Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13
w pompie wspomagania jest taki zawór który reguluje ciśnienie wspomagania w zależności od obrotów silnika,może to z nim jest coś nie tak...przynajmniej u mnie w 323f jest prawdopodobnie takie cudo i ten system sie nazywa ESSPS czy cos w tym stylu ;–)
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
Mam ten sam problem co uzytkownik Blaster7
Cytat z watku o stukach w kierownicy
"...U mnie nic nie puka ale mam inny problem...
Gdy skręcam kierownicą w lewo pod koniec max wychylenia kół czuć drganie i dzwięk.(jakby chrobotanie i to nie jest pompa wspomagania).
Nie umiem tego opisać myślałem że zaciera sie gdzieś jakaś guma w MC personie ale to nie to ... Czy trzeba tam coś przesmarować np Listwe ściągnąć gumy przy drążkach i napchać smaru ...
Jest to obojętne czy sam stoi iczy jedzie zmienia się tylko intensywność dzwięku
Dodam że dzieje sie to na kącie ok 45 st i nei jest to sam koniec skrętu i tylko w końcowej fazie kręcenia w lewo..."
Kto wie co to jest
Błagam o pomoc
Cytat z watku o stukach w kierownicy
"...U mnie nic nie puka ale mam inny problem...
Gdy skręcam kierownicą w lewo pod koniec max wychylenia kół czuć drganie i dzwięk.(jakby chrobotanie i to nie jest pompa wspomagania).
Nie umiem tego opisać myślałem że zaciera sie gdzieś jakaś guma w MC personie ale to nie to ... Czy trzeba tam coś przesmarować np Listwe ściągnąć gumy przy drążkach i napchać smaru ...
Jest to obojętne czy sam stoi iczy jedzie zmienia się tylko intensywność dzwięku
Dodam że dzieje sie to na kącie ok 45 st i nei jest to sam koniec skrętu i tylko w końcowej fazie kręcenia w lewo..."
Kto wie co to jest
Błagam o pomoc
- Od: 19 sie 2007, 19:33
- Posty: 42
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6
Gnat napisał(a):Mam ten sam problem co uzytkownik Blaster7
Cytat z watku o stukach w kierownicy
"...U mnie nic nie puka ale mam inny problem...
Gdy skręcam kierownicą w lewo pod koniec max wychylenia kół czuć drganie i dzwięk.(jakby chrobotanie i to nie jest pompa wspomagania).
Nie umiem tego opisać myślałem że zaciera sie gdzieś jakaś guma w MC personie ale to nie to ... Czy trzeba tam coś przesmarować np Listwe ściągnąć gumy przy drążkach i napchać smaru ...
Jest to obojętne czy sam stoi iczy jedzie zmienia się tylko intensywność dzwięku
Dodam że dzieje sie to na kącie ok 45 st i nei jest to sam koniec skrętu i tylko w końcowej fazie kręcenia w lewo..."
Kto wie co to jest Błagam o pomoc
demontowales przednie sprezyny?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Gnat napisał(a):Nie a co to ma dać, co tam jest. Rozwiń pomysła.
niekiedy sprezyna, mimo, ze dobrze siedzi w prowadzeniu,
to strzela przy skrecaniu....
ja tak mialem, po zmianie sprezyn na nizsze....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
@ Enduro
Defekt jest na tyle dziwny że na zimno (bez uruchomienia silnika) nie ma żadnych drgań. Cud malina. Co jeszcze zauważyłem że efekt występuje dopiero gdy silnik się zagrzeje. Tzn. gdy rano odpalam auto i kręcę to jest ok, ale jak sie tylko zagrzeje to zaś to jest. Gdy tylko płyn wspomagania się rozgrzeje to jest padaka. Co Ty na to ?
Enduro Ty masz jakis zakład swoj ? Bo do Poznania mam bliżej niż do Jaksy pod W-wa.
Defekt jest na tyle dziwny że na zimno (bez uruchomienia silnika) nie ma żadnych drgań. Cud malina. Co jeszcze zauważyłem że efekt występuje dopiero gdy silnik się zagrzeje. Tzn. gdy rano odpalam auto i kręcę to jest ok, ale jak sie tylko zagrzeje to zaś to jest. Gdy tylko płyn wspomagania się rozgrzeje to jest padaka. Co Ty na to ?
Enduro Ty masz jakis zakład swoj ? Bo do Poznania mam bliżej niż do Jaksy pod W-wa.
- Od: 19 sie 2007, 19:33
- Posty: 42
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6
ano wez kolego przesmaruj (jakis gesty smar) ten odcinek jak wycigasz kierownice na max-a w gore to pokazują sie takie rowki (wielopust) i nawal tam smaru, i zobacz...jakby takie łaczenie kolumny kierownicy tylko ze na takich frezach...
Mazda 6
Piterx napisał(a):ano wez kolego przesmaruj (jakis gesty smar) ten odcinek jak wycigasz kierownice na max-a w gore to pokazują sie takie rowki (wielopust) i nawal tam smaru, i zobacz...jakby takie łaczenie kolumny kierownicy tylko ze na takich frezach...
to niestety troche za malo....
trzeba odkrecic kolumne i go kpl. wysunac
no i grubo nasmarowac
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
@ baginiak
Gdzie dokładnie jest to połączenie teleskopowe ? Sorki za głupie pytanie ale nie jestem specem w mechanice.
