Objawy awarii koła dwumasowego? W wersji benz. go nie ma!

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Andrew_War » 5 sty 2009, 20:21

Kolego z Poznania, niestety ani ty ani ja, tej flaszki nie wypijemy – zgodnie z powiedzeniem "miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle" okazuje się że moje koło 2m jest tak rozwalone że nie ma co regenerować także, do 500 jeszcze +1500 i mam nowe nie szarpiące(mam nadzjeję :| )koło.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 08:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez Enduro » 6 sty 2009, 00:55

Andrew_War napisał(a):Kolego z Poznania, niestety ani ty ani ja, tej flaszki nie wypijemy – zgodnie z powiedzeniem "miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle" okazuje się że moje koło 2m jest tak rozwalone że nie ma co regenerować

szkoda!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Andrew_War » 11 sty 2009, 23:04

Właśnie uruchomiłem swoją Madzie po ponad tygodniowej przerwie na naprawę(właściwie wymianę) koła dwumasowego, wrażenia z jazdy – jakby inne auto. Nie szarpie przy ruszaniu, przy zbijaniu biegów nic nie stuka. Posmarowana prowadnica łożyska wyciskowego – sprzęgło leciutkie. Nowy olej Mobila w skrzyni, jeszcze tylko parę detali i jazda.

Enduro dzięki jeszce raz za kółko 2m – przyszło o 15.00 w sobotę siedziałem w garażu do 1.00 aby złożyć auto(tak na marginesie). Troche kasy wydałem ale przynajmniej jestem zadowolony.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 08:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez Enduro » 11 sty 2009, 23:11

Andrew_War napisał(a):Właśnie uruchomiłem swoją Madzie po ponad tygodniowej przerwie na wymianę koła dwumasowego, wrażenia z jazdy – jakby inne auto. Nie szarpie przy ruszaniu, przy zbijaniu biegów nic nie stuka. Posmarowana prowadnica łożyska wyciskowego – sprzęgło leciutkie. Nowy olej Mobila w skrzyni, jeszcze tylko parę detali i jazda. Enduro dzięki jeszce raz za kółko 2M – przyszło o 15.00 w sobotę siedziałem w garażu do 1.00...jestem zadowolony. Pozdrawiam

Witam!
cieszę się, że ty się cieszysz!
daj na msze...
szerokiej i bezawaryjnej życzę
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez czyczu » 9 cze 2009, 12:05

Znów mam problem :| Niestety też muszę wymienić koło dwumasowe :/ Pytałem po sklepach u mnie w mieście – po 3500zł, ASO – około 4000zł.
Na allegro można kupić już za 2400zł http://allegro.pl/item654773312_kolo_dwumasowe_luk_mazda_6_mpv_2_0di_121km_136km.html – to jest 1000zł różnicy :D
Ale..... czy to koło będzie pasować na 100% ? Jakie są montowane fabrycznie ? LUK'a czy jakiejś innej firmy ?

Napiszcie mi proszę coś więcej o tym wynalazku z Valeo, bo nie mogę znaleźć na ten temat więcej informacji :/

PS. Za wymianę skrzyni zaśpiewali mi 250zł :D Z jednej strony się cieszę, a z drugiej jak tak sobie sumuję wszystko to krew mnie zalewa delikatnie mówiąc :(
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 12:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez Wieszczu » 12 cze 2009, 21:50

Kolego,
To koło 2M będzie napewno pasować. Jestem miesiąc po wymianie właśnie na takie koło LUK'a. Nie wiem ile dokładnie masz przebiegu, ale za jednym zamachem wymien sobie i sprzęgło jeśli masz >= 150tys km. Ja kupiłem komplet LUK'a tarcza, docisk, łożysko, koło 2M za ok. 3300 pln.

Pozdrawiam,
Pawel
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 18:48
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004r 2,0 136KM

Postprzez xANDy » 13 cze 2009, 14:02

Oryginalne jest chyba właśnie LUK – tak podawał Jaksa (jeśli dobrze pamiętam). Wystarczy poszperać na forum.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez krzych » 13 cze 2009, 16:47

A nie ma roznicy MPV/zwykla? Nawiasem, do 143 tez by pasilo?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MAZVAGTECH » 13 cze 2009, 18:46

krzych napisał(a):Nawiasem, do 143 tez by pasilo?

