Korek miski oleju

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez danielzugaj » 13 sty 2009, 22:37

Witam,

pytanie skierowane do osób wymieniających osobiście w swoich "szóstkach" olej.

Otóż, jaki jest korek miski? Taki jak w nowszych fordach: śruba zintegrowana z uszczelką gumową? Czy standardowa śruba z podkładką miedzianą jako uszczelka (jeśli tak, to jaką średnicę podkładki kupić?)?

Pytam, ponieważ przygotowuję się do wymiany oleju i chiałbym kupić przed spuszczeniem starego ojelu wszystkie elementy eksploatacyjne :)

Pozdrawiuam
danielzugaj
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2008, 18:21
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 121KM ('03)

Postprzez Krisek » 14 sty 2009, 00:54

Jezeli zmieniasz olej sam ... Polecam kupic Drain Valve.

Fumoto or Femco ...

ja osobiscie wole Femco .. skonczy sie problem podkladek i strachu przed nie dokrecona sruba lub uszkodzonym gwintem ...

http://www.drainplug.com/

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Blaster7 » 14 sty 2009, 09:26

Klucz 19 i nic nie kupuj dokręć i zapomnij o tym...............Kup coś żonie a nie podkładke ;P
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Jaksa » 14 sty 2009, 12:46

Blaster7 napisał(a):Klucz 19 i nic nie kupuj dokręć i zapomnij o tym...............Kup coś żonie a nie podkładke

<spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ben. » 24 paź 2011, 12:40

Gdzie dobrać śrubę/korek spustowy miski olejowej mój delikatnie mówiąc nie nadaje już się a w ASO cena z kosmosu i trzeba czekać.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez Grucha » 24 paź 2011, 12:41

A nie pasuje od EU?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez ben. » 25 paź 2011, 11:24

Możliwe że pasuje tym bardziej że to 2.3
Niestety nie odkręcając nie mogę być pewny.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez CLAU » 2 wrz 2014, 17:36

Ktoś ma numer części lub kupował w ASO śrubę/korek od miski olejowej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dobrzyn22 » 2 wrz 2014, 21:04

CLAU napisał(a):lub kupował w ASO śrubę/korek od miski olejowej ?

potrzebujesz wymiary ??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez CLAU » 2 wrz 2014, 21:20

Potrzebuje kupić chyba nową bo za bardzo starą dowaliłem i przy niej się teraz poci. Uszczelka raczej padła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziol » 2 wrz 2014, 21:39

na taśmę teflonową można wkręcić,uszczelniasz gwint i po problemie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 3 wrz 2014, 07:29

więc jeśli chodzi o wymiary miedzianej podkładki korka miski olejowej :

piojan napisał(a):A więc dla potomnych
Parametry (ze strony: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=9B1603):
Średnica wewnętrzna [mm]: 14
średnica zewnętrzna [mm]: 20
Grubość [mm]: 2
W sklepie intercars jako: SAS3130270
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez CLAU » 3 wrz 2014, 09:39

Nie będę uszczelniał na żadne teflony, takie druciarstwo mnie nie interesuje. Wole kupić nową oryginalną śrubę.

@dobrzyn: tam nie ma żadnej miedzianej uszczelki tak jak w VW. Śruba w Mazdzie jest zintegrowana z uszczelką gumową.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dobrzyn22 » 3 wrz 2014, 09:56

moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tadziol » 3 wrz 2014, 10:33

Obrazek
element 10-404 to śruba/korek spustowy
element 99564-1400 to uszczelka.
dwa osobne elementy

CLAU napisał(a):Śruba w Mazdzie jest zintegrowana z uszczelką gumową.

coś Ci się podrutowało jak widać na powyższym obrazku.
aaaa....uszczelka też jest do kupienia w iparts.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rymko » 3 wrz 2014, 12:27

CLAU jest w ofercie zarówno uszczelka gumowa jak i miedziana.
Cokolwiek założysz będzie ok.
Ja przy każdej wymianie zakładam nową podkładkę miedzianą za 1 pln i jest git :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez CLAU » 3 wrz 2014, 13:11

Znajdę obrazek w wolnej chwili to Wam pokaże, bo macie chyba inne śruby. U mnie guma jest naciągnięta aż na kołnierz sruby i generalnie nie ma opcji aby to zdjąć – guma jest twarda i jakby spasowana razem z kapturem śruby. W innych autach rzeczywiście uszczelki były osobne – czy to gumowe czy miedziane.

Ja mam coś takiego:

Obrazek

Guma zachodzi na kołnierz ale nie da rady tego praktycznie ściągnąć bez uszkodzenia.
3 rózne ASO po vinie potwierdzały, że filtr oleju to puszka a tymczasem ja mam wkład papierowy więc spodziewam się, że śrubę też mogę mieć jakaś dziwną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziol » 3 wrz 2014, 13:41

CLAU napisał(a):3 rózne ASO po vinie potwierdzały, że filtr oleju to puszka a tymczasem ja mam wkład papierowy więc spodziewam się, że śrubę też mogę mieć jakaś dziwną.

ależ proszę bardzo ;) dla tego samego silnika : filtr jako wkład.23-802
więc nie rozumiem problemu śruby :| ,no chyba,że masz wymieniony silnik ?!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Fred.X » 3 wrz 2014, 13:45

CLAU napisał(a):Ja mam coś takiego:
ja mam podobną , tylko z miedzianą uszczelką , dzisiaj widziałem <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez CLAU » 3 wrz 2014, 14:02

@ tadziol: nie wiem jak to sprawdziłeś, mi ASO potwierdzało, że powinienem mieć puszkę i kupiłem puszkę Knechta, która teraz leży niepotrzebna w szafie, ale oni sami nie byli pewni. Okazało się, że mam wkład – mi to nie przeszkadza, silnik nie był wymieniany.

Ale śruba tak jak na obrazku, ma scaloną uszczelkę ze sobą, ona jest dosyć płaska i twarda i po 10 latach to nie spodziewam się, aby trzymała jakoś dobrze. Samej gumy pod moją konkretną śrubkę to raczej nie znajdę bo to jest jeden element i wygląda na nierozbieralny bez uszkodzenia.


UPDATE:

znalazłem dziada, jest w intercarsie do kupienia przy Fordzie Maverick, poniżej ładne zdjęcie z InterCarsu:

Obrazek

Może przy wymianie zgubili oryginalną śrubę i dali kiedyś inną. Sam kiedyś utopiłem śrubę z VW w kanale. Albo taka u mnie była od nowości – tak czy siak znalazłem w IC, zamówiłem razem z filtrem i na koniec miesiąca pewnie wymiana przy 188 000km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6