Strona 1 z 4
Trwałość ASB(automatyczna skrzynia biegów)
Napisane:
30 maja 2009, 14:06
przez ppmarian
interesuje mnie trwalosc skrzyń automatycznych montowanych w ostatnich mazdach (modele 3, 5 ,6) z silnikami benzynowymi 2.0 i 2.3
jakie byly to skrzynie 4 czy 5 biegowe – z trybem sekwecji (np: lopatki przy kierownicy)
?
dziekuje
Napisane:
31 maja 2009, 00:52
przez Globy
2.0 sprzed liftingu – 4 biegi
2.0 po lificie – 5 biegów + manualna zmiana biegów za pomocą dźwigni zmiany biegów
2.3 jw.
Najtrwalsza będzie skrzynia w wersji montowanej w Japonii (2.0). Składane w USA wersje 2.3 miewały problemy, ale często pomaga zmiana softu i jeśli podczas kupna nic się nie dzieje, wystarczy normalnie eksploatować i serwisować.
Proszę o poprawę temat na zgodny z FAQ.
Napisane:
31 maja 2009, 09:51
przez ppmarian
czy wersje 2.3 po lifcie (5-biegow automat) tez mialy problemy? czy 2.0 i 2.3 po lifcie maja takie same skrzynie? czy problemy ze skrzynia raczej wynika z miejsca montarzu?
czy w mazda 5 ma taka same skrzynie?
wczoraj kopalem po roznych www dobre 2h i nieznalazlem odpowiedzi na te pytania....
z gory dziekuje
Napisane:
9 cze 2009, 01:56
przez Krisek
Zaloz filter na lini coolera zmieniaj ATF co jakis czas i bedzie oki
Automatyczna skrzynia biegów(asb) – opinie
Napisane:
12 lip 2009, 18:44
przez kilus
Witam Wszystkich,
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 – 2.0 automat 2003r., czy mógłby mi ktoś napisać opinię o automatach w Mazdzie 6 – awaryjność, okresy wymiany oleju w skrzyni, na co zwracać uwagę przy eksploatacji żeby zapobiegać ewentualnym awariom.
Zmieniłem Ci trochę temat, na zgodny z regulaminem.
Don
Napisane:
12 lip 2009, 20:56
przez FeniX
dokładnie mam te same pytania co kolega powyżej
jak znajdzie sie jakiś fachura nich się tu rozpisze
Napisane:
12 lip 2009, 21:06
przez Enduro
najwazniejsze:
-zadnych zmian biegow na "R"
jak auto sie toczy
musi sac bezruchu!!!!
no i wg. instrukcji dbac o wymiane oleju i koniecznie filtra
E.
Napisane:
12 lip 2009, 21:10
przez brii
-zadnych zmian biegow na "R"
A to da się tak zmienić??
Napisane:
12 lip 2009, 21:24
przez Enduro
brii napisał(a):-zadnych zmian biegow na "R"
A to da się tak zmienić??
podczas lekkiego tocznia: tak,
ale jest to zabojcze...
i lepiej nie przeprowadzac takich eksperymentow
E.
Napisane:
12 lip 2009, 23:32
przez kilus
Chodziło mi o konkretny przypadek Madzi w automacie – nigdy nie jeździłem Madzią z automatem dlatego chciałbym dowiedzieć się jak Mazda znosi automat najlepiej od kogoś kto jeździł kilka lat chociażby Mazdą 626 bo podejrzewam, że w skrzyni niewiele by zmieniali.
Ja natomiast kilka lat jeździłem różnymi mietkami w automacie i tam żadnych problemów nie było – przesiadłem się na Madzie ze względu na bezawaryjność. Mam nadzieję, że dotyczy to również automatu. Prosiłbym o komentarze z doświadczeń kierowców Madzi w automacie, z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam.
Napisane:
13 lip 2009, 15:23
przez mckoper
Jak nie poszukasz to niczego nie znajdziesz
Proponuję poczytać sobie najpierw
poradnik użytkownika Mazdy 6 a następnie poczytaj sobie
Vademecum ASB
Temat przenoszę do działu Eksploatacja!
Napisane:
19 lip 2009, 18:04
przez Globy
Panowie, objaśniałem już w którymś temacie rodzaje skrzyń automatycnych w "szóstce" i przy okazji pisałem o bezawaryjności. Te w wersjach europejskich 2.0/2.3 (do liftingu 4 biegi, później 5) nie sprawiają żadnych problemów – warto tylko pamiętać o zasadach użytkowania i serwisowaniu. Zapytajcie, czy i kiedy zmieniano olej, sprawdźcie kick-down oraz przyjrzyjcie się, czy wskazówka obrotomierza nie podnosi się podczas zmiany biegów.
