Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD
wysłałem zapytanie z www z banerka, nie będę jeszcze chłopa molestował przez pw
- Od: 12 sty 2011, 13:50
- Posty: 5
Witam,
LUDZIE POMOCY
Mam Mazde 6 Diesel z 2004r, przebieg 115tys.
Problem wygląda tak:
– w czasie postoju coś stuka przy wciskaniu sprzęgła,
– coś mocno stuka przy wciśnięciu sprzęgła celem zmiany biegu z 1 na 2 , z 2 na 3, itd az do z 4 na 5
– stuk przy zmianie biegów pojawia się gdy auto (przy wciśniętym na moment sprzęgle) schodzi z obrotów żeby wrzucić wyższy bieg,
– właściwie w tym momencie (przy wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegu na wyższy gdy auto na moment traci obroty) stuk jest już tak intensywny i silny że przypomina terkotanie a nie stukanie,
– nie zaobserwowałem tego trajkotania przy redukcji biegów w dół, czyli z 4 na 3 lub z 3 na 2,
– dodam że auto ma wymienione koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko, docisk i tarczę.
Czy ktoś ma może jakiś pomysł bo autko jest potrzebne do codziennych dojazdów do pracy a boje się je bardziej zmasakrować [ tym bardziej ze mam to autko dopiero od 2 miesięcy :/ ).
Z góry dzięki!!
LUDZIE POMOCY
Mam Mazde 6 Diesel z 2004r, przebieg 115tys.
Problem wygląda tak:
– w czasie postoju coś stuka przy wciskaniu sprzęgła,
– coś mocno stuka przy wciśnięciu sprzęgła celem zmiany biegu z 1 na 2 , z 2 na 3, itd az do z 4 na 5
– stuk przy zmianie biegów pojawia się gdy auto (przy wciśniętym na moment sprzęgle) schodzi z obrotów żeby wrzucić wyższy bieg,
– właściwie w tym momencie (przy wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegu na wyższy gdy auto na moment traci obroty) stuk jest już tak intensywny i silny że przypomina terkotanie a nie stukanie,
– nie zaobserwowałem tego trajkotania przy redukcji biegów w dół, czyli z 4 na 3 lub z 3 na 2,
– dodam że auto ma wymienione koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko, docisk i tarczę.
Czy ktoś ma może jakiś pomysł bo autko jest potrzebne do codziennych dojazdów do pracy a boje się je bardziej zmasakrować [ tym bardziej ze mam to autko dopiero od 2 miesięcy :/ ).
Z góry dzięki!!
- Od: 8 gru 2010, 13:50
- Posty: 8
- Skąd: Zabrze
- Auto: MAZDA 6 DIESEL, 136PS, 2004r
czesc.
mam ten sam problem.
auto dzis z warsztatu odbieram.
mechanicy twierdzili , ze poszlo lożysko w rolce ktora napedza pasek altermatora.
rolka kosztuje 100 zl, pasek tez ze 100, niestety napinacz ponad 1000 bo nie ma zamiennika i sprowadzali go z oryginalny z ASO Mazdy.
doczytalem , na naszym forum , że podobno wystarczy wymienic lozyska w rolkach i efekt bedzie dobry a 3 razy tanszy. trudno ja juz musze zaplacic za oryginal.
to co mnie natomiast zainteresowalo to że masz wymienione koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko, docisk i tarczę.
skoro masz to wymienione i w silniku trejkocze to jest dla mnie informacja ze warsztat chyba chce mnie naciagnać na wymiane kola i czesci sprzegla. nie mam ich co prawda w dobrym stanie ale jest to dla mnie sygnal ze zuzyte kolo dwumasowe i sprzeglo jak to twierdzi mechanik nie musi miec wplywu na rolki paska alterntora i napinacz
pozdrawiam
mam ten sam problem.
auto dzis z warsztatu odbieram.
mechanicy twierdzili , ze poszlo lożysko w rolce ktora napedza pasek altermatora.
rolka kosztuje 100 zl, pasek tez ze 100, niestety napinacz ponad 1000 bo nie ma zamiennika i sprowadzali go z oryginalny z ASO Mazdy.
doczytalem , na naszym forum , że podobno wystarczy wymienic lozyska w rolkach i efekt bedzie dobry a 3 razy tanszy. trudno ja juz musze zaplacic za oryginal.
to co mnie natomiast zainteresowalo to że masz wymienione koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko, docisk i tarczę.
