Trakcja na śniegu – DSC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez brii » 9 sty 2010, 14:02

nissan napisał(a):to jak waszym zdaniem jest z tym hamowaniem w autach wyposażonych w ABS? Jak skrócić drogę hamowania na śliskiej nawierzchni? pedał hamulca do spodu czy hamowanie pulsacyjne?

Jak ABS jest tępy to na śliskim lepiej hamować pulsacyjnie, chociaż lepszą opcją jest hamować tak by nie dopuścić do włączenia ABSu.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MasterB » 9 sty 2010, 14:05

nissan, ABS w pewnych warunkach faktycznie wydłuża drogę hamowania. Ale ponieważ nie da się tego wyłączyć, pozostaje tylko założyć dobre zimówki i dajesz po heblach z wyczuciem :)
No chyba że mówimy o hamowaniu na lodzie, wtedy nic Ci nie pomoże <lol>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez brii » 9 sty 2010, 14:38

MasterB napisał(a):Ale ponieważ nie da się tego wyłączyć,

Da się – trzeba sięgnąć do bezpieczników, albo pod maską odpiąć wtyczkę jednego z czujników ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 9 sty 2010, 16:46

brii napisał(a):Da się – trzeba sięgnąć do bezpieczników, albo pod maską odpiąć wtyczkę jednego z czujników oczko

Wtedy pozegnaj sie rowniez z DSC, bo to te same czujniki ;P (a wylaczenie modulu ABS tez pewnie wylaczy DSC, co juz opisywalem – reczny+poslizg przodem+ostry hamulec noga=awaria sterownika zarowno DSC/TCS jaki ABS, zero pomocy dla kierowcy)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kristoferson1 » 11 sty 2010, 01:22

alf28 napisał(a):
iso napisał(a):opony mam nówki uniroyal M 66 +
"nowa" nie znaczy "dobra" czasem opony nowe potrafią mniej,niż te zużyte przeszło połowe.


Zupelnie odwrotnie. Takich testow nowych opon do uzywanych jeszcze nie przeprowadzono (bo po co?), ale uwaza sie ze KAZDA nowa opona bedzie lepsza od super..... uzywanej. Glebokosc bieznika, a raczej tego klocka, ktore ma sie wzynac w snieg, jest istotna.
Idzmy dalej – sama istota konstukcji lancucha zakladanego na opone to taki, wyobrazmy sobie najgorszy, niekomfortowy model opony z poteznym bieznikiem radzacy sobie NAJLEPIEJ na sniegu :D


Lorbas napisał(a):Mam krótkie pytanie: czy po odpaleniu autka, palenie się kontrolki DSC Off na desce przez kilka minut to normalna sprawa?


Wprowadzacie ludzi w blad. Jest to NORMALNE zachowanie przy b. niskiej temp. Nie przejmuj sie tym "Lorbas". (zapraszam do lektury instrukcji)

Ja bym bardziej obawial sie sytuacji, ktora sam mam przy wiekszym mrozie, a mianowicie przy rozpoczeciu jazdy twardy pedal hamulca i slaba skutecznosc hamulcow. Macie jakies pomysly ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez krzych » 11 sty 2010, 03:15

kristoferson1 napisał(a):Wprowadzacie ludzi w blad. Jest to NORMALNE zachowanie przy b. niskiej temp. Nie przejmuj sie tym "Lorbas". (zapraszam do lektury instrukcji)


kristoferson1 napisał(a):Macie jakies pomysly ?

Tak, ze powinienes lepiej wiedziec, zapraszam do lektury instrukcji :P (na pewno jest tam wers o tym, ze nalezy niezwlocznie do ASO jechac w przypadku jakiejkolwiek awarii ukladu hamowania)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 11 sty 2010, 09:23

krzych napisał(a):Wtedy pozegnaj sie rowniez z DSC, bo to te same czujniki

Zgadza się – TCS też nie będzie działać ;)

krzych napisał(a):reczny+poslizg przodem+ostry hamulec noga=awaria sterownika zarowno DSC/TCS jaki ABS, zero pomocy dla kierowcy

To nie jest zabugowany soft – to jest spartaczony soft...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez alf28 » 11 sty 2010, 12:19

kristoferson1 napisał(a):alf28 napisał:
iso napisał:
opony mam nówki uniroyal M 66 +
"nowa" nie znaczy "dobra" czasem opony nowe potrafią mniej,niż te zużyte przeszło połowe.


Zupelnie odwrotnie. Takich testow nowych opon do uzywanych jeszcze nie przeprowadzono (bo po co?), ale uwaza sie ze KAZDA nowa opona bedzie lepsza od super..... uzywanej.



i tu mógł byś się zdziwić.
kristoferson1 napisał(a):Glebokosc bieznika, a raczej tego klocka, ktore ma sie wzynac w snieg, jest istotna.

istotna,ale nie najważniejsza.
kristoferson1 napisał(a):Idzmy dalej – sama istota konstukcji lancucha zakladanego na opone to taki, wyobrazmy sobie najgorszy, niekomfortowy model opony z poteznym bieznikiem radzacy sobie NAJLEPIEJ na sniegu zeby

tu zapewne, też byś był rozczarowany po obejrzeniu testu łańcuchów. szczególnie drogi hamowania z ABS-em na łańcuchu :P
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Smaszcz » 11 sty 2010, 12:45

alf28 napisał(a):tu zapewne, też byś był rozczarowany po obejrzeniu testu łańcuchów. szczególnie drogi hamowania z ABS-em na łańcuchu

