Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez emilMZ » 21 wrz 2009, 17:26

w pompie wspomagania jest taki zawór który reguluje ciśnienie wspomagania w zależności od obrotów silnika,może to z nim jest coś nie tak...przynajmniej u mnie w 323f jest prawdopodobnie takie cudo i ten system sie nazywa ESSPS czy cos w tym stylu ;–)
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Gnat » 27 wrz 2009, 08:19

Mam ten sam problem co uzytkownik Blaster7

Cytat z watku o stukach w kierownicy

"...U mnie nic nie puka ale mam inny problem...
Gdy skręcam kierownicą w lewo pod koniec max wychylenia kół czuć drganie i dzwięk.(jakby chrobotanie i to nie jest pompa wspomagania).
Nie umiem tego opisać myślałem że zaciera sie gdzieś jakaś guma w MC personie ale to nie to ... Czy trzeba tam coś przesmarować np Listwe ściągnąć gumy przy drążkach i napchać smaru ...

Jest to obojętne czy sam stoi iczy jedzie zmienia się tylko intensywność dzwięku

Dodam że dzieje sie to na kącie ok 45 st i nei jest to sam koniec skrętu i tylko w końcowej fazie kręcenia w lewo..."

Kto wie co to jest ??
Błagam o pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 27 wrz 2009, 10:48

Gnat napisał(a):Mam ten sam problem co uzytkownik Blaster7

Cytat z watku o stukach w kierownicy
"...U mnie nic nie puka ale mam inny problem...
Gdy skręcam kierownicą w lewo pod koniec max wychylenia kół czuć drganie i dzwięk.(jakby chrobotanie i to nie jest pompa wspomagania).
Nie umiem tego opisać myślałem że zaciera sie gdzieś jakaś guma w MC personie ale to nie to ... Czy trzeba tam coś przesmarować np Listwe ściągnąć gumy przy drążkach i napchać smaru ...
Jest to obojętne czy sam stoi iczy jedzie zmienia się tylko intensywność dzwięku
Dodam że dzieje sie to na kącie ok 45 st i nei jest to sam koniec skrętu i tylko w końcowej fazie kręcenia w lewo..."
Kto wie co to jest ??Błagam o pomoc

demontowales przednie sprezyny?

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat » 27 wrz 2009, 12:27

Nie a co to ma dać, co tam jest. Rozwiń pomysła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 27 wrz 2009, 15:35

Gnat napisał(a):Nie a co to ma dać, co tam jest. Rozwiń pomysła.

niekiedy sprezyna, mimo, ze dobrze siedzi w prowadzeniu,
to strzela przy skrecaniu....

ja tak mialem, po zmianie sprezyn na nizsze....

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat » 27 wrz 2009, 22:02

@ Enduro

Defekt jest na tyle dziwny że na zimno (bez uruchomienia silnika) nie ma żadnych drgań. Cud malina. Co jeszcze zauważyłem że efekt występuje dopiero gdy silnik się zagrzeje. Tzn. gdy rano odpalam auto i kręcę to jest ok, ale jak sie tylko zagrzeje to zaś to jest. Gdy tylko płyn wspomagania się rozgrzeje to jest padaka. Co Ty na to ?

Enduro Ty masz jakis zakład swoj ? Bo do Poznania mam bliżej niż do Jaksy pod W-wa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Piterx » 30 wrz 2009, 21:32

ano wez kolego przesmaruj (jakis gesty smar) ten odcinek jak wycigasz kierownice na max-a w gore to pokazują sie takie rowki (wielopust) i nawal tam smaru, i zobacz...jakby takie łaczenie kolumny kierownicy tylko ze na takich frezach...
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Enduro » 1 paź 2009, 11:55

Piterx napisał(a):ano wez kolego przesmaruj (jakis gesty smar) ten odcinek jak wycigasz kierownice na max-a w gore to pokazują sie takie rowki (wielopust) i nawal tam smaru, i zobacz...jakby takie łaczenie kolumny kierownicy tylko ze na takich frezach...

to niestety troche za malo....
trzeba odkrecic kolumne i go kpl. wysunac
no i grubo nasmarowac
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Piterx » 1 paź 2009, 21:27

to niestety troche za malo....
trzeba odkrecic kolumne i go kpl. wysunac
no i grubo nasmarowac


ee da rade :)
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez baginiak » 2 paź 2009, 23:55

Kolego gnat koniecznie przesmaruj (solidnie) połączenie teleskopowe, miałem podobny problem i mi pomogło.
Początkujący
 
Od: 11 sie 2008, 22:30
Posty: 4

Postprzez Gnat » 3 paź 2009, 22:12

@ baginiak

Gdzie dokładnie jest to połączenie teleskopowe ? Sorki za głupie pytanie ale nie jestem specem w mechanice.

