pompa vacuum (podciśnienia)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mariusz1977 » 21 mar 2010, 21:23

krzych napisał(a):Mozna, ale drogo.


Chodzi o Allegro:) tak nazywany jest ten portalik na FM.
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.

Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 18:58
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Marki
Auto: M6 GY 2.0citd '05

Postprzez krzych » 21 mar 2010, 21:28

Na alledrogo to nie wiem – oryginaly w ASO okolo 400 zl o ile dobrze pamietam. Bylo gdzies w jakims watku, Jaksa pisal.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez rafusmaximus » 22 mar 2010, 12:59

XEDOS6 napisał(a):minol dzien i juz zaczelo sie powtarzac.... teraz bardzo slabo ale jednak sie powtorzylo.... czy ktos mi odpowie co jest przyczyna tego grzechotu? jak mozna to naprawic bez wymiany????


kolego mam podobnie – odbywa się to w trzech sytuacjach:
1) jak jadę, to od czasu do czasu coś zagrzechocze około 2 t.obr, ale przeważnie gdy zimny,
2) jak stoję i podniosę maskę, wejdę powyżej 2,5 t.obr, to słychać nieprzerwanie, ale bez przesady,
3) jak jadę i puszczam pedał gazu bez wciskania sprzęgła (hamuję gazem), to pomiędzy 2 – 1.5 t.obr coś nierównomiernie zagrzechocze, tak jakby właśnie jakieś podkładki lub śrubki sobie luzem fruwały w puszce ;)

Oczywiście wszystko słyszalne jest dla takich wrażliwców jak ja i serwisantów, bo żona jakoś nie słyszy ;P

U Jaksy dowiedziałem się o co biega – nie jest winna sama jako tak pompa vacuum, a dwa pierścienie, zębate, nachodzące na siebie, które przy niej są i łączą ją z czymś tam (nie chcę pisać z czym, domyślam się, ale nie chcę wprowadzać w błąd, bo za duży laik w tej materii jestem i nie pamiętam co mi Jaksa mówił). Pierścienie te dostają po prostu luzu, ale nie wpływa to szkodliwie na cokolwiek, a jest jedynie irytujące dla ucha – ten luz zrobił się z czasem, ale bardziej już nie postępuje, jedynie wkurza ucho. Chłopaki od razu wiedzieli o co biega jak im powiedziałem co mi nie pasuje, a jak dodałem gazu w celach testowych to wszystko było jasne. Koszt to około 480-500 zł i chyba plus wymiana, nie pamiętam dokładnie.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez krzych » 22 mar 2010, 13:24

Ech, przeciez napisalem – 500 zl to juz z wymiana, 400 czy 450 czesci (wymiana to banal, mozna nawet samemu).
A te pierscienie jak je nazwales lacza glowna os obracajaca lopatkami z walkiem rozrzadu. Podobno po to, zeby w razie awarii pompy nie ulegl zniszczeniu silnik, a jedynie samo sprzeglo (czyli te pierscienie).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez rafusmaximus » 22 mar 2010, 13:29

ooooo wałek rozrządu, to wiedziałem, ale żeby lipy nie było nie napisałem ;P
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez XEDOS6 » 22 mar 2010, 22:20

pierscienie...czy mowa tu o sprzęgle? łącznik walka z trzpieniem pompy? pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez krzych » 22 mar 2010, 23:45

XEDOS6 napisał(a):pierscienie...czy mowa tu o sprzęgle? łącznik walka z trzpieniem pompy? pozdrawiam

<czytaj>
krzych napisał(a):po to, zeby w razie awarii pompy nie ulegl zniszczeniu silnik, a jedynie samo sprzeglo (czyli te pierscienie).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez XEDOS6 » 23 mar 2010, 18:33

dzis odebralem kolejna pompe ponoc z przebiegiem 50 000 tys... zalożylem i jest troszke ciszej...ale i tak slychac podczas jazdy na nierownosciach jakby podkladki gdzies latały.... czy jest to mozliwe ze druga pompa jest felerna:? czy moze trzpien ktory wystaje z wałka ma juz taki luz...?? sam juz nie weim co zrobic z tym fantem...opadaja mi rece i kasa sie konczy ...dosc tej mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 18:37

XEDOS6 napisał(a):dzis odebralem kolejna pompe ponoc z przebiegiem 50 000 tys... zalożylem i jest troszke ciszej...ale i tak slychac podczas jazdy na nierownosciach jakby podkladki gdzies latały.... czy jest to mozliwe ze druga pompa jest felerna:? czy moze trzpien ktory wystaje z wałka ma juz taki luz...?? sam juz nie weim co zrobic z tym fantem...opadaja mi rece i kasa sie konczy ...dosc tej mazdy

Moze byc.

