Mocno stuka z tyłu na nierównościach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jesza » 22 cze 2009, 19:57

Koledzy po jakim przebiegu pojawiły się stuki i wymienialiście łączniki ??
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 19:47
Posty: 44
Skąd: Polska Południowa
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg

Postprzez bulion » 23 cze 2009, 11:41

Ja wymieniłem przy ok. 120tys.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 22:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez kriskri » 25 cze 2009, 18:14

U mnie padły kompletnie po 150 tyś. Przy okazji wymiany okazało się, że amorki z tyłu też
są padnięte i wstawiłem nowe KYB. Jeden nie miał kompletnie już gazu i na nierównościach dobijał bardzo.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 22:57
Posty: 10
Skąd: Edinburgh
Auto: Mazda 6 S Diesel 2.0 02 Estate

Postprzez Marek-Rzeszów » 2 lip 2009, 09:36

Witam-u mnie również występowały takie stuki i po dłuższej obserwacji znalazłem przyczynę.Okazało się,że pochodzą one z klapy bagażnika.Posprawdzałem czy podnośnik , gaśnica , koło zapasowe są dobrze dokręcone i wszystko było oki. Nasmarowałem smarem silikonowym cztery uszczelki gumowe (odbojniki ) – dwie są na górnej klapie bagażnika przykręcone wkrętami i dwie na dolnej – po tym zabiegu wszystko ustało i zapanowała cisza.Może nie zbyt profesjonalnie to nazwałem,ale napewno każdy wie i znajdzie o które uszczelki gumowe chodzi.
Pozdrawiam.
Marek-Rzeszów
 

Postprzez ernimi » 17 lip 2009, 22:25

Witam, w maju zamieniłem moja 323 gxi na 6, wszystko pieknie tylko, no własnie od jakiegos czasu słysze stukanie w prawym tylnym kole. Stukanie słychac przy naprawde wolnej jezdzie, tak jakby kamyk utkną w oponie. Czyli intensywnosc stukotu jest zalezna od predkosci. Problem w tym ze czasem tych odgłosów nie ma.
Wiecie w czym moze byc problem?
Narazie sprobuje ustalic warunki w jakich to sie dzieje.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 paź 2007, 20:00
Posty: 9
Skąd: Guernsey
Auto: Mazda 6 Sport 2.3 2002

Postprzez Sławeko » 25 lip 2009, 07:59

Mi działo się podobnie – stuki nawet na najmniejszych nierównościach – z tym, że z przodu. Winowajcą okazał się łącznik stabilizatora. To ponoć najsłabszy element bardzo dobrego zawieszenia 6-ki. Stało się to przy przebiegu 122k. Cena całej imprezy w JC- 100 zł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2009, 17:47
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GY 2.0i 141 KM Ex '03

Postprzez hbo » 28 lip 2009, 01:33

Oooo widzę, że nie jestem sam <lol> u mnie tez zaczęło walić coś z tyłu przy mniejszych prędkościach, tak do 60km/h ale tłucze, że wytrzymać nie można :| byłem u jednego mistrza to powiedział, że zawiecha perfekt i nie ma prawa nic tłuc.... a w środę wyjazd na wakacje :(
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 00:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez birkof3 » 3 sie 2009, 13:02

A u mnie autko też stuka z tyłu i dziwnie przestawia sie na nieruwnościach tzn przeskakuje jak by na bok .o co chodzi czy to wina laczników amorów może opony 17 205/50r17???? miał ktoś podobny problem
birkof3
 

Postprzez krabdul » 8 mar 2010, 10:07

Witam. Ten temat mnie uratował. Też miałem dziwne stukanie w tylnym lewym kole. Przebadaliśmy z mechanikiem luzy na gumach i wszystko było ok więc jazda na trzepaczkę i znowu wszystko ok. No to jeszcze raz przewertowałem forum i okazało się, że to śruba kontrująca od tego drążka reakcyjnego poluzowała się dosłownie ok 3/4 obrotu i była szczelinka ok 1mm i ona tak stukała – masakra :)

