Tylne zawieszenie w M6 – różne zagadnienia.
Panowie czy jest jakas szansa na jakiś schemat tylnego zawieszenia M6
dziekuje i pozdrawiam
dziekuje i pozdrawiam
-
andrzej12345678
Wiem, że może pójdę na łatwiznę, ale czy ktoś wie, jakie tuleje będą pasować w miejsce zaznaczonych na zdjęciu 3 posty wcześniej? Sam szukam i nie mam numerów referencyjnych, ani pewności, że te które znalazłem będą dobre. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
- Od: 9 maja 2012, 22:31
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG
Witam. Posiadam Mazde 6- 2.0.TD z 2004 roku pękł mi prawy tylny łacznik stabilizatora oryginał jest drogi, mechanik poleca mi ( YAMATO – Wahacz zawieszenia koła, tylna oś {TYLNY DRĄŻEK REAKCYJNY LE=PR} MAZDA 6 2002-) miał ktoś już taki montowany jeśli tak to jak się sprawdza?
Numer artykułu w sklepie InterCars: J4944305
Dzieki za wszelkie odpowiedzi.Pozdrawiam.
Numer artykułu w sklepie InterCars: J4944305
Dzieki za wszelkie odpowiedzi.Pozdrawiam.
- Od: 19 maja 2013, 15:53
- Posty: 15
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.
No ori na przód kosztują po 250 zł sztuka ,nie wiem jak na tył ,yamato założone mam na przód po miesiącu moge stwierdzić ze narazie ok ,a co dalej sie okaże ,nie wiem czy sie nie mylę ale yamato to marka intercars.
Witajcie mam pytanie odnośnie tylnego zawieszenia a dokładnie drążka od zbieżności istnieją nowe tulejki czy zakupić cały nowy.Podam linka allegro o co chodzi bo 240zł od sztuki to lekka przesada jak można było za grosze zregenerować... http://allegro.pl/mazda6-gg-gy-02-07-wa ... 15811.html
Ja u siebie wymieniałem kompletne. Jak dobrze pamietam to za komplet zapłaciłem 200 zł. Niestety nie wiem jakiego producenta one byly bo kupował mi je szwagier ale juz ze trzy lata na nich śmigam I nie ma z nimi problemu.
- Od: 6 maja 2012, 17:46
- Posty: 14
- Auto: mazda 6 sport 2.5
rok produkcji 2010
manualna skrzynia biegów, wersja angielska.
Przymierzam się do wymiany tulei z tyłu. Mechanik mówi że jest tragedia i może nie koniecznie wahacze ale tuleje i śruby do zbieżności to już wypadałoby wymienić. Problem polega na tym, że już miał do czynienia z tego typu zawieszeniem i śruby się ukręcały jak głupie. Jak nie będzie miał śrub na wymianę to nie zaczyna roboty bo poukręca i auto będzie stało. Wysłałem zapytanie do jednego sklepu i zabili mnie cenami. 30-50 pln za śrubę OE mazda. Tulei do wymiany mam 6 na stronę czyli 12 śrub. Oferta tego sklepu całkowicie odpada. Ma ktoś może jakiś namiar na takie dziwactwa lub jakąś inną radę?? Sprawa jest pilna bo chcę założyć zimówki a zbieżność z tyłu taka że jedną oponę to mi zjadło. No i nie fajne uczucie pływającego tyłu czasami. Pozdrawiam i z góry dzięki
-
beliarus
Ja ostatnio robiłem tuleje pod sprężynami i jedyny problem to był ze śrubami mimośrodowymi dosłownie przyspawały się do wewnętrznej części, więc trzeba było użyć szlifierki i zakupić nowe sztuka 75zł całą resztę można zastąpić zwykłymi utwardzanymi za grosze, jak się coś urwie.
andrzej12345678 napisał(a):Panowie czy jest jakas szansa na jakiś schemat tylnego zawieszenia M6
dziekuje i pozdrawiam
Wiem, że trochę późno ale może się komuś przyda. Schemat tylnego zawieszenia M6 GG 2.3 benzynka 166KM z numerami poszczególnych części:
http://www.partsbase.org/mazda/mazda-6-2002-alga08-03-2002-chassis-axle-suspension-brake-steering-rear-suspension-mechanisms/#p-mazda-fd162866zb
Dopisano 20 lis 2014, 04:02:
aro92 napisał(a):Mi mechanik śruby mimośrodowe dobierał z focusa II cena około 20zł
No właśnie... Przypuszczam, że M6 GY to nie do końca to samo co M6 GG jeżeli chodzi o zawieszenie (zwłaszcza tył), ale już wcześniej spotkałem się z opiniami, że zawieszenie w Szóstkach jest identyczne jak w jakimś fordzie... Tyle, że nigdzie nie znalazłem konkretnego potwierdzenia. U kolegi aro92 Śruba mimośrodowa = Focus II, na "jutjubie" ktoś zamontował wahacze na przód z Fusion'a, a gdzie indziej spotkałem się z opinią że podłoga Mondeo III. Pomyślałem, że w temacie: Tylne zawieszenie w M6 – różne zagadnienia. można by to sprostować.
całą resztę można zastąpić zwykłymi utwardzanymi za grosze, jak się coś urwie
Ma ktoś wymiary tych śrub??
-
beliarus
s i w y napisał(a):Koledzy powiedzcie czy da sie wymienić te tuleje?
