Bicie na kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mish » 24 sty 2009, 19:30

nie, z samochodem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez jarku007 » 26 sty 2009, 10:32

Witam .
KAi napisał(a): kurde nawet dobrze nie opiłem tego auta
<br>Faktycznie to błąd , bo człowiek nie wielbłąd ... ( w szczególności w takich okazjach <lol> )
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez KAi » 6 lut 2009, 23:30

ehhh dobra...
jestem po wizycie w serwisie i...nic nienormalnego się nie dzieje... Po dość długiej jeździe z szefem serwisu, stwierdza on, że czuje również to co ja przy lekkich ruchach kierównicy w prawo, w lewo, nawet przy większych prędkościach, ale nie jest to nic co mogłoby wskazywać na awarię układu wspomagania. Tak to działa w M6.

Moj problem jest spowodowany pracą silnika elektrycznego i zmianą kierunku jego pracy. Czyli w momencie odkręcania kierwonicy w prawo lub w lewo, przy małym lub specyficznym wychyleniu i jej powrocie do jazdy na wprost, lekki opór (lub jak ja to nazwałem szarpnięcie, skok, czy wrażenie bicia, w każdym razie bardzo łatwe do przełamania) jest spowodowany własnie zmianą kierunku pracy silnika układu wspomagania. NIe dzieje się to zawsze, bo tak jak wcześniej wspominałem, przy zakrętach np. 90 stopni, jakimś ruchu zdecydowanym i zdecydowanym powrocie kierownicy do jazdy na wprost efekt tego oporu nie występuje.

Praca tego silnika to jakaś wypadkowa wartości: prędkość liniowa, prędkość obrotowa i promień skrętu kierownicy – mierząc te wartości, układ odpowiednio dopoasowuje siłę wspomagania i daltego raz ten opór się pojawia, raz go nie ma – troszkę tego do końca nie kumam... :|

Dodatkowo mam wydruk z programu diagnostyczego (sprawdzenie wszystkiech systemów – ale nie pamiętam jak to się nazywa bo wydruk został w samochodzie) – żadnych errorów, nic w pamięci nie ma...

Nie wiem co o tym mam myśleć, ale jedno mi do bani przychodzi, że szef serwisu jadąc przez 15 minut autem, czując w jakimś tam sposób to co ja czuję, mówi mi że wszystko jest ok? Mam mu wierzyć? heh :|
Najgorsze jest to, że jakby mi koło odpadło to serwis by wiedział, zę trzeba założyć nowe i wszystko gra i sprawa zamknięta a takie [tiiit] mać tematy jak mój są raczej rzeczą subiektywną, każdy może sobie to na własny sposób interpretować, odczuwać – mi to że niby prawidłowe działanie przeszkadza – ale jak już na innych wątkach pisano do niektórych rzeczy trzeba się w mazdzie przyzwyczaić.... mi się to nie podoba :|

Ostatetecznie wyjechałem z serwisu, troszkę uspokojony, do momentu jazdy do domu, gdzie zamiast delektować się karwa jazdą tym autem, szukam i myślę, obserwuję jak działa kierownica i nie da się cieszyć... czuć często wyraźnie te dziwne opory czasem ich nie czuć w ogóle... normalnie zaraz dostanę jakieś korby... <glupek2>

Auto jest na gwarancji jeczsze niemal przez 3 lata, zawszę mogę przyjechać do serwisu – tylko czego od nich rządać skoro układ działa porpawnie?
Postanowiłem poczekać do wymiany kół na letnie i wtedy będę miał pełny obraz sytuacji...a co zrobię to nie wiem.. :(

sorry za chaos...

pozdr
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 19:37
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 140 KM

Postprzez KAi » 31 paź 2009, 03:12

Hej – mała reaktywacja po czasie...