Po dokręceniu cisza i przy okazji auto zaczęło trochę mniej ściągać w prawo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez hbo » 8 mar 2010, 13:53

krabdul napisał(a):Witam. Ten temat mnie uratował. Też miałem dziwne stukanie w tylnym lewym kole. Przebadaliśmy z mechanikiem luzy na gumach i wszystko było ok więc jazda na trzepaczkę i znowu wszystko ok. No to jeszcze raz przewertowałem forum i okazało się, że to śruba kontrująca od tego drążka reakcyjnego poluzowała się dosłownie ok 3/4 obrotu i była szczelinka ok 1mm i ona tak stukała – masakra :)

U mnie było to samo, tylko nie pamiętam czy to śruba od tego drążka. Dokręcenie jakiejś śruby spowodowało, że wróciła cisza w autku :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 00:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez mawa » 19 paź 2010, 21:33

A ile czasu zajęło mechanikowi, żeby dokręcić te łączniki?

Też zauważyłem u siebie jakieś dziwne stuki. Zwłaszcza przy niskich prędkościach
np podczas przejeżdżania przez tory tramwajowe albo tzw tarkę na asfalcie :/

Z jaką częstotliwością u was stukało? I w ogóle do czego porównacie ten dźwięk?
Ja początkowo myślałem że to sprzączka tylnego pasa tłucze się o jakąś
plastikową obudowę (taki mniej więcej dźwięk) ale niestety to nie było to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 18:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez krabdul » 20 paź 2010, 08:11

Porównałbym to do stukania o siebie młotków zawiniętych w szmatę ;)
Stukanie było losowe więc nie podam Ci f
A dokręcenie zajęto tyle co dobranie odpowiednich kluczy + 10 sekund czyli łącznie max minutę – przy założeniu, że wiesz gdzie masz ten luz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez mawa » 20 paź 2010, 08:50

krabdul napisał(a):przy założeniu, że wiesz gdzie masz ten luz ;)

Nooo najgorzej to wyczaić gdzie ten luz ;)
Umówiłem się jutro na darmowy przegląd zawieszenia – może uda się znaleźć przyczynę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 18:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez mawa » 21 paź 2010, 08:19

No i przyczyna stukania znaleziona. Okazało się, że jest luz na drążku na śrubie kontrującej.
Na schemacie jest to ten drążek z numerkiem 5.
Luz był praktycznie niezauważalny, wystarczyło pół obrotu kluczem i po problemie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 18:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez krabdul » 21 paź 2010, 09:45

Czyli jeden ze standardów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez demonm » 14 maja 2011, 10:55

Mam taki problem, cos tłucze się w mojej mazdzie w okolicach bagażnika, ale tak jakby pod spodem. Wyrzuciłem wszystko z bagażnika i siedząc w bagażniku nasłuchiwałem tych odgłosów i nie mogę dojść, co to się tak tłucze. Na przeglądzie zawieszenia w mazdzie powiedzieli ze wszystko jest ok, wymieniłem wahacze poprzeczne zawieszenia tylnego, bo tak piszecie na forum ze to może to i nic. Gość, który ustawiał mi geometrie sprawdził, co może się tam tłuc i tez powiedział ze wszystko ok… Dźwięk jest mniej więcej taki jakby cos się tłukło w bagażniku..
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2009, 00:55
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 1.8 2002r

Postprzez kristoferson1 » 14 maja 2011, 16:29

Może lewarek w schowku nie przykrecony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 15:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez lukasgr » 14 maja 2011, 17:53

Zamek bagażnika może być głównym podejrzanym szczególnie jeżeli masz hatchbacka (ciężka klapa potrafi zrobić trochę hałasu ) – albo owiń izolacją ten "uchwyt" albo go trochę obniż – bawiłem się z tym w zimę i po kilkunastu próbach jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez demonm » 14 maja 2011, 22:56

Lewarek odkrecilem – wszystko wyrzucilem z bagaznika. Mam sedana, ruszalem klapa i to nie ona. Stawialbym na jakas czesc zawieszenia raczej.. Stuki sa nawet na drobnych nierownosciach.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2009, 00:55
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 1.8 2002r

Postprzez CinekM6 » 15 maja 2011, 12:18

Przyłączam się do pytania.. też mam takie stuki z tyłu i już całe zawieszenie mam po przeglądzie nawet wymieniłem łączniki bo "wydawały" się podejrzane i nie pomogło... stuki są nadal.. jest w zawieszeniu coś co można zdiagnozować dopiero po demontażu ? bo tak na samochodzie wydaje się wszystko być ok..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 22:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6