Mocno stuka z tyłu na nierównościach
Witam Klubowiczów,
od niespełna roku jestem szczęśliwym posiadaczem Madzi 6 z rocznika 2003.
Od około pół roku zaczęły dobiegać do mnie niepokojące stuki z tylnej części samochodu. Wczoraj samochód wrócił z przeglądu przy 15o ooo (ASO) i mechanicy twierdzą, że zawieszenie jest w idealnym stanie i to nie ono powoduje stuki...
Czy macie pojęcie co to może być?
Dodam, że stukanie słychać na nierównościach drogi, niekoniecznie dużych. Czasem wystarczy ruszyć i dohamować mocniej albo przejechać się po kostce brukowej.
Pozdrawiam!
od niespełna roku jestem szczęśliwym posiadaczem Madzi 6 z rocznika 2003.
Od około pół roku zaczęły dobiegać do mnie niepokojące stuki z tylnej części samochodu. Wczoraj samochód wrócił z przeglądu przy 15o ooo (ASO) i mechanicy twierdzą, że zawieszenie jest w idealnym stanie i to nie ono powoduje stuki...
Czy macie pojęcie co to może być?
Dodam, że stukanie słychać na nierównościach drogi, niekoniecznie dużych. Czasem wystarczy ruszyć i dohamować mocniej albo przejechać się po kostce brukowej.
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 21 mar 2013, 13:46 przez Paweł, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawa tematu
Powód: poprawa tematu
-
iroc
W zeszlym roku kiedy bylem w Polsce mialem to samo, kiedy przejechalem sie po kostce brukowej z tylu dobiegalo stukanie wkurzalo mnie to niesamowicie.Mechanicy w servisie (Dlugoleka)nie stwierdzili nic w zawieszeniu.Kiedy wrocilem do UK rozkrecilem sworzen amora i poluzowalem sworznie drazka reakcyjnego poprzecznego(zdaje sie ze tak sie nazywa)przesmarowalem wszystko smarem i cisza. Wiec moze i u Ciebie jest cos podobnego, spradz amory i ich sworznie.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
- Od: 21 lis 2007, 11:16
- Posty: 63
- Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
- Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest
Dzięki za posta!
Jeszcze dzisiaj posadzę żonę za kierownicą Madzi a sam wejdę do bagażnika żeby upewnić się, że to faktycznie zawieszenie tylnego koła...
A później do mechanika z Twoją sugestią... Myślę, że sobie poradzi;)?
Pzdr!
Jeszcze dzisiaj posadzę żonę za kierownicą Madzi a sam wejdę do bagażnika żeby upewnić się, że to faktycznie zawieszenie tylnego koła...
A później do mechanika z Twoją sugestią... Myślę, że sobie poradzi;)?
Pzdr!
-
iroc
No to samochód z powrotem w ASO. Twoja sugestia została skomentowana jako 'dziwna' ale warta spróbowania...
No zobaczymy. Mam nadzieję, że pomoże bo stukanie jest co najmniej denerwujące...
Do bagażnika nie zdążyłem wsiąść, bo ASO wezwało mnie na wymianę Intercoolera w ramach akcji serwisowej. I dobrze bo "turbodziura" przy zmianie biegów była cokolwiek denerwująca – mam nadzieję, że to pomoże.
Pozdrawiam – dam znać o rezultacie.
No zobaczymy. Mam nadzieję, że pomoże bo stukanie jest co najmniej denerwujące...
Do bagażnika nie zdążyłem wsiąść, bo ASO wezwało mnie na wymianę Intercoolera w ramach akcji serwisowej. I dobrze bo "turbodziura" przy zmianie biegów była cokolwiek denerwująca – mam nadzieję, że to pomoże.
Pozdrawiam – dam znać o rezultacie.
-
iroc
Widzę, że nie tylko ja mam takie problemy. Od dłuższego czasu moja Mazda 6 kombi wydaje dziwne odgłosy z tylnej część samochodu. Tak jak by luźna deska wpadała w wibracje i tłukła wydając dźwięk. Strasznie mnie to wkurza. Byłem już kilka razy na podnośniku w celu sprawdzenia zawieszenia. Ale nic nie stwierdzono. luzów brak... i nie ma co tłuc. A jednak tłucze. Jadać nawet po niewielkich nierównościach nie mówiąc o większych słychać wyraźnie że coś jest nie tak. Tylko co?? Na początku myślałem że to podskakują tylne elementy podłogi ale niestety to nie to. Wszystko dla pewności przyczepiłem na rzepy. Nic to nie dało. Potem myślałem, że może to osłona metalowa nad tylnym tłumikiem. Brakowało jednej śruby wiec przykręciłem. Niestety to nie to. W końcu doszedłem do wniosku, że to może zbiornik paliwa albo coś w środku niego. Sprawdziłem. Znowu porażka:(. Po prostu ręce mi już opadają.
Może, ktoś wpadnie co to może być.
Może, ktoś wpadnie co to może być.
