Strona 1 z 4

Trwałość ASB(automatyczna skrzynia biegów)

PostNapisane: 30 maja 2009, 14:06
przez ppmarian
interesuje mnie trwalosc skrzyń automatycznych montowanych w ostatnich mazdach (modele 3, 5 ,6) z silnikami benzynowymi 2.0 i 2.3

jakie byly to skrzynie 4 czy 5 biegowe – z trybem sekwecji (np: lopatki przy kierownicy) ???

dziekuje

PostNapisane: 31 maja 2009, 00:52
przez Globy
2.0 sprzed liftingu – 4 biegi
2.0 po lificie – 5 biegów + manualna zmiana biegów za pomocą dźwigni zmiany biegów

2.3 jw.

Najtrwalsza będzie skrzynia w wersji montowanej w Japonii (2.0). Składane w USA wersje 2.3 miewały problemy, ale często pomaga zmiana softu i jeśli podczas kupna nic się nie dzieje, wystarczy normalnie eksploatować i serwisować.

Proszę o poprawę temat na zgodny z FAQ.

PostNapisane: 31 maja 2009, 09:51
przez ppmarian
czy wersje 2.3 po lifcie (5-biegow automat) tez mialy problemy? czy 2.0 i 2.3 po lifcie maja takie same skrzynie? czy problemy ze skrzynia raczej wynika z miejsca montarzu?

czy w mazda 5 ma taka same skrzynie?

wczoraj kopalem po roznych www dobre 2h i nieznalazlem odpowiedzi na te pytania....

z gory dziekuje

PostNapisane: 9 cze 2009, 01:56
przez Krisek
Zaloz filter na lini coolera zmieniaj ATF co jakis czas i bedzie oki

Automatyczna skrzynia biegów(asb) – opinie

PostNapisane: 12 lip 2009, 18:44
przez kilus
Witam Wszystkich,

Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 – 2.0 automat 2003r., czy mógłby mi ktoś napisać opinię o automatach w Mazdzie 6 – awaryjność, okresy wymiany oleju w skrzyni, na co zwracać uwagę przy eksploatacji żeby zapobiegać ewentualnym awariom.

Zmieniłem Ci trochę temat, na zgodny z regulaminem.
Don

PostNapisane: 12 lip 2009, 20:56
przez FeniX
dokładnie mam te same pytania co kolega powyżej :) jak znajdzie sie jakiś fachura nich się tu rozpisze :)

PostNapisane: 12 lip 2009, 21:06
przez Enduro
najwazniejsze:
-zadnych zmian biegow na "R"
jak auto sie toczy
musi sac bezruchu!!!!
no i wg. instrukcji dbac o wymiane oleju i koniecznie filtra
E.

PostNapisane: 12 lip 2009, 21:10
przez brii
-zadnych zmian biegow na "R"

A to da się tak zmienić?? :|

PostNapisane: 12 lip 2009, 21:24
przez Enduro
brii napisał(a):
-zadnych zmian biegow na "R"

A to da się tak zmienić?? :|

podczas lekkiego tocznia: tak,
ale jest to zabojcze...
i lepiej nie przeprowadzac takich eksperymentow

E.

PostNapisane: 12 lip 2009, 23:32
przez kilus
Chodziło mi o konkretny przypadek Madzi w automacie – nigdy nie jeździłem Madzią z automatem dlatego chciałbym dowiedzieć się jak Mazda znosi automat najlepiej od kogoś kto jeździł kilka lat chociażby Mazdą 626 bo podejrzewam, że w skrzyni niewiele by zmieniali.
Ja natomiast kilka lat jeździłem różnymi mietkami w automacie i tam żadnych problemów nie było – przesiadłem się na Madzie ze względu na bezawaryjność. Mam nadzieję, że dotyczy to również automatu. Prosiłbym o komentarze z doświadczeń kierowców Madzi w automacie, z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 13 lip 2009, 15:23
przez mckoper
Jak nie poszukasz to niczego nie znajdziesz :P

Proponuję poczytać sobie najpierw poradnik użytkownika Mazdy 6 a następnie poczytaj sobie Vademecum ASB

Temat przenoszę do działu Eksploatacja!

PostNapisane: 19 lip 2009, 18:04
przez Globy
Panowie, objaśniałem już w którymś temacie rodzaje skrzyń automatycnych w "szóstce" i przy okazji pisałem o bezawaryjności. Te w wersjach europejskich 2.0/2.3 (do liftingu 4 biegi, później 5) nie sprawiają żadnych problemów – warto tylko pamiętać o zasadach użytkowania i serwisowaniu. Zapytajcie, czy i kiedy zmieniano olej, sprawdźcie kick-down oraz przyjrzyjcie się, czy wskazówka obrotomierza nie podnosi się podczas zmiany biegów.