Łańcuchy nie służą do hamowania i to nie jest ich zadaniem. Zakładane są okazyjnie w celu przeniesienia siły napędowej z kół na śliskie podłoże, zwłaszcza przy podjeździe na wzniesienie, lub też wygrzebania się z większego śniegu ( sam w tym celu wczoraj użyłem łańcuchów). Polecam na łańcuchach wyłączyć TC/DSC..
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez Prezzi » 11 sty 2010, 17:38

no to musze zdziwic wszystkich, ktorzy do konca zapierali sie, ze DSC w M6 wspaniale dziala ..
Jezdzilem ostatnio mamy M2 z DSC 08r. i roznica jest gigantyczna .. prostuje fure w ktora strone bys nie skrecil i z jaka predkoscia. Moze wplyw na to ma duzo mniejsza masa i rozstaw osi, ale genialnie sie tym malenstwem jezdzi :D
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez Smaszcz » 11 sty 2010, 17:51

Prezzi napisał(a): Moze wplyw na to ma duzo mniejsza masa i rozstaw osi, :D

Tylko to ma wpływ. Bez sensu jest porównywać trakcje tych dwu pojazdów o tak różnych długościach i masach.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez Prezzi » 11 sty 2010, 18:27

Smaszcz napisał(a):
Prezzi napisał(a): Moze wplyw na to ma duzo mniejsza masa i rozstaw osi, :D

Tylko to ma wpływ. Bez sensu jest porównywać trakcje tych dwu pojazdów o tak różnych długościach i masach.


nie zgodze sie z Toba, wg Ciebie ESP w samochodzie malym i wielkiej limuzynie nie ma dzialac tak samo ? Wlasnie chodzi o to, zeby dzialalo tak samo niezaleznie od masy auta ..
W M2 po powiedzmy metrowym poslizgu przedniej osi DSC normalnie zaciaga reczny i zarzuca tylem nadganiajac poslizg i prostujac samochod. M6 po metrze to sie zastanowi czy gazu troche odjac .. i odejmie go po 2 metrach jak juz sam go odejmiesz bo kraweznik blisko :) Poprostu czuc duzo szybsza reakcje .. musze jeszcze przetestowac u ojca w nowej, wydaje mi sie, ze system DSC w 08 r. zostal udoskonalony.
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez brii » 11 sty 2010, 19:32

Prezzi – to tylko wrażenie – małe samochody prowadzą się na śliskim drastycznie lepiej od dużych. M2 bez elektroniki pojedzie lepiej niż M6 z elektroniką w takich warunkach.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Detrytus » 12 sty 2010, 00:29

Nie ma co porównywać tak różnych samochodów. Momenty obrotowe ( nie silnika tylko obracającego się samochodu), bezwładność, masa za osiami (przed przednią i za tylną) czyni te samochody nieporównywalnymi. Może by tak porównać jeszcze do np. Kraza z napędem na 6x6? Poza tym większość M6 w Polsce to Diesle. Silniki wysokoprężne są cięższe, co pogarsza rozkład masy przód tył i czyni samochód trudniejszym w prowadzeniu. M2 była w D?
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 13:22
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY'03

Postprzez Doloress » 13 sty 2010, 19:16

M6 słabo wypada zimą na głębszym śniegu z bardzo prostego powodu – jest niska, ciężka i ma olbrzymią powierzchnię podłogi która to wiesza się na śniegu... z tego powodu na stanie samochodu mam łopatę do śniegu i pojemnik z piaskiem. Na parkingach ja już wiszę a goście matizami śmigają aż miło... po zimie za to biorę na nich odwet <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 12:32
Posty: 52
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2006 2,0 diesel 143KM

Postprzez krzych » 13 sty 2010, 20:14

brii napisał(a):To nie jest zabugowany soft – to jest spartaczony soft...

Huehue :) No dopsz, ja tam nie bede polemizowal na forum Mazdy o bledach Mazdy, bo tak jakby grzebac kijem w gniezdzie os ;)
Prezzi napisał(a):no to musze zdziwic wszystkich, ktorzy do konca zapierali sie, ze DSC w M6 wspaniale dziala ..
Jezdzilem ostatnio mamy M2 z DSC 08r. i roznica jest gigantyczna ..

Ja sie tylko zastanawiam co niby mialo mnie w tym tekscie rozczarowac, bo jak juz wspominalem, moja M6 jezdzi dobrze. To tak jakbys porownal uklady DSC TIRa i Mazdy 6, wyjdzie podobnie, Mazda zwrotna a TIR nie baudzo.

A moze Twoje DSC zepsute? :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez cwieta » 13 sty 2010, 20:16

W zeszły piątek w nocy ok 2 wracałem sobie do domu i padał piękny śnieg ,a naszych służb odśnieżania nie było jeszcze widać, pozwoliłem sobie dokładniej przetestować DSC. Powiem tak przy prędkości 100 – 110km/h auto pięknie sobie samo radzi z błędami kierowcy. Stawiałem auto bokiem pomagając ręcznym – pieknie korygowała tor jazdy. Sam byłem w szoku,że tak szybko.
Korci mnie przetestować to samo przy wiekszej prędkości, ale to już chyba na jakiejś płycie lotniska.
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez krzych » 13 sty 2010, 20:25

cwieta napisał(a):ale to już chyba na jakiejś płycie lotniska.

Stanowczo :P Juz przy setce mozna "wpasc w korkociag" przypadkiem :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 13 sty 2010, 21:02

cwieta napisał(a):Powiem tak przy prędkości 100 – 110km/h auto pięknie sobie samo radzi z błędami kierowcy. Stawiałem auto bokiem pomagając ręcznym – pieknie korygowała tor jazdy.

Powiem Ci, że masz jaja – ja bym się bał przy 50km/h – pewnie jeszcze nie miałeś wątpliwej przyjemności uczestniczyć w żadnym wypadku...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez syberek1 » 14 sty 2010, 01:58

ja też się bawiłem przy 100km\h :)
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6