Czy jest coś takiego jak stabilizacja kierownicy?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mish » 3 lut 2009, 22:40

Czy powyżej jakiejś prędkości wspomaganie kierownicy, lub inne ustrojstwo, powoduje, że kierownica daje pewien opór? Jechałem ostatnio na prostej drodze ok. 120km/h, ot prędkość przelotowa :)

Zauważyłem, że gdy lekko poruszam kierownicą w prawo/w lewo od pozycji neutralnej czuję pewien minimalny opór, bardzo łatwy do przełamania... wygląda to jakby jakieś zabezpieczenie przed ruchami kierownicy prawo/lewo mogącymi spowodować utratę panowania nad samochodem powyżej pewnej prędkości...

Efekt ten nieco przypominał kierownice od komputerów do gier...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez magicadm » 3 lut 2009, 22:46

Może to po prostu efekt żyroskopowy?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez radekbialy » 3 lut 2009, 23:49

nie wiem jak to sie nazywa ale w omedze miałem cos takiego im szybciej jechałem tym słabiej wspomaganie działało nie wiem czy mazda takie cos posiada. W mpv nie zauważyłem tego.
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Blaster7 » 4 lut 2009, 08:07

To raczej jest stosowane w elektrycznym wspomaganiu kierownicy....

To odczucie to fizyka im szybciej się koła kręcą tym trudniej przełamać siły zmieniające kerunek...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez mr_t » 4 lut 2009, 09:30

radekbialy chodzi Ci pewnie o wspomaganie ze zmienną siłą. Nie wiem jak to jest z punktu widzenia producenta, ale z mojego Mazda nie ma tego, ew. różnica we wspomaganiu w zależności od prędkości jest za mała. W porównaniu do innych samochodów jakie znam w mojej Mazdzie na parkingu kierownica chodzi ciężej, a przy wyższych prędkościach zdecydowanie za lekko. Można się przyzwyczaić ;)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Myjk » 4 lut 2009, 10:08

mr_t napisał(a):w mojej Mazdzie na parkingu kierownica chodzi ciężej, a przy wyższych prędkościach zdecydowanie za lekko.

U mnie też. I to był pierwszy szok jaki przeżyłem po przesiadce ze S(z)kody. Zaraz po skrzyni biegów... :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez KAi » 4 lut 2009, 18:32

Mish napisał(a):Czy powyżej jakiejś prędkości wspomaganie kierownicy, lub inne ustrojstwo, powoduje, że kierownica daje pewien opór? Jechałem ostatnio na prostej drodze ok. 120km/h, ot prędkość przelotowa :)

Zauważyłem, że gdy lekko poruszam kierownicą w prawo/w lewo od pozycji neutralnej czuję pewien minimalny opór, bardzo łatwy do przełamania... wygląda to jakby jakieś zabezpieczenie przed ruchami kierownicy prawo/lewo mogącymi spowodować utratę panowania nad samochodem powyżej pewnej prędkości...

Efekt ten nieco przypominał kierownice od komputerów do gier...


Tutaj...

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... kierownicy

...opisałem mój problem i stwierdzam, ze masz podobny objaw, który zauważyłem u siebie – opór łatwy do przełamania – ładnie ujęta sprawa. Choć może mamy lekko różne odczucia... tak to się zachowuje (u mnie), że człowiek ma wrażenie dyskomfortu w prowadzeniu auta (tak jakby tracił na ułamek sekundy panowanie nad autem – ja to tak odczuwam i uważam to za spory dyskomfort). Dodam, że opisywałem niskie prędości, ale po dalszym użytkowaniu stwierdzam empirycznie, że dzieje sięta również przy szybszych 100/120 km/h.
W piątek jadę do serwisu w celu zbadania układu wspomagnia i wyjaśnienia czy tak ma to działać czy nie.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 19:37
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 140 KM

Postprzez Mish » 4 lut 2009, 19:12

Czytałem KAi Twój post, ale u mnie to raczej przypomina wspomniany efekt żyroskopowy... Nie jest to dyskomfort... Niemniej jednak jak będziesz miał informację od swojego dealer'a, to poproszę o wpis z jego diagnozą... Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez fuks » 5 lut 2009, 01:46

panowie to chyba ma tak być................... mam to samo
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez Mish » 5 lut 2009, 08:35

Bo to wygląda, jakby początkowa czułość kierownicy przy wyższych prędkościach była niższa celem uniknięcia utraty panowania nad pojazdem... wystarczy wychylić ciut mocniej (np. wyprzedzanie, zmiana pasa) i to momentalnie odpuszcza... Chyba należy się po prostu przyzwyczaić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez KAi » 6 lut 2009, 23:33

Mish napisał(a):Czytałem KAi Twój post, ale u mnie to raczej przypomina wspomniany efekt żyroskopowy... Nie jest to dyskomfort... Niemniej jednak jak będziesz miał informację od swojego dealer'a, to poproszę o wpis z jego diagnozą... Pozdrawiam


http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=20
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 19:37
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 140 KM

Postprzez Mish » 7 lut 2009, 02:43

No i przeczytałem... i co z tego wynika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez KAi » 7 lut 2009, 12:45

nic wiem co, ciężko powiedzieć – chciałeś wiedzieć co tam mi serwis powiedział....
u mnie ma tak być i póki co chyba nic więcej nie zdziałam – choć ja jeszcze się z tym nie zgadzam...:) ale nie mam już siły...
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 19:37
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 140 KM

Postprzez Mish » 7 lut 2009, 14:56

Ok, czytałem to wczoraj po powrocie z imprezy, dzisiaj rano musiałem przeczytać jeszcze raz... wszystko wskazuje na to, że mamy to samo...

Może po prostu ten typ tak ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Westhub » 7 lut 2009, 23:04

w oplu byl montowany od 2002 servotronic saginaw – wspomaganie ze zmienna sila zalezna od predkosci auta
Obrazek>Mazda 6 L8 MZR

Obrazek>Irmscher i500
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2004, 15:31
Posty: 35
Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
Auto: Irmscher i500, Mazda 6

Postprzez Lorento » 8 lut 2009, 00:12

E tam, Wróćta lepiej na imprezy :P
M6 ma prymitywny układ wspomagania hydro-elektro z bardzo małą bezpośredniością działania i nie ma żadnej progresji zmniejszania siły jego działania ( są jednakowoż i plusy tego: praktyczna bezawaryjność w porównaniu do innych marek)...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6