Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cisiel1981 » 21 lis 2015, 18:31

Tarcze sam osobiście wymieniałem i piastę wyczyściłem na lustro. A co masz na myśli źle pracujący zacisk, chodzi dobrze, siła hamowania jest taka sama na jedno i drugie koło. Nie ma wycieków a gumy są w dobrej kondycji.
A czy nie może być tak że po rozgrzaniu łożyska w piaście powstają większe luzy i przy hamowaniu efekt jest taki jak przy krzywych tarczach. Jedynie na logikę to przychodzi mi do głowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez cisiel1981 » 29 lis 2015, 14:18

Koledzy jakies sugestie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez pietia82 » 30 lis 2015, 10:13

Pewnie tarcze będą do wymiany też tak miałem po dobrym dogrzaniu biło kierownica przy hamowaniu, tarcze miałem TRW założone i pojeździłem na nich nie więcej jak 3tys. km i zaczęło się tak dziać co do szumów nie wiem nie słyszałem, ja swoje TRW oddałem na gwarancji i oczywiście przyznana, założony drugi komplet tarcz i spokoj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez Yoki » 30 lis 2015, 10:20

Pomimo że może trochę rdzewieje to chciałem pochwalić tarcze Rotingery nawiercane i nacinane. Tam gdzie ludzie mają strach w oczach u mnie nawet ABS się nie włącza (działa)

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Pioteq25 » 30 lis 2015, 11:17

A to nie jest tak, że mocny hebel szybciej blokuje koła i wtedy ABS się szybciej włącza?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Yoki » 30 lis 2015, 11:21

Oczywiście to nie był opis techniczny i dokładny tylko, że nie ma stresu nawet na mokrym

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez pietia82 » 30 lis 2015, 12:06

Ja po TRW wziąłem na próbę Mikody GT nacinane i nawiercane i tez nie narzekam, tyle że przy hamowaniu z większych prędkości jak się dogrzeją są głośniejsze od gładkich, ale za to lepiej dużo od nich wygladają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez brodaM6 » 30 lis 2015, 17:48

Głośniejsze :| <co?> ,aż muszę zobaczyć czy słychać ,bo powiem, szczerze nigdy sie nie przysłuchiwałem ,no poza porannym tarciem,wtedy cheble żyleta ,dopuki rdzawy nalot zniknie <lol> ,co do mikoda to chłopaki z 306team zakładali do mocnych 306i dawały radę
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Pioteq25 » 30 lis 2015, 18:04

Jednak tarcze mogą się różnić głośnością tylko w trakcie hamowania – po puszczeniu hamulca powinna być cisza :|
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez pietia82 » 30 lis 2015, 18:53

i tak jest to jest oczywiste, chodzi o to ze te nawiercane/nacinane przy normalnej jeździe spokojnej nic nie słychach ale przy dłuższym hamowaniu z większej prędkości powiedzmy 150 do 0 to już wtedy słychać szum hamulców, bynajmniej na tych mikodach tak mam

Tak brodaM6 dają rade, u mnie też mam ciut mocniejsza wersje 6 o standardowych 6 EU a tym bardziej że mam tarcze 283mm to nie jest źle z tymi mikodami
Poprawiłem pomyłka 283mm
Ostatnio edytowano 2 gru 2015, 22:49 przez pietia82, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez brodaM6 » 1 gru 2015, 06:28

Nie powinieneś mieć 299mm tarcze,teraz to masz hebel jak w 1.8
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez pietia82 » 1 gru 2015, 09:55

Nie własnie oryginalnie takie są, nawet myślałem że ktoś coś modził i założył takie, ale gdzieś w jakiejś servisówce wyczytałem że takie maja własnie, chyba przed lifty tak mają, no ale dają rade
Ostatnio edytowano 1 gru 2015, 21:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez DeviS » 2 gru 2015, 01:18

Yoki napisał(a):Pomimo że może trochę rdzewieje to chciałem pochwalić tarcze Rotingery nawiercane i nacinane. Tam gdzie ludzie mają strach w oczach u mnie nawet ABS się nie włącza (działa)


A masz jakieś dedykowane klocki do tych tarcz ? Czy sam osobiście dobierałeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Yoki » 2 gru 2015, 09:55

Kupując zaciski do większych tarcz dostałem je z oryginalnymi klockami w takim stanie, że jeszcze jeżdżą a w garażu klocki mam TRW nowe ale nie używane także nie wiem jak będą się sprawować.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez lucky-luciano » 2 gru 2015, 23:30

Mój zestaw Pagid mogę podsumowac po pół roku użytkowania – mało pylą, nie piszczą, działają bardzo sprawnie, zdecydowanie mogę polecic tę firmę ;) Pisałem po ich założeniu, że zmienię na ATE po jego skończeniu (mam z tą firmą same dobre wspomnienia), ale teraz skłaniam się ku kontynuacji i pewnie znowu założę taki zestaw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez CLAU » 29 gru 2015, 16:10

Kupiłem nowe tarcze textara+klocki na tyl + nowe klocki textara na przód do tarcz ATE i zobaczymy jak to będzie pylić na wiosnę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Pioteq25 » 29 gru 2015, 22:22

Textar daje radę lepiej niż moje wysłużone ori heble. Czuć że blokują koła dużo szybciej i nie pyli jak inne.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Dominator » 29 gru 2015, 23:24

Klocki tez mam textara w zestawie z M6 i pylic pyla, ale do przyjecia. Ale to temat o tarczach.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez jaro91mazda6 » 30 mar 2016, 00:02

Witam
Zastanawiam się jakie tarcze założyć. Widzę, że sporo osób ma problemy z tarczami i są to nie tanie zestawy. Nie wiem co wybrać dodam, że jakiś miesiąc temu zrobiłem kompletny remont zacisków bo stały.
Zostały one zdjęte, wypiaskowane i pomalowane farbą do zacisków
do tego nowe uszczelki nowy płyn nowe klocki itp. , prowadnice nasmarowane wszystko chodzi bardzo dobrze auto staje dęba ALE tarcze są krzywe bo przy hamowaniu z powyżej 100 km/h wszystko się trzęsie ( zawieszenie sprawdzone w aso więc wykluczam problem).
Znalazłem jeszcze firmę, która sprzedaje podobno tarcze produkcji Polskiej.
" http://www.bozarto.pl/pl,d,1007,0,0,25_ ... kombi.html "
Są to tarcze sportowe nacinane ale opinii w necie zero na ten temat. Może ktoś podpowie co wybrać... :>
Załączniki
20160227_144248.jpg
20160308_212841.jpg
20160312_155949.jpg
20160312_160143.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2015, 22:43
Posty: 3
Skąd: Łódzkie
Auto: MAZDA 6
2.0 PB
2006r.

Postprzez CLAU » 30 mar 2016, 18:21

To są tarcze Mikody.
Ja Mikode kojarzę tylko z wypuszczania badziewnych serii, które ludziom pękali i producent jeszcze w średnio kulturalny sposób spuszczał każdą reklamację na drzewo.

Nigdy w życiu Mikody za takie podejście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron