Strona 4 z 7

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiazanie

PostNapisane: 8 wrz 2011, 06:56
przez stewie_griffin
U mnie ostatnio też zaczęło strasznie coś z tyłu hałasować na nierównościach, a już najgorzej było na kostce. Okazało się, że nie było to nic związane z opisywanym przez Was numerem 5, otóż poluzował się lewy tłumik i uderzał o trzymak, kilka chwil ze spawarką załatwiło temat i jest cisza :)

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiazanie

PostNapisane: 8 wrz 2011, 15:14
przez futrii
potwierdzam sposób kolegi, u mnie tez występowało to stukanie po jakimś czasie zlokalizowałem ze to ten łącznik. I jesli gumy sa nie wytarte to wystarczy obspawac srubke przeszlifowac i po problemie. A nie odrazu wymieniac na nowa.

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiazanie

PostNapisane: 10 paź 2011, 11:05
przez qwer89
Witam u mnie też puka z tyłu na nierównościach. Ale ostatnio przewiozłem kupla z tyłu i pukanie ustało na ten moment w którym on tam siedział. jak jade bez nikogo z tyłu to puka. co to może być? pukanie jest wnerwiające. pozdrawiam

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiazanie

PostNapisane: 11 paź 2011, 09:09
przez qwer89
pojechałem do mechanika dziś i powiedziałem co to może być opierając się na waszych przypadkach i trafił od razu. winowajcą stuków była poluzowana śruba na jednym z tych poprzecznych łączników. teraz jest juz super <jupi>

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiazanie

PostNapisane: 26 mar 2012, 20:18
przez Sebaaaaaaa7
Witam, myśle że ten temat powinien trafić do poradnika, byłem na przeglądzie w stacji diagnostycznej i prosiłem o dokładne sprawdzenie zawieszenia bo coś mi stuka z tyłu z lewej strony. Facet na stacji nic niemógł znaleźć zawieszenie sztywne,nic nie wybite, amory OK. Pomyślałem że pewnie coś w bagażniku stuka albo klapa, aż do dnia kiedy nie natrafiłem na ten wątek. No i co się okazało, poluzowana nakrętka na drążku, nigdy bym niepowiedział że poluzowana nakrętka 1/2 obrotu na gwincie tak mocno będzie napitalało w zawieszeniu z tyłu. Moje uznanie na autora tego wątku który zdjagnozował tą luźną nakrętkę. Po dokręceniu nastała wreszcie cisza <jupi> A swoją drogą widzę że dużo problemów na forum dotyczących 6 jest powtarzalnych w innych 6.

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiązanie

PostNapisane: 26 mar 2012, 22:43
przez dobrzyn22
Wątek został dodany do poradnika <spoko>

dużo problemów na forum dotyczących 6 jest powtarzalnych w innych 6

pozostaje się cieszyć,że istnieje nasze forum :D <spoko>

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiązanie

PostNapisane: 13 paź 2012, 18:16
przez DaveSY
Mnie rowniez watek ten bardzo pomogl. Wszystko wygladalo standartowo: stuki wyraznie slyszalne, na stacji diagnostycznej oczywiscie brak jakichkolwiek luzow. Po dokreceniu tego lacznika( o caly obrot !!) problem ustapil :D dzieki

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiązanie

PostNapisane: 9 mar 2013, 18:08
przez beatamarek
witam wszystkich,
miałem podobny problem ze stukaniem z tylnego zawieszenia.wszystko było dobrze do czasu wymiany amortyzatorów na nowe.kilka dni po wymianie zaczęło się stukanie ciężkie do namierzenia.na stacji diagnostycznej również nic nie wykryto,wszelkie parametry w normie czyli wszystko dobrze a jak stukało tak stukało... :) Znajomy mechanik doszedł do problemu i go pokonał."wystarczyło" trochę naspawać wszystkie otwory w które wchodzą śruby w tylnym zawieszeniu.po prostu wszystkie w dziwny sposób były większe od śrub i miały kilka milimetrów luzów a to wystarczyło żeby stukom nie było końca.można oczywiście wymienić kompletnie wszystko ale jak wiadomo koszta byłyby wysokie...
u mnie po tym zabiegu wszystko gra,wiec może ta podpowiedz komus przyniesie ulgę...
pozdr

