Przy dużym mrozie znika powietrze w kołach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szafa » 25 sty 2010, 15:13

Witam

W ostatnie dni przy dużych mrozach doświadczam arcy dziwnego problemu. Gdy temperatura spadnie poniżej 15 stopni przez noc potrafi mi zejść powietrze z kół głównie z przednich czasami połowa czasami całe. Wymieniłem zaworki byłem w wulkanizatorni ale po sprawdzeniu pod wodą opony są OK i nic nie schodzi. Obręcze aluminiowe 17. Do -10 nie występuje ten problem.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Czy też będę musiał na noc parkować samochód na stacji benzynowej przy kompresorze :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2009, 06:53
Posty: 16
Auto: M6 GG L3 2.3 16V '08

Postprzez Smaszcz » 25 sty 2010, 15:40

Mogą byc uszkodzone lub niewłaściwie naprawioane felgi. Na skutek niskich temperatur następuje nierównomierne odkształcenie materiału i powstają mikroszczeliny przez które ucieka powietrze.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez alf28 » 25 sty 2010, 16:07

położyć na silikonie,albo zmienić opony
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez qrzys » 25 sty 2010, 17:40

Ciekawe, ja też mam wrażenie, że przez weekend w przednich kołach zeszło trochę powietrza (felgi stalowe).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2005, 18:37
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0i GG '04

Postprzez szafa » 25 sty 2010, 18:00

Gdyby sprawa dotyczyła jednego koła to jeszcze bym się zgodził ze to może uszkodzona felga ale po dzisiejszej mroźnej nocy w przednich miałem 0,9 i 0,1 a w tylnych 1,4 i 1,8 oczywiście świeci się kontrolka ciśnienia na konsoli. Koła były napompowane w piątek do 2,3 każde.
M6 GG L3 2.3 16V '08
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2009, 06:53
Posty: 16
Auto: M6 GG L3 2.3 16V '08

Postprzez MarTnes » 25 sty 2010, 18:19

Cóż zdarza się. Miałem ciśnienie 2.2 na każdym kole. Felgi stalowe. I ile razy sprawdzałem wcześniej to zawsze idealnie ciśnienie było 2.2. Opony dopiero drugi sezon zimówki, felgi proste i nowe zawory. Teraz podczas mrozów pojechałem sprawdzić ciśnienie, i na każdym kole było idealnie 1.6. Mrozy dają się nam we znaki... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa

Postprzez Slayer » 25 sty 2010, 18:33

MarTnes napisał(a):Cóż zdarza się. Miałem ciśnienie 2.2 na każdym kole. Felgi stalowe. I ile razy sprawdzałem wcześniej to zawsze idealnie ciśnienie było 2.2. Opony dopiero drugi sezon zimówki, felgi proste i nowe zawory. Teraz podczas mrozów pojechałem sprawdzić ciśnienie, i na każdym kole było idealnie 1.6. Mrozy dają się nam we znaki... :P


u mnie wczoraj też troszke zeszło, cos musi w tym byc? Syberia u nas czy co, kiedy wreszcie cieplutkie lato bez soli na drodze.:)
Slayer
 

Postprzez Mariusz1977 » 25 sty 2010, 19:07

Witam kolegów, proponował bym napompować kółka azotem. Powinno pomóc, ja jeżdżę na alusach i mam napompowane azotem i nie zauważyłem ujemnych skutków mrozu.
Pozdrawiam
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.

Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 18:58
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Marki
Auto: M6 GY 2.0citd '05

Postprzez ROBERT34 » 25 sty 2010, 20:34

Normalne jest,że przy niskich temperaturach powietrze zmniejsza swoją objętość.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2010, 20:28
Posty: 9
Skąd: WĄBRZEŹNO
Auto: MAZDA 6 KOMBI

Postprzez krzych » 25 sty 2010, 21:03

Normalne jest,że przy niskich temperaturach powietrze zmniejsza swoją objętość.

