Strona 1 z 3

Ciężko pracuje pedał sprzęgła/uszkodzona sprężyna

PostNapisane: 29 lip 2008, 13:37
przez Gawro57
Od pewnego czasu podczas wciskania pedału sprzegła (jazda w korkach coraz częstsza)
oczuwam jakby zacierał sie pedał sprzegła , u góry pod cokpitem gdzie jest w nieznany dla mnie sposób ułożyskowany.
Czy istnieje jakis sposób szybkiej naprawy takiej usterki np. po przez nasmarowanie wałka na którym sie on obraca wciskajac pompę hydr. sprzęgła.
Może ktoś miał taki kłopot i podzieli sie ze mną jak temu zaradzić .
Może jakis rysunek mocowania pedału z katalogu – proszę bo poprostu nie umiem znalejźć. <glupek2>
Za pomoc z góry dziekuję gdyż w niedzielę wyjeżdżam na urlop i chciałbym usunać tą usterkę przed wyjazdem.

PostNapisane: 29 lip 2008, 14:31
przez magicadm
Ja bym zaczął od zapryskania WD40....

PostNapisane: 29 lip 2008, 23:17
przez Adaś
wydaje mi się że był juz temat o ciężko pracującym sprzęgle w M6

PostNapisane: 30 lip 2008, 07:36
przez Gawro57
Adaś napisał(a):wydaje mi się że był juz temat o ciężko pracującym sprzęgle w M6


Tylko jak go znalejżć.Próbowałem przez "szukajkę" ale na nic o M6 nie trafiłem.
Jeśli ktos trafi na taki temat to prosze o padanie linku. :)

PostNapisane: 30 lip 2008, 15:04
przez madzia6
ja jestem autorem ciezko chodzacego sprzegla, poprostu ten typ tak ma i nic nie zrobisz ja popryskalem Wd40 ale dalej to samo i zakonczylem temat to wszystko

PostNapisane: 30 lip 2008, 20:54
przez kit666
nie wiem czy te modele tak maja czy poprostu jest to sprawa trafienia na odpowiedni egzemplarz ?
nie tak dawno chcialem kupic M6 i wiele z nich ogladalem/jezdzilem
w niektorych pedal sprzegla chodzil bardzo ciezko a w niektorych normalnie !
trzy dni temu bedac w serwisie mazdy ogladalem sobie rozne mazdy w salonie obok i ta sama sytuacja w jedna z nowych szostek /kombi diesel/ pedal sprzegla chodzi ciezko a w drugiej benzynowej jak po masle !

PostNapisane: 31 lip 2008, 15:23
przez madzia6
tak jak mowisz jak trafisz tak masz

PostNapisane: 31 lip 2008, 15:41
przez magicadm
Jak zmieniałęm sprzęgło w DITD to przesmarowałem mufkę łożyska wyciskowego – efekt: sprzęgło zaczęło pracować lekko jak w 1.0 :)
Może i tutaj to samo nawala?

PostNapisane: 3 gru 2008, 19:08
przez Blaster7
a JA się dołącze do tematu ale z innej beczki....
Strzeliła mi sprężyna przy pedale sprzęgła....w serwisie mają całe pedały ze sprężyną cena 1500 zł.....

gdzie moge dostać samą sprężynę ... pedał wraca ale nie jest tak jak było ....

POMOCY!!!!

czy da się coś przerobić dać z innego samochodu ale jakiego...

PostNapisane: 3 gru 2008, 20:32
przez magicadm
Blaster7 napisał(a):gdzie moge dostać samą sprężynę

Allegro zamknęli ??? :|

PostNapisane: 3 gru 2008, 20:41
przez Blaster7
ciężo jest coś znaleźć io też chcą sprzedawać razem z pedałem.....

Myślisz że nie szukałem a dasz 200 za głupią sprężynke>>>>????

