Wymiana łożyska przedniego.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mnieteczek » 22 kwi 2012, 20:58

mscorp napisał(a):Wczoraj kupiłem nowe łozysko SKF'a i chciałbym sie upewnić, że to jest normalne. Chodzi o to, że wewnętrzne pierścienie da się rozchylić do zewnątrz, tak jak bym chciał np otworzyć to łożysko.
Czy taki luz na nowym łożysku jest w ogóle mozliwy? Czy te wewnętrzne pierścienie nie powinny tam siedzieć ciasno? Wiem, że po założeniu na piastę luz nie będzie wyczuwalny, gdyż wszystko będzie ze sobą ściśnięte, ale czy to nie ma wpływu na żywotność tego łozyska? Może powinienemm oddać je do sklepu i wymienić na tekie bez luzu...?

edit:
Już sam rozwiałem swoje wątpliwości powyżej – tak ma być, pierścienie wewnętrzne zejdą się do siebie po założeniu na piaste i dokręceniu nakrętki na półoś i będzie dobrze.

Wczoraj zamontowałem to łożysko SKFa i chciałbym się podzielić pewnym spostrzeżeniem co do starego łożyska, które miało zaledwie 2lata i ok 25tyś km i było firmy KOYO (do przedlifta), a dostało luzu wyczuwalnego podczas poruszania koła na boki no i może trochę huczało.

Po wyciśnięciu nie wyglądało na zuzyte, miało owszem luz, ale po tak małym przebiegu nie powinno go dostać. Zastanawiałem się co mogło być przyczyną i chyba znalazłem odpowiedź. Jak je montowałem dwa lata temu, to pamiętam, że dokręcając nakrętkę do półosi na maxa, następnie popuściłem ją ok 1/4 obrotu. To mógł być błąd, bo tego typu łozysk się nie poluzowuje tak jak stożkowych i sam na własne życzenie pozostawiłem minimalny luz na półosi, co z czasem przeniosło się na luz w łozysku.

Nie wiem czy ta teoria jest słuszna, ale teraz nie odkręcałem nakrętki, tylko zakręciłem ile trzeba, a za kilka dni sprawdzę czy da się jeszcze ją dokręcić i wtedy ją zblokuje na kołnierzu. Jak coś, to dam znać.



Teoria jak najbardziej sluszna,tu trzeba lozysko konkretnie doje...ć i nic nie cofać,ja dokręcałem porządną nasadką 34 z przedłużką 1,5m. :)
Ps.Jak konkretnie dokręcisz nie ma potrzeby nic później sprawdzać tylko od razu klepnąć zabezpieczenie.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez mscorp » 27 kwi 2012, 12:30

jacoo napisał(a):
mscorp napisał(a):...... zakręciłem ile trzeba, a za kilka dni sprawdzę czy da się jeszcze ją dokręcić i wtedy ją zblokuje na kołnierzu. Jak coś, to dam znać.


i jak, sprawdzileś?


Ano sprawdziłem po ok 200km – dokręciłem może z milimetr, czyli prawie nic. Kołnierz zblokowany.

W między czasie wymieniłem też drugie i tym razem juz nie bawiłem się z poźniejszym dokręcaniem, tylko od razu na maxa i zblokowałem nakrętkę.
mscorp
 

Postprzez lukasrap » 3 maja 2012, 21:22

Wlasnie wpadlem na swoj stary post.. :) to moze teraz sprostuje ... 3 lata po wymianie lozyska, prawie 100 tys.km przejechane i wszystko ok.. Jak juz wspominalem zamontowane lozysko NTN – 141 zl – 3 lata temu... :) zatem lepiej zaplacic 50 czy 70 zl wiecej, ale wiadomo ze sie nie rozleci po 3 miesiacach.
To taka informacja dla nowych forumowiczow ktorzy sa w podobnej sytuacji jak ja kiedys.
Pozdrawiam.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez lukasrap » 2 lip 2012, 22:15