Powiem tak, kupiłem smar molibdenowy ELF MULTI MOS2 i dziś (brzydko mówiąc) "naj_eb_ałem" ile wlezie na lunete nad pedałami. Smarowałem i przy max. wyciągnięciu i max schowaniu, także zobaczymy czy pomoże. Kręciłem kierownicą i nakładałem smar ile wlezie. Dam znać jakie to dało rezultaty.
Dzięki chłopaki za rady. Pozdrawiam.
Gdzie dokładnie jest to połączenie teleskopowe ? Sorki za głupie pytanie ale nie jestem specem w mechanice.
Powiem tak, kupiłem smar molibdenowy ELF MULTI MOS2 i dziś (brzydko mówiąc) "naj_eb_ałem" ile wlezie na lunete nad pedałami. Smarowałem i przy max. wyciągnięciu i max schowaniu, także zobaczymy czy pomoże. Kręciłem kierownicą i nakładałem smar ile wlezie. Dam znać jakie to dało rezultaty.
Dzięki chłopaki za rady. Pozdrawiam.
- Od: 19 sie 2007, 19:33
- Posty: 42
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6
kamil7931 napisał(a):Witam mam pytanko czy po skręceniu kierwonicą maxymalnie w jedną strone i przytrzymaniu powinno delikatnie buczec czy tylko tak u mnie jest ? tak samo jest w drugą strone. dziekuje za odpowiedzi
przy max. skrecia kol
popma servo jest najbardzei obciazona i moze pojawic sie buczenie
i jet to generalnie okay!
jali to buczenie nie jest zbyt glosne...
mozesz wymienic tez ten olej (ale tylko na taki sam-> originalny!)
co niekiedy pomaga...
sprawdz tez jego obecny stan, bo moze go n.p.
byc za malo!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W drzwiach powinny być ograniczniki.Nie powinny się zamykać same.Coś masz z nimi nie tak.
U mnie w M6 po skręcie kierownica wraca sama ale nie do końca. Podobno tak działa wspomag. w 6.Miałem co do tego zastrzeżenia jakiś czas temu i podjechałem do Jaksy z tym. Jego stwierdzenie: "Szuka Pan dziury w całym". Ale fakt jest taki, że w zakrętach kierownica działa b. lekko. Przy prędkościach >150-180zł na nierównej nawierzchni (polskiej) trzeba pilnować drogi bo można wylecieć z koleiny na zakręcie..
U mnie w M6 po skręcie kierownica wraca sama ale nie do końca. Podobno tak działa wspomag. w 6.Miałem co do tego zastrzeżenia jakiś czas temu i podjechałem do Jaksy z tym. Jego stwierdzenie: "Szuka Pan dziury w całym". Ale fakt jest taki, że w zakrętach kierownica działa b. lekko. Przy prędkościach >150-180zł na nierównej nawierzchni (polskiej) trzeba pilnować drogi bo można wylecieć z koleiny na zakręcie..
-
dziara
W mojej M6 po przejechaniu bez najmniejsze awarii 280 000km nagle zabuczało w pompie wspomagania. Zatrzymałem samochód i widzę brak płynu w zbiorniczku. Auto na kanał i od razu po zdjęciu osłony widać cieknącą na zgięciu aluminiową rurkę. Rurkę wymontowałem zawiozłem do spawania, zamontowałem na swoje miejsce i dalej śmiga jak nowa. Akcja serwisowa trwała 4 lata i wtedy można było rurkę wymienić za friko ale moja m6 jest z 2003 roku i nici z friko :–(. Nowa rurka w salonie kosztuje różnie w Stolicy 120pln w Olsztynie 169pln wymiana od 180 pln i nie wiem za co tyle kasy bo wymienić rurkę to jak plunąć przez lewe ramie.
Ostatnio edytowano 23 lip 2010, 20:15 przez sander, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 17 gru 2009, 13:05
- Posty: 9
- Auto: 2004 sport kombi CITD
hbo napisał(a):sander napisał(a):Nowa rurka w salonie kosztuje różnie w Stolicy 120pln w Olsztynie 169pln
Masz diesla czy benzynę? Do benzyny 2.0 w Białymstoku ok 250 zł Do Diesla taniej, ale już nie pamiętam kwoty
Just sign into Yahoo! Messenger to start talking to 2002sportkombi20diesel.
Przy okazji prośba do władzy. Może by tak wysłać jakiegoś maila allmazdaspeed z prośba o przerzucenie / wrzucenie w profilu opisu auta we właściwe okienko. Wszyscy wyjdą na tym dobrze. Przy transformacji forum pokaszaniło się trochę i dziwi mnie to, że większość nie zastanowiła się skąd u nich ikonka Y
sander napisał(a):W mojej M6 po przejechaniu bez najmniejsze awarii 280 000km
gratuluje!!
daj na msze, ale nie dla Rydzyka...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6