PostNapisane: 3 gru 2008, 20:58
przez magicadm
Blaster7 napisał(a):Myślisz że nie szukałem a dasz 200 za głupią sprężynke>>>>

To może poszukaj firm produkujących sprężyny na zamówienie?
Ja kiedyś dorabiałem sprężyny do zawieszenia w Lancerniku. Obok stała maszyna robiąca sprężynki do długopisów. Więc rozrzut chłopaki mieli spory :) Była to firma z Łodzi z Wólczańskiej
...inna sprawa to szrot. Wrzuć fotki tej sprężyny i zwymiaruj – może ktoś co ma podobne graty pomoże :)

Re: Ciężko pracuje pedał sprzęgła

PostNapisane: 3 gru 2008, 22:18
przez Enduro
Gawro57 napisał(a):Od pewnego czasu podczas wciskania pedału sprzegła oczuwam jakby zacierał sie pedał sprzegła ,chciałbym usunać tą usterkę przed wyjazdem.


sprzeglo jest w srodko mechaniczne
a dzwignia zwenetrzna jest hydraulicznie poruszana
i proponuje abys odpowietrzyl je tam moze je przesmarowal
i potem obejrzal pedal w nogach.
jesli tam nic nie stwierdzisz,
to niestety, aby to usunac trzeba obejrzec sprzeglo: od srodka
no i je wtedy wymienic, najlepiej na nowe lub lekko uzywane,
przy tej robocie, bo ona jest pracochlonna.
powodz.
E.

PostNapisane: 3 gru 2008, 23:05
przez magicadm
Ja kilka dni temu zaryzykowałem i przez otwór od łapy wysprzęglającej popryskałem jakimś WD40 w okolicy łożyska oporowego. Efekt: jakby lżej :|

PostNapisane: 3 gru 2008, 23:10
przez Gość
magicadm napisał(a):popryskałem jakimś WD40 w okolicy łożyska oporowego. Efekt: jakby lżej

bedzie lzej ale na 2-3 tyg pozniej wroci do normy. Tez tak robilem w poprzednim aucie. To fakt pomaga ale na chwile.

PostNapisane: 4 gru 2008, 08:16
przez madzia6
pavlos napisał(a):bedzie lzej ale na 2-3 tyg pozniej wroci do normy. Tez tak robilem w poprzednim aucie. To fakt pomaga ale na chwile.



zgadza sie tez tak zrobilem przez kilka dni jakby lzej ale pozniej powrocilo do normy powiem ze rozmawialem z mechanikiem i powiedzial ze jak hydrulika to ciezki temat, za duzo roboty i cenowo tez , dalem sobie spokoj ale.....

myslalem jezeli jest przy pedale sprezyna to mozna ja zamienic na mieksza o ile da rady, moze to przez twarda sprezyne ?

PostNapisane: 4 gru 2008, 09:31
przez magicadm
madzia6 napisał(a):myslalem jezeli jest przy pedale sprezyna to mozna ja zamienic na mieksza o ile da rady, moze to przez twarda sprezyne ?

Można to łatwo spradzić. Wystarczy wycofać "ręcznie" wysprzęglik i sprawdzić, czy opór "na sucho" ulegnie zmianie.

PostNapisane: 4 gru 2008, 15:51
przez madzia6
no musze tak zrobic jak bedzie ciezko do zmiana sprezyny nic nie da ale zobacze to w sobote

M6

PostNapisane: 4 gru 2008, 17:36
przez Enduro
uwazam ze to nie wina sprezyny przy pedale...,
bo ona ma tam czysto i sucho!
i ma ona za zadanie, aby pedal powracal do gory
raczej to kwestja słoneczka
lub dzwigni hydraulicznej..
P.S. mam taką do osprzedania...
pozdr
E.

PostNapisane: 4 gru 2008, 21:14
przez Jaksa
magicadm napisał(a):Jak zmieniałęm sprzęgło w DITD to przesmarowałem mufkę łożyska wyciskowego – efekt: sprzęgło zaczęło pracować lekko jak w 1.0
Może i tutaj to samo nawala?
No widzisz ...... masz rację ... wystarczy wydłubac skrzynię i po sprawie....