Na zdjęciu lewy tył. W zaznaczonych miejscach są luzy spore.
Koledzy mam spory problem. Którego rozwiązanie zapewne jest proste.
Jestem zmuszony wymienić na tyle w mojej Maździe 6 Kombi 2003 same tuleje wahaczy (ostatecznie same wahacze zamienniki oczywiście).
Przeczytałem dużo tematów na ten temat również ten, widziałem schematy tylnego zawieszenia i zarówno ja oraz mechanik oraz ludzie z hurtowni z częściami od niego, ludzie z hurtowni od której ja zawsze kupowałem części nie mają pewności, czy tuleje które zakupię będą po wyjęciu pasowały do tych wahaczy..... opis jest średnio precyzyjny w OEM Mazdy przynajmniej dla mnie (w ASO idą na łatwiznę – dzwoniłem i mogą jedynie wymienić wahacz za 1500 zł / 1 sztuka ).
Czy może ktoś z Was łopatologicznie wskazać mi jakie tuleje muszę wymienić wraz z nr części OEMu ?
Mechanik powiedział, że mam do wymiany z każdej strony na tyle 4 tuleje – po 2 na wahacz.
Jeden Wahacz jest wzdłużny – drugi poprzeczny dolny(prawdopodobnie ten określany jako "pod sprężyną" ale to nie jest pewne).
Wahacz poprzeczny dolny (ten niby pod sprężyną ) dochodzi do miejsca w którym jest śruba do regulacji zbieżności.
Wahacz wzdłużny podobno też ma 2 tuleje do wymiany podobno – choć jak dzwoniłem do fachowca od części dostałem info, że to nie możliwe bo na tym wahaczu jest tylko 1 tuleja (określił ją jako cukierek – jak patrzyłem na allegro to taka tulejka chyba z blaszkami po obu stronach z dziurami na śruby. Jednak to jedna tuleja a drugiej podobno nie ma na tym wahaczu a mechanik pokazywał mi, 2 tuleje do wymiany na każdym z tych wahaczy... pytanie więc skoro na 1000% ma być jeszcze 1 tuleja to gdzie ona jest i jak się nazywa w częściach na tym wahaczu albo elemencie do którego dochodzi?
Być może te pytania są dość prymitywne ale niestety liczęna Waszą pomoc... mam dość tego tematu w warsztatach i mechanikach i hurtowniach które mają takie opisy tych tulejek, że nie można poznać w 100% czy to jest odpowiednia, a nie chce aby po rozkręceniu auta wyjęciu tulej z wahacza okazało się, że nie są te co powinny i auto będzie uziemione kolejny dzień.
Kolega siwy wstawił powyżej 2 fotki zawieszenia może to wam będzie pomocne...
Interesowałby mnie nr OEM do mojej Mazdy oraz/bądź jej nazwa abym np mógł wyszukać odpowiednią tuleje na allegro bądź w hurtowni. Może jakieś zdjęcia tych 4 tulej nowych byście podali ?
Pozdrawiam
Dopisano 26 lut 2015, 17:51:
Dobra, poradziłem już sobie.
Osobom zabierającym się za remont tylnego zawieszenia w Maździe 6 powiem tylko żeby nie dali się nabrać handlarzom, hurtownikom części itp ludziom, że nie ma do niektórych tylnych wahaczy tulei do tego modelu. Mnie tak próbowało przekonywać kilku "fachowców" i namówić na kupno całych wahaczy. Do każdego z wahaczy nawet tego małego poprzecznego dostałem tuleje w końcu Koszt jaki mnie wyniósł to 50zł/tuleja. + robocizna za 8 tulei w tylnych wahaczach (bo tyle miałem do wymiany czyli 4 z lewej strony i 4 z prawej) wyniosła 200zł.
Mam nadzieję, że rysunek okaże się pomocny dla kogoś równie nie do końca zorientowanego jak ja w tych sprawach
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- Na tym rysunku bardzo ładnie widać jakie tuleje i gdzie idą a gdzie są całe elementy. NA schematach z OEM Mazdy nie widać tych tulei gdzie są konkretnie i ile. W hurtowaniach mają ogólne zapisy np "tuleja wahacza tylnego" – i bądź mądry która jak tam jest więcej wahaczy niż jeden.. Tel do tego człowieka od którego kupiłem tuleje 512303185. Gość ogólnie zorientowany. Polecam jako zadowolony forumowicz kompletnie bezinteresownie jakby co.
- Od: 3 lis 2012, 11:12
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 2003r. GY
witam
W mojej Madzi tylny prawy amortyzator jest "na wykończeniu", chcę od razu wymienić oba. Tutaj pojawi się pytanie: to moje pierwsze japońskie auto (wcześniej Punto) i nie wiem na jakie części się zdecydować. Cena jest istotna
ma ktoś jakieś doświadczenia?
W mojej Madzi tylny prawy amortyzator jest "na wykończeniu", chcę od razu wymienić oba. Tutaj pojawi się pytanie: to moje pierwsze japońskie auto (wcześniej Punto) i nie wiem na jakie części się zdecydować. Cena jest istotna
ma ktoś jakieś doświadczenia?
kaczyosiniec napisał(a):chcę od razu wymienić oba
bardzo wskazane/zalecane
aro92 napisał(a):KyB, dobre amorki.
mam również u siebie i nie narzekam KYB /KAYABA
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6