Wojtek napisał(a):Panowie... dajcie spokoj... <głaszcze>
Przeciez jest tutaj jasno podane jak sprawdzic jakie lozysko macie...
wystarczy zmierzyc nakretke...
32mm – przedlift
34mm – po f/lifcie

Ps. Patrzcie na date produkcji auta, a nie pierwszej rejestracji... <diabełek>




Witam Panowie, jako ze otworzylem ten temat no i go praktycznie zakonczylem, to jeszcze go pociagne. A mianowicie chodzi o to, ze jak sie okazalo mam do wymiany lozysko. Tym razem prawe przednie... Ostatnim razem i bylo to 3 lata temu wymienialem lewe. Wymienilem na NTN i wszystko do dnia dzisiejszego jest ok.. Jednakze nie pamietam dokladnych danych...
Tym razem, ktos mi kupil w Polsce lozysko, no i nie mam 100 % pewnosci czy jest ono dobre, poniewaz nie znam tego oznaczenia... A przed rozebraniem tego wszystkiego, chcialbym miec pewnosc, ze jest ok...
A mianowicie chodzi o lozysko firmy KOYO DAC4280W-2ACS40 – koszt 180 zl.., w zestawie z nakretką i uszczelka...
Chodzi o Mazde 6, diesel, kombi, 136KM, 2003 rok...
VIN auta JMZGY19R231127240
Bede wdzieczny za odp.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez eszo67 » 8 lip 2012, 12:43

Koledzy jak jade i skrecam w prawo slysze huczenie czyli jest do wymiany lozysko od strony kierowcytak ,aby wymienic te lozysko czy jest duzo pracy z tym co trzeba rozpinac pomijajac to ze trzeba na prasie nowe wcisnac moze ktos cos doradzi :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez dobrzyn22 » 8 lip 2012, 22:05

eszo67 napisał(a):czyli jest do wymiany lozysko od strony kierowcytak

najbardziej prawdopodobne <ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez twbolek » 9 lip 2012, 13:38

dobrzyn22 napisał(a):
eszo67 napisał(a):czyli jest do wymiany lozysko od strony kierowcytak

najbardziej prawdopodobne <ok>

Z reguły tak jest ale ja miałem takie same objawy a do zrobienia były niestety oba przednie <płacze> .
Początkujący
 
Od: 21 cze 2012, 11:22
Posty: 5
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 GG L8 '06

Postprzez Wojtek » 9 lip 2012, 14:20

twbolek napisał(a):do zrobienia były niestety oba przednie <płacze>

tylko pewnie jedno bylo slychac bardziej ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 9 lip 2012, 23:27

U mnie generalnie było też podobnie – czyli tylko 1 łożysko się głośno "odzywało"...Po sprawdzeniu mechanik stwierdził, że 2gie też już długo nie pojeździ, bo już mam małe luzy....
Więc obydwa zostały wymienione i jest spokój na długi czas(mam nadzieję :P )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez twbolek » 11 lip 2012, 14:56

Wojtek napisał(a):
twbolek napisał(a):do zrobienia były niestety oba przednie <płacze>

tylko pewnie jedno bylo slychac bardziej ;)

Tak jest <ok>. Początkowo nie chciałem wierzyć mechanikowi że drugie też ma luzy więc zrobiłem tylko jedno. No i tak wykombinowałem że musiałem do niego jeszcze raz jechać :P .
Początkujący
 
Od: 21 cze 2012, 11:22
Posty: 5
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 GG L8 '06

Postprzez eszo67 » 16 lip 2012, 19:04

Koledzy moglby ktos z Was opisac krotko co po kolei rozpiac aby wymienic lozysko z przodu,pomijajac wiadomo trzeba stare wycisnac i nowe wprasowac w piaste chce jutro to sam zrobic :)ps.lozysko wymienione na Bta juz 1,5km zrobione jest <spoko> wymienil mi mechanik godzina roboty 50pln,podstawa to trzeba miec narzedzia i prase :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 5 sie 2012, 10:36.
Powód: porządki