Te z wersji amerykańskich 2.3/3.0 (do 2005 roku odpowiednio 4 i 5 biegów, później 5/6) cierpią na amerykańskim montażu i w przypadku wersji V6 – maczaniu palców Forda. Zdarzają się awarie, ale jeśli kupicie sprawną, nie będzie problemu. Ważne, by skrzynia nie powodowała drżenia nadwozia, nie szarpała i nie ślizgała się. W przypadku 3.0 V6 po lificie należy pamiętać o innym oleju.
Napisane:
19 lip 2009, 22:02
przez travisowski
Panowie skrzynka jak skrzynka
jesli zostala prawidlowo złożona,elementy skrzyni prawidlowo wykonane a uzytkownik z glowa eksploatuje autko i regolarnie ja serwisuje to M6 , M3 itd. jedna chwala wszystko bedzie grało i transmisja wytrzyma wiecej niz buda takiego auta.
Awarie skrzyn zdarzaja sie w kazdej marce czy to ford czy mazda czy honda tak samo jak awarie silnikow itd.
zawsze trafi sie felerny egzemplarz, szalony i nieodpowiedzialny uzytkownik itd.
podstawowym problemem awaryjnosci skrzyn AT jest wina uzytkownika
Napisane:
19 lip 2009, 22:08
przez Globy
Dokładnie
Re: Trwałość ASB
Napisane:
25 lut 2010, 12:12
przez radek999
widzę ze podobny temat więc nie będę zakładał nowego
ja mam 2.0 benzynę z automatem 4-biegowym z Japonii
i ze skrzynią nic się nie dzieje. pytanie mam o eksploatację: w instrukcji jest napisane, że ATF się nie wymienia, tylko konroluje. Jednak temat mnie nieco gryzie . Jeśli mam o tą skrzynke zadbać, to wymślę ze wymiana ATF wyjdzie mu tylko na dobre, pytanie tylko – [1]
co ile zmieniać? Dodam że jeźdżę głównie po mieście.
Oglądałem sobie stronę jakiegoś krakowskiego serisu skrzyń automatycznych, mają w cenniku – wymiana ATF, konserwcja skrzyni – na czym może polegać konserwacja skrzyni ? [2]
Używacie HOLDa jeżdżąc po mieście ?
W przyklejonym poradniku przeczytałem że "Wersje amerykańskie – Zdarzają się awarie automatycznych skrzyń biegów aut niepoprawnie eksploatowanych bądź z kręconymi licznikami, które nie posiadają dodatkowej chłodnicy oleju" – [3] czy to oznacza że wersje japońskie mają dodatkową chłodnice oleju ATF ? Jeśli nie mają, warto taką dokupić (koszt około 300zł) ?
dzieki !
Re: Trwałość ASB
Napisane:
25 lut 2010, 16:00
przez Arkadius 73
ASB jak kobieta dbasz-masz.
Re:
Napisane:
27 lut 2010, 17:16
przez Maciej Loret
Globy napisał(a):2.0 sprzed liftingu – 4 biegi
Tak.
Globy napisał(a):[...]2.3 jw.
Europejskie 2.3 przed liftingiem miały (chyba tylko i wyłącznie) 5-biegową skrzynię Activematic (łącznie ze stałym AWD). Ręczna zmiana biegów dostępna była poprzez dźwignię zmiany biegów.
Napisane:
24 lis 2012, 19:45
przez Janoszka
Wiem że trupa odkopuję, że temat stary, ale jest tu pytanie na które odpowiedzi poszukuję i znaleźć nigdzie nie mogłem. Chodzi mi o wersję tyko i wyłącznie europejską.
ppmarian napisał(a):czy 2.0 i 2.3 po lifcie maja takie same skrzynie?
Jakie jest oznaczenie skrzyni AT w M6 2.0E FL?
Mam zamiar kupić taką Mazdę, stad moje poszukiwanie odpowiedzi.
Szukałem w internecie ceny takiej używanej skrzyni (sprawdzam ewentualne koszty) , ale nie ma ich wiele.
Nie psują się? Nie ma ich na rynku? Nie ma zapotrzebowania? Czy tak szybko się sprzedają używane?
Napisane:
24 lis 2012, 23:13
przez Paweł
Janoszka napisał(a):Jakie jest oznaczenie skrzyni AT w M6 2.0E FL?
FS5A-EL
Re: Automatyczna skrzynia biegów(asb) – opinie
Napisane:
2 mar 2013, 20:44
przez tommyg
Mam małe pytanie – mam okazję kupna mazdy 6 GH 2.0 benzyna w automacie (2009 rok), jednak dużo jeżdżę po autostradach w Niemczech i Szwajcarii. Czy ma ktoś doświadczenie jakie są obroty przy prędkościach 150-160? Czy jazda z takimi prędkościami przez 10-12 godzin nie wykończy szybko takiej skrzyni?
pzdr
Tomek