Jak się w końcu skonczyło? – Otóż po wymianie kół na letnie problem dalej występował...

i... skończyło się na gwarancyjnej wymianie całego sterownika układu wspomagania – po tym problem zniknął... <diabełek>

pozdr
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 19:37
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 140 KM

Postprzez Jaksa » 31 paź 2009, 22:46

KAi napisał(a):skończyło się na gwarancyjnej wymianie całego sterownika układu wspomagania
Dokładnie , ja tez juz jestem po wymianie .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez PiterPlay » 13 lis 2009, 01:45

Witam Mam dosc duzy problem z tarczami hamulcowymi. W Ciagu pol roku wymienilem 5 kompletow tarcz z przodu oczywiscie wszystkie na gwarancji i wszystkie mialy podobne objawy. Po 2 tygodniach uzytkowania nowych tarcz wszystko bylo bardzo fajnie az po 3 tygodniu przy hamowaniu ze 120 km ogromne bicie wyczuwane na kierownicy i kolejna wymiana tarcz. Przerobilem 2 razy brembo, 2 razy ATe a teraz wymienilem na luckasy wraz z klockami luckasa mimo tego ze stare klocki byly jeszcze jak nowe ale przy wymianie 5 kompletu mechanik sprawdzil mi piasty i okazalo sie ze jest bicie na piastach na prawej wieksze a na lewej troche mniejsze ktore przenosi sie dalej na tarcze gdzie to zjawisko jest juz widoczne golym okiem. Slyszalem o przetaczaniu tarcz razem z piastami na aucie. czy cos takiego to dobry pomysl czy raczej wymieniac pisaty pewnie razem z lozyskami a lozyska nowe od 4 miesiecy??? Dzieki za pomoc
PiterPlay
 

Postprzez Yapa » 13 lis 2009, 02:39

KAi napisał(a):Przy wolnej jeździe np w sznurze samochodów (max 50-60 km/h) zaobserwowałem dość dziwne zjawisko – przy lekkim "wychylaniu" sie aby zobaczyć czy mogę wyprzedzić np. i następenie w momencie powrotu auta do jazdy "na wprost" kierwonica wraca tak jakby skokowo – czuję bardzo leciutkie jej bicie...tak jakby – takie dwa trzy krótkie skoki a wg mnie powinno się to płynnie odbywać. NIe ma znaczenia też czy skręcam lekko w prawo czy w lewo. Zaznaczam, że jest to lekkie tylko skręcenie kierwonicy. Przy skrętach zdecydowanych, szybszych, objawu takiego nie ma. Przy jeździe na wprost w całym paśmie prędkości nie ma żadnego bicia, kierownica jest mega stabilna.

podpinam się pod temat
mam dokładnie takie same objawy, wszystko zaczęło się po wymianie kół na zimówki
wyważane już 3-krotnie :|
ASO nie widzi problemu...
GG chyba ma inne wspomaganie niż GH...
Ki diabeł?
dodam jeszcze jedno – gdy puszczę kierownicę, to przy niektórych prędkościach obserwuję jej myszkowanie tzn. kręci się minimalnie w lewo i prawo, szczególnie jak nie dodaję gazu, tylko auto zwalnia z obrotów, gdy nacisnę hamulec momentalnie mam mocniejszy ruch kierownicy.
spróbuję zamienić koła z tyłu na przód i pojechać na stację diagnostyczną...
dodaję jeszcze jeden konkret – przy większym kręceniu kierą, np. podczas manewrowania, słyszę jakieś skrzypienie –"brrrt". To samo brrrt usłyszałem podczas wysiadania. Zmiana obciążenia przedniej osi powoduje ów hałas. Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdr.
Ostatnio edytowano 15 lis 2009, 02:27 przez Yapa, łącznie edytowano 4 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Yapa » 14 lis 2009, 15:00

PiterPlay napisał(a):lyszalem o przetaczaniu tarcz razem z piastami na aucie. czy cos takiego to dobry pomysl czy raczej wymieniac pisaty pewnie razem z lozyskami a lozyska nowe od 4 miesiecy?

przetoczenie tarczy ma sens, gdy tarcza jest krzywa. gdy pisata jest krzywa, tarcza też po paru hamowaniach będzie się krzywić, więc przetoczenie tarcz, nawet na kołach, zlikwiduje tylko objaw a nie usunie przyczyny. myślę, że musisz przyjrzeć się piastom...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez ptaszor » 10 sty 2013, 15:43