JAsne, kurczy sie na stale. Gubi neutrony. Powstaja izotopy azotu, tlenu oraz innych sladowo obecnych pierwiastkow i Mazda przeksztalca silnik w reaktor dzieki czemu dostajemy naped atomowy.

Polecam zastanowic sie nad stwiierdzaniem "normalnych" faktow.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez magicadm » 25 sty 2010, 21:18

Mariusz1977 napisał(a):proponował bym napompować kółka azotem. Powinno pomóc

niby czemu?


ROBERT34 napisał(a):Normalne jest,że przy niskich temperaturach powietrze zmniejsza swoją objętość.

Nazywa to się równaniem stanu gazu lub Clapeyrona. Było na fizyce w 6-tej klasie podstawówki.

A ja jak zwykle to zignorowałem i wynik: po 1,6-1,7 atmostery w kołach
<glupek2>

PS
Dlatego też nie wrzucamy opakowań ciśnieniowych po dezodorantach do ogniska :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez krzych » 25 sty 2010, 21:29

magicadm napisał(a):Nazywa to się równaniem stanu gazu lub Clapeyrona. Było na fizyce w 6-tej klasie podstawówki.

I na tejze samej fizyce bylo rowniez, ze jak pompujesz na mrozie mroznym powietrzem, to masz miec przez caly okres mrozu tyle samo w kolach ile bylo. Generalnie masa powietrza ma zostac ta sama, co przy niezmiennie niskiej temperaturze oznacza niezmiennie ta sama objetosc.

Taka ta fizyka jakas niezmienna.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez magicadm » 25 sty 2010, 21:44

krzych napisał(a):I na tejze samej fizyce bylo rowniez, ze jak pompujesz na mrozie mroznym powietrzem, to masz miec przez caly okres mrozu tyle samo w kolach ile bylo.

Tego nie neguję oczywiście :)

PS
Pan od fizyki nic o pompowaniu koła nie mówił :|


krzych napisał(a):Generalnie masa powietrza ma zostac ta sama

A idźmy na całość: liczba cząsteczek powietrza musi constans – do złapania najbliższego gwoździa oczywiście :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez krzych » 25 sty 2010, 22:48

magicadm napisał(a):Pan od fizyki nic o pompowaniu koła nie mówił ysz

A co pompowaliscie? ;P :D

PS. Nie to zebym sie czepial, ale jak moge sie zgodzic z nieszczelnosciami ktore zmiany temperatur lubia powiekszyc tak z kurczeniem sie powietrza na stale juz nie :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 26 sty 2010, 09:08

Mariusz1977 napisał(a):Witam kolegów, proponował bym napompować kółka azotem. Powinno pomóc, ja jeżdżę na alusach i mam napompowane azotem i nie zauważyłem ujemnych skutków mrozu.


Zazwyczaj pompuję koła azotem. Teraz też, jak zwykle mam tam blisko 80% azotu. Te 20% innych gazów ma marginalne znaczenie dla właściwości mieszaniny. Poczytaj o różnicach fizycznych różnych gazów w odniesieniu do gazu doskonałego. Tzw. pompowanie kół azotem to robienie klienta w balona (napełnionego azotem zresztą <lol> ).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Mariusz1977 » 26 sty 2010, 09:26

Ja mam 100% pewności, że mam pompowane azotem z tego względu że posiadam butle z azotem na tzw. użytek własny:) :P
Ostatnio edytowano 26 sty 2010, 14:08 przez Mariusz1977, łącznie edytowano 1 raz
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.

Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 18:58
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Marki
Auto: M6 GY 2.0citd '05

Postprzez mcbeth » 26 sty 2010, 10:59

Mariusz1977 napisał(a):Ja mam 100% pewności, że mam pompowane azotem z tego względu że posiadam butle z azotem na tzw. użytek własny:) jeleń

<czytaj> :]
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6