Tylne zawieszenie w M6 – różne zagadnienia.
witam
miałbym małe pytanie odnośnie (chyba) tylnego zawieszenia – od jakiegoś czasu słyszane jest skrzypienie nawet na niewielkich nierównościach a raczej bardziej na niewielkich niż na dużych ....odgłos podobny do ocierających się dwóch zgrzewek wody mineralnej w bagażniku
czy ktoś z szanownych Klubowiczów miał już podobny problem?
próbowałem cos poszukać ale niestety nie znalazłem żadnej wzmianki
będe wdzięczny za wszelkie sugestie
Edit:
Miejsce z którego wydobywa się moje nieprzyjemne trzeszczenie to dokładnie to miejsce , które zaznaczyłem kółkiem . I teraz moje pytanie to czy jest możliwość wymiany tylko tego elementu gumowo metalowego ....czy tylko cały wahacz?
Element wymieniony na nowy. Okazało się, że guma tak się zlasowała, że wysunęła się z tulei metalowej, ale na szczęście nie trzeba było wymieniać całego wahacza a tylko na prasie wcinać nową tuleję tak zwany cukierek.
miałbym małe pytanie odnośnie (chyba) tylnego zawieszenia – od jakiegoś czasu słyszane jest skrzypienie nawet na niewielkich nierównościach a raczej bardziej na niewielkich niż na dużych ....odgłos podobny do ocierających się dwóch zgrzewek wody mineralnej w bagażniku
czy ktoś z szanownych Klubowiczów miał już podobny problem?
próbowałem cos poszukać ale niestety nie znalazłem żadnej wzmianki
będe wdzięczny za wszelkie sugestie
Edit:
Miejsce z którego wydobywa się moje nieprzyjemne trzeszczenie to dokładnie to miejsce , które zaznaczyłem kółkiem . I teraz moje pytanie to czy jest możliwość wymiany tylko tego elementu gumowo metalowego ....czy tylko cały wahacz?
Element wymieniony na nowy. Okazało się, że guma tak się zlasowała, że wysunęła się z tulei metalowej, ale na szczęście nie trzeba było wymieniać całego wahacza a tylko na prasie wcinać nową tuleję tak zwany cukierek.
Ostatnio edytowano 16 sie 2012, 16:03 przez krisbb, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 22 sie 2011, 14:59
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 Kombi 121koników
Elo ,
Mam taki problemik z tylnym zawieszeniem:
Jest bardzo sztywne!! Na nierównościach strasznie trzepie tyłem- jakby spręzyny się nie uginały,tylko wszystkie nierówności przenosza się na nadwozie.
W maju w czasie badań sprawdzałem amortyzatory- mają 66 i 69 % – nie najgorzej.
Sprawdzałem ugięcie wg. manuala i jest OK.
Co może być przyczyną??
Czy jest możliwe aby sprężyny utraciły swoją spężystoś i "zesztywniały"
Mam taki problemik z tylnym zawieszeniem:
Jest bardzo sztywne!! Na nierównościach strasznie trzepie tyłem- jakby spręzyny się nie uginały,tylko wszystkie nierówności przenosza się na nadwozie.
W maju w czasie badań sprawdzałem amortyzatory- mają 66 i 69 % – nie najgorzej.
Sprawdzałem ugięcie wg. manuala i jest OK.
Co może być przyczyną??
Czy jest możliwe aby sprężyny utraciły swoją spężystoś i "zesztywniały"
Witam wszystkich.
Mam problem dziś podczas skręcania w prawo i w lewo usłyszałem dziwne puknięcie z tylnego zawieszenia. Jest to bardzo mocne łupnięcie jednokrotne podczas skrętu. Czy już ktoś miał z takim czymś do czynienia boje się że mi się coś zaraz urwie z tyłu. W bagażniku nic raczej się nie przemieszcza. Co prawda mam koło zapasowe nie przykręcone do podłogi ale jeżdżę już tak długo i dziś dopiero takie niepokojące odgłosy do mnie doszły. Jak już piszę o tym kole nie przykręconym to może ma ktoś fotkę do czego powinno być to koło przykręcone bo u mnie za bardzo nie ma do czego, mam tylko śrubę ale nie mam jej w co wkręcić.
Dzięki za pomoc.
