Wymiana płynu od wspomagania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mareq78 » 22 cze 2009, 09:28

Witam!
Jako ze nie znalazlem na forum (albo osleplem i przeoczylem) potrzebuje instrukcji jak wymienic plyn od wspomagania. Wczoraj sprawdzilem i wyglada jak brudna woda i ma podobna konsystencje wiec nie jest najlepiej. Czy da sie go wymienic pod domem cvzy trzeba na warsztat jechac ? THX
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 11:48
Posty: 8
Auto: Mazda 6 ts2 121km Diesel

Postprzez magicadm » 22 cze 2009, 10:48

mareq78 napisał(a):Wczoraj sprawdzilem i wyglada jak brudna woda i ma podobna konsystencje wiec nie jest najlepiej

Kurcze, u mnie to samo :|
Jaki powinien być "prawidłowy" kolor? To jest chyba DOT 4?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mareq78 » 14 lip 2009, 18:25

czyli jak ? wymieniac czy nie ?
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 11:48
Posty: 8
Auto: Mazda 6 ts2 121km Diesel

Postprzez Mateusz L » 14 lip 2009, 19:22

To jest chyba DOT 4?

plyn od wspomagania


DOT4 to klasa płynu hamulcowego. Czy do wspomagania nie powinien iść olej hydrauliczny jak do skrzyń automatycznych ( Dexron ATF) ??? O ile mnie pamięć nie myli tak jest w starszych modelach...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez fuks 006 » 1 lis 2010, 15:19

proponuje dexron mobila naprawde warto
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 13:32
Posty: 10

Postprzez Hubix » 5 lis 2010, 19:06

Prawidłowa nazwa płynu: ATF Dexron (niektórzy piszą DEXTRON) III (3)

Instrukcja obsługi Mazdy pisze iż wymiana płynu nie jest wymagana !.

Jeśli się upierasz na wymianę to zrób to tak:

Odkręć korek od zbiorniczka od wspomagania. Odepnij któryś z wężyków od dołu przy pompie, płyn zacznie wylatywać. Odpal samochód zakręć kierą do oporu (wspomaganie już nie będzie działać) w jedną stronę i możesz też w drugą. Wywali resztę płynu. Samochód oczywiście zgaś, żeby pompa jak najkrócej chodziła na sucho, zapnij węża i zalej świeżym nowym płynem. Płynu pewnie wejdzie około 1L.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mpsoft » 6 lis 2010, 16:40

Instrukcja obsługi Mazdy pisze iż wymiana płynu nie jest wymagana !.


wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegow tez nie przewiduje ...
a jednak jest konieczna
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez edekm6 » 6 lis 2010, 22:19

Nie wiem czy jest sens się samemu z tym babrać. A co zrobisz ze spuszczonym? Wylejesz na ziemię? (Brawo dla Hubix, od środowiska). Wiele zakładów zmienia za darmo takie eksploatacyjne płyny na miejscu jeżeli zakup był u nich. Odessą stary zaleją nowy pokręcisz troszkę kierownicą i po robocie. Pojeździj i poszukaj. Sama wymiana nawet jak by była płatna to nie sądzę żeby dużo kosztowała. Pzdr.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 13:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD

Postprzez Hubix » 7 lis 2010, 16:35

edekm6 znasz mnie ,że wiesz co zrobie z tym zużytym płynem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 28 lis 2010, 15:13

Dodam, że płynu wchodzi 800ml do układu (bardzo mało)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez tygrys pl » 4 gru 2010, 13:41

DOT 4 to jest płyn hamulcowy :D
tygrys pl
 

Postprzez martyrdom » 4 gru 2010, 18:26

Hubix napisał(a):Odkręć korek od zbiorniczka od wspomagania. Odepnij któryś z wężyków od dołu przy pompie, płyn zacznie wylatywać. Odpal samochód zakręć kierą do oporu (wspomaganie już nie będzie działać) w jedną stronę i możesz też w drugą. Wywali resztę płynu. Samochód oczywiście zgaś, żeby pompa jak najkrócej chodziła na sucho


Lepszą metodą jest podniesienie przodu samochodu i podparcie jakimiś podpórkami. Wtedy wspomaganie jest odciążone i pompa się nie przegrzeje nawet jak odpalimy silnik. Można też kilka razy pokręcić na wyłączonym silniku. Nie ma wtedy ryzyka uszkodzenia pompy.

