Płyn hamulcowy – wymiana i odpowietrzanie hamulców

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kubsztyk » 13 sie 2014, 20:48

Jak dla mnie to widać jak na dłoni, wystarczy kliknąć na obrazek, żeby się otworzył w powiększeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 13 sie 2014, 22:18

kubsztyk napisał(a):Proszę bardzo.

<spoko>

Dopisano 13 sierpnia 2014, o 23:19:

kubsztyk napisał(a):Jak dla mnie to widać jak na dłoni, wystarczy kliknąć na obrazek

dokładnie-widać nałożony "kapturek" <ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 18 sie 2014, 21:14

Witam


Muszę wymienić odpowietrzniki hamulców. Jaki odpowietrznik jest w M6 ? Chodzi mi o wymiar ?

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez cisiel1981 » 14 sie 2015, 20:39

Witam.
Przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego po regeneracji przedniego zacisku którego gumy się rozsypały. Jest okazja więc płyn w całym układzie będzie nowy.
Ponieważ będę robił to samodzielnie stąd moje pytanie, czy ktoś z Was używał czegoś takiego

http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrza ... 46629.html
http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrza ... 15946.html

Jeśli tak to proszę o opinie, chcę wypróbować ale obawiam się abym czegoś nie popsuł w swojej Madzi.
Martwi mnie czy przez to iż nie będę pompował pedałem hamulca czegoś nie zapowietrzę. Czy nie ucierpi ABS lub coś podobnego.
Proszę o każdą sugestię i podpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez cisiel1981 » 20 sie 2015, 12:37

Panowie mam jeszcze inna koncepcję na samodzielną wymianę i odpowietrzenie układu hamulcowego.
Otóż czy duża strzykawka i wężyk wystarczą do wymiany. Czy strzykawka wyssie stary płyn przez odpowietrznik, czy jednak samemu tego nie zrobię i ktoś musi pompować pedałem hamulca w kabinie.
Proszę o podpowiedz ponieważ boję się czegoś nie popsuć i nie zapowietrzyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez adam_b96 » 20 sie 2015, 20:02

Wymiana płynu w opisany sposób wymaga dwóch osób.

Po założeniu wężyka ze strzykawką na odpowietrznik możesz go odkręcić TYLKO gdy w układzie jest wytworzone ciśnienie, czyli ktoś naciska na hamulec! W przeciwnym wypadku po odkręceniu odpowietrznika do układu dostanie się powietrze.


W praktyce wygląda to tak:

KOMENDY wydaje osoba przy odpowietrzniku!


1. zakładasz na odpowietrznik wężyk ze strzykawką zaczynając od koła o najkrótszym obwodzie od pompy ABS. teoretycznie koło przednie przy ABS.

2. jedna osoba wytwarza ciśnienie w układzie czyli krzyczysz do kierowcy POMPUJ! (kierowca naciska 3-5 razy na hamulec)

3. osoba przy odpowietrzniku mówi TRZYMAJ (kierowca trzyma mocno wciśnięty na siłę hamulec)

4. wtedy odkręcasz odpowietrznik wycieka przez wężyk stary płyn a kierowcy naturalnie wpada pedał po podłogi bo wypompowuje płyn.

5. I UWAGA!!!!! on nie puszcza pedału hamulca dopóki ty nie zakręcisz odpowietrznika! w przeciwnym wypadku zassa powietrze.

6. wykonujesz takich kilkanaście potworzeń do czasu wymiany około 250ml-300 z najdalszego koła lub aż będzie piękny Bursztynowo żółty kolor – bo na początku powinno lecieć czarny płyn.
Im dalsze koło tym więcej wymienisz płynu bo dłuższy jest obwód. Butelkę masz i tak 1L

EDIT. Bardzo ważne!
Zapomniałem dopisać, że na bieżąco kontrolujesz poziom płynu z zbiorniczku albo masz przyrząd pokazany na górnej fotografii z aukcji z allegro który się napełnia płynem i umieszcza do góry nogami na zbiorniczku z płynem hamulcowym.

EDIT2. chyba oczywiste. Przed wymianą płynu odsysasz stary ciemny płyn ze zbiorniczka i w miare możliwości czyścisz jego środek z niejednokrotnie czarnego nalotun
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 13:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez KamoDBWC » 16 gru 2015, 10:35

Witam!
Przeczytałem cały temat i na stronie 3 jest zdjęcie z odpowietrznikiem do sprzęgła moje pytanie brzmi czy w wersji M6 po lifcie 06rok odpowietrznik jest w tym samy miejscu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 11:02
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Freiburg DE / Cieszyn PL
Auto: Mazda 626 GD 2,0i 1991r R.I.P. 2012 :(
Mazda 323 BG 1,6 16V 1991r R.I.P. 2011
Mazda 626 GE 1,8 16V 1995r
Mazda 6 GG 2,0 2006r

Postprzez Solzbi » 8 maja 2017, 17:27

Dla ABS
Odpowietrzanie układu hamulcowego dla kół przednich
1. Wyłączamy zapłon i wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.
2. Napełniamy zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego do pełna.
3. Nakładamy przezroczysty przewód na zawór odpowietrzający. Drugi koniec przewodu zanurzamy w naczyniu z płynem hamulcowym.
2. Pompujemy pedałem hamulca do momentu wytworzenia się przeciwciśnienia w układzie. Świadczy o tym wzrost oporu na pedale hamulca.
3. Po wytworzeniu ciśnienia maksymalnie wciskamy pedał hamulca i przytrzymujemy go.
4. Odkręcamy mniej więcej o pół obrotu zawór odpowietrzający. W tym momencie do naczynia zacznie płynąć płyn. Ważne jest, aby koniec przewodu był cały czas zanurzony w płynie.
5. W momencie wyczuwalnego spadku ciśnienia na pedale hamulca zakręcamy zawór.
6. Powtarzamy operacje 2, 3, 4, 5 do momentu, aż przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
7. Zakręcamy zawór i napełniamy zbiornik płynem.
Powtarzamy te czynności dla drugiego koła przedniego.

Odpowietrzanie układu hamulcowego dla kół tylnych
1. Wyłączamy zapłon i naciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.
2. Przytrzymujemy wciśnięty pedał hamulca.
3. Włączamy zapłon, zakładamy przewód i odkręcamy zawór odpowietrzający. Zamykamy zawór dopiero wtedy, gdy w przewodzie przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
4. Wyłączamy zapłon i przygotowujemy drugi hamulec do odpowietrzenia.
5. Odpowietrzamy drugie koło, powtarzając czynności 1–5.
6. Włączamy zapłon i czekamy, aż pompa ABS sama się wyłączy.
7. Uzupełniamy płyn hamulcowy do maksymalnej wskazanej wartości.

źródło: http://autokult.pl/1460,jak-odpowietrzy ... -hamulcowy


Pierwszy raz spotkałem się że przy odpowietrzaniu układu należy włączyć zapłon. Zawsze odpowietrzałem układ czy to z ABS czy bez na wyłączonym zapłonie. Jak poprawie wykonać tą czynność?
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2010, 23:25
Posty: 52
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM

Postprzez tqr_us » 9 maja 2017, 06:59

ja odpowietrzam na wyłączonym zaplonie dopiero po wszystkim wlaczam. Sprawdzic czy jest ok. I tak od lat 4 heble zyleta
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 22:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6