- Od: 2 maja 2009, 22:57
- Posty: 10
- Skąd: Edinburgh
- Auto: Mazda 6 S Diesel 2.0 02 Estate
Jeśli chodzi o akcje serwisową to mazda wymienia intercoolery w mazdach 6. Ja pojechałem do ASO mazdy w Edynburgu i porozmawiałem z nimi o akcjach serwisowych. Okazało się, że to prawda. Na początku stwierdzili, że moja Madzia jest za stara 02 ale po chwili doczytali i stwierdzili, że faktycznie. Wiec umówiłem się z nimi na sprawdzenia za trzy dni. Trzy dni potem miałem nowiutki intercoolerek. Przy okazji stwierdzili także, że łapie się na akcje serwisową związaną z PCM. Ale nie wiem dokładnie o co chodziło. Jednak coś tam zrobili. Niestety przy wymianie intercoolera okazało się że czujnik który jest przy nim był przerdzewiały i trzeba było go wymieniać, a za to musiałem już zapłacić jedyne 66 funtów. Przy okazji zrobiłem kalibracje wtrysków i regulacje zaworów ( naprawdę warto to zrobić jeśli dawno nie było to robione ), co kosztowało mnie jedyne 250 funtów. Teraz moja Madzia chodzi znacznie lepiej. Wcześniej kopciła i jak była zimna to bardzo klekotała. Teraz chodzi jak należy. No z wyjątkiem wkurzających stukotów z tyłu:(
- Od: 2 maja 2009, 22:57
- Posty: 10
- Skąd: Edinburgh
- Auto: Mazda 6 S Diesel 2.0 02 Estate
Moze ja Wam Koledzy pomoge, wczoraj miałem wymieniany rozrząd i tez kazałem sprawdzic tył ponieważ puka tak jak i u Was, mój mechanik stwierdził ze w zawieszeniu niema rzadnego luzu a przyczyną stukania jest zacisk hamulcowy, śruba – bolec dokładnie nie wiem która trzyma zacisk jest delikatnie wyrobiona i to jest ta przyczyna, sprobujcie zaciagnac reczny na 1-2 ząbki i wtedy słuchajcie czy stuki wystepują, nie powinły Pozdrawiam
- Od: 8 gru 2008, 14:09
- Posty: 61
- Skąd: Gostyń
- Auto: Mazda 6
Witam drodzy koledzy:) Dobra wiadomość. W końcu namierzyłem dziwne stuki z tyłu samochodu!!!! Zakasałem rękawy i jeszcze raz cierpliwie przejrzałem tynie zawieszenie. Zacząłem wszystko po kolei rozkręcać. I tu niespodzianka. Powodem dziwnego stukotania okazały się tylne łączniki boczne, które na zdjęciu powyżej oznaczone są numerem 5. Według mnie są one obarczone jakąś dziwną wadą, gdyż na wewnętrznym elemencie regulacyjnym wyciera się gwint co powoduje, że element ten zaczyna się ruszać. W moim przypadku z jednej strony można było praktycznie wyjąc element wewnętrzny bez wykręcania!!! Z drugiej strony był spory luz na gwincie. Najlepsze jest to, że puki się nie wykręci tych łączników to nie widać luzu, gdyż wszystko jest ściśnięte i oglądając zawieszenie z podnośnika wszystko wygląda ok. Dopiero jadąc łączniki zaczynają pracować i stukają. Musze przyznać, że znalezienie przyczyny zajęło mi sporo czasu. Opisałem to pokrótce w wcześniejszym poście. Nareszcie cisza w samochodzie:) Mam nadzieje, że opis mojego przypadku pomoże komuś w walce ze stukami:) . Dajcie znać jak coś...
Pozdrawiam
A teraz zabiorę się za wyciszenie mojej Madzi...
Pozdrawiam
A teraz zabiorę się za wyciszenie mojej Madzi...
- Od: 2 maja 2009, 22:57
- Posty: 10
- Skąd: Edinburgh
- Auto: Mazda 6 S Diesel 2.0 02 Estate
Witam.
Panowie drazek poprzeczny o nr,5 moze byc przyczyna Waszych stukow.
Otoz w mazdzie u kolegi z pracy pojawily sie stuki w tylnym zawieszeniu.Poradzilem mu to co pisalem wyzej.Niestety w jego przypadku okazalo sie,ze po rokreceniu elementy nadaja sie tylko do wymiany.Po wymianie drazkow o nr.5 nastala cisza Oczywiscie nalezy podjechac do djagnosty,celem ustawienia.
Wiec powodzonka,mam nadzieje,ze uda sie Wam usunac te stuki,(znam ten bol).
Panowie drazek poprzeczny o nr,5 moze byc przyczyna Waszych stukow.
Otoz w mazdzie u kolegi z pracy pojawily sie stuki w tylnym zawieszeniu.Poradzilem mu to co pisalem wyzej.Niestety w jego przypadku okazalo sie,ze po rokreceniu elementy nadaja sie tylko do wymiany.Po wymianie drazkow o nr.5 nastala cisza Oczywiscie nalezy podjechac do djagnosty,celem ustawienia.
Wiec powodzonka,mam nadzieje,ze uda sie Wam usunac te stuki,(znam ten bol).
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
- Od: 21 lis 2007, 11:16
- Posty: 63
- Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
- Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest
Hej. Jeśli chodzi o cenę tych łączników to w ASO oryginalne kosztują 67 funtów za sztukę. No niestety najtańsze nie są. Ale sprzedaje je tylko ASO Ale mowa o UK. Nie wiem jak w Polsce.
Ostatnio edytowano 8 cze 2009, 13:19 przez kriskri, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 maja 2009, 22:57
- Posty: 10
- Skąd: Edinburgh
- Auto: Mazda 6 S Diesel 2.0 02 Estate
Kriskri gdzie znajde to zdjęcie na którym oznaczyłeś te łączniki numerem 5
Jak możesz to podeślij mi to zdjęcie na pw.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Neon
Jak możesz to podeślij mi to zdjęcie na pw.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Neon
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
- Od: 31 sie 2008, 10:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6