Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez bieski » 21 sty 2011, 00:02

zagadaj to tego goscia nad toba :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez barbituran » 21 sty 2011, 00:35

wysłałem zapytanie z www z banerka, nie będę jeszcze chłopa molestował przez pw :)
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 13:50
Posty: 5

Postprzez Blizzard2009 » 23 sty 2011, 02:01

Witam,

LUDZIE POMOCY !!

Mam Mazde 6 Diesel z 2004r, przebieg 115tys.

Problem wygląda tak:

– w czasie postoju coś stuka przy wciskaniu sprzęgła,

– coś mocno stuka przy wciśnięciu sprzęgła celem zmiany biegu z 1 na 2 , z 2 na 3, itd az do z 4 na 5

– stuk przy zmianie biegów pojawia się gdy auto (przy wciśniętym na moment sprzęgle) schodzi z obrotów żeby wrzucić wyższy bieg,

– właściwie w tym momencie (przy wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegu na wyższy gdy auto na moment traci obroty) stuk jest już tak intensywny i silny że przypomina terkotanie a nie stukanie,

– nie zaobserwowałem tego trajkotania przy redukcji biegów w dół, czyli z 4 na 3 lub z 3 na 2,

– dodam że auto ma wymienione koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko, docisk i tarczę.

Czy ktoś ma może jakiś pomysł bo autko jest potrzebne do codziennych dojazdów do pracy a boje się je bardziej zmasakrować [ tym bardziej ze mam to autko dopiero od 2 miesięcy :/ ).

Z góry dzięki!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 13:50
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 6 DIESEL, 136PS, 2004r

Postprzez msk28 » 12 lut 2011, 11:51

czesc.
mam ten sam problem.
auto dzis z warsztatu odbieram.
mechanicy twierdzili , ze poszlo lożysko w rolce ktora napedza pasek altermatora.
rolka kosztuje 100 zl, pasek tez ze 100, niestety napinacz ponad 1000 bo nie ma zamiennika i sprowadzali go z oryginalny z ASO Mazdy.
doczytalem , na naszym forum , że podobno wystarczy wymienic lozyska w rolkach i efekt bedzie dobry a 3 razy tanszy. trudno ja juz musze zaplacic za oryginal.
to co mnie natomiast zainteresowalo to że masz wymienione koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko, docisk i tarczę.
skoro masz to wymienione i w silniku trejkocze to jest dla mnie informacja ze warsztat chyba chce mnie naciagnać na wymiane kola i czesci sprzegla. nie mam ich co prawda w dobrym stanie ale jest to dla mnie sygnal ze zuzyte kolo dwumasowe i sprzeglo jak to twierdzi mechanik nie musi miec wplywu na rolki paska alterntora i napinacz
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 02:56
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 2.0 120 KM Kombi
r.prod.2004

Postprzez Grzyby » 12 lut 2011, 14:28

msk28 napisał(a):rolka kosztuje 100 zl, pasek tez ze 100, niestety napinacz ponad 1000 bo nie ma zamiennika

Zostałeś okłamany :)
Kompletny rozrząd (napinacz, pasek rolki – bez pompy wody) do M6, dokładnie identyczny z tym sprzedawanymi przez ASO kosztuje ... 800zł
Pytanie jeszcze jedno – jakiej firmy założono Ci pasek?
Z poradnika dowiesz się czemu jest to bardzo ważne.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wrobcio » 12 lut 2011, 15:18

Grzyby czytaj uważnie, bo chodzi tu o napinacz paska wielorowkowego, który to kosztuje ok. 1000zł.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez msk28 » 12 lut 2011, 16:17

witam

bede na 99 % do wymiany mial k2m , i być może komplet sprzęgła mazdzie 6 2004r 121 KM
czy warto kupić te części firmy LUK ?
komplet 3 tys. ( 2,3 tys. k2m i ok. 700 sprzęgło ), warsztat jak sam to zamówi będzie drożej o kilka stówek.
LUK podobno robi to firmowo dla Mazdy wiec warsztat dostanie zapewne te same czesci.
przebieg 172 tys. ale realnie po którkim dochodzeniu jest 270 tys.
mam zamiar pośmigac moją mazda jeszcze z 5-6 lat więc czy te części dadzą radę przed kolejną wymianą ?
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 02:56
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 2.0 120 KM Kombi
r.prod.2004