skoro masz to wymienione i w silniku trejkocze to jest dla mnie informacja ze warsztat chyba chce mnie naciagnać na wymiane kola i czesci sprzegla. nie mam ich co prawda w dobrym stanie ale jest to dla mnie sygnal ze zuzyte kolo dwumasowe i sprzeglo jak to twierdzi mechanik nie musi miec wplywu na rolki paska alterntora i napinacz
pozdrawiam
- Od: 21 mar 2010, 02:56
- Posty: 4
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 2.0 120 KM Kombi
r.prod.2004
msk28 napisał(a):rolka kosztuje 100 zl, pasek tez ze 100, niestety napinacz ponad 1000 bo nie ma zamiennika
Zostałeś okłamany
Kompletny rozrząd (napinacz, pasek rolki – bez pompy wody) do M6, dokładnie identyczny z tym sprzedawanymi przez ASO kosztuje ... 800zł
Pytanie jeszcze jedno – jakiej firmy założono Ci pasek?
Z poradnika dowiesz się czemu jest to bardzo ważne.
witam
bede na 99 % do wymiany mial k2m , i być może komplet sprzęgła mazdzie 6 2004r 121 KM
czy warto kupić te części firmy LUK ?
komplet 3 tys. ( 2,3 tys. k2m i ok. 700 sprzęgło ), warsztat jak sam to zamówi będzie drożej o kilka stówek.
LUK podobno robi to firmowo dla Mazdy wiec warsztat dostanie zapewne te same czesci.
przebieg 172 tys. ale realnie po którkim dochodzeniu jest 270 tys.
mam zamiar pośmigac moją mazda jeszcze z 5-6 lat więc czy te części dadzą radę przed kolejną wymianą ?
bede na 99 % do wymiany mial k2m , i być może komplet sprzęgła mazdzie 6 2004r 121 KM
czy warto kupić te części firmy LUK ?
komplet 3 tys. ( 2,3 tys. k2m i ok. 700 sprzęgło ), warsztat jak sam to zamówi będzie drożej o kilka stówek.
LUK podobno robi to firmowo dla Mazdy wiec warsztat dostanie zapewne te same czesci.
przebieg 172 tys. ale realnie po którkim dochodzeniu jest 270 tys.
mam zamiar pośmigac moją mazda jeszcze z 5-6 lat więc czy te części dadzą radę przed kolejną wymianą ?
- Od: 21 mar 2010, 02:56
- Posty: 4
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 2.0 120 KM Kombi
r.prod.2004
Wpisz w to okienko na górze (przeszukaj ten wątek) "LUK" i poczytaj, a nie się powtarzasz z pytaniem, które już tu padło i zostało omówione
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Panowie pytanko
Mam problem i nie wiem czy to chodzi o 2M, otóż na małych obrotach, a szczególnie jak toczę się na 1 bądź 2 słychać niezły stukot z silnika. Wajcha od zmiany biegów napierdziela jak szalona. Po wciśnięciu sprzęgła oczywiście odgłosy ustają. Pomaga również trzymanie silnika powyżej 2tyś obrotów. Czy koło dwumasowe zdechło czy może być inna przyczyna?
Pozdrawiam
Edit by Bandit: Ostatni raz widzę, że pytasz o to samo w kilku wątkach Następnym razem poleci ostrzeżenie.
Mam problem i nie wiem czy to chodzi o 2M, otóż na małych obrotach, a szczególnie jak toczę się na 1 bądź 2 słychać niezły stukot z silnika. Wajcha od zmiany biegów napierdziela jak szalona. Po wciśnięciu sprzęgła oczywiście odgłosy ustają. Pomaga również trzymanie silnika powyżej 2tyś obrotów. Czy koło dwumasowe zdechło czy może być inna przyczyna?
Pozdrawiam
Edit by Bandit: Ostatni raz widzę, że pytasz o to samo w kilku wątkach Następnym razem poleci ostrzeżenie.
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
- Od: 12 sie 2008, 18:12
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 Diesel 121KM
Dylemat mój polega na rozważeniu czy kupić samo sprzęgło czy jeszcze do tego k2m, które kosztuje ponad 2k.
Dodam jeszcze, że sprzęgło odpowietrzyłem, zmieniłem podkładki pod wtryskami i przeprowadziłem kalibrację, która się powiodła. Auto jeździ aż miło. Czyli temat wtrysków, o którym czytałem na forum mogę sobie darować.