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiązanie

PostNapisane: 9 mar 2013, 23:12
przez wujek116
Naspawać seryjne otwory <co?>

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiązanie

PostNapisane: 10 mar 2013, 20:23
przez beatamarek
dokładnie tak.w naszym przypadku to było lekarstwo na stuki.zostały naspawane wszystkie otwory w tylnych elementach zawieszenia.np:,górne mocowanie amortyzatora tzn.otwory w nim przez które go mocujemy(przykręcamy) i wszystkie kolejne...trzeba naspawać tylko tyle,żeby sruba nie miała żadnego luzu i powinno być dobrze:–)
pozdr

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiązanie

PostNapisane: 10 mar 2013, 21:54
przez wujek116
no nie wiem ja osobiście nie dał bym coś takiego zrobić jeżeli coś jest zrobione seryjnie to tak ma być .
pierwszy raz się spotykam z czymś takim choć już wiele lat pracuje w serwisie . <oczy>

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiązanie

PostNapisane: 11 mar 2013, 08:02
przez marekck-83
Witam koledzy.
Mam problem z tulejami tylnych wahaczy. Są do wymiany, auto od 2 tygodni stoi u mechanika, problem polega na tym, że nie można dostać pasujących tulei. Były sprawdzane już 3 różne rodzaje, dedykowane do M6, żaden nie pasuje... W ASO po VIN-ie powiedzieli że akurat do mojego nie są dostępne, a koszt wahaczy 1100 netto <nie>. Miał ktoś z Was podobną sytuacje? Można temu jakoś zaradzić, bo szczerze mówiąc jakbym miał wywalić ponad 2 tysiaki na tylne wahacze, muszę wymienić też 2 przednie, to wolę sprzedać madzie i kwotę za części dołożyć do ewentualnej puli na coś innego...

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiązanie

PostNapisane: 13 mar 2013, 23:07
przez beatamarek
serwis nie robi takich rzeczy bo zarabia na wymianie calych elementow,a po robocie kasują kilka stowek lub kilkanascie,prawda?.zreszta wiele osob majacych podobny problem jedzie na stacje diagnostyczna gdzie wszystko okazuje sie byc w porzadku,ale nadal stuka.tak tez bylo w naszym aucie.
u mnie znajomy lekko nadspawal te otwory,rozwiercil nadmiar spawu,dopasowal idelanie sruby i rzadnych luzow nie ma,co wyeleminowalo wszelkie stuki:–)

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach – Rozwiązanie

PostNapisane: 15 mar 2013, 13:25
przez tomecki80
Witam wszystkich,
Jestem tu nowy, (bo niedawno stałem się podiadaczem Mazdy 6 1,8l kombi). Mam podobny problem z tymi stukami, choć występują one bardzo bardzo rzadko, więc nie zagłębiałem się w to na razie. Przy okazji zapytam, czy ktoś z Was miał do czynienia z takim dziwnym dźwiękiem dochodzącym z podwozia (tylna jego część – mniej więcej na wysokości tylnej osi). Mógłym porównać ten hałas do odgłosu pralki przed wirowaniem, coś w rodzaju tarcia. To "tarcie" nie nasila się w raz z obrotami silnika i występuje zarówno w czasie jazdy jak i na postoju. Najśmieszniejsze jest to, że tylko czasem, więc nie jest to zbyt uporczywe, ale jednak denerwuje (tym bardziej, że nie wiem skąd się bierze...). Proszę o pomoc, jeśli ktoś się z tym spotkał:)

