Mocno stuka z tyłu na nierównościach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kulca » 27 cze 2013, 19:14

Panowie gdzie i za ile można zakupić element z rysunku oznaczony 5, Rear lateral link? Mam stuki jak w postach na początku tematu, wizualnie gumy są już mocno w tych łącznikach zmęczone (popękane)

edit:
Wahacz poprzeczny numer części ASO G26A-28-500B, w ASO koszt 2sztuk 1140 pln :O
na allegro znalazłem po 100 za sztukę, różni się literką na końcu (jest B), jak myślicie, będzie pasował?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 23:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Rafila » 13 lip 2013, 16:35

Witam
Od pewnego czasu coś mi stuka z przodu samochodu. Jest to lekki stukot, słyszalny przy powolnej jeździe. Sprawdziłem zawieszenie (w dwóch stacjach obsługi) – ok. Następnie sprawdziłem zawieszenie tłumika -ok. Przesmarowałem "lunetę" – nie pomogło. Wymieniłem prawą poduszkę silnika – bez poprawy. Ostatnio na równej drodze zauważyłem, że podczas lekkiego dodawania gazu (gdy silnik zaczyna ciągnąc) słychać stuki i czuć drgania na drążku zmiany biegów. Czy te objawy mogą wskazywać na uszkodzoną dolna poduszkę silnika?
Dzięki za sugestie.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 08:46
Posty: 8
Skąd: Lubań
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM, 2003r

Postprzez kulca » 13 lip 2013, 17:00

U mnie wymiana wahaczy o których pisałem powyżej nie pomogła, stuka dalej :( Gdzie może być jeszcze problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 23:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Leoo » 13 lip 2013, 22:57

Rafila napisał(a):Czy te objawy mogą wskazywać na uszkodzoną dolna poduszkę silnika?

Tak, trzeba sprawdzić tą poduszkę.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Pioteq25 » 25 sie 2013, 16:54

Potwierdzam po doświadczeniach w poprzednim aucie z firmą Yamato, że to syf.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez smile » 25 sie 2013, 17:43

Jest jakaś firma robiąca zamienniki w dobrej jakości?! Jakoś ciężko znaleźć coś dobrego do Mazdy w zamienniku...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez vegasnight9 » 10 sty 2014, 20:20

Witam forumowiczów

Mam od kilku dni identyczny problem ze stukaniem w tylnym zawieszeniu. Byłem na kontroli i wszystkie wahacze sztywne, żadnych luzów, amorki, sprężyny wszystko OK a stuka bardzo mocno tak jakby coś luźno latało i obijało się o siebie. Wszedłem na forum i znalazłem ten wątek :) Dziś pojechałem jeszcze raz na szarpaki i okazało się że tak jak w większości przypadków tu opisanych winowajcą jest tylny boczny łącznik. Z tym że u mnie dokręcić się nie da, jest rozwalony w środku i trzeba wymienić cały.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pytanie już padło ale podczepię się :) Wie ktoś może gdzie można dostać zamiennik dobrej jakości, bo wydawanie 5 stówek w ASO średnio mi się uśmiecha.

Znalazłem tylko to w InterCars:

Obrazek

I jeszcze jedno pytanko, czy da się to wymienić samodzielnie czy potrzeba specjalnych narzędzi (ściągaczy itd.) ?

pozdrawiam
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez kulca » 10 sty 2014, 21:45

Ja kupiłem na allegro po 100 za sztuke, wymiana banalna, sam dasz rade.
U mnie nie pomogło.
Wybebeszyłem kiedyś wszystko z bagażnika do blachy, wsadziłem dupsko do bagażnika, a żona jechała po dziurach. Definitywnie wali w obszarze mocowania amorka prawego, tu najmocniej, ale przenosi tak że idealnie nie potrafię zlokalizować.
Tydzień temu na szarpakach diagnosta stwierdził, że łączniki drążka stabilizacyjnego (na rysunku J) się tak tłuką. Wymieniłem je plus poduszki w których leży drążek (fakt że były już mocno wypracowane).
Efekt: tłucze się dalej :/
ps. moje oryginalne są dobre, jak byś był zainteresowany pisz, to jakoś się dogadamy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 23:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez vegasnight9 » 11 sty 2014, 14:53

kulca jakbyś mógł to podeślij link do Allegro bo szukałem i nic nie znalazłem. Wolałbym jednak nowe zamienniki niż używane oryginalne.