Postprzez Bandit » 13 lut 2011, 11:35

Wpisz w to okienko na górze (przeszukaj ten wątek) "LUK" i poczytaj, a nie się powtarzasz z pytaniem, które już tu padło i zostało omówione <cisza>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez szalap124 » 10 mar 2011, 00:16

Panowie pytanko

Mam problem i nie wiem czy to chodzi o 2M, otóż na małych obrotach, a szczególnie jak toczę się na 1 bądź 2 słychać niezły stukot z silnika. Wajcha od zmiany biegów napierdziela jak szalona. Po wciśnięciu sprzęgła oczywiście odgłosy ustają. Pomaga również trzymanie silnika powyżej 2tyś obrotów. Czy koło dwumasowe zdechło czy może być inna przyczyna?

Pozdrawiam

Edit by Bandit: Ostatni raz widzę, że pytasz o to samo w kilku wątkach :[ Następnym razem poleci ostrzeżenie.
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 18:12
Posty: 14
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM

Postprzez sabrtek » 24 mar 2011, 16:13

Dylemat mój polega na rozważeniu czy kupić samo sprzęgło czy jeszcze do tego k2m, które kosztuje ponad 2k.
Dodam jeszcze, że sprzęgło odpowietrzyłem, zmieniłem podkładki pod wtryskami i przeprowadziłem kalibrację, która się powiodła. Auto jeździ aż miło. Czyli temat wtrysków, o którym czytałem na forum mogę sobie darować.
W trasie kocham swoją Madzię ale w korku ...
Zastanawiam się jeszcze (w przedmiocie wibracji 1000 – 1200 rpm) nad poduszką silnika. Czy może dawać taki efekt?


Dylemat skończył się kołem za 2250 (oryginał) + profilaktycznie sprzęgło 780 + robota 400 aaaa i nowy olej w skrzyni 155 czyli ogółem 3.585,00PLN.
Śmiga aż miło. A do sprzęgła tak lekko działającego to jeszcze muszę przywyknąć <jupi>
Pieniądze może i spore, wrażenia po wymianie bezcenne... :)
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 12:28
Posty: 17
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2005

Postprzez Yapa » 17 kwi 2011, 23:59

sabrtek napisał(a):Dylemat skończył się kołem za 2250 (oryginał)

coś tanio jak na oryginał...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez sabrtek » 26 kwi 2011, 22:54

Sprawdź na alledrogo u użytkownika motorsystem1 – tam kupiłem. Cena wg. mnie dobra. Mój warsztat chciał za LUK'a 3k.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 12:28
Posty: 17
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2005

Postprzez Ol' Queboocha » 4 maja 2011, 19:16

Przejrzałem ten wątek i nie znalazłem informacji jednoznacznie negatywnych o kole dwumasowym Luk'a (poza tym jednym przypadkiem). Czy ktoś miał taką sytuację, że zamontował, przejechał 60-80k km i jest niezadowolony? W ASO podano mi cenę za koło i kompletne sprzęgło ok. 5500 (z 10% bonifikatą dla stałych klientów :), więc jest różnica. Biorąc pod uwagę, że na oryginale auto przejechało 125k km, to drugie tyle na Luk'u mnie zadowoli.
Aha, zawczasu proszę o powstrzymanie się "specjalistów od uświadamiania naiwnych" od ironicznych komentarzy. Z tych 125 tys. km osobiście przejechałem połowę. Po 6-ciu latach, przy stanie 110 tys. wymieniłem rozrząd, który był jeszcze w dobrym stanie (pasek, napinacz). Samo koło 2M nie daje jeszcze dramatycznych objawów, ale od pół roku, przy ruszaniu "podpieram się" sprzęgłem (tak "twardo" bierze, już od dłuższego czasu, szczególnie, gdy samochód jest obciążony), a teraz, dodatkowo, przy wciśniętym sprzęgle słyszę pisk, więc samochód czeka na wizytę u mechanika.
PS A propos tych przekręcanych liczników. Po co bawić się w lewe pieczątki, czy telefony? Niech (dajmy na to, Niemiec) przejedzie w pierwszym roku 50k km, w drugim 50k, w trzecim też 50k, ale po tych 3 latach przed wizytą w ASO, za 30 Euro, skoryguje licznik i w następnych latach podobnie (żonie samochód przekazał... :) Wtedy, wydaje mi się, cały system ewidencji komputerowej, który jest w ASO, chyba staje się bezużyteczny...?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2008, 19:11
Posty: 12
Auto: Mazda 6 MZR CD

Postprzez Teperek » 4 maja 2011, 21:29

jednoznacznie negatywnych o kole dwumasowym Luk'a (poza tym jednym przypadkiem).

