Wymiana płynu chłodniczego – instr. str.4
jak masz taki "prawdziwy full" czyli prawie na równo z zakrętką, to chyba oczywiste, że ewentualne bąble powietrza wywalą część płynu...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
ale ja tam zadnych babli nie zauwazylem, poprostu poziom sie lekko podnosil i plyn swobodnie wyplywal, bez chlapania. Procedure odpowietrzanie chce odprowadzic gdyz uslyszalem, ze moze to byc przyczyna lekkich falowan obrotow.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
W Maździe 626 z FS'em pod maską – olbrzymi.
Nie wiem jak w nowszych konstrukcjach (RF5C jest raczej nieczuły na ilość chłodziwa)
Nie wiem jak w nowszych konstrukcjach (RF5C jest raczej nieczuły na ilość chłodziwa)
mam ten sam problem qweerty. Tzn z nawiewów leci powietrze lekko ciepłe (przy jeździe 3-4k obrotów od razu rzuca gorącym), jednak gdy na zimnym silniku przy otwartych korkach chłodnicy i wyrównawczego to płynu mam full, po odpaleniu płyn powoli się podnosi (częściowo przelewa się rurką do zbiorniczka jednak część zaczyna się wylewać (po ok. 30 sek. od odpalenia). Czy znacie jakiś dobry sposób na zabezpieczenie się przed zalaniem płynem pozostałych elementów silnika czy w moim przypadku winą nie będzie zapowietrzony układ?
- Od: 29 mar 2011, 07:27
- Posty: 40
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.
Włączę sie
Po pierwsze trzeba mieć odpowiedni płyn chłodzący tj.
Pierwsze włączenie w 6 wentylatora nr 1 jest od 105-108 C drugi gdzieś przy 115 st. C
wiec standartowe płyny które mają temperaturę wrzenia poniżej tej wartości są do bani powstają ciśnienia które może odcinać nagrzewnice
osobiście kupiłem prestone temperatura wrzenia 126 st. C trzeba zamieszać z destylacyjna bo ugotujemy silniczek
Koncentrat płynu do chłodnic Prestone został wyprodukowany w oparciu o innowacyjną koncepcję „All makes, all models”, dzięki której może być bez przeszkód stosowany do układów chłodzenia we wszystkich markach i modelach samochodów.
Koncentrat po rozcieńczeniu idealnie nadaje się na wymianę (z opakowania 4l uzyskujemy 8l gotowego płynu o temperaturze zamarzania -37°C) oraz jeżeli chcemy poprawić parametry aktualnie zalanego płynu i obniżyć temperaturę jego zamarzania (np. 6 l płynu do -20°C + 1 l koncentratu Prestone = 7 l płynu do -35°C).
Rodzaj ochrony układu chłodzenia w zależności od stopnia rozcieńczenia koncentratu.
Rodzaj ochrony Temperatura zamarzania Temperatura wrzenia Ochrona przed korozją
Minimum (50% koncentratu, 50% wody) -37°C 129°C Spełnia lub przekracza normy ASTM D3306 i ASTM D4985
Po pierwsze trzeba mieć odpowiedni płyn chłodzący tj.
Pierwsze włączenie w 6 wentylatora nr 1 jest od 105-108 C drugi gdzieś przy 115 st. C
wiec standartowe płyny które mają temperaturę wrzenia poniżej tej wartości są do bani powstają ciśnienia które może odcinać nagrzewnice
osobiście kupiłem prestone temperatura wrzenia 126 st. C trzeba zamieszać z destylacyjna bo ugotujemy silniczek
Koncentrat płynu do chłodnic Prestone został wyprodukowany w oparciu o innowacyjną koncepcję „All makes, all models”, dzięki której może być bez przeszkód stosowany do układów chłodzenia we wszystkich markach i modelach samochodów.
Koncentrat po rozcieńczeniu idealnie nadaje się na wymianę (z opakowania 4l uzyskujemy 8l gotowego płynu o temperaturze zamarzania -37°C) oraz jeżeli chcemy poprawić parametry aktualnie zalanego płynu i obniżyć temperaturę jego zamarzania (np. 6 l płynu do -20°C + 1 l koncentratu Prestone = 7 l płynu do -35°C).
