Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.
EDIT (moderator):
rozmiary tarcz w M6:
-Wszystkie GG,GY maja jednakowe tarcze z tyłu 280 mm czyli również zaciski są jednakowe.
-273,5mm tarcze przednie posiadają tylko GG 1.8 w sedanie i liftbacku
-282.5mm tarcze przednie posiadają GY 1.8 i GG,GY z silnikami od 2.0 wzwyż (MPS większe tarcze inne zaciski)
Witam serdecznie.
Posiadam M6 rocznik 06.2005 Silnik 2.0 Diesel DPF 121 KM Kombi.
VIN JMZGY19T661405146 auto jest po lifcie.
Mam pytanie odnośnie hamulców.
Czy PRZEDNIE klocki hamulcowe sa IDENTYCZNE (czytaj TE SAME) co do M6 przed liftem...?
Na stronach katalogowych pokazuje taki sam numer katalogowy klocków hamulcowych przednich po lifcie jak i przed liftem. Jeżeli jest inaczej, mogę prosic o podanie mi numeru katalogowego klocków przednich do M6 po lifcie dieselek 121 koni..?:)
Drugie pytanie
Do M6 po lifcie przednie tarcze maja średnicę 285,5mm. A w M6 przed liftem 282,5 mm..
Jeżeli klocki hamulcowe są TAKIE SAME PRZED I PO LIFCIE.. dlaczego średnice tarcz są inne..? Ma to związek z chłodzeniem tarcz...?
Pozdro600
rozmiary tarcz w M6:
-Wszystkie GG,GY maja jednakowe tarcze z tyłu 280 mm czyli również zaciski są jednakowe.
-273,5mm tarcze przednie posiadają tylko GG 1.8 w sedanie i liftbacku
-282.5mm tarcze przednie posiadają GY 1.8 i GG,GY z silnikami od 2.0 wzwyż (MPS większe tarcze inne zaciski)
Witam serdecznie.
Posiadam M6 rocznik 06.2005 Silnik 2.0 Diesel DPF 121 KM Kombi.
VIN JMZGY19T661405146 auto jest po lifcie.
Mam pytanie odnośnie hamulców.
Czy PRZEDNIE klocki hamulcowe sa IDENTYCZNE (czytaj TE SAME) co do M6 przed liftem...?
Na stronach katalogowych pokazuje taki sam numer katalogowy klocków hamulcowych przednich po lifcie jak i przed liftem. Jeżeli jest inaczej, mogę prosic o podanie mi numeru katalogowego klocków przednich do M6 po lifcie dieselek 121 koni..?:)
Drugie pytanie
Do M6 po lifcie przednie tarcze maja średnicę 285,5mm. A w M6 przed liftem 282,5 mm..
Jeżeli klocki hamulcowe są TAKIE SAME PRZED I PO LIFCIE.. dlaczego średnice tarcz są inne..? Ma to związek z chłodzeniem tarcz...?
Pozdro600
Ostatnio edytowano 19 kwi 2009, 01:22 przez dyzioo, łącznie edytowano 1 raz
Dyzioo
dyzioo napisał(a):Do M6 po lifcie przednie tarcze maja średnicę 285,5mm
skąd te dane?
Dla silników 2.0B i 2.0D na pewno tarcze są takie same przed i po lifcie. Klocki również.
Przód 282,5 (czasem podawane 283) tył 280.
Dla 1.8 są inne tarcze, przód 273,5 tył 280
(przynajmniej wg moich danych)
Taka informacje dostałem od JAKSY na forum
pozwolę sobie zacytować
" Średnica tarczy 286 mm ..."
jak i na stronie Brembo jest opcja wyboru modelu Mazda 6 wagon, rocznika itd...
http://www.brembo.com/ENG/catalogo_AM/2008/index.html
i można zauważyć ze w tabeli podają rozmiar 285,5mm... a na rysynku 282,5mm....
hmm.. co zrobić...? i to mnie właśnie dziwi...
Czekam na pomysły szanownego grona.
Pozdro600
pozwolę sobie zacytować
" Średnica tarczy 286 mm ..."
jak i na stronie Brembo jest opcja wyboru modelu Mazda 6 wagon, rocznika itd...
http://www.brembo.com/ENG/catalogo_AM/2008/index.html
i można zauważyć ze w tabeli podają rozmiar 285,5mm... a na rysynku 282,5mm....
hmm.. co zrobić...? i to mnie właśnie dziwi...
Czekam na pomysły szanownego grona.
Pozdro600
Dyzioo
peteros1 napisał(a):na pudełku stało "2005-". Wskazywałoby to, że kwestia przedlift/polift ma znaczenie.
No faktycznie ..... to zagwozdka (dla mnie przynajmniej)
Musi być różnica jeżeli tarcze dedykowane są o 3mm większe od poprzednich...
Tylko chciałbym , żeby ta teorie potwierdził ZNAWCA SZTUKI <jeleń> (z opisem rozmiarem numer katalogowy itp)
Pozdro600
Tylko chciałbym , żeby ta teorie potwierdził ZNAWCA SZTUKI <jeleń> (z opisem rozmiarem numer katalogowy itp)
Pozdro600
Dyzioo
Witam ponownie.
Właśnie rozmawiałem z dwoma serwisami...SERWISAMI MAZDY...
LUDZIE KOCHANI.......