Co wiecej, nawet jak trafisz taka ktora bedzie ok, pojezdzisz chwile i z duzym prawdopodobienstwem znow bedzie lipa.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez rafusmaximus » 23 mar 2010, 21:26

XEDOS6 napisał(a):dzis odebralem kolejna pompe ponoc z przebiegiem 50 000 tys... zalożylem i jest troszke ciszej...ale i tak slychac podczas jazdy na nierownosciach jakby podkladki gdzies latały.... czy jest to mozliwe ze druga pompa jest felerna:? czy moze trzpien ktory wystaje z wałka ma juz taki luz...?? sam juz nie weim co zrobic z tym fantem...opadaja mi rece i kasa sie konczy ...dosc tej mazdy


Trochę Cię nie rozumiem. Przecież powiedzieliśmy Ci praktycznie o co biega, ja potocznym, a krzych bardziej fachowym językiem, a Ty dalej katujesz się zakupem samej pompy nie zwracając uwagi na pierścienie, sprzęgło, czy jak je tam zwał...
Masz tu link http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... cd_obsluga do naszej strony, tam jest wszystko napisane, sam z ciekawością przeczytałem, a szczególnie rozdział "Układ podciśnienia (sterowania)". W nim jest takie fajne zdanie:

cyt:"Newralgicznym punktem tej pompy jest sprzęgło pomiędzy wałkiem rozrządu a wałkiem pompy. Czasami słychać jego pracę jak "dzwonienie śrubek", ale oprócz negatywnych wrażeń słuchowych nic więcej się nie dzieje."

Nadal będziesz się zamartwiał? Zrób to i po kłopocie.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 21:47

rafusmaximus napisał(a):Nadal będziesz się zamartwiał? Zrób to i po kłopocie.

No wlasnie ze nie baudzo po klopocie :) Ale ok, nie kupowalem oryginalow... (bo slyszalem, ze to samo, tylko dluzej cisza i spokoj jest :D)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez rafusmaximus » 23 mar 2010, 22:06

krzych napisał(a):
rafusmaximus napisał(a):Nadal będziesz się zamartwiał? Zrób to i po kłopocie.

No wlasnie ze nie baudzo po klopocie :) Ale ok, nie kupowalem oryginalow... (bo slyszalem, ze to samo, tylko dluzej cisza i spokoj jest :D)


dokładnie, to tak samo jak ze smarowanie wielowpustu, czy jak to tam się zwie, to pod kierownicą co telepie ;) Podobno jak posmarujesz smarem z ASO, to jest ok na rok, jak innym, to na 4-6 miesięcy. Podobnie jest z tym sprzęgłem – prędzej czy później znowu zacznie grzechotać, ale jak zrobisz wsio na oryginałach to podobno później... itp. itd. :)
Wszystko zależy od – portfela i upodobań. Jak ktoś ma ochotę na wydanie 500 zł, żeby nie słyszeć, ledwo co słyszalnego grzechotania, to nie ma problemu – ja ciągle walczę, bo w tej cenie znalazłem fajną myjkę B&D i zastanawiam się na co wydać ciężko wytyrane pieniądze ;p – znając siebie to na to i na to, a potem będę chodził i bluzgał na siebie pod nosem. Zgredziki tak mają hahaha
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 22:13

:D Powodzenia w razie w :)
Ja chyba tez raz sie skusze na uzywke, tak dla hecy ;) Podziele sie ile jej zeszlo zeby znow zaczac brzeczec (a swoja droga – niektore vacuum potrafia byc naprawde glosne, moje da sie niby zniesc, ale ciche nie jest i wkurza juz)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez XEDOS6 » 24 mar 2010, 19:09

dzis kolejna walka z vacum... zalozylem podkładke dystans 1,5 mm pod sprzegło...i tez nic nie poskutkowało...nawet zaczelo piszczes czesciej niz bylo..pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez krzych » 24 mar 2010, 20:07

XEDOS6 napisał(a):dzis kolejna walka z vacum... zalozylem podkładke dystans 1,5 mm pod sprzegło...i tez nic nie poskutkowało...nawet zaczelo piszczes czesciej niz bylo..pozdro

No to logiczne dosc, podkladka sie slizga i piszczy teraz zamiast terkotac ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez XEDOS6 » 24 mar 2010, 22:12

krzych napisał(a):
XEDOS6 napisał(a):dzis kolejna walka z vacum... zalozylem podkładke dystans 1,5 mm pod sprzegło...i tez nic nie poskutkowało...nawet zaczelo piszczes czesciej niz bylo..pozdro

No to logiczne dosc, podkladka sie slizga i piszczy teraz zamiast terkotac ;P


slizgac sie nie slizga.....jest pod sprzegłem i obraca sie razem z lozyskiem, tak skonstruowałem podkładke zeby wlasnie współpracowala . wydałem juz 480 zl na dwie pompy i dalej to samo.. jutro ja wyjme i pokombinuje ... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez krzych » 24 mar 2010, 22:14

Bede sie modlil za Twoj sukces... a pozniej przyjade na naprawe mojej :D heheheheh
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez XEDOS6 » 24 mar 2010, 22:18

a jakby sprzegło zamocowac na stałe z pompą? eh głupi pomysł.... ciekawy jestem czy po wymianie na nowe sprzegiełko przestanie grzechotac i piszczec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez krzych » 24 mar 2010, 22:19

Pomysl nie tyle glupi co niebezpieczny – jak strzeli to walek/pasek zamiast sprzegielka gdy sie pompa "zatnie" (zatrze/cokolwiek/niepotrzebne skreslic lub dodac swoje). Nowe podobno jakis czas jest ciche.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez XEDOS6 » 24 mar 2010, 22:23

nowe to znaczy 400 zl? moze wymienie w serwisie i bede mial gwarancje na dluzszy czas?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6