Postprzez m@riusz39 » 13 sie 2012, 18:25

eszo67 napisał(a):Koledzy moglby ktos z Was opisac krotko co po kolei rozpiac aby wymienic lozysko z przodu,pomijajac wiadomo trzeba stare wycisnac i nowe wprasowac w piaste chce jutro to sam zrobic :)ps.lozysko wymienione na Bta juz 1,5km zrobione jest <spoko> wymienil mi mechanik godzina roboty 50pln,podstawa to trzeba miec narzedzia i prase :)

Możesz rozwinąć!
Przymierzam się do wymiany łożysk samemu, może ktoś poradzi co i jak?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Pioteq25 » 13 sie 2012, 18:30

Bez praski nawet nie bierz się za to.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Krysteek » 18 gru 2012, 09:17

Ostatnio zauważyłem ze coś złego siedzieje mam wersje przedliftowa z 2003r. Przy skręcaniu w prawo słychać z lewej strony pisk. Podniosłem kolo i ciężko się kreci. ktoś wie co to moze byc za przyczyna ? Lozysko ?
Ostatnio edytowano 18 gru 2012, 10:28 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Łącze z odpowiednim tematem.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 20:17
Posty: 69
Skąd: Podlaśie
Auto: Mazda 6 GG LF 2.0(141KM)

Postprzez Hubix » 18 gru 2012, 10:34

Łożysko albo hamulec. Wyjmij klocki i zobacz czy coś się zmieniło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez marex » 19 kwi 2013, 18:28

Ostatnio wymieniłem łożysko w prawym kole. Jakie było zdziwienie mechanika jak kupił łożysko do polifta i nie pasowało, okazało się za małe. Nakrętka na klucz 36 a nie jak standardowo na 34 polift 32 przedlift.
Niby mam wzmacniane zawieszenie, ale o tym mi nic nie wiadomo.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez dobrzyn22 » 19 kwi 2013, 20:05

marex napisał(a):Niby mam wzmacniane zawieszenie

hmm ale niby jak i dlaczego ??coś niestandardowego ?? a może po prostu kombi(GY) miały mocniejszą zawiechę ?? :P
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 19 kwi 2013, 21:12

A tak z ciekawości to jaką ty masz nakrętkę? Mechanik mówił że pierwszy raz się z takim łożyskiem spotkał a robił już nie jedną GY wiec warto jakoś to zweryfikować. :D
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez d.j » 22 kwi 2013, 19:55

witam
Odświeżę trochę temat, apropo łożyska. Mam taki problem od pewnego czasu, podczas hamowania mam bicie na kierownicę. Na początku myślałem że były to tarcze tak więc wymieniłem je na nowe + klocki. Po jakimś czasie bicie powróciło. Wyczytałem na forum że trzeba najpierw sprawdzić komputerowo bicie piasty (przed wymianą tarcz), tak więc udałem się do serwisu, żeby sprawdzili mi przednie piasty "specjalistycznym sprzetęm" pomiarowym. W serwisie stwierdzili że piasty są OK, zaś przyczyną bicia na kierownicę MOŻE być, lewe łożysko przednie które jest do wymiany + takie blaszki w klockach hamulcowych (nie wiem czy dobrze zrozumiałem- tu na forum widziałem że coś takiego jest), których podobno u mnie nie ma – nie wiem czy nie było od początku i mechanik przy wymianie tarcz nie zauważył, czy po prostu spartolił sprawę ...
Jak sądzicie czy łożysko i te blaszki mogą być rzeczywiście przyczyną bicia? Jak profesjonalnie nazywają się te blaszki, jakoś na necie nie mogę tego wyszukać?

pozdrawiam
mazda 6 GY 2005 diesel przed fl
Początkujący
 
Od: 27 lut 2013, 21:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 136KM MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6