Przy dużym mrozie znika powietrze w kołach
Strona 1 z 1
Witam
W ostatnie dni przy dużych mrozach doświadczam arcy dziwnego problemu. Gdy temperatura spadnie poniżej 15 stopni przez noc potrafi mi zejść powietrze z kół głównie z przednich czasami połowa czasami całe. Wymieniłem zaworki byłem w wulkanizatorni ale po sprawdzeniu pod wodą opony są OK i nic nie schodzi. Obręcze aluminiowe 17. Do -10 nie występuje ten problem.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Czy też będę musiał na noc parkować samochód na stacji benzynowej przy kompresorze :–)
W ostatnie dni przy dużych mrozach doświadczam arcy dziwnego problemu. Gdy temperatura spadnie poniżej 15 stopni przez noc potrafi mi zejść powietrze z kół głównie z przednich czasami połowa czasami całe. Wymieniłem zaworki byłem w wulkanizatorni ale po sprawdzeniu pod wodą opony są OK i nic nie schodzi. Obręcze aluminiowe 17. Do -10 nie występuje ten problem.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Czy też będę musiał na noc parkować samochód na stacji benzynowej przy kompresorze :–)
- Od: 16 lis 2009, 06:53
- Posty: 16
- Auto: M6 GG L3 2.3 16V '08
Gdyby sprawa dotyczyła jednego koła to jeszcze bym się zgodził ze to może uszkodzona felga ale po dzisiejszej mroźnej nocy w przednich miałem 0,9 i 0,1 a w tylnych 1,4 i 1,8 oczywiście świeci się kontrolka ciśnienia na konsoli. Koła były napompowane w piątek do 2,3 każde.
M6 GG L3 2.3 16V '08
- Od: 16 lis 2009, 06:53
- Posty: 16
- Auto: M6 GG L3 2.3 16V '08
Cóż zdarza się. Miałem ciśnienie 2.2 na każdym kole. Felgi stalowe. I ile razy sprawdzałem wcześniej to zawsze idealnie ciśnienie było 2.2. Opony dopiero drugi sezon zimówki, felgi proste i nowe zawory. Teraz podczas mrozów pojechałem sprawdzić ciśnienie, i na każdym kole było idealnie 1.6. Mrozy dają się nam we znaki...
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 102
- Skąd: Nysa
MarTnes napisał(a):Cóż zdarza się. Miałem ciśnienie 2.2 na każdym kole. Felgi stalowe. I ile razy sprawdzałem wcześniej to zawsze idealnie ciśnienie było 2.2. Opony dopiero drugi sezon zimówki, felgi proste i nowe zawory. Teraz podczas mrozów pojechałem sprawdzić ciśnienie, i na każdym kole było idealnie 1.6. Mrozy dają się nam we znaki...
u mnie wczoraj też troszke zeszło, cos musi w tym byc? Syberia u nas czy co, kiedy wreszcie cieplutkie lato bez soli na drodze.
-
Slayer
Witam kolegów, proponował bym napompować kółka azotem. Powinno pomóc, ja jeżdżę na alusach i mam napompowane azotem i nie zauważyłem ujemnych skutków mrozu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Normalne jest,że przy niskich temperaturach powietrze zmniejsza swoją objętość.
JAsne, kurczy sie na stale. Gubi neutrony. Powstaja izotopy azotu, tlenu oraz innych sladowo obecnych pierwiastkow i Mazda przeksztalca silnik w reaktor dzieki czemu dostajemy naped atomowy.
Polecam zastanowic sie nad stwiierdzaniem "normalnych" faktow.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Mariusz1977 napisał(a):proponował bym napompować kółka azotem. Powinno pomóc
niby czemu?
ROBERT34 napisał(a):Normalne jest,że przy niskich temperaturach powietrze zmniejsza swoją objętość.
Nazywa to się równaniem stanu gazu lub Clapeyrona. Było na fizyce w 6-tej klasie podstawówki.
A ja jak zwykle to zignorowałem i wynik: po 1,6-1,7 atmostery w kołach
PS
Dlatego też nie wrzucamy opakowań ciśnieniowych po dezodorantach do ogniska
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Nazywa to się równaniem stanu gazu lub Clapeyrona. Było na fizyce w 6-tej klasie podstawówki.
I na tejze samej fizyce bylo rowniez, ze jak pompujesz na mrozie mroznym powietrzem, to masz miec przez caly okres mrozu tyle samo w kolach ile bylo. Generalnie masa powietrza ma zostac ta sama, co przy niezmiennie niskiej temperaturze oznacza niezmiennie ta sama objetosc.
Taka ta fizyka jakas niezmienna.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):I na tejze samej fizyce bylo rowniez, ze jak pompujesz na mrozie mroznym powietrzem, to masz miec przez caly okres mrozu tyle samo w kolach ile bylo.
Tego nie neguję oczywiście
PS
Pan od fizyki nic o pompowaniu koła nie mówił
krzych napisał(a):Generalnie masa powietrza ma zostac ta sama
A idźmy na całość: liczba cząsteczek powietrza musi constans – do złapania najbliższego gwoździa oczywiście
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Pan od fizyki nic o pompowaniu koła nie mówił ysz
A co pompowaliscie?
PS. Nie to zebym sie czepial, ale jak moge sie zgodzic z nieszczelnosciami ktore zmiany temperatur lubia powiekszyc tak z kurczeniem sie powietrza na stale juz nie
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Mariusz1977 napisał(a):Witam kolegów, proponował bym napompować kółka azotem. Powinno pomóc, ja jeżdżę na alusach i mam napompowane azotem i nie zauważyłem ujemnych skutków mrozu.
Zazwyczaj pompuję koła azotem. Teraz też, jak zwykle mam tam blisko 80% azotu. Te 20% innych gazów ma marginalne znaczenie dla właściwości mieszaniny. Poczytaj o różnicach fizycznych różnych gazów w odniesieniu do gazu doskonałego. Tzw. pompowanie kół azotem to robienie klienta w balona (napełnionego azotem zresztą ).
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Ja mam 100% pewności, że mam pompowane azotem z tego względu że posiadam butle z azotem na tzw. użytek własny:)
Ostatnio edytowano 26 sty 2010, 14:08 przez Mariusz1977, łącznie edytowano 1 raz
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6