Przełożenia skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Cantore » 13 paź 2008, 21:27

Możecie rozszyfrować o co chodzi z zapisem w instrukcji.Wiem, że to dotyczy biegów, ale te wartości odpowiadające poszczególnym biegom nie rozumiem:

Getriebe 6-Gang-Schaltgetriebe
Getriebeübersetzung: 1. Gang 3,454
Getriebeübersetzung: 2. Gang 1,842
Getriebeübersetzung: 3. Gang 1,310
Getriebeübersetzung: 4. Gang 1,030
Getriebeübersetzung: 5. Gang 0,837
Getriebeübersetzung: 6. Gang 0,717
Getriebeübersetzung: Rückwärtsgang 3,198
Achsübersetzung 4,388
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:18.
Powód: PORZĄDKI

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

Postprzez magicadm » 14 paź 2008, 19:19

To jest po prostu lista przełożeń skrzyni biegów na poszczególnych biegach
Oznacza stosunek prędkości obrotowej na wałku sprzęgłowym do wałka zdawczego (lub odwrotnie) dla każdego biegu. Jest to wynik obliczeń matematycznych wynikajacych z liczby zębów w kołach zębatych zazębaijących się przy konkretnym biegu.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Cantore » 14 paź 2008, 19:42

Dzięki. Teraz mogłem trochę sam poszperać w internecie i moja wiedza powiększyła się :D.
Ważne w tym jest to, że: Zmiana wartości przełożenia, jest wprost proporcjonalna do zmiany wartości przekazywanego momentu obrotowego.
Wniosek stąd taki, że moment przekazywany jest najszybciej na biegu 1 (bo tam: 3,454). Mam rację? Zresztą empirycznie można tego doświadczyć, Madziunia na jedynce zbiera się bardzo szybciutko.

A zapomniałem dodać, że jeśli np. ford mondeo ma na biegu 1 wartość 2,45 to zmiana momentu obrotowego będzie mniejsza – zbierać się będzie wolniej (co oczywiście nie oznacza, że wolniej przyśpieszy – nic nie mówię o mocy).
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez magicadm » 14 paź 2008, 20:11

Cantore napisał(a):Wniosek stąd taki, że moment przekazywany jest najszybciej na biegu 1 (bo tam: 3,454). Mam rację?

Będzie największy na pierwszym biegu :)
Najmniejszy na 6-tym.
Dlatego by wyprzedzić przeważnie redukujemy :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:20.
Powód: PORZĄDKI/OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6