Płyn hamulcowy – wymiana i odpowietrzanie hamulców
kubsztyk napisał(a):Proszę bardzo.
Dopisano 13 sierpnia 2014, o 23:19:
kubsztyk napisał(a):Jak dla mnie to widać jak na dłoni, wystarczy kliknąć na obrazek
dokładnie-widać nałożony "kapturek"
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam.
Przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego po regeneracji przedniego zacisku którego gumy się rozsypały. Jest okazja więc płyn w całym układzie będzie nowy.
Ponieważ będę robił to samodzielnie stąd moje pytanie, czy ktoś z Was używał czegoś takiego
http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrza ... 46629.html
http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrza ... 15946.html
Jeśli tak to proszę o opinie, chcę wypróbować ale obawiam się abym czegoś nie popsuł w swojej Madzi.
Martwi mnie czy przez to iż nie będę pompował pedałem hamulca czegoś nie zapowietrzę. Czy nie ucierpi ABS lub coś podobnego.
Proszę o każdą sugestię i podpowiedz.
Przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego po regeneracji przedniego zacisku którego gumy się rozsypały. Jest okazja więc płyn w całym układzie będzie nowy.
Ponieważ będę robił to samodzielnie stąd moje pytanie, czy ktoś z Was używał czegoś takiego
http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrza ... 46629.html
http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrza ... 15946.html
Jeśli tak to proszę o opinie, chcę wypróbować ale obawiam się abym czegoś nie popsuł w swojej Madzi.
Martwi mnie czy przez to iż nie będę pompował pedałem hamulca czegoś nie zapowietrzę. Czy nie ucierpi ABS lub coś podobnego.
Proszę o każdą sugestię i podpowiedz.
Panowie mam jeszcze inna koncepcję na samodzielną wymianę i odpowietrzenie układu hamulcowego.
Otóż czy duża strzykawka i wężyk wystarczą do wymiany. Czy strzykawka wyssie stary płyn przez odpowietrznik, czy jednak samemu tego nie zrobię i ktoś musi pompować pedałem hamulca w kabinie.
Proszę o podpowiedz ponieważ boję się czegoś nie popsuć i nie zapowietrzyć.
Otóż czy duża strzykawka i wężyk wystarczą do wymiany. Czy strzykawka wyssie stary płyn przez odpowietrznik, czy jednak samemu tego nie zrobię i ktoś musi pompować pedałem hamulca w kabinie.
Proszę o podpowiedz ponieważ boję się czegoś nie popsuć i nie zapowietrzyć.
Wymiana płynu w opisany sposób wymaga dwóch osób.
Po założeniu wężyka ze strzykawką na odpowietrznik możesz go odkręcić TYLKO gdy w układzie jest wytworzone ciśnienie, czyli ktoś naciska na hamulec! W przeciwnym wypadku po odkręceniu odpowietrznika do układu dostanie się powietrze.
W praktyce wygląda to tak:
KOMENDY wydaje osoba przy odpowietrzniku!
1. zakładasz na odpowietrznik wężyk ze strzykawką zaczynając od koła o najkrótszym obwodzie od pompy ABS. teoretycznie koło przednie przy ABS.
2. jedna osoba wytwarza ciśnienie w układzie czyli krzyczysz do kierowcy POMPUJ! (kierowca naciska 3-5 razy na hamulec)
3. osoba przy odpowietrzniku mówi TRZYMAJ (kierowca trzyma mocno wciśnięty na siłę hamulec)
4. wtedy odkręcasz odpowietrznik wycieka przez wężyk stary płyn a kierowcy naturalnie wpada pedał po podłogi bo wypompowuje płyn.
5. I UWAGA!!!!! on nie puszcza pedału hamulca dopóki ty nie zakręcisz odpowietrznika! w przeciwnym wypadku zassa powietrze.
6. wykonujesz takich kilkanaście potworzeń do czasu wymiany około 250ml-300 z najdalszego koła lub aż będzie piękny Bursztynowo żółty kolor – bo na początku powinno lecieć czarny płyn.
Im dalsze koło tym więcej wymienisz płynu bo dłuższy jest obwód. Butelkę masz i tak 1L
EDIT. Bardzo ważne!
Zapomniałem dopisać, że na bieżąco kontrolujesz poziom płynu z zbiorniczku albo masz przyrząd pokazany na górnej fotografii z aukcji z allegro który się napełnia płynem i umieszcza do góry nogami na zbiorniczku z płynem hamulcowym.
EDIT2. chyba oczywiste. Przed wymianą płynu odsysasz stary ciemny płyn ze zbiorniczka i w miare możliwości czyścisz jego środek z niejednokrotnie czarnego nalotun
Po założeniu wężyka ze strzykawką na odpowietrznik możesz go odkręcić TYLKO gdy w układzie jest wytworzone ciśnienie, czyli ktoś naciska na hamulec! W przeciwnym wypadku po odkręceniu odpowietrznika do układu dostanie się powietrze.
