto: Mazda Premacy1999r, DITD Exclusive

Postprzez brodaM6 » 27 lut 2015, 18:11

Może już te tarcze sie nienadają ,watpię żeby łożysko było powodem powyginania 1 cm blachy w tarczach ,choć rożnie to bywa
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Elmerwawa » 4 sie 2016, 10:31

jocco napisał(a):Panowie u mnie też pojawia się minimalne drganie bez hamowania a przy hamowaniu to już jest efekt drżenia kierownicy (szybkie ruchy pół centymetra w lewo i w prawo i tak się rusza szybko w tą i w tą). Byłem u mechanika i mówił że tarcza jest krzywa i będzie toczył tarczę ale nie daje gwarancji bo jest skrzywiona fest (przetoczył i dalej to samo). Natomiast ja się zastanawiam czy to może być np. uszkodzone łożysko górnego mocowania amortyzatora? bo przed rokiem wymieniane były właśnie one w firmie uduś. I później jeżdziłem na poprawki ze 3 razy tam bo skrzypiało w kierownicy... Czy drgania mogą powodować łożyska górnego mocowania amortyzatora?
Dziękuję za odpowiedzi
pozdrawiam




Witam Panowie,
u mnie w M6 jest to samo co u kolegi, 3 komplet tarcz przerabiam (TRW,BREMBO a teraz ATE) max 5 tys kilometrów i bicie od nowa, kupiłem nowe felgi , zmieniłem piasty nawet ostatnio poduszkę amortyzatora prawego, ku mojemu zdziwieniu nie było tam łożyska mimo że w katalogach występuje,oczywiście szybka wrzutka na forum i łożysko nie występuje w przed liftach, bynajmniej nie w moim.
Zrobiłem hamulce z tyłu a bije dalej, po prostu mnie taka to wku <rotfl> , że szok tym bardziej że jestem z tych wyczulony na minimalne puki,stuki drgania.
Ostatnie co mi przychodzi do głowy to maglownica bądź jakiś rozdzielacz siły hamowania.
Dodam że coś strzela w układzie kierowniczym podczas kręcenia kierownicą na postoju, jakby był to łącznik albo "cuś".
Proszę was o jakieś podpowiedzi.

Przeguby wewnętrzne ?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez drx8 » 4 sie 2016, 13:36

Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez kubsztyk » 5 sie 2016, 22:38

Czy któreś koło, tarcza (ostrożnie) grzeje się bardziej niż pozostałe? Auto nie nurkuje w stronę któregoś koła przy hamowaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Elmerwawa » 8 sie 2016, 16:31

Temat wieloklinu jest mi oczywiście znany jednak to nie ten problem, samochód nie nurkuje już działo się tak jak klocki się blokowały,po lekkim szlifowaniu krawędzi tył ładnie już bierze, co do grzania tarcz to dziś postaram się zwrócić uwagę czy któraś bardziej się grzeje.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6