Mam problem dziś podczas skręcania w prawo i w lewo usłyszałem dziwne puknięcie z tylnego zawieszenia. Jest to bardzo mocne łupnięcie jednokrotne podczas skrętu. Czy już ktoś miał z takim czymś do czynienia boje się że mi się coś zaraz urwie z tyłu. W bagażniku nic raczej się nie przemieszcza. Co prawda mam koło zapasowe nie przykręcone do podłogi ale jeżdżę już tak długo i dziś dopiero takie niepokojące odgłosy do mnie doszły. Jak już piszę o tym kole nie przykręconym to może ma ktoś fotkę do czego powinno być to koło przykręcone bo u mnie za bardzo nie ma do czego, mam tylko śrubę ale nie mam jej w co wkręcić.
Dzięki za pomoc.
- Od: 17 cze 2012, 22:38
- Posty: 9
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mazda6 2002–2007 (GG / GY)
2005-2007 (FL)
2.0 l – 147 KM LF-DE
Piter07007 napisał(a):Witam wszystkich.
Mam problem
tym razem przenoszę...
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Problem dotyczy zawieszenia tylnego. Cos sie tlucze, na nieduzych nierownosciach slabiej ale takze. Diagnosta nie znalazl zadnego luzu ani z tylu ani z przodu. mysle nad lacznikami stabilizatora i gumami stabilizatora...Jak to wynika z waszych doswiadczen?
Jutro podjade do mechanika, moze on cos znajdzie? Macie jakies pomysly? co mozna u niego jeszcze sprawdzic? moze mocowanie amortyzatora??
Dodam, ze laczniki i inne laczenia dokrecone zostaly jakis czas temi i bylo lepiej. Wiec nie sadze zeby problem tak szybko wrocil..
Jutro podjade do mechanika, moze on cos znajdzie? Macie jakies pomysly? co mozna u niego jeszcze sprawdzic? moze mocowanie amortyzatora??
Dodam, ze laczniki i inne laczenia dokrecone zostaly jakis czas temi i bylo lepiej. Wiec nie sadze zeby problem tak szybko wrocil..
- Od: 2 cze 2012, 18:47
- Posty: 18
- Skąd: Bytom/Ruda Sl
- Auto: Mazda 6 Exclusive 1,8 2002r.
Witam przeszukałem chyba już wszystkie podobne wątki i nie jestem z tego zadowolony :–)
Co można zrobić żeby podnieść tył auta ? jeżeli jade sam lub z pasażerem jest w miarę dobrze ale jeżeli coś wrzucę do bagażnika albo ktoś cięższy usiądzie do tyłu to mam wrażenie jak by auto siedziało (przyciera na każdym leżącym policjancie ) jakie są sposoby podnoszenia auta , jakie są koszty ? może coś wystarczy wymienić ? amorki ? sprężyny ?
Co można zrobić żeby podnieść tył auta ? jeżeli jade sam lub z pasażerem jest w miarę dobrze ale jeżeli coś wrzucę do bagażnika albo ktoś cięższy usiądzie do tyłu to mam wrażenie jak by auto siedziało (przyciera na każdym leżącym policjancie ) jakie są sposoby podnoszenia auta , jakie są koszty ? może coś wystarczy wymienić ? amorki ? sprężyny ?
dobrze prawisz – zmienić amorki i sprężyny, najpierw zbadać ich stan i ja zaczynałbym od sprężyn.
koszt przy dojściach za markowe to ok 180-220zł sztuka. Jeżeli chcesz robić rzeźbę to w hurtowni motoryzacyjnej kup gumy blokujące zwoje w sprężynie – ale ostrzegam – jeżeli sprężyna jest już słaba to może złamać się w najmniej spodziewanym momencie i tu koniec jazdy.
koszt przy dojściach za markowe to ok 180-220zł sztuka. Jeżeli chcesz robić rzeźbę to w hurtowni motoryzacyjnej kup gumy blokujące zwoje w sprężynie – ale ostrzegam – jeżeli sprężyna jest już słaba to może złamać się w najmniej spodziewanym momencie i tu koniec jazdy.