W trasie kocham swoją Madzię ale w korku ...
Zastanawiam się jeszcze (w przedmiocie wibracji 1000 – 1200 rpm) nad poduszką silnika. Czy może dawać taki efekt?
Dylemat skończył się kołem za 2250 (oryginał) + profilaktycznie sprzęgło 780 + robota 400 aaaa i nowy olej w skrzyni 155 czyli ogółem 3.585,00PLN.
Śmiga aż miło. A do sprzęgła tak lekko działającego to jeszcze muszę przywyknąć
Pieniądze może i spore, wrażenia po wymianie bezcenne...
- Od: 24 cze 2010, 12:28
- Posty: 17
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2005
Przejrzałem ten wątek i nie znalazłem informacji jednoznacznie negatywnych o kole dwumasowym Luk'a (poza tym jednym przypadkiem). Czy ktoś miał taką sytuację, że zamontował, przejechał 60-80k km i jest niezadowolony? W ASO podano mi cenę za koło i kompletne sprzęgło ok. 5500 (z 10% bonifikatą dla stałych klientów , więc jest różnica. Biorąc pod uwagę, że na oryginale auto przejechało 125k km, to drugie tyle na Luk'u mnie zadowoli.
Aha, zawczasu proszę o powstrzymanie się "specjalistów od uświadamiania naiwnych" od ironicznych komentarzy. Z tych 125 tys. km osobiście przejechałem połowę. Po 6-ciu latach, przy stanie 110 tys. wymieniłem rozrząd, który był jeszcze w dobrym stanie (pasek, napinacz). Samo koło 2M nie daje jeszcze dramatycznych objawów, ale od pół roku, przy ruszaniu "podpieram się" sprzęgłem (tak "twardo" bierze, już od dłuższego czasu, szczególnie, gdy samochód jest obciążony), a teraz, dodatkowo, przy wciśniętym sprzęgle słyszę pisk, więc samochód czeka na wizytę u mechanika.
PS A propos tych przekręcanych liczników. Po co bawić się w lewe pieczątki, czy telefony? Niech (dajmy na to, Niemiec) przejedzie w pierwszym roku 50k km, w drugim 50k, w trzecim też 50k, ale po tych 3 latach przed wizytą w ASO, za 30 Euro, skoryguje licznik i w następnych latach podobnie (żonie samochód przekazał... Wtedy, wydaje mi się, cały system ewidencji komputerowej, który jest w ASO, chyba staje się bezużyteczny...?
Aha, zawczasu proszę o powstrzymanie się "specjalistów od uświadamiania naiwnych" od ironicznych komentarzy. Z tych 125 tys. km osobiście przejechałem połowę. Po 6-ciu latach, przy stanie 110 tys. wymieniłem rozrząd, który był jeszcze w dobrym stanie (pasek, napinacz). Samo koło 2M nie daje jeszcze dramatycznych objawów, ale od pół roku, przy ruszaniu "podpieram się" sprzęgłem (tak "twardo" bierze, już od dłuższego czasu, szczególnie, gdy samochód jest obciążony), a teraz, dodatkowo, przy wciśniętym sprzęgle słyszę pisk, więc samochód czeka na wizytę u mechanika.
PS A propos tych przekręcanych liczników. Po co bawić się w lewe pieczątki, czy telefony? Niech (dajmy na to, Niemiec) przejedzie w pierwszym roku 50k km, w drugim 50k, w trzecim też 50k, ale po tych 3 latach przed wizytą w ASO, za 30 Euro, skoryguje licznik i w następnych latach podobnie (żonie samochód przekazał... Wtedy, wydaje mi się, cały system ewidencji komputerowej, który jest w ASO, chyba staje się bezużyteczny...?
- Od: 2 kwi 2008, 19:11
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 MZR CD
jednoznacznie negatywnych o kole dwumasowym Luk'a (poza tym jednym przypadkiem).
W tej sprawie zapytaj Jakse, wspominał mi coś o tym ostatnio przy okazji wizyty.
Po 6-ciu latach, przy stanie 110 tys. wymieniłem rozrząd, który był jeszcze w dobrym stanie (pasek, napinacz).
A jak to zdiagnozowałeś? Organoleptycznie? W moim poprzednim aucie też wyglądał dobrze, tylko się niestety zerwał
Było FF MK1 2002 1.6, jest Mazda 6 2006 2.0 CDTI
Ja mam następujące objawy.