Rodzaj ochrony układu chłodzenia w zależności od stopnia rozcieńczenia koncentratu.
Rodzaj ochrony Temperatura zamarzania Temperatura wrzenia Ochrona przed korozją
Minimum (50% koncentratu, 50% wody) -37°C 129°C Spełnia lub przekracza normy ASTM D3306 i ASTM D4985
- Od: 18 wrz 2012, 23:43
- Posty: 17
Panowie czy aby spuścić płyn z układu chłodzenia trzeba demontować zderzak? Jaki jest dostęp do korka spustowego?
pozdrawiam
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
stewie_griffin napisał(a): Czy znacie jakiś dobry sposób na zabezpieczenie się przed zalaniem płynem pozostałych elementów silnika czy w moim przypadku winą nie będzie zapowietrzony ukła
Dołączę się do pytania kolegi, u mnie też poziom się podnosi bez bąbli, a nie chciałbym zalać wszystkiego dookoła... może ktoś ma jakiś sprawdzony patent.
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
na początek zaznaczę, że przeczytałem cały wątek i proszę nie kierować mnie do przeczytania go . . .
liczę na Wasze opinie i doświadczenie w tym temacie. dzisiaj walczyłem z wyminą płynu chłodzącego w mojej Mazdzie i mam pytania do Was . . .
płynu do układu weszło mi około 5 litrów. silnik 2.0 benzyna trochę mało co Wy na to?? płyn zlałem po przejechaniu sporej trasy. auto miałem uruchomione w momencie odkręcania pokrywy pod silnikiem i wszelkich przygotowań, chłodnica w tym czasie nie załączyła się. po zlaniu płynu z układu ciecz która była w zbiorniczku wyrównawczym nie spłynęła, ale po kilku wdmuchnięciach powietrza w otwór wlewu płynu do zbiorniczka wszystko ładnie spłynęło. w czasie odpowietrzania nie uchodzą bąbelki powietrza tylko płyn wylewa się z wlewu płynu do chłodnicy. poradziłem sobie za pomocą strzykawki, nadmiar płynu wybierałem strzykawką i jakoś szło ;–) po pierwszym odpowietrzaniu zbiorniczek wyrównawczy zapełnił się powyżej fulla a temperatura z nawiewu leciała zimna. zgasiłem auta i po jakiej godzinie odpaliłem auto i zrobiłem rundkę po okolicy i temp. z nawiewów już była wmiare ale szału nie było. poza tym odpowietrzanie powtarzałem 3 razy aż załączyła się chłodnica i płyn nadal się wylewał z wlewu.
teraz moje pytania:
– dlaczego z nawiewów leci ciepłe ale nie gorące powietrze,
– przy otwartym wlewie płynu do chłodnicy i przygazowaniu płyn wylatuje jak z fontanny, czy to normalne . . .
-dlaczego po wystudzeniu silnika i po dolaniu płynu do minimum wlewu chłodnicy muszę wyciągać strzykawką sporą ilość płynu w czasie pracy silnika
-dlaczego jest tak, że w czasie odpowietrzania przy załączonym nawiewie na maksa, płyn wmiarę się stabilizuje a po wyłączeniu nawiewu spora ilość płynu wylatuje wlewem płynu do chłodnicy
mam nadzieję, że ktoś co podpowie i pomoże nie tylko mi, ale osobą które czytają ten temat . . .
z góry dzięki ;–)
liczę na Wasze opinie i doświadczenie w tym temacie. dzisiaj walczyłem z wyminą płynu chłodzącego w mojej Mazdzie i mam pytania do Was . . .
