Czy powyżej jakiejś prędkości wspomaganie kierownicy, lub inne ustrojstwo, powoduje, że kierownica daje pewien opór? Jechałem ostatnio na prostej drodze ok. 120km/h, ot prędkość przelotowa
Zauważyłem, że gdy lekko poruszam kierownicą w prawo/w lewo od pozycji neutralnej czuję pewien minimalny opór, bardzo łatwy do przełamania... wygląda to jakby jakieś zabezpieczenie przed ruchami kierownicy prawo/lewo mogącymi spowodować utratę panowania nad samochodem powyżej pewnej prędkości...
Efekt ten nieco przypominał kierownice od komputerów do gier...
Czy jest coś takiego jak stabilizacja kierownicy?
Strona 1 z 1
nie wiem jak to sie nazywa ale w omedze miałem cos takiego im szybciej jechałem tym słabiej wspomaganie działało nie wiem czy mazda takie cos posiada. W mpv nie zauważyłem tego.
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
To raczej jest stosowane w elektrycznym wspomaganiu kierownicy....
To odczucie to fizyka im szybciej się koła kręcą tym trudniej przełamać siły zmieniające kerunek...
To odczucie to fizyka im szybciej się koła kręcą tym trudniej przełamać siły zmieniające kerunek...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
radekbialy chodzi Ci pewnie o wspomaganie ze zmienną siłą. Nie wiem jak to jest z punktu widzenia producenta, ale z mojego Mazda nie ma tego, ew. różnica we wspomaganiu w zależności od prędkości jest za mała. W porównaniu do innych samochodów jakie znam w mojej Mazdzie na parkingu kierownica chodzi ciężej, a przy wyższych prędkościach zdecydowanie za lekko. Można się przyzwyczaić
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mr_t napisał(a):w mojej Mazdzie na parkingu kierownica chodzi ciężej, a przy wyższych prędkościach zdecydowanie za lekko.
U mnie też. I to był pierwszy szok jaki przeżyłem po przesiadce ze S(z)kody. Zaraz po skrzyni biegów...
Pozdor Myjk
Mish napisał(a):Czy powyżej jakiejś prędkości wspomaganie kierownicy, lub inne ustrojstwo, powoduje, że kierownica daje pewien opór? Jechałem ostatnio na prostej drodze ok. 120km/h, ot prędkość przelotowa
Zauważyłem, że gdy lekko poruszam kierownicą w prawo/w lewo od pozycji neutralnej czuję pewien minimalny opór, bardzo łatwy do przełamania... wygląda to jakby jakieś zabezpieczenie przed ruchami kierownicy prawo/lewo mogącymi spowodować utratę panowania nad samochodem powyżej pewnej prędkości...
Efekt ten nieco przypominał kierownice od komputerów do gier...
Tutaj...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... kierownicy
...opisałem mój problem i stwierdzam, ze masz podobny objaw, który zauważyłem u siebie – opór łatwy do przełamania – ładnie ujęta sprawa. Choć może mamy lekko różne odczucia... tak to się zachowuje (u mnie), że człowiek ma wrażenie dyskomfortu w prowadzeniu auta (tak jakby tracił na ułamek sekundy panowanie nad autem – ja to tak odczuwam i uważam to za spory dyskomfort). Dodam, że opisywałem niskie prędości, ale po dalszym użytkowaniu stwierdzam empirycznie, że dzieje sięta również przy szybszych 100/120 km/h.
W piątek jadę do serwisu w celu zbadania układu wspomagnia i wyjaśnienia czy tak ma to działać czy nie.
- Od: 23 sty 2009, 19:37
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 140 KM
Czytałem KAi Twój post, ale u mnie to raczej przypomina wspomniany efekt żyroskopowy... Nie jest to dyskomfort... Niemniej jednak jak będziesz miał informację od swojego dealer'a, to poproszę o wpis z jego diagnozą... Pozdrawiam
- Od: 7 gru 2008, 02:36
- Posty: 167
- Skąd: Upadłych Aniołów
- Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi
panowie to chyba ma tak być................... mam to samo
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
Bo to wygląda, jakby początkowa czułość kierownicy przy wyższych prędkościach była niższa celem uniknięcia utraty panowania nad pojazdem... wystarczy wychylić ciut mocniej (np. wyprzedzanie, zmiana pasa) i to momentalnie odpuszcza... Chyba należy się po prostu przyzwyczaić
- Od: 7 gru 2008, 02:36
- Posty: 167
- Skąd: Upadłych Aniołów
- Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi
Mish napisał(a):Czytałem KAi Twój post, ale u mnie to raczej przypomina wspomniany efekt żyroskopowy... Nie jest to dyskomfort... Niemniej jednak jak będziesz miał informację od swojego dealer'a, to poproszę o wpis z jego diagnozą... Pozdrawiam
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=20
- Od: 23 sty 2009, 19:37
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 140 KM
E tam, Wróćta lepiej na imprezy
M6 ma prymitywny układ wspomagania hydro-elektro z bardzo małą bezpośredniością działania i nie ma żadnej progresji zmniejszania siły jego działania ( są jednakowoż i plusy tego: praktyczna bezawaryjność w porównaniu do innych marek)...
M6 ma prymitywny układ wspomagania hydro-elektro z bardzo małą bezpośredniością działania i nie ma żadnej progresji zmniejszania siły jego działania ( są jednakowoż i plusy tego: praktyczna bezawaryjność w porównaniu do innych marek)...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6