W tej sprawie zapytaj Jakse, wspominał mi coś o tym ostatnio przy okazji wizyty.

Po 6-ciu latach, przy stanie 110 tys. wymieniłem rozrząd, który był jeszcze w dobrym stanie (pasek, napinacz).

A jak to zdiagnozowałeś? Organoleptycznie? W moim poprzednim aucie też wyglądał dobrze, tylko się niestety zerwał :(
Było FF MK1 2002 1.6, jest Mazda 6 2006 2.0 CDTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 11:09
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 6 GY 2006 2.0CDTI 143KM
Jest: Mazda 6 GH 2008 2.0CDTI 140KM

Postprzez s i w y » 5 maja 2011, 08:48

Ja mam następujące objawy.
Zaczęło się od lekkiego drgania silnikiem przy przyspieszaniu w zakresie 1500-1900 RPM.
Później doszły drgania na biegu jałowym + mocne drganie przy gaszeniu silnika. Sądziłem że to poduszka olejowa pod silnikiem.
jednak ostatnio samochód stał się trochę bardziej zamulony. Wolniej się zbiera, drgania są, pedał pracuje strasznie miękko (na moje oko sprzęgła już nie ma), a przy przyspieszaniu i zmianie biegów jest słyszalny taki dziwny dźwięk.
Mam jeszcze pytanie czy ta poduszka pod silnikiem znajduje się po stronie kierowcy i czy jest możliwy jest z niej wyciek oleju? Czytałem gdzieś że jest ona olejowo-powietrzna czy jakoś tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Gizza » 25 cze 2011, 09:34

witam,
przeglądając ten wątek sporo było napisane o dobrej eksploatacji auto co w yniku wydłuży zycie K2M, sprzęgła
Niestety nie ma info odnośnie co to jest dokładnie ta dobra eksploatacja <nauka>
czy ktoś może wskazać kilka punkt prawidłowej eksploatacji MAdzi w warunkach miejskich jak i poza..

z góry serdeczne dzięki <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 cze 2006, 18:57
Posty: 24
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD (CiTD) 2003 r

Postprzez Pamek » 25 cze 2011, 11:50

Unikanie obrotów 1500rpm, gaszenie i odpalanie z wciśniętym sprzęgłem, nie ruszać z piskiem opon co drugie światła.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Grzyby » 25 cze 2011, 19:56

Pamek napisał(a):Unikanie obrotów 1500rpm

Więc to jest generalnie jakiś kosmiczny mit z tymi 1500 obrotami.
Wystarczy pamiętać żeby nie dusić silnika na ZA NISKICH obrotach. A to chyba każdy potrafi wyczuć kiedy są za niskie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kubsztyk » 25 cze 2011, 20:16

Podpisuję się pod słowami Mariusza. Na parkingu troszkę gazu – czyli nie dusić na półsprzęgle. I płynnie zmieniać biegi – synchronizować odpuszczenie pedału sprzęgła z dodawaniem gazu – nie "strzelać" ze sprzęgła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez sulfar » 7 lip 2011, 09:55

s i w y napisał(a):Ja mam następujące objawy.
Zaczęło się od lekkiego drgania silnikiem przy przyspieszaniu w zakresie 1500-1900 RPM.
Później doszły drgania na biegu jałowym + mocne drganie przy gaszeniu silnika. Sądziłem że to poduszka olejowa pod silnikiem.
jednak ostatnio samochód stał się trochę bardziej zamulony. Wolniej się zbiera, drgania są, pedał pracuje strasznie miękko (na moje oko sprzęgła już nie ma), a przy przyspieszaniu i zmianie biegów jest słyszalny taki dziwny dźwięk.
Mam jeszcze pytanie czy ta poduszka pod silnikiem znajduje się po stronie kierowcy i czy jest możliwy jest z niej wyciek oleju? Czytałem gdzieś że jest ona olejowo-powietrzna czy jakoś tak.


Witam, może podepnę się gdyż mam podobne objawy z tą różnicą , ze dochodzi drganie budy przy ruszaniu. Przebieg : 240 tys. Będę wdzięczny za pomoc. Dzięki.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2010, 21:13
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2003 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6