płynu do układu weszło mi około 5 litrów. silnik 2.0 benzyna trochę mało co Wy na to?? płyn zlałem po przejechaniu sporej trasy. auto miałem uruchomione w momencie odkręcania pokrywy pod silnikiem i wszelkich przygotowań, chłodnica w tym czasie nie załączyła się. po zlaniu płynu z układu ciecz która była w zbiorniczku wyrównawczym nie spłynęła, ale po kilku wdmuchnięciach powietrza w otwór wlewu płynu do zbiorniczka wszystko ładnie spłynęło. w czasie odpowietrzania nie uchodzą bąbelki powietrza tylko płyn wylewa się z wlewu płynu do chłodnicy. poradziłem sobie za pomocą strzykawki, nadmiar płynu wybierałem strzykawką i jakoś szło ;–) po pierwszym odpowietrzaniu zbiorniczek wyrównawczy zapełnił się powyżej fulla a temperatura z nawiewu leciała zimna. zgasiłem auta i po jakiej godzinie odpaliłem auto i zrobiłem rundkę po okolicy i temp. z nawiewów już była wmiare ale szału nie było. poza tym odpowietrzanie powtarzałem 3 razy aż załączyła się chłodnica i płyn nadal się wylewał z wlewu.
teraz moje pytania:
– dlaczego z nawiewów leci ciepłe ale nie gorące powietrze,
– przy otwartym wlewie płynu do chłodnicy i przygazowaniu płyn wylatuje jak z fontanny, czy to normalne . . .
-dlaczego po wystudzeniu silnika i po dolaniu płynu do minimum wlewu chłodnicy muszę wyciągać strzykawką sporą ilość płynu w czasie pracy silnika
-dlaczego jest tak, że w czasie odpowietrzania przy załączonym nawiewie na maksa, płyn wmiarę się stabilizuje a po wyłączeniu nawiewu spora ilość płynu wylatuje wlewem płynu do chłodnicy
mam nadzieję, że ktoś co podpowie i pomoże nie tylko mi, ale osobą które czytają ten temat . . .
z góry dzięki ;–)
- Od: 26 lut 2012, 22:11
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6, rok prod 2005 silnik 2.0 benzyna sedan
a ja mam pytanie praktyczne – bo teorię znam Do układu chł. w Dieslu wchodzi 9 litrów płynu...teraz chciałbym się dowiedzieć, ile faktycznie uda mi się go wymienić( na podst. Waszych doświadczeń ) – przewaliłem cały ten wątek, ale mało jest info na ten temat. Zapewne i tak kupię bańki 2x4 lub 2x5 litrów (bo będzie to bardziej opłacalne), ale chciałbym po prostu wiedzieć, ile tego powinno zlecieć jak już się zabiorę za wymianę.
I jeszcze jedna sprawa, tak dla pewności – żeby spuścić stary płyn, odkręcić wystarczy tylko korek z dołu chłodnicy tak ?
I jeszcze jedna sprawa, tak dla pewności – żeby spuścić stary płyn, odkręcić wystarczy tylko korek z dołu chłodnicy tak ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Płynu uda Ci się wymienić tylko 4-5 litrów w warunkach domowych. Oprócz korka spustowego chłodnicy dobrze też odkręcić korek wlewowy, co by powietrze miało jak się dostać i ułatwić tym samym opróżnienie układu.
kubsztyk napisał(a):dobrze też odkręcić korek wlewowy
tak tak, to oczywiste
kubsztyk napisał(a):Płynu uda Ci się wymienić tylko 4-5 litrów
kurde mało trochę no nie to ledwie połowa ... że tak powiem brzydko – do taka wymiana, jeżeli połowa zostaje w układzie...
kubsztyk napisał(a):w warunkach domowych
a w warsztacie zrobią to lepiej
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam . Od kupna nie dziala mi klima pojechalem nabic . To mechanik mi mowi ze w jednym miejscu rozczelnienie no i ze chlodnica to wrak i trzeba wymienic . Koszt to 350 zl za chlodnice plus nabicie i zrobienie rozszczelnienia 150 za 500 zl zrobi. Zgodzilbym sie ale musialem wracac do Niemiec a on potrzebowal czasu. Teraz tak kupilem chlodnice i przymierzam sie do wymiany . Co do plynu to wiem fl 22 ale ile piszecie ze klekot 9 litrow ok . czy przy wymianie chlodnicy zejdzie caly plyn czy tak jak co niektorzy pisza 5 litrow? I tak jeszcze moze wymienial ktos juz u siebie chlodnice to jakas zlota rade da. Jak cos na Pw bo moze nie ten dzial choc plyn tez musze zmienic .
- Od: 12 sty 2014, 14:38
- Posty: 44
- Skąd: Hamburg
- Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6