Witam , wczoraj wymienilem w swojej m6 kompletne sprzęgło (Luk),koło dwumasowe(Luk) i klocki przód (Ate) przebieg 169400km.
Moje wrażenia po wymianie są nie za bardzo zadowalające, przy ruszaniu i na wstecznym szarpie jak cholera chyba że zazuce jej ok 1200-1500 ob. to jest wmiare ok na innych biegach wszystko ok bez problemu.Przed wymianą sprzęgło brało bardzo nisko lecz się nie slizgalo ,ale przy wciskaniu w połowie czułem uskoki takie przerywanie , i pedal sprzęgła ciężko chodził . Teraz chodzi bardzo lekko że aż się nie mogę przyzwyczaić ,czasami wydaje mi się że też delikatnie przerywa ale już przy samym dole ,chyba że to urojenia z przewrazliwienia heh. Jeśli chodzi o dwumase to wymienilem ją z uvwagi na to że od kilku mechaników słyszałem że lepiej wymienić razem że sprzęgłem bo za kilka miesięcy może paść i taka sama kasa za wymianę koła co za wszystko. Ogólnie jeśli chodzi o jazdę i pracę auta wydaje mi się że się poprawiła tylko to nieszczesne szarpanie .
Mam pytanko bo nie których odpowiedzi po prześledzeniu postów nie zauważylem , mianowicie czy to może być wina mechanika czy rzeczywiście takie twarde zamienniki okladzin robią i nic na to nie poradzimy. A wiec da się coś z tym zrobić czy już musimy z tym żyć bo nie ukrywam że nie uśmiecha mi się kolejnej kasy pakować a nie jestem pewien że to coś da ??
Szarpanie przy ruszaniu – wadliwe działanie sprzęgła
emagal napisał(a):Ja mam Aisin i jakoś nie jestem przekonany.
No ja po 10 tys. km od wymiany sprzęgła muszę stwierdzić, że:
1. Albo Aisin jest do
2. albo mechanik jest do
Różnie z tym moim sprzęgłem bywa. Ogólnie chodzi cholernie ciężko. Czasem się zdarzy, że wejdzie gładko (z zaskoczenia), to wtedy o mało nie wywalę nogą dziury w podłodze (po przyzwyczajeniu do ciężkiej pracy sprzęgła). Łapie wysoko (imho zdecydowanie za wysoko), straszny opór, jazda w korku to koszmar. Za jakiś czas auto pójdzie do mechanika, to powiem, żeby sprawdził, czy przewód nie puchnie albo cuś, bo tak się nie da...
Koledzy mam takie pytanie.
Pacjent mazda6 2.0 benzyna 141 kucy 2004r.
Dzisiaj pedał od sprzęgła wpadł w podłogą i sprzęgło jest jak by cały czas wyciśnięte.
I tutaj kilka pytań:
1) W maździe jest sprzęgło hydrauliczne?
2) Jakiej firmy sprzęgło wybrać?
2) Jaki wysprzęglik? (http://allegro.pl/wysprzeglik-mazda-6-i5741239194.html) coś takiego?
3) Orientacyjna cena kompletu sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) i wysprzęglik?
Pacjent mazda6 2.0 benzyna 141 kucy 2004r.
Dzisiaj pedał od sprzęgła wpadł w podłogą i sprzęgło jest jak by cały czas wyciśnięte.
I tutaj kilka pytań:
1) W maździe jest sprzęgło hydrauliczne?
2) Jakiej firmy sprzęgło wybrać?
2) Jaki wysprzęglik? (http://allegro.pl/wysprzeglik-mazda-6-i5741239194.html) coś takiego?
3) Orientacyjna cena kompletu sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) i wysprzęglik?
- Od: 4 gru 2010, 14:42
- Posty: 101
- Skąd: Okolice Krosna
- Auto: Była: Madzia 323f Ba 1.5
Jest: Mazda6 GY LF '04 2.0Pb
Ford Cougar 2.0 99r.
Sprzęgło kpl około 700zł
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Przeczytałem wszystkie posty pod tym wątkiem. No i niestety panaceum na szarpanie podczas ruszania tu nie znalazłem. Jednym podobno pomogło smarowanie, innym przypalanie. Ale nikomu nie udało się zdiagnozować i świadomie trwale wyeliminować problemu. U mnie sprzęgło pracuje "ciężko" (będę w weekend smarował, wrzucę fotkę jak "ginekologia" z WD40 zadziała) i czasami szarpie, zwłaszcza podczas dużej wilgotności. Myślę że jeden problem wyeliminuję, z drugim się pomęczę.
- Od: 29 gru 2015, 21:14
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2006
2.0+GAZ (147KM LF) GY
była Mazda 323f 1.6 BG
problem opisany w wątku. wymieniłem sprzęgło (valeo) + poduszka/łapa skrzynia biegów-silnik (były już pozrywane gumy od szarpania). Jak na razie po wymianie nie mogę się przestawić. Sprzęgło chodzi nadzwyczaj lekko.
Marecki napisał(a):Jak na razie po wymianie nie mogę się pr
Kolega odpisał na post sprzed roku
Sprawa szarpania podczas wilgotnych dni to wada fabryczna tarczy na sprzęgle – zbyt wysoka twardość.
Panaceum na tego typu przypadłość to:
– ruszanie na wyższych obrotach,
– ignorancja,
– wymiana tarczy sprzęgła z dociskiem i łożyskiem
siemek55 napisał(a):problem opisany w wątku. wymieniłem sprzęgło (valeo) + poduszka/łapa skrzynia biegów-silnik (były już pozrywane gumy od szarpania). Jak na razie po wymianie nie mogę się przestawić. Sprzęgło chodzi nadzwyczaj lekko.
Jak poleciała jedna poducha na silniku to warto przypatrzeć się pozostałym. Opinie na forum mówią że po wymianie jednej poduszki na nową reszta klęka w niedalekiej przyszłości. Prawa olejowa wystarcza na 150-200tys. km jak nie było dzwona
Kontroluj sprawę
- Od: 25 mar 2015, 09:23
- Posty: 282 (16/9)
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM
U mnie poduszki sprawne, sprzęgło plus dwumas nowy przejechane na nim 2 000 km, wtryski po regeneracji korekty nadzwyczaj niskie czyli jednym słowem auto powinno chodzić idealnie niestety coś go boli i już tracę na to siły szarpanie przy ruszaniu jak było tak jest po wykonaniu tych napraw, strasznie mnie to denerwuje do tego planuje sprzedać auto na jesień a w takim stanie nie mogę. Jakieś pomysły? Dodam, że telepanie jest takie samo przy puszczaniu sprzęgła nie dodając gazu tzn kiedy zaczynamy wytracać prędkość silnikiem dlatego obstawiam ze to dwumas lub sprzeglo bo przecież wtryskiwacze wtedy nie podają paliwa. Jakieś pomysły co mogę zrobić? Bo za chwilę puszczę to auto w przepaść a szkoda bo jeszcze jest coś warte
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6