Szarpanie przy ruszaniu – wadliwe działanie sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Maciej Loret » 3 paź 2010, 09:08

67igor1 napisał(a):taaak, ruszania trzeba sie nauczyc :)


Chyba w przypadku diesla...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 3 paź 2010, 14:40

Tego nie rozumiem , sprzegło działa w kazdym samochodzie podobnie ( wykluczam auta WRC w ktorych sprzegło działa na zasadzie ON/OFF ) W przypadku 6 diesla szarpanie moze powodowac kiepskiej jakosc tarcza /docisk lub rozwalone kolo 2-masowe .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mawa » 3 paź 2010, 19:11

martyrdom napisał(a):Ostatnio miałem swoją pierwszą jazdę tym autkiem. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne jednak miałem spory problem z płynnym ruszaniem. Albo ruszałem z piskiem opon albo mi przygasała a raz nawet zgasła. Innym razem wykonywała jakieś dziwne "kangurowanie".

Od niedawna jeżdżę M6 w benzynie i też musiałem się 'nauczyć' ruszania. Sprzęgło jest bardziej czułe
i żeby płynnie ruszać i zmieniać biegi (zwłaszcza w zakresie 1-3) trzeba delikatnie nim operować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez Maciej Loret » 3 paź 2010, 19:45

Moja żona po trzech latach jazdy autem bez pedału sprzęgła, nie miała żadnego problemu ani uwag do sprzęgła w '"6"...
Poza tym w aucie o "sportowym" charakterze tak właśnie powinno być...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez martyrdom » 4 paź 2010, 01:21

Dziękuję za odpowiedzi.
Dla pewności i porównania umówię się jeszcze na oglądanie innego egzemplarza.
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez serbian23 » 20 paź 2010, 20:46

Witam!
Mógłby ktoś pokazać jakąś fotkę jak nasmarować tą mufkę przy łożysku dociskowym, bo u mnie też szarpie przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2, dalej juz nie szarpie. Chociaż sprzęgło nie chodzi bardzo twardo. Mam jeszcze pytanie, czy oświetlenie tablicy rejestr. ma osobny bezpiecznik(prawa osobny i lewa osobny ), bo nie dzała mi prawe oświetlenie tablicy( to nie wina żarówki :D )
Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:03
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 147KM + Stag Qubox

Postprzez Yapa » 20 paź 2010, 22:32

serbian23 napisał(a):Mam jeszcze pytanie, czy oświetlenie tablicy rejestr. ma osobny bezpiecznik(prawa osobny i lewa osobny ), bo nie dzała mi prawe oświetlenie tablicy( to nie wina żarówki :D )

prawdopodobnie wina żarówki, a konkretnie tego że jest na wcisk i się mocowanie poluzowało. puknij w klapę nad nią, to powinna ruszyć ( chyba że się przepaliła, to też się może zdarzyć )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez serbian23 » 20 paź 2010, 22:42

żarówka jest dobra, sprawdzałem ją 3 razy, a wciskałem bardzo mocno w oprawkę.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:03
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 147KM + Stag Qubox

Postprzez Wojtek » 20 paź 2010, 22:57

serbian23 napisał(a):żarówka jest dobra, sprawdzałem ją 3 razy, a wciskałem bardzo mocno w oprawkę.

Nie wiedzialem, ze sprzeglo ma podswietlenie... Nie robmy tutaj OT...
Temat wiodacy jest o "wadliwym dzialaniu sprzegla".
Mozna prosic o przeniesienie czesci tego watka o zarowkach w odpowiednie miejsce?

Ps. A sprawdziles styki (druciki) zarowki? Czasem sie przesuna troszke i nie maja styku :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez benek1 » 21 paź 2010, 12:10

Jestem za tym aby sprzęgło miało podświetlenie i sygnalizację zużycia i K2M też <lol>
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 15:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez Yapa » 21 paź 2010, 21:26

benek1 napisał(a):sygnalizację zużycia i K2M też

popieram <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez martyrdom » 22 paź 2010, 04:42

Już mam kupione autko. To, ktore oglądałem jako pierwsze i z ktorym mialem problemy przy ruszaniu. Teraz wszystko chodzi dobrze, ruszam bez problemów. Chyba wczesniej byłem zbyt podekscytowany bo była to moja pierwsza jazda M6 :)
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez verasco » 28 paź 2010, 22:12

Też miałem na początku problemy ze sprzęgłem, przy pierwszej jeździe normalnie masakra... po roku mogę stwierdzić, że sprzegło w m6 jest bardzo czułe i wymaga właściwej techniki.
Życzę koledze przyjemności w użytkowaniu mazdzi <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez Wojtek » 28 paź 2010, 22:26

martyrdom napisał(a):Chyba wczesniej byłem zbyt podekscytowany bo była to moja pierwsza jazda M6

Tak, zgadzam sie. Sprzeglem w M6 trzeba nauczyc sie obslugiwac... ;)
Zycze samych przyjemnosci z prowadzenia madzi... :D
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Guiliano » 5 lis 2010, 13:28

Swoją szóstkę kupiłem jakieś 2 tyś km temu. Odczuwam, że mam coś ze sprzęgłem. Mechanik orzekł, że na razie może chodzić o tarcze i docik, ewentualnie łożysko, ale musi zajrzeć głębiej w bebechy i sprawdzić czy również koło 2M jest do wymiany.
Przy jeździe w korku kiedy to sprzęgło jest nonstop w użyciu, przy wciśniętym czuje intensywne minidragania co powoduje, że noga strasznie cierpnie. Zdarzyło się kilka razy, że sprzęgło zostało mi w podłodze po czym samo odskoczyło po chwili. Poza tym auto nie szarpie czy to przy ruszaniu czy przy zmianie biegów. Czy to już poważny stan?
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez hienahiena » 4 lut 2011, 20:43

Witam.moje auto szarpie przy ruszaniu i zle mi wchodzi drugi bieg jaki i z 2 biegu na 1.też wsteczy ciężko.biegi raz chodzą gorzej raz lepiej i tak samo z tym szarpaniem auto czasem szarpie a czasem ma tak ze nie.nawet pod czas redukcji z 4 na 3 czy z 3 na 2 czuć takie delikatne szarpnięcie.Chodzi o mazda 6 2.0 121 km 2002-.Najdziwniejsze jest to ze objawy czasem zanikają na godz. po czym znowu sie pojawiają..oczywiscie pod czas jazdy
proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 18:34
Posty: 16
Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002

Postprzez Wojtek » 4 lut 2011, 20:47

hienahiena a kiedy wymieniales olej w skrzyni biegow? :>

...z tego co pamietam, to w M6 wymiana oleju powinna byc w 5 roku auta...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hienahiena » 4 lut 2011, 20:52

auto mam od niedawna.ale jak wymienie płyn to ewentualnie skrzynia bedzie lepiej chodzic a co z szarpaniem?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 18:34
Posty: 16
Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002

Postprzez hienahiena » 5 lut 2011, 11:30

a i jak silnik jest zgaszony lub jak zapalony a auto jest na postoju to biegi chodzą idealnie jak w nowym aucie..
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 18:34
Posty: 16
Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002

Postprzez Yapa » 5 lut 2011, 23:03

67igor1 napisał(a):..z tego co pamietam, to w M6 wymiana oleju powinna byc w 5 roku auta..


co 100 tyś km
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6