Wymiana płynu od wspomagania
1, 2
Witam!
Jako ze nie znalazlem na forum (albo osleplem i przeoczylem) potrzebuje instrukcji jak wymienic plyn od wspomagania. Wczoraj sprawdzilem i wyglada jak brudna woda i ma podobna konsystencje wiec nie jest najlepiej. Czy da sie go wymienic pod domem cvzy trzeba na warsztat jechac ? THX
Jako ze nie znalazlem na forum (albo osleplem i przeoczylem) potrzebuje instrukcji jak wymienic plyn od wspomagania. Wczoraj sprawdzilem i wyglada jak brudna woda i ma podobna konsystencje wiec nie jest najlepiej. Czy da sie go wymienic pod domem cvzy trzeba na warsztat jechac ? THX
- Od: 14 maja 2009, 11:48
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 ts2 121km Diesel
mareq78 napisał(a):Wczoraj sprawdzilem i wyglada jak brudna woda i ma podobna konsystencje wiec nie jest najlepiej
Kurcze, u mnie to samo
Jaki powinien być "prawidłowy" kolor? To jest chyba DOT 4?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
To jest chyba DOT 4?
plyn od wspomagania
DOT4 to klasa płynu hamulcowego. Czy do wspomagania nie powinien iść olej hydrauliczny jak do skrzyń automatycznych ( Dexron ATF) ? O ile mnie pamięć nie myli tak jest w starszych modelach...
Prawidłowa nazwa płynu: ATF Dexron (niektórzy piszą DEXTRON) III (3)
Instrukcja obsługi Mazdy pisze iż wymiana płynu nie jest wymagana !.
Jeśli się upierasz na wymianę to zrób to tak:
Odkręć korek od zbiorniczka od wspomagania. Odepnij któryś z wężyków od dołu przy pompie, płyn zacznie wylatywać. Odpal samochód zakręć kierą do oporu (wspomaganie już nie będzie działać) w jedną stronę i możesz też w drugą. Wywali resztę płynu. Samochód oczywiście zgaś, żeby pompa jak najkrócej chodziła na sucho, zapnij węża i zalej świeżym nowym płynem. Płynu pewnie wejdzie około 1L.
pozdrawiam
Instrukcja obsługi Mazdy pisze iż wymiana płynu nie jest wymagana !.
Jeśli się upierasz na wymianę to zrób to tak:
Odkręć korek od zbiorniczka od wspomagania. Odepnij któryś z wężyków od dołu przy pompie, płyn zacznie wylatywać. Odpal samochód zakręć kierą do oporu (wspomaganie już nie będzie działać) w jedną stronę i możesz też w drugą. Wywali resztę płynu. Samochód oczywiście zgaś, żeby pompa jak najkrócej chodziła na sucho, zapnij węża i zalej świeżym nowym płynem. Płynu pewnie wejdzie około 1L.
pozdrawiam
Instrukcja obsługi Mazdy pisze iż wymiana płynu nie jest wymagana !.
wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegow tez nie przewiduje ...
a jednak jest konieczna
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
- Od: 1 maja 2010, 22:15
- Posty: 55
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja
Nie wiem czy jest sens się samemu z tym babrać. A co zrobisz ze spuszczonym? Wylejesz na ziemię? (Brawo dla Hubix, od środowiska). Wiele zakładów zmienia za darmo takie eksploatacyjne płyny na miejscu jeżeli zakup był u nich. Odessą stary zaleją nowy pokręcisz troszkę kierownicą i po robocie. Pojeździj i poszukaj. Sama wymiana nawet jak by była płatna to nie sądzę żeby dużo kosztowała. Pzdr.
- Od: 1 maja 2010, 13:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD
Hubix napisał(a):Odkręć korek od zbiorniczka od wspomagania. Odepnij któryś z wężyków od dołu przy pompie, płyn zacznie wylatywać. Odpal samochód zakręć kierą do oporu (wspomaganie już nie będzie działać) w jedną stronę i możesz też w drugą. Wywali resztę płynu. Samochód oczywiście zgaś, żeby pompa jak najkrócej chodziła na sucho
Lepszą metodą jest podniesienie przodu samochodu i podparcie jakimiś podpórkami. Wtedy wspomaganie jest odciążone i pompa się nie przegrzeje nawet jak odpalimy silnik. Można też kilka razy pokręcić na wyłączonym silniku. Nie ma wtedy ryzyka uszkodzenia pompy.