Witam panów, mam jeden zastanawiający mnie problem. od kilku dni zaobserwowałem dziwne bicie na kierownicy. Pojawia się ono przy każdej prędkości nawet na gładkiej jak stół drodze, najbardziej odczuwalne jest po puszczeniu pedału gazu gdy przyspieszam w zasadzie ono nie występuje. Występuje nawet podczas gdy silnik jest całkowicie wyłączony. Autko to Mazda 6 2004 136km
Poniżej wklejam link do filmiku na którym pokazana jest cała sytuacja

W aucie wymieniane były drążki skrętne. luzów żadnych nie zaobserwowałem.
Pozdrawiam
Zadowolony posiadacz japońca :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2011, 14:39
Posty: 20
Skąd: Goleniów
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD = Istny Szatan :)
Volvo S40 II

Postprzez rymko » 10 sty 2013, 17:34

Epilepsja mazdy ?
To nowy objaw czy tak było "od zawsze" ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez matthies » 10 sty 2013, 17:41

czy oprócz drgania, auto również całe skacze tak minimalnie po drodze?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ptaszor » 10 sty 2013, 17:55

Drgania głównie są na kierownicy i delikatnie czuć je na pedałach, pasażerowie tego jakoś specjalnie odczuwają za to zaraz po puszczeniu kierownicy auto ciągnie mocno w lewo. Jak się jedzie powoli wręcz skręca kierownica, Czuć to dosłownie od kilku dni.
Zadowolony posiadacz japońca :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2011, 14:39
Posty: 20
Skąd: Goleniów
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD = Istny Szatan :)
Volvo S40 II

Postprzez matthies » 10 sty 2013, 18:07

ja na mechanice to znam się jak na hodowli jedwabników, ale jeżeli na równej drodze to się dzieje, to coś musialo się poluzować i to znacznie. może coś w kolumnie ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez KrzychuM6 » 10 sty 2013, 19:10

moze kola masz zle wywazone... albo najechales na cos i bula wyskoczyla
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez ptaszor » 10 sty 2013, 20:15

Koła wyważone, opona zdrowa. dopiero wróciłem z garażu sprawdzałem wszystko co możliwe, jak by były niewyważone koła to nie było by tego czuć przy nawet 20km/h. W zawieszeniu nie ma żadnych stuków ani puków, Kolega Podpowiada mi że możliwe że to przegub, ale czy były by tego takie objawy?
Zadowolony posiadacz japońca :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2011, 14:39
Posty: 20
Skąd: Goleniów
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD = Istny Szatan :)
Volvo S40 II

Postprzez dobrzyn22 » 10 sty 2013, 21:05

łączę z istniejącym wątkiem..

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 10 sty 2013, 21:35

ptaszor napisał(a):Koła wyważone, opona zdrowa. ..

mimo wywarzenia nalezy dokladnie obejrzec opony..
lub eksperymentalnie pozamieniac je miejscami i obrocic ich kierunek toczenia, newet jesli sa kierunkowe..
kiedys mialem taki przypadek, w nissanie P10 i bylem pewien, ze lozysko lub cos gorszego, pomimo ze przedtem byly kolo na zero wywarzone, jedna opona miala defekt i to spory...
pozdr.E
Ostatnio edytowano 10 sty 2013, 21:52 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez siemek55 » 10 sty 2013, 21:46

W oplu miałem identyczne objawy.Przyczyna-wybrzuszenie na oponie. Drganie nie występowało na nierównościach i przy pokonywaniu łuków. Dopiero kumaty wulkanizator mi to znalazł. Było naprawdę niewielkie, a mimo to dawało podobne efekty.Sprawdź jeszcze raz co napisali koledzy wyżej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Enduro » 10 sty 2013, 21:53

siemek55 napisał(a):W oplu miałem identyczne objawy.Przyczyna-wybrzuszenie na oponie. Drganie nie występowało na nierównościach i przy pokonywaniu łuków....

rowniez wypatrzenie opony na bok moze powodowac rozne dziwne efekty podczas jazdy.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zigu18 » 10 sty 2013, 23:08

Jest sposób żeby to sprawdzić, zamiana tyłu z przodem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6