Te z wersji amerykańskich 2.3/3.0 (do 2005 roku odpowiednio 4 i 5 biegów, później 5/6) cierpią na amerykańskim montażu i w przypadku wersji V6 – maczaniu palców Forda. Zdarzają się awarie, ale jeśli kupicie sprawną, nie będzie problemu. Ważne, by skrzynia nie powodowała drżenia nadwozia, nie szarpała i nie ślizgała się. W przypadku 3.0 V6 po lificie należy pamiętać o innym oleju.

PostNapisane: 19 lip 2009, 22:02
przez travisowski
Panowie skrzynka jak skrzynka
jesli zostala prawidlowo złożona,elementy skrzyni prawidlowo wykonane a uzytkownik z glowa eksploatuje autko i regolarnie ja serwisuje to M6 , M3 itd. jedna chwala wszystko bedzie grało i transmisja wytrzyma wiecej niz buda takiego auta.

Awarie skrzyn zdarzaja sie w kazdej marce czy to ford czy mazda czy honda tak samo jak awarie silnikow itd.
zawsze trafi sie felerny egzemplarz, szalony i nieodpowiedzialny uzytkownik itd.

podstawowym problemem awaryjnosci skrzyn AT jest wina uzytkownika

PostNapisane: 19 lip 2009, 22:08
przez Globy
Dokładnie <spoko>

Re: Trwałość ASB

PostNapisane: 25 lut 2010, 12:12
przez radek999
widzę ze podobny temat więc nie będę zakładał nowego :) ja mam 2.0 benzynę z automatem 4-biegowym z Japonii :) i ze skrzynią nic się nie dzieje. pytanie mam o eksploatację: w instrukcji jest napisane, że ATF się nie wymienia, tylko konroluje. Jednak temat mnie nieco gryzie . Jeśli mam o tą skrzynke zadbać, to wymślę ze wymiana ATF wyjdzie mu tylko na dobre, pytanie tylko – [1] co ile zmieniać? Dodam że jeźdżę głównie po mieście.

Oglądałem sobie stronę jakiegoś krakowskiego serisu skrzyń automatycznych, mają w cenniku – wymiana ATF, konserwcja skrzyni – na czym może polegać konserwacja skrzyni ? [2] Używacie HOLDa jeżdżąc po mieście ?

W przyklejonym poradniku przeczytałem że "Wersje amerykańskie – Zdarzają się awarie automatycznych skrzyń biegów aut niepoprawnie eksploatowanych bądź z kręconymi licznikami, które nie posiadają dodatkowej chłodnicy oleju" – [3] czy to oznacza że wersje japońskie mają dodatkową chłodnice oleju ATF ? Jeśli nie mają, warto taką dokupić (koszt około 300zł) ?

dzieki !

Re: Trwałość ASB

PostNapisane: 25 lut 2010, 16:00
przez Arkadius 73
ASB jak kobieta dbasz-masz.

Re:

PostNapisane: 27 lut 2010, 17:16
przez Maciej Loret
Globy napisał(a):2.0 sprzed liftingu – 4 biegi


Tak.

Globy napisał(a):[...]2.3 jw.



Europejskie 2.3 przed liftingiem miały (chyba tylko i wyłącznie) 5-biegową skrzynię Activematic (łącznie ze stałym AWD). Ręczna zmiana biegów dostępna była poprzez dźwignię zmiany biegów.

PostNapisane: 24 lis 2012, 19:45
przez Janoszka
Wiem że trupa odkopuję, że temat stary, ale jest tu pytanie na które odpowiedzi poszukuję i znaleźć nigdzie nie mogłem. Chodzi mi o wersję tyko i wyłącznie europejską.
ppmarian napisał(a):czy 2.0 i 2.3 po lifcie maja takie same skrzynie?

Jakie jest oznaczenie skrzyni AT w M6 2.0E FL?
Mam zamiar kupić taką Mazdę, stad moje poszukiwanie odpowiedzi.
Szukałem w internecie ceny takiej używanej skrzyni (sprawdzam ewentualne koszty) , ale nie ma ich wiele.
Nie psują się? Nie ma ich na rynku? Nie ma zapotrzebowania? Czy tak szybko się sprzedają używane?

PostNapisane: 24 lis 2012, 23:13
przez Paweł
Janoszka napisał(a):Jakie jest oznaczenie skrzyni AT w M6 2.0E FL?

FS5A-EL

Re: Automatyczna skrzynia biegów(asb) – opinie

PostNapisane: 2 mar 2013, 20:44
przez tommyg
Mam małe pytanie – mam okazję kupna mazdy 6 GH 2.0 benzyna w automacie (2009 rok), jednak dużo jeżdżę po autostradach w Niemczech i Szwajcarii. Czy ma ktoś doświadczenie jakie są obroty przy prędkościach 150-160? Czy jazda z takimi prędkościami przez 10-12 godzin nie wykończy szybko takiej skrzyni?

pzdr

Tomek