Nie pasi, poliftowa ma juz inne kolo dwumasowe. Oryginalne jest motorcrafta
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez krzych » 13 cze 2009, 19:09

Słabizna ;) Dzieki :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez trymi » 15 cze 2009, 09:33

Witam wszystkich,

Pozwole sobie kontynuowac temat. Wlasnie przywiozlem z Holandii moja nowa-stara szostke i po podrozy widze, ze mam podobne objawy zuzycia Dwumasy. Przy zmianie biegow niemilosiernie szarpie a po lekkim wcisnieciu pedalu (jeszcze daleko do wysprzeglenia) czuje mocne wibracje na pedale i cichy dziwny dzwiek.
Auto ma na liczniku 140tys ale pewnie bylo krecone.
Enduro, nie masz jeszcze jakiegos kola na zbyciu? Mazda 6 2006 CDTI.
Jeszcze czeka mnie rozrzad, plyny oleje i Bog wie co jeszcze....

Pozdro
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 11:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez Enduro » 15 cze 2009, 10:54

trymi napisał(a):Enduro, nie masz jeszcze jakiegos kola na zbyciu? Mazda 6 2006 CDTI.

nie mam juz...
ale moge polecic dobrego znajomego a on takowe ma...
kontakt przez PW!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sławeko » 16 cze 2009, 10:35

ptaku napisał(a):Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego tematu.


ptaku słabo szukałeś :–)

Tu jest opisana przyczyna podobnego zachowania madzi:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=58900

Poradnik to jednak dobra rzecz ;–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2009, 17:47
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GY 2.0i 141 KM Ex '03

Postprzez Toranga » 11 paź 2010, 15:45

vts napisał(a): a mozna sie poruszac z takim kołem ??


W sumie nikt do tej pory nie odpowiedział na powyższe pytanie, więc ponawiam.
Jak to jest z użytkowaniem samochodu jeśli koło 2M zaczyna odmawiać posłuszeństwa?
Trzeba od razu robić czy można chwilę z tym pojeździć?
I jak długa może być ta chwila?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 11:33
Posty: 12
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 2.0i 16V 141 KM '05

Postprzez Yapa » 12 paź 2010, 22:12

Toranga napisał(a):Trzeba od razu robić czy można chwilę z tym pojeździć?
I jak długa może być ta chwila?

to zależy czy mocno wali. jak tylko lekko drga przy niskich obrotach, to można ich unikać i jeździć, jednocześnie zbierając kaskę na wymianę. ale trza monitorować :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez concir » 6 mar 2011, 19:57

Witam, chciałbym się podłączyć do bieżącego wątku z uwagi na dziwne dźwięki dochodzące z mojego silnika. Generalnie słychać nieregularne metaliczne odgłosy stukania. Jeżeli wcisnę pedał sprzęgła odgłosów już nie ma. Nagrałem dźwięk i umieściłem pod tym adresem http://concir.wrzuta.pl/audio/3Od9pPeBWWf/recording-20110306-183720. Słychać uruchomienie silnika i jego działanie przy wciśniętym pedale sprzęgła. W 16 sekundzie nagrania puściłem pedał i słychać już takie dziwne klekotanie. Byłem w jednym serwisie – powiedzieli że koło dwumasowe. Pojechałem jeszcze na potwierdzenie do innego serwisu (autoryzowanego) i powiedziano mi że koło jest w dobrym stanie i nie mam się na razie czym przejmować. Niepokoi mnie fakt, że odgłosy są coraz mocniejsze i obawiam się aby coś się nie rozleciało. Z ciekawostek mogę dodać, że po przejechaniu ponad 100 kilometrów na trasie nie było już takiego mocnego klekotania... praktycznie nie było nic słychać. Może dlatego w serwisie stwierdzili, że wszystko jest w porządku. Przy zimnym silniku słychać mocny hałas (jak na nagraniu). po rozgrzaniu silnika odgłosy są cichsze. Z góry dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 19:45
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP

Postprzez Enduro » 6 mar 2011, 22:28

concir napisał(a):....słychać nieregularne metaliczne odgłosy stukania. Jeżeli wcisnę pedał sprzęgła odgłosów już nie ma. ...
problem jest w sprzegle..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tomek22 » 26 cze 2011, 11:05

Mam pytanie czy oplaca sie regeneracja kola dwumasowego i jak dlugo na nim pojezdzi po regeneracji??????
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 13:44
Posty: 4

Postprzez konik_kr » 29 lip 2011, 14:57

mam pytanie czy ktoś próbował zamontować zwykłe koło zamachowe? Ja ostatnio pomagałem koledze przy wymianie koła dwumasy na zwykłe w VW pasaciorze i powiem ze auto jeździ tylko przy niskich obrotach trochę trzęsie jak w starych klekotach
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 19:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez Wojtek » 29 lip 2011, 15:58

konik_kr napisał(a):auto jeździ tylko przy niskich obrotach trochę trzęsie jak w starych klekotach

no bo Twoj kolega zrobil wlasnie ze swojego Passata "starego klekota"...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6