Re: Mocno stuka z tyłu na nierównościach

PostNapisane: 26 mar 2013, 12:13
przez Steishen
Witam dzisiaj przeprowadziłem oględziny tylnego zawieszenia ponieważ też miałem problemy ze stukiem tylnego prawego zawieszenia okazało się że jest to jednak luz na poprzecznym wahaczu. nakrętka kontrująca poluzowała się o 1 obrót gwintu powyżej na schemacie przedstawiony cyfrą 5. Dokręcenie ( skontrowanie nakrętki ) wprowadziło ciszę w moim aucie. Dzięki wielkie za podpowiedź. :)

PostNapisane: 26 mar 2013, 13:48
przez Zigi86
marekck-83 napisał(a):Witam koledzy.
Mam problem z tulejami tylnych wahaczy. Są do wymiany, auto od 2 tygodni stoi u mechanika, problem polega na tym, że nie można dostać pasujących tulei. Były sprawdzane już 3 różne rodzaje, dedykowane do M6, żaden nie pasuje... W ASO po VIN-ie powiedzieli że akurat do mojego nie są dostępne, a koszt wahaczy 1100 netto <nie>. Miał ktoś z Was podobną sytuacje? Można temu jakoś zaradzić, bo szczerze mówiąc jakbym miał wywalić ponad 2 tysiaki na tylne wahacze, muszę wymienić też 2 przednie, to wolę sprzedać madzie i kwotę za części dołożyć do ewentualnej puli na coś innego...


Podłączam się do postu kolegi

PostNapisane: 1 maja 2013, 12:29
przez chinol
Sebaaaaaaa7 napisał(a): bo coś mi stuka z tyłu z lewej strony. Pomyślałem że pewnie coś w bagażniku stuka albo klapa, aż do dnia kiedy nie natrafiłem na ten wątek. No i co się okazało, poluzowana nakrętka na drążku, nigdy bym nie powiedział że poluzowana nakrętka 1/2 obrotu na gwincie tak mocno będzie napitalało w zawieszeniu z tyłu. Moje uznanie na autora tego wątku który zdiagnozował tą luźną nakrętkę. Po dokręceniu nastała wreszcie cisza <jupi>


Ostatnio też przerabiałem temat ze stukami w tylnym zawieszeniu i strzał w 10 !! "poluzowana nakrętka na drążku" z tym że u mnie stukało po prawej stronie i 3/4 obrotu załatwiło sprawę. Chylę czoła za zdiagnozowanie tej dolegliwości <peace> <peace>. Kasa w portfelu <lol> Pozdro...

PostNapisane: 10 cze 2013, 21:30
przez makooh
Witam
U mnie pojawił się problem z zużytymi tulejami drążka reakcyjnego (element nr 5 na wspomnianym wcześniej rysunku). Są po prostu już sparciałe i lada chwila pewnie się posypią.
Czy ktoś z Was wymieniał te tuleje, czy istnieje taka opcja czy raczej nastawić się na wymianę całego drążka/ów?
Oryginały we Wrocławiu – 611 lub 540 zł w zależności od ASO za sztukę, zamiennik Yamato ok 200 zł/szt.
więc wydatek niemały.
Będę wdzięczny za odpowiedź.

PostNapisane: 11 cze 2013, 22:23
przez Leoo
makooh napisał(a):Czy ktoś z Was wymieniał te tuleje, czy istnieje taka opcja czy raczej nastawić się na wymianę całego drążka/ów?

Wystarczy chwilę poszukać:
viewtopic.php?f=412&t=154827

PostNapisane: 13 cze 2013, 19:15
przez klajgus
makooh napisał(a): zamiennik Yamato


Ja bym odradzał ta firmę, wymieniłem tuleje na przednich prostych wahaczach na właśnie YAMATO i wytrzymały jakieś pol roku i może 7 tys km, NIEMIECKICH DRÓG!!! jak dla mnie są do <dupa>