Powiem tak, kupiłem smar molibdenowy ELF MULTI MOS2 i dziś (brzydko mówiąc) "naj_eb_ałem" ile wlezie na lunete nad pedałami. Smarowałem i przy max. wyciągnięciu i max schowaniu, także zobaczymy czy pomoże. Kręciłem kierownicą i nakładałem smar ile wlezie. Dam znać jakie to dało rezultaty.

Dzięki chłopaki za rady. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Gnat » 6 paź 2009, 20:37

Dalej występują te drgania, ma ktoś jeszcze jakies pomysły. Chyba faktycznie wymienie tą pompe w ciemno bo nie mam innych wróżb.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez kamil7931 » 4 lis 2009, 13:09

Witam mam pytanko czy po skręceniu kierwonicą maxymalnie w jedną strone i przytrzymaniu powinno delikatnie buczec czy tylko tak u mnie jest ? tak samo jest w drugą strone. dziekuje za odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 14 paź 2009, 12:16
Posty: 12
Auto: Mazda 6 TS 2.0 CD 121 KM

Postprzez Enduro » 4 lis 2009, 18:36

kamil7931 napisał(a):Witam mam pytanko czy po skręceniu kierwonicą maxymalnie w jedną strone i przytrzymaniu powinno delikatnie buczec czy tylko tak u mnie jest ? tak samo jest w drugą strone. dziekuje za odpowiedzi

przy max. skrecia kol
popma servo jest najbardzei obciazona i moze pojawic sie buczenie
i jet to generalnie okay!
jali to buczenie nie jest zbyt glosne...
mozesz wymienic tez ten olej (ale tylko na taki sam-> originalny!)
co niekiedy pomaga...
sprawdz tez jego obecny stan, bo moze go n.p.
byc za malo!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dziara » 30 lis 2009, 09:40

W drzwiach powinny być ograniczniki.Nie powinny się zamykać same.Coś masz z nimi nie tak.
U mnie w M6 po skręcie kierownica wraca sama ale nie do końca. Podobno tak działa wspomag. w 6.Miałem co do tego zastrzeżenia jakiś czas temu i podjechałem do Jaksy z tym. Jego stwierdzenie: "Szuka Pan dziury w całym". Ale fakt jest taki, że w zakrętach kierownica działa b. lekko. Przy prędkościach >150-180zł na nierównej nawierzchni (polskiej) trzeba pilnować drogi bo można wylecieć z koleiny na zakręcie..
dziara
 

Postprzez sander » 25 mar 2010, 08:33

W mojej M6 po przejechaniu bez najmniejsze awarii 280 000km nagle zabuczało w pompie wspomagania. Zatrzymałem samochód i widzę brak płynu w zbiorniczku. Auto na kanał i od razu po zdjęciu osłony widać cieknącą na zgięciu aluminiową rurkę. Rurkę wymontowałem zawiozłem do spawania, zamontowałem na swoje miejsce i dalej śmiga jak nowa. Akcja serwisowa trwała 4 lata i wtedy można było rurkę wymienić za friko ale moja m6 jest z 2003 roku i nici z friko :–(. Nowa rurka w salonie kosztuje różnie w Stolicy 120pln w Olsztynie 169pln wymiana od 180 pln i nie wiem za co tyle kasy bo wymienić rurkę to jak plunąć przez lewe ramie.
Ostatnio edytowano 23 lip 2010, 20:15 przez sander, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 17 gru 2009, 13:05
Posty: 9
Auto: 2004 sport kombi CITD

Postprzez hbo » 25 mar 2010, 12:04

sander napisał(a):Nowa rurka w salonie kosztuje różnie w Stolicy 120pln w Olsztynie 169pln

Masz diesla czy benzynę? Do benzyny 2.0 w Białymstoku ok 250 zł :| Do Diesla taniej, ale już nie pamiętam kwoty
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Grzyby » 25 mar 2010, 12:07

do diesla 60zł (cena w ASO)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krabdul » 25 mar 2010, 12:21

hbo napisał(a):
sander napisał(a):Nowa rurka w salonie kosztuje różnie w Stolicy 120pln w Olsztynie 169pln

Masz diesla czy benzynę? Do benzyny 2.0 w Białymstoku ok 250 zł :| Do Diesla taniej, ale już nie pamiętam kwoty


Just sign into Yahoo! Messenger to start talking to 2002sportkombi20diesel.

Przy okazji prośba do władzy. Może by tak wysłać jakiegoś maila allmazdaspeed z prośba o przerzucenie / wrzucenie w profilu opisu auta we właściwe okienko. Wszyscy wyjdą na tym dobrze. Przy transformacji forum pokaszaniło się trochę i dziwi mnie to, że większość nie zastanowiła się skąd u nich ikonka Y
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 25 mar 2010, 14:27

sander napisał(a):W mojej M6 po przejechaniu bez najmniejsze awarii 280 000km

gratuluje!!
daj na msze, ale nie dla Rydzyka...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6