czy bedzie działał TCS po instalacji przełącznika
Nie powinien nawalić, ale najlepiej sprawdź to miernikiem pomiędzy poszczególnymi pinami czy coś się zmienia po przyciśnięciu i przytrzymaniu przycisku... są tam chyba cztery piny, masa i + na podświetlenie i kolejne dwa od sterowania DSC..
- Od: 31 mar 2009, 22:14
- Posty: 107
- Skąd: kalisz
- Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006
Sławeko napisał(a):Chyba nie ma takiej opcji. TCS to skomplikowany system z komputerami i czujnikami
TCS korzysta z czujników ABSu a steruje wszystkim przy pomocy ECU silnika – nie ma żadnego dodatkowego osprzętu do TCS – to opcja programowa, podobnie jak tempomat.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
syberek1 napisał(a):nie rozumiem po co ciągle się zastanawiać nie lepiej załatwić włącznik i podpiąć :D
...... a może kupić nowy samochód??......
A tak na poważnie to przycisk jest niewinny. I 50 zł w kieszeni:)
- Od: 9 lut 2009, 18:47
- Posty: 29
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0i 141 KM Ex '03
Sławeko napisał(a):...... a może kupić nowy samochód??......
A tak na poważnie to przycisk jest niewinny. I 50 zł w kieszeni:)
Co było skopane, że nie działał u Ciebie system DSC/TCS?
Można zrobić update komputera w Madzi aby działał któryś z tych systemów?
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Zaraz, zaraz... z tego co ja slyszalem to _jest_ dodatkowa "plytka" czy cus ktora odpowiada za DSC/TCS (aq moze tylko za DSC? ale raczej chyba oba) wiec to nie tylko soft... bo sie podobno komus usmazyla ALe pewnosci nie mam czy dobrze zrozumialem wypowiedz
[edit] Hm, a wlasciwie to nie wiem... moze nie? Juz zglupialem od nadmiaru informacji Ale obilo mi sie cos takiego o ucho, to na pewno
[edit] Hm, a wlasciwie to nie wiem... moze nie? Juz zglupialem od nadmiaru informacji Ale obilo mi sie cos takiego o ucho, to na pewno
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Mariusz1977 napisał(a):Sławeko napisał(a):...... a może kupić nowy samochód??......
A tak na poważnie to przycisk jest niewinny. I 50 zł w kieszeni:)
Co było skopane, że nie działał u Ciebie system DSC/TCS?
Można zrobić update komputera w Madzi aby działał któryś z tych systemów?
Co do DSC to szczerze wątpię, jest tam kupa dodatkowych czujników: ustalających położenie auta wzdłóż osi pionowej, czujniki skrętu kierownicy, czujniki prędkości obrotowej kół, moduł pozwalajcy systemowi "dusić" silnik itd. A co do TCS to to kto wie, w sumie na zdrowy chłopski rozum to prędkość obrotową kół można określić na podstawie czujników ABS, tylko co będzie elementem wykonawczym ewentualnie przyhamowującym koło Myślę jednak że nie bez powodu te systemy kosztują sporo $$$ przy zakupie auta i do golasa raczej producent nie dokładałby drogich elementów systemu nie dając tylko wyłącznika. Poza tym bardzo się dziwie że są mazdy diesel z momentem 320 i więcej NM bez TCS, sam nie mam tego systemu i nieraz buksuje kołami prubując szybko ruszyć na mokrej nawierzchni.
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
Cymer napisał(a):Witam jestem także szcześliwym posiadaczem Mazdy 6 kombi w dieslu i nie mam TCS i DSC. Zastanawiam się czy jest możliwość "dołożenia"do "maleńkiej" tych jakże udogodniających jazdę funkcji
Czy ktoś może orientuje się czy można no i koszt takowej przeróbki
Pozdrawiam
Cymer
witam.sprawdzalem w aso w szczecinie koszt montazu dsc 1000zl + elementy tzn: sterownik modułu dsc + okablowanie,
przełącznik i konfiguracja całości.koszt elementow nie znany kazał mi zalatwic na własna ręke najlepiej uzywane ,bo z nowymi czesciami jest to nieoplacalne.pozdrawiam
-
dragul
kixi4 napisał(a): nie wiem czy będzię działała kontrolka niskiego poziomu płynu spryskiwaczy gdyż jeszcze jej nie podłączyłem..
nie, ale przy pomocy zworki mozna ja uaktywnic
i jest to b. dobrze juz na forum opisane
temat sam zalozylem, ale inny , sprytniejsci doszli do celu...
poszukaj i poczytaj
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
syberek1 napisał(a):nie rozumiem po co ciągle się zastanawiać nie lepiej załatwić włącznik i podpiąć :D
tez to popieram,
ale dla pewnosci sprawdz pod uchwytem na napoje czy jest tam sensor...
jesli jest, to jest szansa
jesli nie to moze byc trudno..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro jesteś chyba najlepiej zorientowany jak ugryźć temat, nurtuje jak uaktywnić chociaż TCS a jeśli da sę i DSC to byla by bajka. Jak wyglada ten sensor pod uchwytem na napoje?????