Obrazek

Nie miałeś żadnego problemu z wyjęciem tych śrub z tulei? :| Wykręca się je czy wybija ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez kulca » 11 sty 2014, 15:12

Masz dość mocno pokorodowane, wyczyść gwint drucianką zanim zaczniesz odkręcać. Klucz oczkowy, i najlepiej młotkiem puknąć w klucz, aby moment był duży. Odkręcasz nakrętke, później śrubę lekko wybijasz. Nie ma teraz na allegro, wczoraj szukałem, są tylko używki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 23:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez vegasnight9 » 11 sty 2014, 17:20

<spoko> Dzięki za poradę, po niedzieli się wezmę za to, mam nadzieje że przestanie stukać.

pozdrawiam
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez kulca » 11 sty 2014, 17:23

Napisz koniecznie o rezultacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 23:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2014, 18:28

Spryskaj dobrze te śruby Wd .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez abudabdi » 20 sty 2014, 14:06

Witam u mnie objaw był podobny lecz przyczyna była inna okazało się że rozkręciła się rura wydechowa za tłumikiem środkowym i powstał taki luz że podczas przejeżdżania przez nierówności tylna część wydechu stukała o podwozie teraz po dokręceniu cybanta i uszczelnieniu objaw znikł <spoko> papa
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 19:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez bartezgo » 7 lut 2014, 09:14

Witam,

odnośnie drążka firmy YAMATO – zrobiłem do tej pory na nim 14 tyś. km na Polskich drogach i daje radę – ale odpukać :D U mnie wyrwał się gwint w nim i był cały do wymiany (prawa strona).

Ale ... kiedyś wpadłem na pomysł ustawienia zbieżności i po tym zabiegu zaczęło coś mi stukać w tylnym zawieszeniu z lewej strony. Przy prędkości powyżej 60 km/h nie ma stukania. Standardowo auto przetrzepane, zawieszenie sprawdzone ... przyczyny brak. Stwierdziłem, że chyba trzeba przykręcić rurę od wlewu paliwa – bo jest nie przykręcona – jedynie wlew od gazu jest przykręcony. I tutaj pytanie czy fabrycznie ta rura od paliwa jest przykręcona do podwozia – zaznaczenie na zdjęciu? Ale to nie pomogło. Wlew od gazu mam poprowadzony pod klapkę od wlewu paliwa i nie wiem czy gdzieś rury nie obijają się ale to sprawdzę i dam znać. Dzisiaj przykręcę poprzeczny drążek i mam nadzieję, że to pomoże :) Czy ten drążek luzuje się przy ustawianiu zbieżności ?

Pozdrawiam,
Bartek.
Załączniki
mazda.jpg
Rura wlewu paliwa
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 14:25
Posty: 26
Skąd: Szczecin
Auto: GF 626 2.0i `98
GY 6 2.0i `03

Postprzez mokry69 » 16 lut 2014, 20:35

Ja tak miałem! myślałem że to amor! mechanik kołysał moja Madzią i nic nie stwierdził! autko poszło na kanał i ...okazało się , że to zerwany gwint na śrubie geometrii kół! zaspawał i ...mmm, jaka cisza! :D
mokry69
 

Postprzez DawidGH » 26 lut 2014, 12:11

u mnie okazało się że zerwałem stabilizator, właściwie to wyskoczył z miejsca w którym siedział i rdzewiał :D
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2015, 14:34
Posty: 40 (1/0)
Skąd: Iława
Auto: Mazda 6(GH) 103kw (140KM)
Chip na 180KM/410Nm.

Postprzez kulca » 26 lut 2014, 12:28

W końcu cisza.
Wymieniłem łączniki o których pisałem wyżej, później gumy i łączniki drążka stabilizacyjnego, a w zeszłym tygodniu amortyzatory. Nadal stukało, w okolicy tylnego prawego koła. Podejrzenia zaczęły padać że to coś pod tapicerką. Zdemontowałem wszystko do gołej blachy, stuki zdecydowanie dochodziły z podwozia.
Mechanik zaczął wszystko dokładnie sprawdzać, okazało się że na jednej z tulei wahacza zrobił się lekki luz, niby było wszystko skręcone mocno, więc wcześniej nie zostało to znalezione, a przyczyn szukaliśmy w elementach które się zużywają.
Po solidnym skręceniu luz zniknął i nastała cisza :)
Mechanik który to zlokalizował był 3 fachowcem z kolei, poprzedni nie umieli znaleźć przyczyny.
Elementy wymieniałem samodzielnie, więc odszedł koszt robocizny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 23:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez yakoob85 » 8 kwi 2014, 17:22

A wiecie jaki nr klucza służy do dokręcania tych nakrętek kontrujących? Wiem, że do śruby od regulacji jest 18, a nakrętki kontrujące? 21? 23?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 1 lis 2012, 15:49
Posty: 17
Auto: Mazda 6 sedan (GJ), 2.5 benzyna, 2015

Postprzez kanciaty6 » 16 kwi 2014, 21:40

Panowie co do tylnego lacznika bocznego . Skrecenie jego nie bedzie powodowac zlej geometri kol?
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 13:38
Posty: 44
Skąd: Hamburg
Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6