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
4 miesiące temu wyszły na ścieżce bardzo dobrze coś lekko ponad 80% też bym zaczął od sprężyn
znalazłem takie
http://allegro.pl/sprezyny-mazda-6-gg-2002-tyl-lesjofors-i2813211856.html
czy to coś dobrego czy lepiej poszukać coś np. KAYABA ?
a co to jest "PODKŁADKA SPRĘŻYNY" czy są różne wielkości co by auto albo się podniosło albo opuściło
znalazłem takie
http://allegro.pl/sprezyny-mazda-6-gg-2002-tyl-lesjofors-i2813211856.html
czy to coś dobrego czy lepiej poszukać coś np. KAYABA ?
a co to jest "PODKŁADKA SPRĘŻYNY" czy są różne wielkości co by auto albo się podniosło albo opuściło
Witam , mam pytanie do użytkowników bądź do osób będących w temacie -- od roku jestem właścicielem Magdaleny 6 121km – dieselek , to było owocne 6 miesięcy -- czemu piszę że 6 miesięcy, ponieważ zaczął mi się Meksyk z tym autkiem . Po pierwsze kilka tygodni temu tył pojazdu lekko się kolokwialnie mówiąc zapadł , różnice odczuwam gdy w aucie jest komplet – sprawdzany tył – wymiana i naprawa w kwocie 2tyś , mechanicy mówią że jest ok teraz , ale ciągle to samo i nikt nie wie co jest 5 , kilka warsztatów i lipa a dalej po kilku km autko mi siada . Druga sprawa to od paru dni przy dodawaniu gazu zaczęło mi świszczeć jak cholera i tylko przy dodawaniu gazu , myślałem ze może gdzieś łapię powietrze i to winna tego ale świst jest tylko przy dodawaniu gazu im więcej tym mocniej aż mnie rozbraja całe to autko ( a miało być tak fajnie ) , czy ma ktoś na to radę ---- z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich
-
darkdreamhunter
Witam,
Po 1 to jest dział od spraw technicznych pt. "Garaż"
Z tym tyłem to nie mam pojęcia co masz... Wymieniałeś sprężyny, amortyzatory?
A co do świstu...
Prawdopodobnie turbo się prosi o wymiane. Ale nie martw się, to nie są jeszcze takie straszne cyrki... Ja kupiłem Mazde w październiku, zrobiłem raptem 500km bo tak często odwiedzałem mechanika aż teraz robie kapitalkę ))
Po 1 to jest dział od spraw technicznych pt. "Garaż"
Z tym tyłem to nie mam pojęcia co masz... Wymieniałeś sprężyny, amortyzatory?
A co do świstu...
Prawdopodobnie turbo się prosi o wymiane. Ale nie martw się, to nie są jeszcze takie straszne cyrki... Ja kupiłem Mazde w październiku, zrobiłem raptem 500km bo tak często odwiedzałem mechanika aż teraz robie kapitalkę ))
- Od: 12 kwi 2012, 23:07
- Posty: 29
- Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004
i zapraszamy do dzialu M6 viewforum.php?f=60
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
łączę z istniejącym wątkiem
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
PS. 1 wątek = 1 problem
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
PS. 1 wątek = 1 problem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam !
Chciałbym wymienić Amortyzatory Tylne w Mazda6 2003r kombi.... Mógłby ktoś mnie poistruować co dokładnie odkrecić, zwłaszcza sposób odkręcenia amora od góry? Słaba możliwosc dostania się tam jjakimkolwiek kluczem.. Z tego co widzę, to Amortyzator wchodzi w łapę, która jest przykręcona na 3 śróby do karoserii.. Jednak dostęp do nich jest nikły.. Więc proszę o jakieś porady..
Z góry dzikuję!
Chciałbym wymienić Amortyzatory Tylne w Mazda6 2003r kombi.... Mógłby ktoś mnie poistruować co dokładnie odkrecić, zwłaszcza sposób odkręcenia amora od góry? Słaba możliwosc dostania się tam jjakimkolwiek kluczem.. Z tego co widzę, to Amortyzator wchodzi w łapę, która jest przykręcona na 3 śróby do karoserii.. Jednak dostęp do nich jest nikły.. Więc proszę o jakieś porady..
Z góry dzikuję!
- Od: 28 kwi 2009, 15:45
- Posty: 4
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323C 1,5 16V
Witam, mam do wymiany lewy tylny amortyzator. Polecicie jakiegoś producenta? Co zamówić wraz z samym amortyzatorem? Gdzieś przewinęła mi się informacja o "odbojach i osłonie" tegoż amortyzatora – jest to zbędne/niezbędne? Proszę o kilka praktycznych wskazówek. Pozdrawiam
Amory wymieniamy parami razem z osłonami i odbojami co do firm poszukaj sobie tym dziale viewforum.php?f=329
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6