Jeden serwis mówi o 285mm... drugi o 282mm... (mam na myśli TARCZE PRZEDNIE HAMULCOWE, auto po LIFCIE...DPF..121KM..Kombi...)...
Pomiar tarcz...zwykłą miarką nie dał sukcesow.. bo błąd odczytu był około 2-3mm....dobre co...?
Jakieś sensowne podpowiedzi.., porady....?
A co z klockami...?
Pozdro600
Właśnie rozmawiałem z dwoma serwisami...SERWISAMI MAZDY...
LUDZIE KOCHANI.......
Jeden serwis mówi o 285mm... drugi o 282mm... (mam na myśli TARCZE PRZEDNIE HAMULCOWE, auto po LIFCIE...DPF..121KM..Kombi...)...
Pomiar tarcz...zwykłą miarką nie dał sukcesow.. bo błąd odczytu był około 2-3mm....dobre co...?
Jakieś sensowne podpowiedzi.., porady....?
A co z klockami...?
Pozdro600
Dyzioo
te 3 mm na srednicy nie maja znaczenie,
bo to oznacza,
ze tarcza jest o 1,5 mm za duza na stronie
E.
bo to oznacza,
ze tarcza jest o 1,5 mm za duza na stronie
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
dyzioo napisał(a):A co z klockami...?
TRW nie różnicuje przedlift/polift. Na pudełku klocków GDB3310 jest napisane:
"Mazda 6 Atenza (Wagon) 2.0/2.3 01.02=>"
Wymiar tarcz 283x25.
ASO nie interesują wymiary tarcz,tylko nr Vin do zamówienia cz.z.
co do zamienników zawsze są błędy w katalogach ,to standard przy autach nowszych i jeszcze japońskich,nie mówiąc o wersjach usa lub wynalazkach typu 4wd,gtr,4wd4ws, itp itd
co do zamienników zawsze są błędy w katalogach ,to standard przy autach nowszych i jeszcze japońskich,nie mówiąc o wersjach usa lub wynalazkach typu 4wd,gtr,4wd4ws, itp itd
- Od: 27 sty 2009, 23:22
- Posty: 145
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"
Dobrze kolego prawisz , po vinie w EPC wyswietla numer katalogowy czesci i wszystko w temacie .... Odpisywałem dzisiaj koledze na PW co do tarcz i klockówmazgh napisał(a):ASO nie interesują wymiary tarcz,tylko nr Vin do zamówienia cz.z.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam serdecznie.
Dziś zrobiłem pomiary
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/1uMbgh7AhPXM5ojAhrdhcQ?feat=directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/nSAmykONcQYpa3AjEzb_pw?feat=directlink
średnica "piasty" wyszła 153 mm oraz na drugim zdjęciu pomiar wskazał 66 mm (pomiar x2)
Czyli tarcza hamulcowa wyszła 285 mm...i takową zakupię...
Fotka trzecia... klocek.....tylko takie numery...
Pozdrawiam.. i dziękuje Jaksie za pomoc...i wszystkim za zainteresowanie tematem..aczkolwiek to nie koniec...
Tarcze najprawdopodobniej będą BREMBO..
Pozdro600
Dziś zrobiłem pomiary
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/1uMbgh7AhPXM5ojAhrdhcQ?feat=directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/nSAmykONcQYpa3AjEzb_pw?feat=directlink
średnica "piasty" wyszła 153 mm oraz na drugim zdjęciu pomiar wskazał 66 mm (pomiar x2)
Czyli tarcza hamulcowa wyszła 285 mm...i takową zakupię...
Fotka trzecia... klocek.....tylko takie numery...
Pozdrawiam.. i dziękuje Jaksie za pomoc...i wszystkim za zainteresowanie tematem..aczkolwiek to nie koniec...
Tarcze najprawdopodobniej będą BREMBO..
Pozdro600
Dyzioo
dyzioo napisał(a):aczkolwiek to nie koniec...
Tarcze najprawdopodobniej będą BREMBO..
popatrz też na oferte firmy Zimmermann
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):Zimmermann
dobra jakość (hamowania również) ale nie będzie za głośno??
z doświadczenia powiem.. tylko oryginał (reszta to lipa – sorki) oczywiście jeśli seria Wam wystarczy...
Riki napisał(a):dyzioo napisał(a):Tarcze najprawdopodobniej będą BREMBO
Daj spokój.... zakładaj ory
osobiscie nie polecam originalnych!
mają tendencje do wykrzwiania się,
a wiem to na podstawie własnego doświadczenia,
bo na gwarancji w aucie wymieniono mi 3 kpl. w ASO
a czwarty (teraz już po gwarancji!)
jest jak na razie okay,
choć lekko zaczynam wyczuwać nieidealność powierzni sciernej.
Wprawdzie nie porównałem jeszcze cen:
Brembo, Zimmermanna lub Nippartsa z originalnymi,
ale jakie sam bym nie kupił, to wiem juz na 100%
na pewno ory.!
ale to oczywiscie tylko moje sugestje,
i kazdy sam zdecyduje lub jego portfel...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mam zupełnie inne doświadczenia z oryginalnymi elementami hamulców w Mazdach.. ......ale to tylko moje zdanie.
Dla testu.. kupiłem klocki EBC (green) i tarcze (ory). Duży błąd że nie wybrałem klocków ory.
Dla testu.. kupiłem klocki EBC (green) i tarcze (ory). Duży błąd że nie wybrałem klocków ory.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6