Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maselek » 28 sie 2010, 21:10

d.l napisał(a):Panowie

beeeee

d.l napisał(a):...orientujecie się może czy można dokupić sam tloczek to zacisku hamulcowego przedniego?

nie !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez mentol » 16 mar 2011, 17:30

Witam

Mam problem z przednim zaciskiem hamulcowym. Podczas wymiany tarcz i klocków jakiś rok temu mechanik zauważył że zacisk trochę trzyma, więc wziął przesmarował i oczyścił co tam trzeba i było ok na dłuższy czas. Miesiąc temu podczas kontroli zauważyłem że znowu zaczyna trzymać lekko, mechanik znowu coś tam poprawiał i mówił że tłoczek i reszta jest ok, lecz jak trzymał tak trzyma. Od paru dni zaczął naprawdę mocno trzymać, rękoma ciężko jest obrócić koło i spalanie wzrosło o 2 litry na komputerze. Mechanior postawił diagnozę że to przewód hamulcowy (ten elastyczny), że może płyn nie mieć swobodnego powrotu.

Jak myślicie czy to może to być?

Przewodu nie mogę dostać u siebie w sklepach, na internecie znalazłem lecz mówią że dopiero za miesiąc będą mieli na stanie. Cena [rzewodu około 110 zł.
http://www.iparts.pl/czesc/przewod-hamulcowy-elastyczny,0-94-4112227-0.html

Da się jakoś sprawdzić drożność tego przewodu?
Czy ktoś miał podobny problem?

EDIT(moderator)
przeniosłem do odpowiedniego wątku – proszę stosować się do regulaminu
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2009, 19:09
Posty: 35
Skąd: Kraśnik
Auto: Mazda 6, 1.8 GG, 2002 r.

Postprzez adamb » 16 mar 2011, 17:36

zawsze dobrze jest wysunac tloczek na maxa i wepchnac z powrotem, jak pojdzie gladko to dobrze, bo jak by byl przewod przytkany to byl by problem z wcisnieciem tloczka spowrotem.
A moze tloczek sie przytarl lub syf jest pod oslona i trzyma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez -Pit- » 16 mar 2011, 17:53

Wystarczy prosty test – odkrec odpowietrznik przy tym zacisku i sprawdz czy odpuscil
 
Od: 12 lut 2007, 20:41
Posty: 181

Postprzez Wojtek » 16 mar 2011, 18:06

przepraszam kolegow... <cisza>
to juz nie mamy tematow o zaciskach hamulcowych?

mentol napisał(a):Czy ktoś miał podobny problem?


ano... tak

Ps. Prosze uzupelnic profil uzytkownika... i zastosowac zasady naszego forum...

1. Wpierw szukamy tematow nas interesujacych..
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...

... <nie powiem>

watek polaczylem z wlasciwym tematem :]
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mentol » 16 mar 2011, 18:20

odkręciłem lekko odpowietrznik, płyn zaczął kapać, lecz zacisk nie odpuścił, czy to wskazuje na przewód?
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2009, 19:09
Posty: 35
Skąd: Kraśnik
Auto: Mazda 6, 1.8 GG, 2002 r.

Postprzez -Pit- » 1 kwi 2011, 21:03

w takim razie problem lezy w samym zacisku
 
Od: 12 lut 2007, 20:41
Posty: 181

Postprzez gangi » 18 kwi 2011, 18:46

Czy jak padnie pompa hamulcowa jest możliwe że auto z przodu hamuje ,a tył nie.
Mam taki objaw: nowe klocki (cały komplet) przód hamuje, aż tarcze gorące, a tył nie.
Pedał twardy. Walcze z tym od tygodia a każdy z mechaników mówi co innego.
M6 nie ma korektora hamowania?
Ręczny działa .
Ostatnio edytowano 18 kwi 2011, 19:41 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edytowalem Twoj post, aby byl bardziej czytelny...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 19:26
Posty: 19
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 .89kw. 2002r.

Mazda 6 GH 95kW
2011r.

Postprzez Wojtek » 18 kwi 2011, 19:37

gangi, sa tematy o hamulcach... lacze...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzeggorz » 11 cze 2011, 22:17

Witam szanowne grono.
W moim mazdolocie coś niedobrego dzieje się z hamulcami. Po dość intensywnym depnięciu w pedał hamulca zarzuca mnie delikatnie w prawą stronę, po czym po chwili auto trafia na swój tor hamowania.
O ile zaciski powinny być ok (sprawdzał je mechanik), o tyle zastanawiam się, czy nie mówi papa przewód hamulcowy elastyczny. Koła się nie grzeją, hamulce nie blokuje koła, tłoczysko powraca na swoje miejsce.
Czy macie jakiś pomysł na wyeliminowanie tej przypadłości?

I pytanie kolejne – jeżeli to przewody elastyczne, to czy warto inwestować do tego auta w przewody w oplocie?
W moim poprzednim dupowozie miałem coś takiego (tu akurat do Madzi)
http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-hel-mazda-6-2002-i1633599259.html <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez GrabaOP » 11 cze 2011, 22:48

Wymianialem ostatnio klocki hamulcowe i mechanik prawdopodobnie zle zamocowal przewod hamulcowy, a dokladnie koncowy wezyk poprowadzil tak ze ocieral o felge . Na wskutek tarcia powstala dziurka przez ktora wylal sie caly plyn. teraz pytanie czy dokupie sam wezyk jesli tak to gdzie i za ile? lub czy da sie go jakosc zakleic ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 22:22
Posty: 51
Skąd: Opole
Auto: M6 L3 2005

Postprzez Wojtek » 11 cze 2011, 23:14

a jakies inne objawy wystepuja?

z Twojego opisu wynikac moze problem ze zbieznoscia, oponami, hamulcami...
1. czy sprawdziales cisnienie i wywazenie kol?
2. kiedy byl zmieniany plun hamulcowy?

...to tylko nieliczne pytania, ktore sie nasuwaja...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzeggorz » 11 cze 2011, 23:49

67igor1 napisał(a):problem ze zbieznoscia, oponami, hamulcami...
1. czy sprawdziales cisnienie i wywazenie kol?
2. kiedy byl zmieniany plun hamulcowy?


opony są nowe, zbieżność ok, geometria ok. Ciśnienie w kołach sprawdzone i równe, wyważenie kół ok. Płyn mieniany rok temu. Zacisk ok.
Dziwne, bo to tylko prawy przód fixuje czasami. Może sekcja na pompie, ale to lewy tył by także szwankował, co?
Wszelakie pomysły na wyleczenie tej bolączki mile widziane.

ps. dzięki za scalenie tematów Igor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez Yapa » 11 cze 2011, 23:52

obejrzyj wahacze
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Grzeggorz » 12 cze 2011, 00:01

Yapa napisał(a):obejrzyj wahacze


no gumy mam popękane na dolnych tylnych, wymiana za tydzień, ale luzów nie ma i nie widać nigdzie. Mocowanie amora ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez Yapa » 12 cze 2011, 00:51

mi wymiana pomogła.miałem tak jak ty...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Gizza » 11 lis 2011, 15:54

witam wszystkich,
moja sytuacja wygląda tak:
3-4 m-ce temu wymieniane miałem klocki hamulcowe (założone mam BOSCHA) + przetoczone były 4 tarcze bo przednie sie grzały.
miesiac temu zaczeło sie piszczeenie z lewego przodu. ustaje po wcisnieciu hamulca. tarcza była jeszcze raz przetoczona.
niestety po tyg. piszczenie wróciło. skad przyczyna?
czy kupując nowe tarcze trzeba koniecznie kupic klocki?

z gory dziekuje za odp
pozdr wszystkich
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 cze 2006, 18:57
Posty: 24
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD (CiTD) 2003 r

Postprzez bieski » 11 lis 2011, 18:08

Wątek założony w złym dziale.

Przenoszę do GG/GY
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Wojtek » 11 lis 2011, 18:15

Gizza napisał(a): skad przyczyna?

sprawdzales blaszki i sprezynki?

Gizza napisał(a):czy kupując nowe tarcze trzeba koniecznie kupic klocki?

raczej...

ps. prosze zawsze szukac juz istniejacych watkow...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Gizza » 12 lis 2011, 18:12

ok
przepraszam za nie rozwagę

\w takim razie jakie polecacie tarcze i klocki na przód do GY 2003
(jezeli mozna prosze takze o numer katalogowy)

slyszłaem dobre slowa o TEXTAR'ach

thx
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 cze 2006, 18:57
Posty: 24
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD (CiTD) 2003 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6