W praktyce wygląda to tak:
KOMENDY wydaje osoba przy odpowietrzniku!
1. zakładasz na odpowietrznik wężyk ze strzykawką zaczynając od koła o najkrótszym obwodzie od pompy ABS. teoretycznie koło przednie przy ABS.
2. jedna osoba wytwarza ciśnienie w układzie czyli krzyczysz do kierowcy POMPUJ! (kierowca naciska 3-5 razy na hamulec)
3. osoba przy odpowietrzniku mówi TRZYMAJ (kierowca trzyma mocno wciśnięty na siłę hamulec)
4. wtedy odkręcasz odpowietrznik wycieka przez wężyk stary płyn a kierowcy naturalnie wpada pedał po podłogi bo wypompowuje płyn.
5. I UWAGA!!!!! on nie puszcza pedału hamulca dopóki ty nie zakręcisz odpowietrznika! w przeciwnym wypadku zassa powietrze.
6. wykonujesz takich kilkanaście potworzeń do czasu wymiany około 250ml-300 z najdalszego koła lub aż będzie piękny Bursztynowo żółty kolor – bo na początku powinno lecieć czarny płyn.
Im dalsze koło tym więcej wymienisz płynu bo dłuższy jest obwód. Butelkę masz i tak 1L
EDIT. Bardzo ważne!
Zapomniałem dopisać, że na bieżąco kontrolujesz poziom płynu z zbiorniczku albo masz przyrząd pokazany na górnej fotografii z aukcji z allegro który się napełnia płynem i umieszcza do góry nogami na zbiorniczku z płynem hamulcowym.
EDIT2. chyba oczywiste. Przed wymianą płynu odsysasz stary ciemny płyn ze zbiorniczka i w miare możliwości czyścisz jego środek z niejednokrotnie czarnego nalotun
Witam!
Przeczytałem cały temat i na stronie 3 jest zdjęcie z odpowietrznikiem do sprzęgła moje pytanie brzmi czy w wersji M6 po lifcie 06rok odpowietrznik jest w tym samy miejscu??
Przeczytałem cały temat i na stronie 3 jest zdjęcie z odpowietrznikiem do sprzęgła moje pytanie brzmi czy w wersji M6 po lifcie 06rok odpowietrznik jest w tym samy miejscu??
Dla ABS
Odpowietrzanie układu hamulcowego dla kół przednich
1. Wyłączamy zapłon i wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.
2. Napełniamy zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego do pełna.
3. Nakładamy przezroczysty przewód na zawór odpowietrzający. Drugi koniec przewodu zanurzamy w naczyniu z płynem hamulcowym.
2. Pompujemy pedałem hamulca do momentu wytworzenia się przeciwciśnienia w układzie. Świadczy o tym wzrost oporu na pedale hamulca.
3. Po wytworzeniu ciśnienia maksymalnie wciskamy pedał hamulca i przytrzymujemy go.
4. Odkręcamy mniej więcej o pół obrotu zawór odpowietrzający. W tym momencie do naczynia zacznie płynąć płyn. Ważne jest, aby koniec przewodu był cały czas zanurzony w płynie.
5. W momencie wyczuwalnego spadku ciśnienia na pedale hamulca zakręcamy zawór.
6. Powtarzamy operacje 2, 3, 4, 5 do momentu, aż przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
7. Zakręcamy zawór i napełniamy zbiornik płynem.
Powtarzamy te czynności dla drugiego koła przedniego.
Odpowietrzanie układu hamulcowego dla kół tylnych
1. Wyłączamy zapłon i naciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.
2. Przytrzymujemy wciśnięty pedał hamulca.
3. Włączamy zapłon, zakładamy przewód i odkręcamy zawór odpowietrzający. Zamykamy zawór dopiero wtedy, gdy w przewodzie przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
4. Wyłączamy zapłon i przygotowujemy drugi hamulec do odpowietrzenia.
5. Odpowietrzamy drugie koło, powtarzając czynności 1–5.
6. Włączamy zapłon i czekamy, aż pompa ABS sama się wyłączy.
7. Uzupełniamy płyn hamulcowy do maksymalnej wskazanej wartości.
źródło: http://autokult.pl/1460,jak-odpowietrzy ... -hamulcowy
Pierwszy raz spotkałem się że przy odpowietrzaniu układu należy włączyć zapłon. Zawsze odpowietrzałem układ czy to z ABS czy bez na wyłączonym zapłonie. Jak poprawie wykonać tą czynność?
- Od: 6 sie 2010, 23:25
- Posty: 52
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6