Edit: No i chyba lipa. Właśnie sprawdzałem pod uchwytem, dochodzą tam dwie wtyczki czarna i biała i nie ma nic wyglądającego na sensor.
Edit: No i chyba lipa. Właśnie sprawdzałem pod uchwytem, dochodzą tam dwie wtyczki czarna i biała i nie ma nic wyglądającego na sensor.
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
daniel2505 napisał(a):Enduro jesteś chyba najlepiej zorientowany jak ugryźć temat, nurtuje jak uaktywnić chociaż TCS a jeśli da sę i DSC to byla by bajka. Jak wyglada ten sensor pod uchwytem na napoje?????
Edit: No i chyba lipa. Właśnie sprawdzałem pod uchwytem, dochodzą tam dwie wtyczki czarna i biała i nie ma nic wyglądającego na sensor.
nie mialem okazji robic takiej przerobki,
ale logicznie myslac:
jesli PCM jest w kazdym aucie no te potrzebne czujniki ABS-u, instalacja itp..
to jesli by tak sprobowac podczepic klawisz i ten czujnik, bo kostka jest!
to kto wie?
moze dopisze ktos cos sensownego, z tych co sa tu weteranami na forum
lub maja dostep do VCM-a...
no bo ja to prywatny, szary czlowiek jestem
i do tego z dorobkiem trzech banow,
a ostatni 11-dniow z reki Pit-a i Fivopaca czy jak mu tam...
ale czas wyjanienia jego nadychodzi -i to duzymi krokami , bo Spot blisko!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Sławeko napisał(a):No sprawdziłem wtyczkę-niby wszystko ok. A jest możliwość że nawalił przełącznik DSC OFF?
Nooo.
szansa jest zawsze, a jego to najprościej sprawdzić można przy pomocy miernika..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam serdecznie.
Panowie, odgrzeje temat, bo widzę żę umarł. Mazda 6 polift. Szukałem info i nic nie znalazłem, więc szarpnąłem budżet domowy i zakupiłem czujnik przyspieszenia bocznego (ten pod uchwytem na napoje), przełącznik DSC miałem w spadku... Podłączyłem wszystko i ... nic .
Więc zastanawiam się co by jeszcze można dołożyć/uaktywnić.
Na pewno kolejną rzeczą którą sprawdzić bym musiał to czy mam "standardowo" czujnik kąta skrętu w kierownicy. Wiem z doświadczenia że w MB A-klasie taki czujnik jest razem z taśmą w kolumnie kierowniczej.
no i pytanie czy faktycznie trzeba jeszcze jakiś dodatkowy moduł sterujący cz to kwestia aktywacji czegoś w PCM??
Fajnie by było gdyby się udało Może jakaś burza mózgów??
Może by podpiąć forscana w wersji z DSC i zobaczyć czy wyskoczą jakieś dodatkowe moduły do diagnostyki?
Panowie, odgrzeje temat, bo widzę żę umarł. Mazda 6 polift. Szukałem info i nic nie znalazłem, więc szarpnąłem budżet domowy i zakupiłem czujnik przyspieszenia bocznego (ten pod uchwytem na napoje), przełącznik DSC miałem w spadku... Podłączyłem wszystko i ... nic .
Więc zastanawiam się co by jeszcze można dołożyć/uaktywnić.
Na pewno kolejną rzeczą którą sprawdzić bym musiał to czy mam "standardowo" czujnik kąta skrętu w kierownicy. Wiem z doświadczenia że w MB A-klasie taki czujnik jest razem z taśmą w kolumnie kierowniczej.
no i pytanie czy faktycznie trzeba jeszcze jakiś dodatkowy moduł sterujący cz to kwestia aktywacji czegoś w PCM??
Fajnie by było gdyby się udało Może jakaś burza mózgów??
Może by podpiąć forscana w wersji z DSC i zobaczyć czy wyskoczą jakieś dodatkowe moduły do diagnostyki?
- Od: 2 wrz 2014, 16:57
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa/Ustroń
- Auto: Mazda 6 GH Sport, 2,5 B 170KM, 2009r.
Była:
Mazda 6 GG, 2.0 LF-DE, 2006, 147 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6