Zaczęło się od lekkiego drgania silnikiem przy przyspieszaniu w zakresie 1500-1900 RPM.
Później doszły drgania na biegu jałowym + mocne drganie przy gaszeniu silnika. Sądziłem że to poduszka olejowa pod silnikiem.
jednak ostatnio samochód stał się trochę bardziej zamulony. Wolniej się zbiera, drgania są, pedał pracuje strasznie miękko (na moje oko sprzęgła już nie ma), a przy przyspieszaniu i zmianie biegów jest słyszalny taki dziwny dźwięk.
Mam jeszcze pytanie czy ta poduszka pod silnikiem znajduje się po stronie kierowcy i czy jest możliwy jest z niej wyciek oleju? Czytałem gdzieś że jest ona olejowo-powietrzna czy jakoś tak.
Zaczęło się od lekkiego drgania silnikiem przy przyspieszaniu w zakresie 1500-1900 RPM.
Później doszły drgania na biegu jałowym + mocne drganie przy gaszeniu silnika. Sądziłem że to poduszka olejowa pod silnikiem.
jednak ostatnio samochód stał się trochę bardziej zamulony. Wolniej się zbiera, drgania są, pedał pracuje strasznie miękko (na moje oko sprzęgła już nie ma), a przy przyspieszaniu i zmianie biegów jest słyszalny taki dziwny dźwięk.
Mam jeszcze pytanie czy ta poduszka pod silnikiem znajduje się po stronie kierowcy i czy jest możliwy jest z niej wyciek oleju? Czytałem gdzieś że jest ona olejowo-powietrzna czy jakoś tak.
- Od: 30 lip 2009, 11:01
- Posty: 1112
- Auto: m6
witam,
przeglądając ten wątek sporo było napisane o dobrej eksploatacji auto co w yniku wydłuży zycie K2M, sprzęgła
Niestety nie ma info odnośnie co to jest dokładnie ta dobra eksploatacja
czy ktoś może wskazać kilka punkt prawidłowej eksploatacji MAdzi w warunkach miejskich jak i poza..
z góry serdeczne dzięki
przeglądając ten wątek sporo było napisane o dobrej eksploatacji auto co w yniku wydłuży zycie K2M, sprzęgła
Niestety nie ma info odnośnie co to jest dokładnie ta dobra eksploatacja
czy ktoś może wskazać kilka punkt prawidłowej eksploatacji MAdzi w warunkach miejskich jak i poza..
z góry serdeczne dzięki
- Od: 23 cze 2006, 18:57
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD (CiTD) 2003 r
Pamek napisał(a):Unikanie obrotów 1500rpm
Więc to jest generalnie jakiś kosmiczny mit z tymi 1500 obrotami.
Wystarczy pamiętać żeby nie dusić silnika na ZA NISKICH obrotach. A to chyba każdy potrafi wyczuć kiedy są za niskie.
Podpisuję się pod słowami Mariusza. Na parkingu troszkę gazu – czyli nie dusić na półsprzęgle. I płynnie zmieniać biegi – synchronizować odpuszczenie pedału sprzęgła z dodawaniem gazu – nie "strzelać" ze sprzęgła.
s i w y napisał(a):Ja mam następujące objawy.
Zaczęło się od lekkiego drgania silnikiem przy przyspieszaniu w zakresie 1500-1900 RPM.
Później doszły drgania na biegu jałowym + mocne drganie przy gaszeniu silnika. Sądziłem że to poduszka olejowa pod silnikiem.
jednak ostatnio samochód stał się trochę bardziej zamulony. Wolniej się zbiera, drgania są, pedał pracuje strasznie miękko (na moje oko sprzęgła już nie ma), a przy przyspieszaniu i zmianie biegów jest słyszalny taki dziwny dźwięk.
Mam jeszcze pytanie czy ta poduszka pod silnikiem znajduje się po stronie kierowcy i czy jest możliwy jest z niej wyciek oleju? Czytałem gdzieś że jest ona olejowo-powietrzna czy jakoś tak.
Witam, może podepnę się gdyż mam podobne objawy z tą różnicą , ze dochodzi drganie budy przy ruszaniu. Przebieg : 240 tys. Będę wdzięczny za pomoc. Dzięki.
- Od: 30 cze 2010, 21:13
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2003 2.0 MZR-CD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6