To, że ten płyn ma nieciekawy kolor raczej nie jest istotne. Też miałem zamiar zmieniać ale się rozmyśliłem. W zbyt wielu miejscach przeczytałem, że lepiej tego nie ruszać dopóki nie ma żadnych niepokojących objawów ze strony wspomagania.
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Pawko_6 » 4 gru 2010, 18:47

martyrdom napisał(a):To, że ten płyn ma nieciekawy kolor raczej nie jest istotne. Też miałem zamiar zmieniać ale się rozmyśliłem. W zbyt wielu miejscach przeczytałem, że lepiej tego nie ruszać dopóki nie ma żadnych niepokojących objawów ze strony wspomagania.

U mnie pojawiły się szumy przy kręceniu kierownicą, po wymianie oleju czarnego jak smoła, znikły.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Swoop » 29 wrz 2012, 21:54

odgrzeję trochę, ale jaki płyn do wspomagania polecacie?
Będę zmieniał olej i poleciał bym od razu z całością
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez dobrzyn22 » 29 wrz 2012, 22:25

Swoop napisał(a):ale jaki płyn do wspomagania polecacie?

masz przecież napisane...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Swoop » 29 wrz 2012, 22:54

dobrzyn22 napisał(a):masz przecież napisane...


może i mam, ale po pierwsze temat z 2010 roku a po drugie nie chodziło mi o to czy ma to być dextron 5000 tylko o producenta
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Hubix » 7 paź 2012, 23:21

Każdy koloru czerwonawego.

Dexron III zalecam.

Wlejesz Dexron II i będzie, ale dopłacisz parę zł i masz nowocześniejszy Dexron III.

Marka – dowolna. Ten olej nie ma jakiejś ciężkiej roboty.

Ja wlałem Dexron III Quaker State – 0 różnic w pracy wspomagania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez maziadm » 19 lis 2013, 15:35

A ja mam Mobil ATF 320, jest koloru jasnego, prawie bezbarwny. Tylko ten płyn ma specyfikację Dexron III, a nie jak zaleca Mazda ATF M III – a może to to samo.
Spotkałem się w opiniami, że tylko oryginalna Dexelia ATF M III powinna być lana, bo najlepiej działa.
I znowu będę musiał wymienić na wspomnianą Dexelię.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Hubix » 20 lis 2013, 08:10

No i zmienisz na Dexelię i co Ci to da ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez czeslav87 » 12 lis 2015, 19:08

Cześć,

mam pytanie – dzisiaj oddałem do sprawdzenia samochód do mechanika i zauważył, że jest bardzo niski poziom płynu do wspomagania. Jako że nie miał na miejscu powiedział, żebym kupił na stacji i sam uzupełnił.

Tak też zrobiłem, ale przy słabym świetle i ubrodzonych wskaźnikach nie zauważyłem, że przelałem – dużo ponad max nalałem. Chciałem odessać strzykawką, ale nie mogę jej włożyć głębiej bo jest taka jakby "zastawka". Jakieś rady jak to zrobić? Mazda 6 2003 2.0 benz.

Z góry dzięki!

Dopisano 12 lis 2015, 19:22:

A i jeszcze jedno – zupełnie nie zwróciłem uwagi na rodzaj oleju, bo na stacji był tylko jeden i nie wiedziałem że jest różnica. W każdym razie ten, który kupiłem jest zielony. Widziałem, że wszędzie przy Mazdach pojawia się rekomendacja na czerwony. Jest różnica? Lepiej będzie kupić czerwony i wymienić, czy już zostawić?
czeslav87
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6