To, że ten płyn ma nieciekawy kolor raczej nie jest istotne. Też miałem zamiar zmieniać ale się rozmyśliłem. W zbyt wielu miejscach przeczytałem, że lepiej tego nie ruszać dopóki nie ma żadnych niepokojących objawów ze strony wspomagania.
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
martyrdom napisał(a):To, że ten płyn ma nieciekawy kolor raczej nie jest istotne. Też miałem zamiar zmieniać ale się rozmyśliłem. W zbyt wielu miejscach przeczytałem, że lepiej tego nie ruszać dopóki nie ma żadnych niepokojących objawów ze strony wspomagania.
U mnie pojawiły się szumy przy kręceniu kierownicą, po wymianie oleju czarnego jak smoła, znikły.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Każdy koloru czerwonawego.
Dexron III zalecam.
Wlejesz Dexron II i będzie, ale dopłacisz parę zł i masz nowocześniejszy Dexron III.
Marka – dowolna. Ten olej nie ma jakiejś ciężkiej roboty.
Ja wlałem Dexron III Quaker State – 0 różnic w pracy wspomagania.
Dexron III zalecam.
Wlejesz Dexron II i będzie, ale dopłacisz parę zł i masz nowocześniejszy Dexron III.
Marka – dowolna. Ten olej nie ma jakiejś ciężkiej roboty.
Ja wlałem Dexron III Quaker State – 0 różnic w pracy wspomagania.
A ja mam Mobil ATF 320, jest koloru jasnego, prawie bezbarwny. Tylko ten płyn ma specyfikację Dexron III, a nie jak zaleca Mazda ATF M III – a może to to samo.
Spotkałem się w opiniami, że tylko oryginalna Dexelia ATF M III powinna być lana, bo najlepiej działa.
I znowu będę musiał wymienić na wspomnianą Dexelię.
Spotkałem się w opiniami, że tylko oryginalna Dexelia ATF M III powinna być lana, bo najlepiej działa.
I znowu będę musiał wymienić na wspomnianą Dexelię.
Cześć,
mam pytanie – dzisiaj oddałem do sprawdzenia samochód do mechanika i zauważył, że jest bardzo niski poziom płynu do wspomagania. Jako że nie miał na miejscu powiedział, żebym kupił na stacji i sam uzupełnił.
Tak też zrobiłem, ale przy słabym świetle i ubrodzonych wskaźnikach nie zauważyłem, że przelałem – dużo ponad max nalałem. Chciałem odessać strzykawką, ale nie mogę jej włożyć głębiej bo jest taka jakby "zastawka". Jakieś rady jak to zrobić? Mazda 6 2003 2.0 benz.
Z góry dzięki!
Dopisano 12 lis 2015, 19:22:
A i jeszcze jedno – zupełnie nie zwróciłem uwagi na rodzaj oleju, bo na stacji był tylko jeden i nie wiedziałem że jest różnica. W każdym razie ten, który kupiłem jest zielony. Widziałem, że wszędzie przy Mazdach pojawia się rekomendacja na czerwony. Jest różnica? Lepiej będzie kupić czerwony i wymienić, czy już zostawić?
mam pytanie – dzisiaj oddałem do sprawdzenia samochód do mechanika i zauważył, że jest bardzo niski poziom płynu do wspomagania. Jako że nie miał na miejscu powiedział, żebym kupił na stacji i sam uzupełnił.
Tak też zrobiłem, ale przy słabym świetle i ubrodzonych wskaźnikach nie zauważyłem, że przelałem – dużo ponad max nalałem. Chciałem odessać strzykawką, ale nie mogę jej włożyć głębiej bo jest taka jakby "zastawka". Jakieś rady jak to zrobić? Mazda 6 2003 2.0 benz.
Z góry dzięki!
Dopisano 12 lis 2015, 19:22:
A i jeszcze jedno – zupełnie nie zwróciłem uwagi na rodzaj oleju, bo na stacji był tylko jeden i nie wiedziałem że jest różnica. W każdym razie ten, który kupiłem jest zielony. Widziałem, że wszędzie przy Mazdach pojawia się rekomendacja na czerwony. Jest różnica? Lepiej będzie kupić czerwony i wymienić, czy już zostawić?
-
czeslav87
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6